Підвищення кваліфікації вчителів

 Де і як підвищити кваліфікацію вчителям і отримати сертифікат, який буде враховано?


Згідно зі статтею 54 Закону України «Про освіту» педагогічні працівники мають право на «вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ та організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників».

Це і є свобода вибору місця підвищення кваліфікації, але не все так просто.

Проте стаття 59 цього Закону говорить: «Педагогічні та науково-педагогічні працівники мають право підвищувати кваліфікацію у закладах освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою. Результати підвищення кваліфікації у таких закладах освіти не потребують окремого визнання і підтвердження».

Який висновок?

Сертифікати, які видані закладами освіти, які мають ліцензію або акредитовані освітні програми - зараховуються і не потребують окремого визнання і підтвердження.

Зараз ліцензію та акредитовані програми мають ІППО (Інститут післядипломної педагогічної освіти) та виші.
Сертифікати, які видані установами, які не мають ліцензію, потрібно додатково ухвалити на педраді.
На педраді визначають, визнавати результати навчання вчителя та отриманий ним сертифікат, чи ні. Протягом місяця заслуховують, чого саме навчилася людина, і вирішують, достатньо цього чи доведеться повчитися в іншому місці. Якщо результати не визнали, школа може не рекомендувати більше своїм працівникам проходити цю програму підвищення кваліфікації (до покращення якості надання освітніх послуг).

Згідно із Законом України «Про освіту» для отримання офіційного документу про підвищення кваліфікації будь-який педагогічний працівник має бути зарахований на навчання в закладі освіти, який має ліцензію та/або акредитовану програму. 

Міністерство рекомендувало ІППО створювати тренінгові центри на базі педагогічних вишів. Це поки рекомендація.
Дистанційний курс на EdEra – це частина програми, проходження якої зараховується як офіційне підвищення кваліфікації для вчителів початкових класів (дистанційна частина).

Інші платформи:

Які типи сертифікатів пропонує Prometheus



Все про сертифікати на "УМІТИ"

Все про сертифікати на "Всеосвіті"

Microsoft
"Чи зараховується до підвищення кваліфікації звання вчитель-експерт Microsoft і тренер Microsoft? Чи можуть ці тренери розраховувати на 30% до зарплатні?
 Ні. Це не зараховується ані до підвищення кваліфікації, ані не має вплив на розмір зарплатні." (Джерело.)

Про затвердження порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників (проєкт).

 


Стаття 43. Ліцензування освітньої діяльності
"1. Ліцензування освітньої діяльності - це процедура визнання спроможності юридичної або фізичної особи надавати освітні послуги на певному рівні освіти відповідно до ліцензійних умов."
Положення про атестацію педагогічних працівників
"9. Необхідною умовою проходження педагогічним працівником будь-якого виду атестації є підвищення кваліфікації на засадах вільного вибору форм навчання, програм і навчальних закладів. Здобуття педагогічним працівником у міжатестаційний період нового ступеня вищої освіти за спеціальністю, що відповідає змісту його педагогічної (методичної) діяльності, визнається підвищенням кваліфікації.

2.  Критерії та результативні показники відповідності педагогічного працівника займаній посаді
"4) підвищення кваліфікації з навчальних дисциплін, які він викладає, або за напрямами методичної роботи (для методистів), у тому числі з інших спеціальностей або видів діяльності, пов’язаних з його роботою (протягом міжатестаційного періоду - 5 заходів, з них: 1 захід обсягом 60 академічних годин, що відповідає 2 кредитам Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи (ЄКТС). Додатковим результативним показником, який враховується при оцінюванні роботи педагогічного працівника за цим критерієм, є факт проходження підвищення кваліфікації з інших від фаху викладання (діяльності) спеціальностей, пов’язаних з процесом викладання навчальної дисципліни (педагогіка, психологія, інформаційно-комп’ютерні технології, управління часом тощо);
"Додатковими результативними показниками, які враховуються при оцінюванні роботи педагогічного працівника за цим критерієм, є:
застосування комп’ютерних технологій та/або сучасних технічних засобів під час проведення аудиторних занять - від 10 % часу, передбаченого робочою навчальною програмою з дисципліни викладання;"



  стор. 14.
"Здравствуйте. Пожелание такое:чтобы курсы онлайн были бы защитаны. Это курсы едера и прометеус. Там очень интересные курсы,я атестуюсь в 2020году и уже на этих курсах набрала 423 часа. (Лаура Саркісова)"
Враховано редакційно.

8 коментарів:

  1. доброго дня.
    цікавить мене відповідь на такі запитання:
    1. я був прийнятий на роботу в школу " з не повним тижневим навантаженням.."
    зараз протягом останніх 3 років працюю вже з повним.цей навч.рік по 20годин . минулий рік- 22 години ще раніше 19 годин.
    але директор ,на скільки я знаю ,з початком нового навчального року, може дати мені не повне навантаження.
    як мені убезпечити себе . з заявою якого тектсту та посиланнями на які законодавчі акти я можу надати, щоб директор перевела мене на повну ставку наказом ?
    2. як я вказував раніше -я був прийнятий на роботу з" неповним тижневим навантаженням " зпочатку працював керівником гуртка 4 роки.потім дали пару годин вчителя,маю на цей час вже першу категорію. чи можу я розраховувати на допомогу як молодий спеціаліст зі стажем пед.працівника до 10 років коли працюю на ставку лише 3 останніх роки?
    3.хочу подавати заяву на позачергову атестацію в 2020-21 навчальному році на вищу категорію.. атестувався в 2016-17 навч. році курси пройшов 2016 році. чи будуть зараховані години курсів підвищенні кваліфікації мені зараз?
    4.якщо в класі 34 учня(клас не ділиться) чи маю я право на доплати за перевищення кількості учнів згідно закону?якщо так тоді ,як мені їх вимагати?
    чекаю на відповідь,дякую.

    ВідповістиВидалити
  2. доброго дня.
    цікавить мене відповідь на такі запитання:
    1. я був прийнятий на роботу в школу " з не повним тижневим навантаженням.."
    зараз протягом останніх 3 років працюю вже з повним.цей навч.рік по 20годин . минулий рік- 22 години ще раніше 19 годин.
    але директор ,на скільки я знаю ,з початком нового навчального року, може дати мені не повне навантаження.
    як мені убезпечити себе . з заявою якого тектсту та посиланнями на які законодавчі акти я можу надати, щоб директор перевела мене на повну ставку наказом ?
    2. як я вказував раніше -я був прийнятий на роботу з" неповним тижневим навантаженням " зпочатку працював керівником гуртка 4 роки.потім дали пару годин вчителя,маю на цей час вже першу категорію. чи можу я розраховувати на допомогу як молодий спеціаліст зі стажем пед.працівника до 10 років коли працюю на ставку лише 3 останніх роки?
    3.хочу подавати заяву на позачергову атестацію в 2020-21 навчальному році на вищу категорію.. атестувався в 2016-17 навч. році курси пройшов 2016 році. чи будуть зараховані години курсів підвищенні кваліфікації мені зараз?
    4.якщо в класі 34 учня(клас не ділиться) чи маю я право на доплати за перевищення кількості учнів згідно закону?якщо так тоді ,як мені їх вимагати?
    чекаю на відповідь,дякую.

    ВідповістиВидалити
  3. Добрий вечір. Чи враховуються курси пройдені на едера, всеосвіта, едкемп без затвердження педагогічною радою?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Добрий день, пані Анастасіє. Думаю, що найкраще написати запит на цьому ресурсі: https://educationpakhomova.blogspot.com/2019/12/blog-post_93.html Сподіваюсь, я відповіла на Ваше запитання. Бережіть себе.

      Видалити
  4. Доброго дня, цікавить питання: чи потрібно вихователям гуртожитку і керівникам гуртків щорічне підвищення кваліфікації на 30 год? Ми працюємо в закладі професійної (професійно-технічної) освіти. Дякую.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Добрий день, пані Наталіє. Думаю, що найкраще написати запит на цьому ресурсі: https://educationpakhomova.blogspot.com/2019/12/blog-post_93.html
      Виникли питання до Міністерства освіти і науки України, тож задайте!
      САЙТ "Доступ до правди"
      Як працює цей сайт?
      Задавайте усі питання і отримуйте відповідь фахівців.
      До Міністерства освіти і науки надійшло 1535 запитів.

      Зробити запит.
      Для того, щоб зробити запит, необхідно авторизуватися.
      https://bit.ly/2rZBVBh
      Алгоритм:
      1. Зайдіть на сайт.
      2. Авторизуйтеся.
      3. Оберіть розпорядника інформації (наприклад, Міністерство освіти і науки України).
      4. Сформулюйте і надішліть запит.
      5. Отримайте відповідь.
      Сподіваюсь, я відповіла на Ваше запитання. Бережіть себе.

      Видалити