Сучасні освітні технології (штучний інтелект, імерсивні технології, STEM-освіта, змішане навчання), корисні матеріали, практичні онлайн-інструменти, фізика. Дізнались про щось нове? Одразу реалізуймо в роботі!
3. "Ефект Магнуса" Фізика і футбол" (детальніше тут)
4. Електризація через вплив. Яхт-клуб.
Електризацією через вплив пояснюється і притягання паперових вітрил до наелектризованої лінійки. Як відомо, папір є неполярним діелектриком і, на відміну від металу, не містить електронів, які б могли вільно переміщуватись. У неполярних діелектриків електрони зв’язані з ядром атома. Проте під дією електричного поля зарядженої палички електрони можуть зміщуватись в електронній хмарі атома, деформуючи її. У результаті на ближній до палички частині клаптика паперу утворюється заряд, який за знаком протилежний заряду палички, і тому папір притягується до палички.
5. Віртуальний музей "Винаходи Леонардо" (детальніше тут)
6. Вивчаємо прапори із доповненою реальністю (детальніше тут).
Коли чуєш про інститут при Академії наук України, то на
думку не спадає виробництво інтелектуальної продукції, яка експортується у
десятки країн. Але є виключення. Наприклад, харківський Інститут сцинтиляційних матеріалів (ІСМА). Продукція ІСМА входить до 30 найкращих продуктів, що завоювали світ.
Інститут сцинтиляційних матеріалів НАН України створений у 2002 р. згідно з рішенням Президії НАН України від 16 грудня 2002. Очолює цей інститут: Гриньов
Борис Вікторович академік
НАН України, доктор технічних наук, професор і завідувач кафедри фізики кристалів фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна.
ІСМА це другий у світі виробник штучних кристалів. Більша частина
продукції Інституту йде на експорт. Але цей продукт має стратегічне значення:
сапфірові пластини важливі для української армії. Легка бронетехніка ЗСУ
оснащена “прозорою бронею”, яка містить сапфір. Це дозволяє “затримати” кулю і
знизити навантаження на наступні шари бронепакета.
Продукція інституту використовуються у Великому адронному
колайдері, космічній та авіагалузі, медицині, оптоелектроніці та військовій
техніці.
Кристали “випікаються” при температурі 2 000 градусів. Права
на використання української технології випікання придбала компанія Siemens.
Якщо сировина коштує $100-150 за кг, то готовий продукт - декілька тисяч
доларів.
Важливі
факти
Європейські
аеропорти використовують кристали у детекторах в рамках контролю багажу, а
китайське метро – в сканерах контролю речей.
На основі
кристалів створюються гамма-детектори для провідних фірм-виробників
томографічних систем, таких як Siemens, Philips, General Electrics.
КНП «ОСВІТНЯ АГЕНЦІЯ МІСТА КИЄВА» є суб’єктом надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Онлайн-курс підвищення кваліфікації освітян «Мистецтво Викладання», розміщений на сайті Освітнього Хабу міста Києва повністю відповідає вимогам Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників (Постанова КМУ від 21 серпня 2019 р. №800 зі змінами та доповненнями від 27 грудня 2019 р. №1133). Сертифікати онлайн-курсу «Мистецтво Викладання» можуть бути офіційно зараховані як підвищення кваліфікації.
Курс «Сучасна українська мова» на базі платформи Освітній Хаб міста Києва дозволить вільно вивчати українську «Ідея створити такий курс народилася понад рік тому, цей процес не був легким, але завдяки спільній роботі Асоціації інноваційної та цифрової освіти, платформи dobro.ua від МБФ "Українська Біржа Благодійності", компанії «Vodafone Україна», Zagoriy Foundation та за інформаційного сприяння Міністерства культури та інформаційної політики України вдалось успішно завершити задумане. Безкоштовний курс «Сучасна українська мова», який є вільному доступі за посиланням:
Місія Освітнього Хабу міста Києва - забезпечити системну реалізацію концепції «Навчання Протягом Життя» (Life Long Learning), надавши можливість всім охочим безкоштовно отримати або покращити «м'які навики» (soft skills), які потрібні кожному і наразі є вкрай затребувані на ринку праці.
https://eduhub.in.ua/about
Бережіть себе і родину!
Дякую за увагу! Бажаю Вам нових ідей! Навчаємося, бо ми цього варті!
Пропонує дистанційну й очну фахову методичну і технологічну допомогу в організації STEM-навчання учнівської молоді України. STEM-лабораторія МАНЛаб спеціалізується на здійсненні досліджень у галузі природничих дисциплін: фізика, хімія, біологія, географія, астрономія, екологія, мінералогія.
Віртуальні фізичні ігри - це чудовий спосіб допомогти дітям зрозуміти такі теми, як рух, сила тяжіння, звук, світло, магнетизм тощо. За допомогою цих чудових сценаріїв учні зможуть будувати, кидати, штовхати або навіть катапультувати великі та маленькі об’єкти, щоб побачити, де і як вони рухаються. Старші студенти зможуть розробляти, перевіряти та повторювати завдання на основі кутового моменту, кінетичної енергії та інших законів фізики.
Seneca охоплює всі теми фізики GCSE - від моделі частинок до випромінювання та магнетизму. Замість нудних посібників з перегляду, тепер ви можете вивчати за допомогою GIF -файлів з фізики, практикувати питання, анімації та відео.
5. Імерсивні технології на уроках фізики
Доповнена реальність
Electricity AR навчить дитину визначати ціну поділки аналогових вимірювальних приладів та самостійно робити вимірювання з використанням технології доповненої реальності (AR). Пропонується безкоштовний мобільний додаток для Android із технологією доповненої реальності, який було розроблено на кафедрі фізики кристалів фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна.
це науково-точна космічна симуляція, яка дозволяє користувачам «Oculus Rift» та "Oculus Quest" досліджувати Міжнародну космічну станцію (МКС) у віртуальній реальності.
Зробіть подорож на орбіту і відчуйте життя на борту Міжнародної космічної станції! У цьому моделюванні, запропонованому, навчіться рухатися та працювати в умовах нульової гравітації за допомогою ваших контролерів. Посадите космічну капсулу, здійсніть вихід у космос і дозвольте справжнім астронавтам NASA познайомити вас із життям на МКС за допомогою інформативних відео та зображень.
Заповніть скляну банку наполовину піском і помістіть в неї будь-яке тіло (камінь, брусок, кульку тощо). Закривши банку, поставте її на вібруючу підставку. Вивчіть явище і опишіть, як і від чого залежить «занурення» або «спливання» тіла.
2. Фонтан ліліпутів.
Якщо зробити невеликий фонтан з тонким соплом і трохи відхилити його від вертикального положення, можна спостерігати цікаве явище: у верхній точці утворюється крапля, яка зростає та спускається донизу, захоплюючи цівку фонтану, після чого все повторюється. Дослідіть це явище.
3. Погляд з іншого боку.
Є вікно, завішене тюлем. Чи буде видимість краще ззовні або зсередини залежно від освітлення? Вивчіть оптичну проникність тюлю.
4. Рафінована спрага.
Є башточка з цукру-рафінаду, що стоїть в калюжі чаю. Який об’єм чаю може "випити" ця башточка залежно від параметрів системи?
5. Гаряче-холодно.
Виготовте газовий диференціальний термометр з двох шприців і хлорвінілової прозорої трубки. Вивчіть, від чого залежить його чутливість та інерційність (час запізнювання показів). Продемонструйте його роботу.
6. Козацький обігрівач.
Резиденцію Запорозького гетьмана (дерев'яну кімнату) взимку обігрівали річковою галькою, нагрітою в багатті. За твердженням екскурсовода, «галька тримала тепло 3 дні». Розберіться з фізичної точки зору в цій системі опалення. Скільки потрібно було гальки? До якої максимальної температури могли нагріти гальку? Виконуючи правила техніки безпеки, проведіть модельний експеримент.
7. Що в лоб, що по лобі.
Розрахуйте теоретично і дослідіть експериментально лобове зіткнення двох неодимових магнітних куль на гладкому горизонтальному столі. З якої найбільшої відстані кулі зближуються без поштовху? Від чого і як залежить ця відстань? Від чого і як залежить число зіткнень? Зробіть кількісні оцінки. Які цікаві ефекти Вам вдалося помітити?
8. Пісковий годинник.
Добре просушений і очищений пісок через вузький отвір скляної (наприклад, кварцової) трубки висипається в кювету. Спостерігається широкий конус з піску, що висипається. Вивчіть, від чого і як залежить кут «розвороту» конуса з піску, що висипається.
9 Диск Релея.
Диск, підвішений вертикально на тонкій нитці, вміщено у акустичне поле. Цей пристрій можна застосувати для вимірювання інтенсивності звуку за обертанням нитки з диском. Дослідіть точність такого пристрою.
10. Диск, що не тоне.
Металевий диск з отвором у центрі тоне в посудині з водою. Коли вертикальний струмінь води б’є по центру диска, він може плавати на поверхні води. Поясніть це явище, дослідіть його параметри.
11. Біметалевий осцилятор. Простий електричний осцилятор можна зробити, застосувавши біметалевий вимикач. Дослідіть параметри, що впливають на частоту осцилятора.
12. Кульки на еластичній стрічці.
З’єднайте дві металеві кульки еластичною стрічкою, потім закрутіть стрічку та покладіть кульки на стіл. Кульки почнуть обертатися в один бік, потім у інший. Поясніть це явище та дослідіть, як поведінка такого «маятника» залежить від параметрів системи.
13. Свічна турбіна.
Паперова спіраль, підвішена над свічкою, починає обертатися. Оптимізуйте установку, щоб отримати максимальний обертальний момент.
14. Кулька на мембрані.
Якщо металева кулька впаде на гумову мембрану, натягнуту на пластикову чашу, ви почуєте звук. Поясніть походження цього звуку та дослідіть, як його характеристики залежать від параметрів системи.
15. Збереження меду.
Під час обертання стрижня, вкритого в’язкою рідиною (наприклад, медом), за певних умов рідина перестає стікати. Дослідіть явище.
16. Невидимість.
За допомогою «лентикулярного растру» викривлюють світло та примушують об’єкти зникати. Дослідіть, як зміна властивостей растру та геометрії об’єкту впливають на ступінь, до якого об’єкт може бути виявлений.
17. Слід на воді.
«Ученые немало лет
Гадают за закрытой дверью,
Как обнаружить этот след,
Чтоб лодку выследить, как зверя.
Среди безбрежной синевы
Их ожидают неудачи,
Поскольку нет следа, увы.
И нет решения задачи.»
(Олександр Городницький)
Те, що у воді не залишається сліду, – неправда! Запропонуйте метод, за допомогою якого можна вимірювати час існування сліду, який залишається у відкритій водоймі (наприклад, від весла байдарки).
STEM-лабораторія МАНЛаб – центр реальних і віртуальних навчальних
досліджень, спрямований на підтримку та розвиток STEM-освіти в Україні.
STEM-лабораторія МАНЛаб пропонує дистанційну й очну фахову методичну і
технологічну допомогу в організації STEM-навчання учнівської молоді України. STEM-лабораторія МАНЛаб спеціалізується на здійсненні досліджень у галузі природничих дисциплін: фізика, хімія, біологія, географія, астрономія, екологія, мінералогія.
Унікальний простір нового формату для спільного навчання, спілкування,
обміну і вивчення найкращого вітчизняного та зарубіжного досвіду, знайомства
з новаторами сучасної освіти, майданчик підтримки, об’єднання зусиль освітян,
науковців, громадських активістів та бізнесу.
Заохочуйте допитливість і впевненість, демонструйте зв'язок між завданнями в класі та реальним життям, готуйте сьогоднішніх учнів до успішного майбутнього за допомогою освітніх продуктів Microsoft. Безкоштовне навчання, ресурси, програми та партнерства відкриють двері для вашого класу до STEM-освіти.
Ці прості, готові до використання експерименти використовують загальні побутові речі для зміцнення основних наукових принципів. Кожен експеримент містить інформацію про те, як включити їх у свій клас або навчальну програму дистанційного навчання
Запропоновані активності (прості експерименти) покликані захопити вашу цікавість та залучити вас до процесу наукового мислення (детальніше англійська мова).
Захоплюючі завдання, орієнтовані на дії, та інтерактивні заходи в кожній грі спонукають учнів досліджувати та відчувати математику, як ніколи раніше.
Студенти використовують геометрію, алгебру та пропорційні міркування для виконання таких веселих завдань, як, наприклад, вимірювання їзди на американських гірках, побудова рампи для скейтборду, приготування апетитних рецептів або подорож по всьому світу під час рок-н-ролу. Як тільки студенти відчують цінність математики у повсякденному житті, навчання стає актуальним, реальним та корисним. Завдяки допитливості, дослідженню та рішучості досягти успіху, учні опановують критичне мислення, зміцнюють впевненість у собі та набувають цінних навичок ХХІ століття.
Якщо ви педагог, батько або просто хочете дізнатися більше про екологічну освіту, ви потрапили в потрібне місце. Тут ви можете знайти безліч інструментів та ресурсів, які допоможуть залучити учнів будь-якого віку до практичних уроків у галузі природознавства, техніки, техніки та математики (STEM), які зосереджені на викликах реального світу в природному середовищі.
Складений список безкоштовних програм STEAM lesson та проектів з питань науки для початкової, середньої та середньої школи. Ці практичні навчальні програми та заходи знайомлять студентів із наукою, технікою, технікою та математикою (деякі в поєднанні з мистецтвом).
Вивчаємо МКС у віртуальній реальності («MISSION: ISS»)
Напевно, кожна дитина в дитинстві мріяла стати космонавтом, але на жаль для більшості, стандарти для того, щоб стати підкорювачем нескінченних просторів космосу, неймовірно жорсткі, а конкуренція велика. Але віртуальний проект «Mission: ISS«, створений у співпраці NASA, Європейського (ESA) і Канадського (СSA) космічних агентств, надає шанс усім бажаючим відправитися в практично неможливе подорож за межі нашої планети. Познайомитися із Міжнародною космічною станцією (МКС), та вийти у відкритий космос. Вивчаємо тему "Невагомість" із технологіями віртуальної реальності.
«Mission: ISS» - це науково-точна космічна симуляція, яка дозволяє користувачам «Oculus Rift» та "Oculus Quest" досліджувати Міжнародну космічну станцію (МКС) у віртуальній реальності.
Зробіть подорож на орбіту і відчуйте життя на борту Міжнародної космічної станції! У цьому моделюванні, запропонованому, навчіться рухатися та працювати в умовах нульової гравітації за допомогою ваших контролерів. Посадите космічну капсулу, здійсніть вихід у космос і дозвольте справжнім астронавтам NASA познайомити вас із життям на МКС за допомогою інформативних відео та зображень.
Чудовий безкоштовний додаток VR для вивчення МКС і відчуття невагомості.
Це чудова ідея для освітнього процесу. Я була вражена, наскільки добре розроблено додаток. Це абсолютно безкоштовно. Це може змінити ваше сприйняття світу, а також взаємодію з нульовою гравітацією. Рекомендую.
Окуляри віртуальної реальності Oculus Quest можна використовувати без підключення до ПК - абсолютно автономно з відстеженням в просторі і трекингом джойстиків, що дає можливість використовувати їх де завгодно. Окуляри реалістично передають навколишнє середовище. Свідомість повністю вводиться в оману і це незвично.
Лабораторії віртуальних експериментів, заняття фізкультурою, віртуальні навчальні квест-кімнати це все можливо вже сьогодні із віртуальною реальністю. За допомогою джойстиків, що у вас в руках ви можете легко використовувати будь-які предмети, що під рукою, все як в житті.
Види теплопередачі: теплопровідність, конвекція, випромінювання
Теплопровідність
Теплопровідність - це спосіб передачі тепла.
Явище теплопровідності полягає в тому, що кінетична енергія атомів й молекул, яка визначає температуру тіла, передається атомам і молекулам у тих областях тіла, де температура нижча.
З поняттям теплопровідності досить просто познайомитися при звичайному приготуванні їжі на кухні. Поставте на плиту і нагрівайте чавунну і мідну сковорідки, а потім вимкніть конфорки. Чавунна сковорода буде остигати значно довше мідної, тому що теплопровідність чавуну в 5-8 разів нижче, ніж у міді. Тобто, чим нижче теплопровідність, тим довше матеріал утримує тепло.
Найбільшу теплопровідність мають речовини, в яких тепло переноситься вільними електронами, що зумовлено їхньою малою масою. Саме тому теплопровідність металів зазвичай висока. В нагрітій області речовини є більше електронів із високою енергією, вони легко мігрують в холодніші області, й втрачають там енергію, розсіюючись на коливаннях кристалічної ґратки.
Конвекція
Конвекція — явище перенесення тепла в рідинах, газах або сипких середовищах потоками самої речовини. Де краще розташовувати батареї опалення? Чому?
Випромінювання
Внаслідок того, що відбувається тепловий рух молекул, всі тіла випромінюють енергію в вигляді хвилі, або потоку "частинок" енергії - фотонів. Чим вища температура тіла, тим більше енергії воно випромінює. Якусь її частину ми бачимо в вигляді світла, але більша її частина сприймається, як теплові промені, температура тіл, на які вони потрапляють, зростає, отже вони отримують енергію. Саме так Земля отримує енергію від Сонця.
Завдяки ґаджетам віртуальної реальності процес навчання може вийти на новий рівень. Вивчати анатомію людини, рух космічних тіл, побудову геометричних фігур, структуру атомів та молекул значно простіше, коли є змога оглянути предмети зі всіх боків. Зазирнути у мікро- або макросвіти!
Майбутнє вже прийшло!
Як користуватися окулярами віртуальної реальності?