Освітні тренди та технології 2021 р.

Освітні тренди: на що орієнтуватися педагогічному працівнику у майбутньому?


Останні 5 років активно перевірялися на практиці освітні тренди. Ось власний досвід впровадження освітніх трендів. Більшість посилань ведуть на авторські статті, розробки.

1. Навчання протягом життя

"Людина повинна навчатися впродовж усього життя, а система освіти має надавати їй такі можливості. Знання у даному разі виступають як основа поведінки і професійної діяльності. І якщо ми хочемо створити сучасну державу, то все населення України повинно вчитися. При цьому, старші покоління мають удосконалюватися, а молодші – формуватися в окресленій і затребуваній суспільством іпостасі"
Петро Таланчук 

Уперше концепцію «неперервної освіти» було представлено на форумі ЮНЕСКО 1965 року П. Ленграндом, ідея викликала значний теоретичний та практичний резонанс. У запропонованому ним трактуванні неперервної освіти втілено гуманістичну ідею: у центр поставлено всі освітні начала людини, якій слід створити умови для повного розвитку її здібностей протягом усього життя. Поштовхом для створення теорії неперервної освіти стала глобальна концепція «єдності світу», згідно з якою всі структурні частини людської цивілізації взаємопов’язані та взаємозумовлені.

2. Електронне навчання

онлайн-курси (MOOC (Massive Open Online Courses)), 

Дистанційний курс
«Фізика для вчителів» або "Інноваційні інструменти сучасного фізика"

 


онлайн-ресурси

веб-сервіси

симуляції, лабораторії,

віртуальні тури у музеях

мобільні додатки (наприклад, мобільні додатки із доповненою реальністю).


 

3. Змішане навчання

Інтеграція традиційного навчання і електронного навчання


ЗМІШАНЕ НАВЧАННЯ У ПЗ MOODLE ЯК ДІЄВИЙ ІНСТРУМЕНТ З ВИКОНАННЯ ЗАХОДІВ, СФОРМОВАНИХ У СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ УНІВЕРСИТЕТУ 2019-2025 НА ФІЗИЧНОМУ ФАКУЛЬТЕТІ ХНУ ІМЕНІ В.Н. КАРАЗІНА

4. Імерсивні технології

доповнена реальність (Augmented reality) 

Використання технологій доповненої реальності під час викладання фізики

Концепція освітнього процесу з технологіями XXI століття для формування ключових компетенцій на заняттях із фізики на прикладі роботи мобільного додатку із доповненою реальністю «Da Vinci Machines AR».

Augmented reality in education vebinar-AR-2020 


 

віртуальна реальність (Virtual reality)


 

змішана реальність (Mixed reality)

Підписуйтесь на YouTube канал і дізнавайтесь новини першими.

5. STEAM - освіта

 

 Формування ключових компетентностей завдяки впровадженню STEM-орієнтованого підходу в освітньому процесі у позашкільний час за темою «Поверхневий натяг».

РЕАЛІЗАЦІЯ СУЧАСНИХ STEM-ПІДХОДІВ ПРИ ПРОВЕДЕННІ ЗАНЯТЬ ІЗ ФІЗИКИ У ПОЗАШКІЛЬНИЙ ЧАС MODERN STEM-METHOD IN EXTRA TIME PHYSICS LESSONS

Розроблено програму науково-навчальних інтерактивних занять за сучасним STEAM-підходом і технологіями доповненої реальності! Заняття мають змішану форму навчання: очні на кафедрі фізики кристалів ХНУ імені В.Н. Каразіна і дистанційна підтримка у Moodle та Discord.
Наші заняття призначені для справжнього навчання дітей науково-дослідним методом, в процесі якого вони висловлюють власну гіпотезу та перевіряють її експериментально. Діти люблять науку, тому що це інструмент, який дозволяє їм досліджувати навколишній світ і дізнаватися, як все працює. Якщо книги можуть розповісти історії про магічні світи, то наукові експерименти дозволять дітям побачити, наскільки магічним є реальний світ, і як розуміти властивості цього світу!

6. Гейміфікація

Гейміфіка́ція — використання ігрових практик та механізмів у неігровому контексті для залучення кінцевих користувачів до розв'язання проблем. 

7. Штучний інтелект

Штучний інтелект — це широке поняття. Воно охоплює будь-які технології, які відтворюють людське мислення і такі навички, як розуміння складної інформації, самостійне виведення висновків та здатність вести осмислений та зв’язний діалог.

8. Мікронавчання

Microlearning – малими кроками до великих результатів. Барбара Оуклі, викладачка онлайн-курсу Learning How to Learn, каже, що мозок сприймає інформацію маленькими частинами (chunks), які потім формуються у велику картину.Це один із найефективніших методів опанування нового матеріалу. Детальніше за посиланням.

9. CLIL- навчання

Content and language integrated learning) — дидактична методика, що дозволяє сформувати лінгвістичні і комунікативна компетенція в учнів нерідною мовою у тому ж навчальному контексті, у якому у них відбувається формування загальних знань та умінь.

Pakhomova I.M.

CONTENT AND LANGUAGE INTEGRATED LEARNING (CLIL-METHODOLOGY) IN STEM-CLUB “SCIENCE AROUND US”

10. Пленерні заняття

Заняття «просто неба» - так називають пленерне заняття, проведення якого передбачається поза межами класу із залученням багатства довкілля в усіх його проявах.

Такі заняття відбувалися у літній школі "Science around us" від фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна.

Керівник школи: Пахомова Ірина Миколаївна

Фотозвіт:











" Учітесь, читайте, і чужому навчайтесь, й свого не цурайтесь... "


 

Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22 

Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 

 https://t.me/physicsks

 

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/

Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!

2 коментарі: