Роботи в освіті. Штучний інтелект.

 Чи корисні роботи в освіті? 

 

Чи можуть роботи допомогти освітньому процесу?

Які проєкти чекають нас у майбутньому?

На що потрібно нам звернути увагу вже сьогодні?

Чи можуть замінити роботи вчителя?

 

Проєкти, що впроваджують штучний інтелект в освітній процес.

Що таке штучний інтелект?

  • продукт технічного прогресу, який дозволяє машинам вчитися та пристосовуватись до різних умов;
  • сьогодні штучний інтелект досі потребує втручання людини;
  • історія штучного інтелекту бере свій початок з 1960-х років;
  • покликаний допомагати або навіть заміняти людину в механічних процесах, розрахунках, обчисленнях.

https://education.24tv.ua/v_oae_vidkriyut_pershiy_u_sviti_universitet_shtuchnogo_intelektu_n1225721

Що таке штучний інтелект?

  • продукт технічного прогресу, який дозволяє машинам вчитися та пристосовуватись до різних умов;
  • сьогодні штучний інтелект досі потребує втручання людини;
  • історія штучного інтелекту бере свій початок з 1960-х років;
  • покликаний допомагати або навіть заміняти людину в механічних процесах, розрахунках, обчисленнях.

https://education.24tv.ua/v_oae_vidkriyut_pershiy_u_sviti_universitet_shtuchnogo_intelektu_n1225721

Вже зустрічаються проєкти застосування штучного інтелекту в освіті насамперед у деяких інструментах, які допомагають розвивати навички та системи тестування. По мірі того, як навчальні рішення в галузі штучного інтелекту продовжують розвиватися, можливо, що ШІ зможе допомогти заповнити прогалини потреб у навчанні та дозволить школам та вчителям робити більше, ніж будь-коли раніше.

Перехід до навчання в Інтернеті завдяки COVID-19 виявив значні прогалини у наших шкільних системах. Незважаючи на те, що за останнє десятиліття було багато технологічних досягнень, освітня галузь адаптувалася повільніше.  

Незважаючи на те, що в деяких школах є чудові вчителі, багатьом не вистачає базових ресурсів, таких як підручники та доступ до Інтернету. Коли ці обмеження поєднуються з незбалансованим співвідношенням студент-викладач, на тлі дистанційного навчання - це перетворюється у велику проблему. Щоб вирішити цю проблему, слід приділити увагу системам штучного інтелекту, що виступають особистими репетиторами. Це може допомогти проблемі співвідношення учнів-викладачів, надаючи зворотній зв'язок та підтримку. Але перш за все, потрібно потурбуватися про підготовку вчителів використовувати штучний інтелект.

Згідно з доповіддю ЮНЕСКО, приблизно 60 000 шкіл у Китаї впровадили штучний інтелект для оцінювання есе.

ЮНЕСКО зазначив, що ШІ "забезпечує маргіналізованим людям та громадам, людям з обмеженими можливостями, біженцям, особам, які не входять до шкіл, а також тим, хто проживає в ізольованих громадах, доступ до відповідних можливостей навчання". (Посилання на ресурс)
 

Приклади.

Використання роботів дітьми, що проходять довготривале лікування. Норвезький проєкт No Isolation допомагає дітям відчувати власну присутність у класах, підтримує спілкування з однокласниками і допомагає долати недугу.

 

QTrobot, гуманоїдний робот, покликаний допомогти дітям з аутизмом. Дієвий інструментом для полегшення навчання соціальним навичкам у дітей, що мають певні обмеження. QTrobot використовує різноманітні заходи та захоплюючі ігри для занять  з учнями з аутизмом та допомагає їм практикувати ці соціальні навички разом із вихователем.

 

Китай проводить найбільший експеримент по використанню штучного інтелекту в навчальному процесі. Все більша кількість аудиторій у Китаї обладнана камерами штучного інтелекту та трекерами мозкових хвиль (знімається енцефалограма). Багато батьків і вчителів розглядають новації як інструменти для покращення оцінок, хоча діти не поділяють цих поглядів. 

Фіксується час, що витрачається на розв'язання проблем заняття. Проводиться аналіз як часто студент відкриває мобільний телефон і відволікається від теми заняття.

 

Роботи не можуть замінити звичайної лекції і живого спілкування із аудиторією. Але як можуть роботи допомогти у цифровій освіті? Робот Papper (Японія) стає асистентом вчителя. Пакет "Classroome" допомагає аналізувати активність кожного учня у класі і надавати рекомендації щодо покращення результату.

 Платформи.

Century розробила персоналізовану платформу навчання. Школа завантажує в систему Century  навчальну програму. Платформа розбиває її  на уроки. Діти проходять оцінювання для визначення власного рівня навчання. Після цього платформа створює для кожного індивідуальну програму.

Enlearn створив платформу для навчання, яка не тільки розширює контент, але постійно навчається та вдосконалюється з часом.

GoGuardian  компанія з навчальних технологій, заснована в 2014 році та базується в Лос-Анджелесі, Каліфорнія. Компанія пропонує чотири основні продукти: адміністратор GoGuardian, вчитель GoGuardian (управління аудиторією),  nf повідомлення про самогубства та самопошкодження. Ці служби відстежують активність учнів в Інтернеті, фільтрують вміст та попереджають шкільних службовців про можливе самогубство чи самонанесення шкоди.

Розробки українців:

Розробив UniExo молодий український інженер Антон Головаченко. UniExo - це роботизований екзоскелет для реабілітації рухів кінцівок людей. Його мета -допомогти людям із травмами і проблемами руху відновити функції рук та ніг за допомогою модульних робототехнічних екзоскелетних пристроїв без додаткової допомоги лікарів.

 

Киянин Назар Поночевний представив сервіс, що автоматично добирає музику до відео. Для цього хлопець створив штучний інтелект, який гармонійно поєднує відео з музикою у фільмах та відеороликах. Цей проєкт виборов золоту медаль на Глобальному конкурсі інновацій “AIGC 2019” у Сінгапурі.

 

Хоча майбутнє освіти невідоме, ми знаємо, що ШІ продовжуватиме трансформувати наші освітні системи. Це може розширити можливості викладачів та надати можливість учням впроваджувати власні нові  ідеї. Потужність машин поряд з людьми може допомогти усунути розриви в наших школах, надаючи учням у всьому світі доступ до найкращого навчального досвіду.


Додаткові ресурси:


Шкільна освіта в добу штучного інтелекту
ШІ в освіті допоможе зрозуміти, як мислить людини
Штучний інтелект перевершить людину до 2062 року
Could Artificial Intelligence Replace Our Teachers?
Як штучний інтелект може допомогти освіті

Бережіть себе і родину.

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube. 
Підписуйтесь на сторінку у fb.

https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар