Сучасні освітні технології (штучний інтелект, імерсивні технології, STEM-освіта, змішане навчання), корисні матеріали, практичні онлайн-інструменти, фізика. Дізнались про щось нове? Одразу реалізуймо в роботі!
Дякую за увагу! Бажаю Вам нових ідей! Навчаємося, бо ми цього варті! Підписуйтесь на блог! Підписуйтесь на канал YouTube. Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
СУЧАСНІ ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ 02 ЛЮТОГО – 04 ЛЮТОГО 2022 РОКУ
Ліліана Фернандеc – вчитель початкової школи в Agrupamento de Escolas de Alberto Sampaio в Португалії. Вона також викладає англійську мову та керує місцевим робототехнічним клубом для учнів початкової школи. Брала участь у трьох європейських фестивалях – 2015 у Лондоні, 2017 у Дебрецені та 2019 у Кашкайші. Розробляла спільні проекти з колегами з Франції та Іспанії, які мали великий успіх серед студентів.
Вона також працювала над брошурою «Кодування в STEM-освіті», розробляючи блок разом із двома іншими колегами. Цей блок «Як працює вода» був обраний одним із 3 національних кращих у категорії «Знайомство з кодуванням і робототехнікою» на «CPR - Concurso 2019». Цей національний захід з кодування організовано Міністерством освіти Португалії.
Що для вас означає бути вчителем?
Бути вчителем – означає вміти будувати майбутнє разом із нашими малюками. Це чудова можливість вчитися та ділитися...
Опишіть науку на сцені трьома словами.
Підтримка, обмін, дружба
Як ви потрапили в науку на сцені?
Я отримав запрошення від колеги з нашого НСК, подати заявку на Лондонський фестиваль, з проектом для учнів початкової школи, я була відібрана на наш національний фестиваль і мала змогу побувати на Європейському фестивалі. Це був такий корисний і повноцінний досвід, що я продовжую вчитися та ділитися проєктами з колегами по всій Європі.
Якою є ідеальна крива траєкторії м’яча, яким має бути ідеальний газон на чемпіонаті Європи УЄФА?
Футбол пропонує безліч питань і питань для ваших STEM-класів: 20 викладачів з 15 європейських країн розробили дванадцять навчальних блоків, презентуючи цікаві експерименти з футболу для біології, хімії, інформатики, математики та фізики.
Від вимірювання маси повітря всередині м’яча до впливу енергетичних напоїв на результативність гравців і до підрахунку шансу забити під час серії пенальті – брошура містить широкий спектр міждисциплінарних завдань для середньої школи. студентів. Різні навчальні підрозділи заохочують їх до відкриття природничих наукових явищ, що стоять за популярною грою.
Ідея: фізика допомагає розумінню значної частини сучасної науки і техніки, а також багатьох пов’язаних соціальних явищ. Практичні заняття є однією із стратегій, щоб зробити навчання більш привабливим і зрозумілим. З допомогою практичних експериментів з повсякденними недорогими матеріалами та предметами можна зрозуміти основні фізичні закони.
Дякую за увагу! Бажаю Вам нових ідей! Навчаємося, бо ми цього варті! Підписуйтесь на блог! Підписуйтесь на канал YouTube. Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Великою перевагою Merge Edu є створення великої тематичної колекції 3D-об'єктів та інтеграція з іншими аналогічними сервісами. Для перегляду кожного з 3D-об'єктів вам не знадобиться окремий маркер або плагін. Вся потрібна інформація міститься на так званому кубі ключових зображень.
Як це працює?
Якщо у вас немає вдома куба ключових зображень?
Не хвилюйтеся, Merge пропонує вам розгортку паперового кубику, який діти можуть зробити вдома! Це не тільки чудове практичне заняття, але воно також відкриває цілий новий світ нових технологій за допомогою програм і ресурсів Merge EDU.
Дякую за увагу! Бажаю Вам нових ідей! Навчаємося, бо ми цього варті! Підписуйтесь на блог! Підписуйтесь на канал YouTube. Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Амур (Купідон) — у римській міфології божество кохання, що відповідає грецькому Еросові. Це син богині кохання і краси Венери, маленький вродливий крилатий хлопчик, веселий, кмітливий і меткий бешкетник, який завжди носив із собою лук і сагайдак із золотими стрілами. Непомітно для інших він вражав ними серця людей і богів, чим викликав кохання або загибель. Про людину, яка закохалася, кажуть, що її вразили стріли Амура (Купідона).
Пропонується активність зробити лук і стріли Купідона.
Матеріали:
Миска з теплою водою
Дерев'яні палички для чаю
Зубна нитка (шовкова нитка)
Ватні палички
Ручка або олівець
Ножиці для нігтів
Фото: https://jenniferfindley.com
2. Вежа у формі серця із паперових стаканчиків
Чи можете ви побудувати вежу, яка має лише одну чашку на основі? Чи могли б ви побудувати його у формі серця?
Можна провести змагання на час по складанню веж із паперових стаканчиків. Наприклад такі змагання проводять на відкритому чемпіонаті Summit Malaysia Open Sport Stacking Championships у Субанг-Джаї
3. Тауматроп
Тауматроп або тавматроп — іграшка, заснована на оптичній ілюзії: при швидкому обертанні картки з різними зображеннями на протилежних боках, вони зливаються в один малюнок.
Приклади:
4. Фліп-книга
Книга "Фліп" або "Флик" - це книга із серією зображень, які поступово змінюються з однієї сторінки на іншу, так що, коли сторінки швидко перетворюються, картинки виглядають як анімаційні, імітуючи рух або деякі інші зміни.
Створюємо 3D музей сучасних унікальних мостів або будуємо на занятті міст з підручних матеріалів. Досліджуємо основні конструкції мостів. Ця програма додасть вашому уроку сучасності, зацікавленості і мотивації. 3D моделі мостів підштовхнуть учнів до креативного мислення при розробці власного шедевра.
1. Завантажуєте додаток на телефон/планшет. 2. Роздруковуєте ключові зображення, розміщені за адресою https://drive.google.com/open?id=1VxDjkqbfUKqKNDSiZ9rROe_7e6JFLggc або http://kfk.rf.gd/Android/Bridges/images_ukr.html
3. Запускаєте додаток на телефоні, наводите камеру на зображення, і ви бачите 3D моделі мостів.
Перелік доступних моделей:
Аркові мости: Пон-дю-Гар (Pont du Gard), Франція Харбор-Брідж (Sydney Harbour Bridge), Сідней, Австралія - арковий міст з їздою посередині
Підвісний міст Міст Джорджа Вашингтона (George Washington bridge), Нью Йорк, США
Вантові мости: Leonard P. Zakim Bunker Hill Memorial Bridge, Бостон, США Міст Еразма (Erasmus Bridge), Роттердам, Нідерланди
Балковий міст Viaducto de Ormaiztegi, Гіпускоа, Іспанія
Розвідний міст Тауерський міст (Tower bridge), Лондон, Великобританія - комбінований розвідний і підвісний міст
Консольний міст Квебекський міст (Quebec Bridge), Квебек, Канада
Вивчаємо конструкції мостів із доповненою реальністю:
Будуємо власні мости і перевіряємо отримані конструкції на міцність.
Дякую за увагу! Бажаю Вам нових ідей! Навчаємося, бо ми цього варті! Підписуйтесь на блог! Підписуйтесь на канал YouTube. Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
«Видуйте мильну бульбашку і дивіться на неї: ви можете займатися все життя її вивченням і не зупинитись отримувати з неї уроки фізики»
Лорд Кельвін
Мильні бульбашки також електризуються. Але для спостереження цього явища потрібно терпіння. Мильні бульбашки швидко лопаються, особливо в електричному полі. Спрощений варіант досліду - видуйте напівбульбашку на горизонтальній поверхні і повільно піднесіть до бульбашки заряджену паличку або наелектризовану повітряну кульку. Ви побачите, як мильна бульбашка витягується і починає рухатись на наелектризованим предметом.
Клітка Фарадея (також відома як екран Фарадея) — замкнена у просторі огорожа, сформована з електропровідного матеріалу (у вигляді суцільних елементів або сітки). Така огорожа нейтралізує зовнішні статичні та динамічні електричні поля в середині себе. Пристрій отримав назву від імені англійського фізика Майкла Фарадея, який винайшов його у 1836 році. Клітка Фарадея працює за рахунок того, що зовнішнє статичне електричне поле спричиняє перерозподілення електричних зарядів в електропровідному матеріалі клітки таким чином, що вони скасовують дію зовнішнього поля на внутрішній простір клітки.
Демонстрація клітки Фарадея у Бостонському музеї науки
Як зробити клітку Фарадея із мильних бульбашок?
Для чого потрібна клітка Фарадея?
В основному її використовують у промисловості, щоб захистити апаратуру від небажаного впливу електромагнітного випромінювання. Наприклад, при установці медичних томографів. Дуже часто використовують у лабораторіях, де потрібно проводити високоточні вимірювання і знизити вплив електромагнітних шумів. При промисловому використанні зазвичай залучають фахівців, які зможуть правильно розрахувати всі параметри клітки.
Майкл Фарадей
"Michael Faraday - Filmed at the Faraday Exhibition, London. No country can take from the British race the credit due to Faraday, the pioneer of electricity today."
Дякую за увагу! Бажаю Вам нових ідей! Навчаємося, бо ми цього варті! Підписуйтесь на блог! Підписуйтесь на канал YouTube. Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Дякую за увагу! Бажаю Вам нових ідей! Навчаємося, бо ми цього варті! Підписуйтесь на блог! Підписуйтесь на канал YouTube. Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Проект Go-Lab має на меті відреагувати на потребу Європи в досвідчених молодих людях, які цікавляться наукою та вбачають наукову сферу своєю майбутньою професією задля забезпечення конкуренції та економічного процвітання.
Мета Ініціативи Go-Lab - сприяти використанню інноваційних технологій навчання в STEM-освіті з особливим акцентом на онлайн-лабораторіях (симуляціях) (Labs) та додатках для вивчення запитів (Apps). Використовуючи екосистему Go-Lab, викладачі можуть знаходити різні лабораторії (симуляції) та додатки та створювати спеціальні простори навчального контенту (ILS).
Підручник для вчителів націлений допомогти викладачам природничих наук
отримати доступ до методології Go-Lab, інструментів та ресурсів, що допоможуть
підготувати та донести учням дослідницькі активності з використанням технологій.
Одна з важливих цілей проекту Go-Lab полягає в залученні вчителів до використання, повторного використання та розповсюдження їхніх навчально дослідних просторів (ILSs), а також обмін досвідом та поглядами з точки зору простоти роботи й якості.
Дякую за увагу! Бажаю Вам нових ідей! Навчаємося, бо ми цього варті! Підписуйтесь на блог! Підписуйтесь на канал YouTube. Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Доповідач: академік НАН України, д.техн.н., зав.каф. фізики кристалів ХНУ, професор Б.В.Гриньов.
Фізичний факультетський семінар (№40), присвячений річниці відкриття Харківського університету.
Руслан Вовк, Юрій Бойко, Борис Гриньов
Сцинтилятори — речовини (тверді, рідкі, газоподібні), на яких виникають короткочасні світлові спалахи внаслідок дії на них йонізуючих частинок і променів (гамма-квантів, електронів, альфа-частинок...).
Ученими Інституту сцинтиляційних матеріалів НАН України виконано ряд масштабних розробок у галузі сцинтиляційної техніки. Зокрема, розроблено унікальні технології та обладнання для автоматизованого вирощування великогабаритних лужно-галоїдних кристалів і виготовлення на їхній основі шляхом високотемпературного пресування сцинтиляційних детекторів для медичних томографічних гамма-камер, технології отримання довгомірних (до 7 м) пластмасових сцинтиляторів з розвинутою поверхнею, створено нові сцинтиляційні матеріали на основі оксидних монокристалів для детектування високоенергетичних часток.
Роботи інституту широко відомі за межами країни, він є учасником ряду найбільших міжнародних проектів з фізики високих енергій останнього десятиріччя.
Детектори, розроблені Інститутом сцинтиляційних матеріалів НАН України на основі сцинтиляційних кристалів, застосовуються у вітчизняних інспекційних сканерах. Використовуючи ці кристали, німецька фірма Smith-Heimann розробила нову модель рентгенівського сканера, що дозволяє відтворювати томографічне зображення об'єкта і в автоматичному режимі виявляти вибухівку.
Сцинтиляційні матеріали слугують невід’ємною частиною великого адронного колайдера (ВАК).
Нещодавно зацікавлення оксідними кристалам сполук (вольфрамати, молібдати) зросло у зв’язку з потенційною
можливістю їхнього використання в кріогенних експериментах, пов’язаних з
реєстрацією рідкісних подій. Це стосується вивчення взаємодії
частинок з темною речовиною, безнейтринного подвійного бета-розпаду та радіоактивного розпаду дуже довгоживучих ядер. Реєстрація таких
рідкісних подій є актуальною проблемою сучасної фізики елементарних частинок.
Очікується, що ідентифікація цих подій надасть доказ існування нових
фундаментальних частинок, а також розширить наше розуміння того, як
побудований Всесвіт. Надзвичайно важливим у таких експериментах є те, що
завдяки використанню сцинтиляційних кристалів є можливість ідентифікувати
вид взаємодії частинки і відкинути випадкові події, спричинені радіаційним
фоном. Це досягається за рахунок одночасної реєстрації фононів і
сцинтиляцій, які виникають в матеріалі при зіткненні з частинками або з квантами
високих енергій.
Випускники фізичного факультету, зокрема кафедри фізики кристалів продовжують наукові дослідження і отримують міжнарожні гранти, мають запрошення до провідних лабораторій світу, отримують державні премії.
Губенко Катерина
Павло Максимчук
За цими здобутками і перемогами стоїть впевнена, енергійна, багатогранна людина Борис Вікторович Гриньов.
1978 закінчив Харківський державний університет за спеціальністю фізика твердого тіла. Створив наукову школу з вивчення фундаментальних властивостей сцинтиляційних матеріалів, пошуку нових сцинтиляторів, розробки приладів та пристроїв на їхній основі. І результати говорять гучніше, ніж буль-які слова.
Дякуємо за рух вперед, нові ідеї, проєкти і оптимістичний погляд у майбутнє!