Сучасні освітні технології (штучний інтелект, імерсивні технології, STEM-освіта, змішане навчання), корисні матеріали, практичні онлайн-інструменти, фізика. Дізнались про щось нове? Одразу реалізуймо в роботі!
Цю цікаву книгу ніяк не назвеш підручником фізики, хоча в ній, як і належить підручнику, вводяться основні поняття класичної механіки. Кожна глава книги починається коміксами, а закінчується повторенням і уточненням отриманих знань. Замість сухих формул і примітивних прикладів тут герої книги вирішують свої «актуальні» проблеми. Симпатичний призер олімпіади з фізики Ріота пояснює своїй однокласниці-спортсменці чому їй не вдається гра в теніс. З'ясовується, що гра в теніс, стрибки у висоту, їзда на велосипеді, - всюди снують ці «дивні приятелі» з підручника фізики - сила, імпульс, енергія та ін. Так ненав'язливо ти разом з Мегумі дізнаєшся про вплив законів руху і закону всесвітнього тяжіння Ньютона, і закону збереження імпульсу, і закону збереження енергії.
Бережіть себе і родину!
Дякую за увагу! Бажаю Вам нових ідей! Навчаємося, бо ми цього варті! Підписуйтесь на блог! Підписуйтесь на канал YouTube. Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Для створення високої постійної напруги в генераторі ван де Граафа використовуються електризаціятертям. Таким методом можна досягнути напруги до кількох мегавольт. Значення напруги обмежене виникненням коронного розряду між сферичними електродами.
Основний принцип роботи генератора випливає з законів розподілення
заряду в провідниках. Заряд концентрується на зовнішній поверхні сфери. В
середині сфери заряд відсутній. Саме це допомагає стікати заряду з
електризованої стрічки і накопичувати його на сфері. Тому генератор може
працювати і без заземлення та додаткових джерел енергії.
Фізична симуляція принципу роботи генератора Ван де Граафа (за посиланням).
Все для освіти: технології доповненої і віртуальної реальності, фізика, прості фізичні експерименти, фізичні симуляції
Вітаю, шановне товариство!
Все швидко змінюється, оновлюється інформація, виникають
нові технології.
Одними із сучасних перспективних технологій можна назвати
імерсивні технології – технології «занурення». Якщо часткове занурення, то це
технології доповненої реальності; якщо ми говоримо про повне занурення, то це
технології віртуальної реальності.
Ми вже працюємо із технологіями доповненої реальності більше
3 років (розробляємо і впроваджуємо в життя); зараз зацікавлені технологіями
віртуальної реальності.
Для того, щоб перевірити на практиці вплив цих технологій на
реальний процес навчання, було започатковано AR-STEAM клуб «Наука навколо нас» на базі кафедри фізики
кристалів фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна (клуб працює більше 3 років, ми розробили
5 мобільних додатків із доповненою реальністю: усі додатки і ключові зображення
у вільному доступі).
Щоб поділитися власним досвідом і можливостями технології
доповненої і віртуальної реальності було створено окремі глави «Доповнена
реальність», «Віртуальна реальність» на власному YouTube каналі.
Електрофорна машина — джерело електричного струму, конструкція якого базується на принципі отримання електричної енергії за рахунок роботи,
що витрачається на приведення в рух (обертання) рухомих частин машини, у
першу чергу, на подолання сил притягання або відштовхування, що діють у
кожний момент між наелектризованими рухомими частинами машини. Цей тип
машин використовує явище електростатичної індукції, при цьому на полюсах машини (лейденських банках) накопичуються електричні заряди. Різниця потенціалів на розрядниках може досягати десятків і навіть сотень тисяч вольт.
Поясніть дослід: Електрофорна машина заряджена. Однак іскрового
пробою не виникає. У простір між розрядниками вносять запалену свічку —
відбувається розряд.
Джерела електричного струму. Електричне коло. (Презентація)
Більше фізичних симуляції на YouTube каналі: Симуляції
Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22
Дякую за увагу! Бажаю Вам нових ідей! Навчаємося, бо ми цього варті! Підписуйтесь на блог! Підписуйтесь на канал YouTube. Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Ефект Марангоні (Марангоні - Гіббса) — явище переносу речовини уздовж межі розділу двох середовищ, що виникає внаслідок наявності градієнта поверхневого натягу.
Рідина перетікає з області низького поверхневого натягу до області
високого поверхневого натягу. Такий різновид руху рідини називається
капілярною конвекцією або конвекцією Марангоні.
Як використати це явище для запуску човна?
Склад зубної пасти.
Спінювання пасти забезпечують поверхнево-активні речовини (ПАР). Найпоширеніші — додецилсульфат натрію, лаурилсаркозинат натрію, бетаїн. Введення ПАР дозволяє звести мікроушкодження зубної емалі при чищенні зубів до мінімуму.
Ці речовини ПАР зменшують коефіцієнт поверхневого натягу води, що дозволяє використати зубну пасту у якості палива для човна.
Яке паливо можна ще використати для човна, що рухається завдяки ефекту Марангоні?
Пишіть відповіді!
Знімайте власні відео!
#наука_навколо_нас #прості_експерименти
Бережіть себе і родину!
Дякую за увагу! Бажаю Вам нових ідей! Навчаємося, бо ми цього варті! Підписуйтесь на блог! Підписуйтесь на канал YouTube. Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Завдяки ґаджетам віртуальної реальності процес навчання може вийти на
новий рівень. Погодьтеся, вивчати анатомію людини, рух космічних тіл,
побудову геометричних фігур, структуру атомів та молекул значно
простіше, коли є змога помацати все своїми руками й оглянути предмети зі
всіх боків. До того ж можна буде відчути на собі перипетії важливих
історичних подій.
Підключення та налаштування автономних VR-окулярів
Ввімкніть пристрій.
Налаштуйте окуляри, дотримуючись підказок системи.
Відкоригуйте зображення, відрегулювавши положення екранів та лінз.
Перевірте реакцію окулярів на ваші рухи.
Завантажте спеціальні додатки та насолоджуйтеся перебуванням у віртуальному світі.
Керувати ґаджетом можете за допомогою безпровідного контролера або
рухів очей (якщо ваша модель має функцію зчитування положення зіниці).
Як користуватися окулярами віртуальної реальності?
Користуватися VR-окулярами — доволі просто. Варто лише завантажити та
встановити на свій девайс спеціальні додатки, які і стануть провідником
між вами та інтерактивним уявним світом. Існують:
Універсальні каталоги VR-контенту на Google Play, Play Market та Fulldive VR. Додатки підходять для більшості моделей окулярів.
Спеціалізовані сервіси контенту від виробників, наприклад, Steam
VR, Google Cardboard, Oculus VR. Вони призначені для окулярів
відповідного бренда.
1. Здійснити віртуальні тури
містами світу допоможе додаток Google Arts and Culture. Він містить
майже 100 визначних пам’яток та культурних об’єктів. Насолодитися
природними куточками нашої планети можна за допомогою Expeditions. А
додаток Titans of Space перенесе вас у сонячну галактику. У розробці віртуальна фізична лабораторія:
2. Дивитися відео можна прямо з YouTube. Вбийте в пошук «відео ЗD sbs»,
«stereo video», «стереопара» або «VR-відео» й ви побачите перелік
коротких відеороликів та фільмів, які доступні для перегляду в шоломі. Є
ще безкоштовні додатки VaR’s VR Video Player та AAA VR Cinema, що
дозволяють дивитися не лише фільми з ефектом ЗD, але й панорамні ролики з
кутами огляду 180 та 360 градусів.
Дякую за увагу! Бажаю Вам нових ідей! Навчаємося, бо ми цього варті! Підписуйтесь на блог! Підписуйтесь на канал YouTube. Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Освітні тренди: на що орієнтуватися педагогічному працівнику у майбутньому?
Останні 5 років активно перевірялися на практиці освітні тренди. Ось власний досвід впровадження освітніх трендів. Більшість посилань ведуть на авторські статті, розробки.
1. Навчання протягом життя
"Людина повинна навчатися впродовж усього життя, а система освіти має надавати їй такі можливості. Знання у даному разі виступають як основа поведінки і професійної діяльності. І якщо ми хочемо створити сучасну державу, то все населення України повинно вчитися. При цьому, старші покоління мають удосконалюватися, а молодші – формуватися в окресленій і затребуваній суспільством іпостасі" Петро Таланчук
Уперше концепцію «неперервної освіти» було представлено на форумі ЮНЕСКО
1965 року П. Ленграндом, ідея викликала значний теоретичний та
практичний резонанс. У запропонованому ним трактуванні неперервної
освіти втілено гуманістичну ідею: у центр поставлено всі освітні начала
людини, якій слід створити умови для повного розвитку її здібностей
протягом усього життя. Поштовхом для створення теорії неперервної освіти
стала глобальна концепція «єдності світу», згідно з якою всі структурні
частини людської цивілізації взаємопов’язані та взаємозумовлені.
Розроблено програму науково-навчальних інтерактивних занять за сучасним
STEAM-підходом і технологіями доповненої реальності! Заняття мають
змішану форму навчання: очні на кафедрі фізики кристалів ХНУ імені В.Н.
Каразіна і дистанційна підтримка у Moodle та Discord.
Наші заняття призначені для справжнього
навчання дітей науково-дослідним методом, в процесі якого вони
висловлюють власну гіпотезу та перевіряють її експериментально. Діти
люблять науку, тому що це інструмент, який дозволяє їм досліджувати
навколишній світ і дізнаватися, як все працює. Якщо книги можуть
розповісти історії про магічні світи, то наукові експерименти дозволять
дітям побачити, наскільки магічним є реальний світ, і як розуміти властивості цього світу!
Штучний інтелект — це широке поняття. Воно охоплює будь-які технології,
які відтворюють людське мислення і такі навички, як розуміння
складної інформації, самостійне виведення висновків та здатність вести
осмислений та зв’язний діалог.
8. Мікронавчання
Microlearning – малими кроками до великих результатів. Барбара Оуклі, викладачка онлайн-курсу Learning How to Learn, каже, що мозок сприймає інформацію маленькими частинами (chunks), які потім формуються у велику картину.Це один із найефективніших методів опанування нового матеріалу. Детальніше за посиланням.
9. CLIL- навчання
Content and language
integrated learning) — дидактична методика, що дозволяє сформувати
лінгвістичні і комунікативна компетенція в учнів нерідною мовою у тому ж
навчальному контексті, у якому у них відбувається формування загальних
знань та умінь.
Заняття «просто неба» - так називають пленерне заняття, проведення якого передбачається поза межами класу із залученням багатства довкілля в усіх його проявах.
Такі заняття відбувалися у літній школі "Science around us" від фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна.
Керівник школи: Пахомова Ірина Миколаївна
Фотозвіт:
" Учітесь, читайте, і чужому навчайтесь, й свого не цурайтесь... "
Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22
Дякую за увагу! Бажаю Вам нових ідей! Навчаємося, бо ми цього варті! Підписуйтесь на блог! Підписуйтесь на канал YouTube. Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/