Сучасні освітні технології (штучний інтелект, імерсивні технології, STEM-освіта, змішане навчання), корисні матеріали, практичні онлайн-інструменти, фізика. Дізнались про щось нове? Одразу реалізуймо в роботі!
Ефект Марангоні (Марангоні - Гіббса) — явище переносу речовини уздовж межі розділу двох середовищ, що виникає внаслідок наявності градієнта поверхневого натягу.
Рідина перетікає з області низького поверхневого натягу до області
високого поверхневого натягу. Такий різновид руху рідини називається
капілярною конвекцією або конвекцією Марангоні.
Як використати це явище для запуску човна?
Склад зубної пасти.
Спінювання пасти забезпечують поверхнево-активні речовини (ПАР). Найпоширеніші — додецилсульфат натрію, лаурилсаркозинат натрію, бетаїн. Введення ПАР дозволяє звести мікроушкодження зубної емалі при чищенні зубів до мінімуму.
Ці речовини ПАР зменшують коефіцієнт поверхневого натягу води, що дозволяє використати зубну пасту у якості палива для човна.
Яке паливо можна ще використати для човна, що рухається завдяки ефекту Марангоні?
Пишіть відповіді!
Знімайте власні відео!
#наука_навколо_нас #прості_експерименти
Бережіть себе і родину!
Дякую за увагу! Бажаю Вам нових ідей! Навчаємося, бо ми цього варті! Підписуйтесь на блог! Підписуйтесь на канал YouTube. Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Завдяки ґаджетам віртуальної реальності процес навчання може вийти на
новий рівень. Погодьтеся, вивчати анатомію людини, рух космічних тіл,
побудову геометричних фігур, структуру атомів та молекул значно
простіше, коли є змога помацати все своїми руками й оглянути предмети зі
всіх боків. До того ж можна буде відчути на собі перипетії важливих
історичних подій.
Підключення та налаштування автономних VR-окулярів
Ввімкніть пристрій.
Налаштуйте окуляри, дотримуючись підказок системи.
Відкоригуйте зображення, відрегулювавши положення екранів та лінз.
Перевірте реакцію окулярів на ваші рухи.
Завантажте спеціальні додатки та насолоджуйтеся перебуванням у віртуальному світі.
Керувати ґаджетом можете за допомогою безпровідного контролера або
рухів очей (якщо ваша модель має функцію зчитування положення зіниці).
Як користуватися окулярами віртуальної реальності?
Користуватися VR-окулярами — доволі просто. Варто лише завантажити та
встановити на свій девайс спеціальні додатки, які і стануть провідником
між вами та інтерактивним уявним світом. Існують:
Універсальні каталоги VR-контенту на Google Play, Play Market та Fulldive VR. Додатки підходять для більшості моделей окулярів.
Спеціалізовані сервіси контенту від виробників, наприклад, Steam
VR, Google Cardboard, Oculus VR. Вони призначені для окулярів
відповідного бренда.
1. Здійснити віртуальні тури
містами світу допоможе додаток Google Arts and Culture. Він містить
майже 100 визначних пам’яток та культурних об’єктів. Насолодитися
природними куточками нашої планети можна за допомогою Expeditions. А
додаток Titans of Space перенесе вас у сонячну галактику. У розробці віртуальна фізична лабораторія:
2. Дивитися відео можна прямо з YouTube. Вбийте в пошук «відео ЗD sbs»,
«stereo video», «стереопара» або «VR-відео» й ви побачите перелік
коротких відеороликів та фільмів, які доступні для перегляду в шоломі. Є
ще безкоштовні додатки VaR’s VR Video Player та AAA VR Cinema, що
дозволяють дивитися не лише фільми з ефектом ЗD, але й панорамні ролики з
кутами огляду 180 та 360 градусів.
Дякую за увагу! Бажаю Вам нових ідей! Навчаємося, бо ми цього варті! Підписуйтесь на блог! Підписуйтесь на канал YouTube. Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Освітні тренди: на що орієнтуватися педагогічному працівнику у майбутньому?
Останні 5 років активно перевірялися на практиці освітні тренди. Ось власний досвід впровадження освітніх трендів. Більшість посилань ведуть на авторські статті, розробки.
1. Навчання протягом життя
"Людина повинна навчатися впродовж усього життя, а система освіти має надавати їй такі можливості. Знання у даному разі виступають як основа поведінки і професійної діяльності. І якщо ми хочемо створити сучасну державу, то все населення України повинно вчитися. При цьому, старші покоління мають удосконалюватися, а молодші – формуватися в окресленій і затребуваній суспільством іпостасі" Петро Таланчук
Уперше концепцію «неперервної освіти» було представлено на форумі ЮНЕСКО
1965 року П. Ленграндом, ідея викликала значний теоретичний та
практичний резонанс. У запропонованому ним трактуванні неперервної
освіти втілено гуманістичну ідею: у центр поставлено всі освітні начала
людини, якій слід створити умови для повного розвитку її здібностей
протягом усього життя. Поштовхом для створення теорії неперервної освіти
стала глобальна концепція «єдності світу», згідно з якою всі структурні
частини людської цивілізації взаємопов’язані та взаємозумовлені.
Розроблено програму науково-навчальних інтерактивних занять за сучасним
STEAM-підходом і технологіями доповненої реальності! Заняття мають
змішану форму навчання: очні на кафедрі фізики кристалів ХНУ імені В.Н.
Каразіна і дистанційна підтримка у Moodle та Discord.
Наші заняття призначені для справжнього
навчання дітей науково-дослідним методом, в процесі якого вони
висловлюють власну гіпотезу та перевіряють її експериментально. Діти
люблять науку, тому що це інструмент, який дозволяє їм досліджувати
навколишній світ і дізнаватися, як все працює. Якщо книги можуть
розповісти історії про магічні світи, то наукові експерименти дозволять
дітям побачити, наскільки магічним є реальний світ, і як розуміти властивості цього світу!
Штучний інтелект — це широке поняття. Воно охоплює будь-які технології,
які відтворюють людське мислення і такі навички, як розуміння
складної інформації, самостійне виведення висновків та здатність вести
осмислений та зв’язний діалог.
8. Мікронавчання
Microlearning – малими кроками до великих результатів. Барбара Оуклі, викладачка онлайн-курсу Learning How to Learn, каже, що мозок сприймає інформацію маленькими частинами (chunks), які потім формуються у велику картину.Це один із найефективніших методів опанування нового матеріалу. Детальніше за посиланням.
9. CLIL- навчання
Content and language
integrated learning) — дидактична методика, що дозволяє сформувати
лінгвістичні і комунікативна компетенція в учнів нерідною мовою у тому ж
навчальному контексті, у якому у них відбувається формування загальних
знань та умінь.
Заняття «просто неба» - так називають пленерне заняття, проведення якого передбачається поза межами класу із залученням багатства довкілля в усіх його проявах.
Такі заняття відбувалися у літній школі "Science around us" від фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна.
Керівник школи: Пахомова Ірина Миколаївна
Фотозвіт:
" Учітесь, читайте, і чужому навчайтесь, й свого не цурайтесь... "
Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22
Дякую за увагу! Бажаю Вам нових ідей! Навчаємося, бо ми цього варті! Підписуйтесь на блог! Підписуйтесь на канал YouTube. Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Осмос— процес односторонньої дифузії через напівпроникну мембрану.
Що значить напівпроникна мембрана? Розміри пор цієї мембрани менші за розмір молекул компонента, що ми розчинили у розчиннику. Тобто, молекули розчинника можуть проникати крізь цю мембрану, а молекули речовини, що була розчинена - ні.
Для того, що вирівняти концентрації з обох областей, молекули розчинника (наприклад, води) будуть рухатися праворуч, і ми маємо різницю рівнів, що і обумовлює наявність осмотичного тиску.
Длявиникненняосмотичноготискунеобхідно щоб виконувались два критерії:
Чому морські риби не можуть існувати у прісних водах і навпаки.
Призмініконцентраціїсолейу воді,мешканціможутьзагинути.Наприклад,якщопоміститипрісноводну тваринувморськуводу,товононезабаромвтратитьп'ятучастинусвоєї ваги (рідина із мешканця буде прямувати у водойму із солоною водою).Якщоморського мешканцяперенестивпріснуводу,точерездифузіюмолекулпідвищитьсярівеньвнутрішньоклітинноїрідини,клітинийогоорганівзбільшаться і можуть втратити цілісність.
Дякую за увагу! Бажаю Вам нових ідей! Навчаємося, бо ми цього варті! Підписуйтесь на блог! Підписуйтесь на канал YouTube. Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Ізотермічний процес (симуляція у вільному доступі)
Газові закони визначають кількісну залежність між двома параметрами даної маси газу при фіксованому значенні третього параметра.
Процес, у ході якого один із макроскопічних параметрів незмінної маси даного газу лишається незмінним, називають ізопроцесом.
• Оскільки стан газу визначеної маси характеризується трьома
макроскопічними параметрами (p, V і Т), то таких процесів також три:
• ізотермічний — ізопроцес, який відбувається за незмінної температури;
• ізобарний — ізопроцес, який відбувається за незмінного тиску;
• ізохорний — ізопроцес, який відбувається за незмінного об'єму.
Ізотермічний процес описується законом Бойля — Маріотта: для даної
маси газу добуток тиску газу на його об'єм є постійним, якщо температура
газу не змінюється:
p1V1= p2V2, або pV = const.
Даний дослід можна змоделювати наступним чином: циліндр, який з одного кінця запаяний, а з іншого закритий рухомим поршнем. Якщо поршень повільно рухати всередині циліндра, то газ під поршнем зазнаватиме ізотермічного розширення або стиску. Повільний рух поршня забезпечить час для перебігу процесу теплообміну газу і навколишнього середовища, в результаті чого температура газу під поршнем завжди залишатиметься сталою. Слід відмітити, що при ізотермічному процесі газ завжди знаходиться в термодинамічній рівновазі з навколишнім середовищем, температура.
Більше фізичних симуляції на YouTube каналі: Симуляції
В ході даного досліду було встановлено наступне:
Ø під час повільного стиснення газу поршнем, тиск газу збільшувався пропорційно до зменшення об’єму даного газу;
Ø і навпаки під час повільного розширення газу, тиск газу зменшувався пропорційно до збільшення його об’єму.
Пояснимо закон Бойля-Маріотта, використовуючи положення молекулярно-кінетичної теорії. Оскільки температура газу при ізотермічному процесі не змінюється, то швидкість руху молекул газу теж є сталою під час всього процесу. Отже, тиск газу залежить лише від кількості ударів молекул об стінки посудини. Відомо, тиск газу пропорційний до кількості молекул, що припадають на одиницю об’єму газу (концентрації). Оскільки при розширенні газу (збільшенні його об’єму) кількість молекул залишається сталою, а об’єм газу збільшується, то концентрація молекул газу зменшуватиметься, відповідно зменшуватиметься і кількість ударів молекул, що припадатимуть на одиницю площі поверхні стінок посудини, отже, тиск газу зменшуватиметься.
І навпаки, якщо ми будемо стискати газ, то концентрація його молекул буде зростати, оскільки зі зменшенням об’єму газу відстані між молекулами ставатимуть все меншими. Зі збільшенням кількості молекул, що припадають на одиницю об’єму газу, збільшуватиметься і кількість ударів цих молекул об стінки посудини. Отже, тиск газу зростатиме.
Чому ж закон Бойля-Маріотта не справджується для газів під великим тиском? Справа в тому, що даний закон був відкритий для ідеального газу. Нагадаємо, що для ідеального газу ми нехтуємо розмірами молекул і їх електричною взаємодією, оскільки відстані між молекулами газу набагато більші за їх розміри. Коли газ знаходиться під великим тиском, то відстані між молекулами стають малими і співрозмірними з розмірами самих молекул, тому в цьому випадку нехтувати розмірами самих молекул і силами міжмолекулярної взаємодії вже не можна. Томі для газів під великим тиском закон Бойля-Маріотта не справджується.
Як змінювався тиск ідеального газу в ході процесу, графік якого
зображено на рисунку? Укажіть точки на графіку, відповідні показникам
найбільшого й найменшого тиску.
Проведемо через різні точки графіка ізобари (див. рис.). Найбільшому
тиску відповідає найнижча ізобара, тому найбільший тиск досягається в
нижній точці дотику В.
Найменший тиск відповідає верхній точці А. Під час переходу від точки А
до точки В тиск газу зростає, а під час переходу від точки В до точки А
тиск знижується.
#ЗНО #фізика
Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22
Віртуальна реальність - новий сучасний інструмент в освіті
Сьогодні освіта і освітяни стикаються з небаченими раніше змінами.Технології змінюють звички людей.
Інтернет, доповнена реальність та тепер вже і віртуальна реальність формують освітній процес майбутнього.Учні перевантажені інформацією.Вчителі визнають, що залучення студентів все частіше стає проблемою, відсутня мотивація навчання.Люди використовують передові технології вдома у повсякденному житті і очікують їх впровадження в аудиторіях на заняттях.
Технології віртуальної реальності можуть вивести навчання на новий рівень.Віртуальна реальність, що доповнює традиційний процес навчання, може сприяти вдосконаленню якості освіти.Це ледве може замінити вчителя при проведенні занять, но зробить процес навчання найсучаснішим, інтерактивним, 3D візуалізованим і найцікавішим.Застосування віртуальної реальності для освіти призводить до захоплюючого досвіду навчання для студентів та і для працівників освіти.
Віртуальна реальність в аудиторії може запропонувати викладачам широкий набір інструментів для проектування тривимірних моделей реальних об’єктів, залучення груп чи людей на відстані, використання інтерактивних дошок та організації практичних інтерактивних занять.Окрім шкіл та університетів, онлайн-репетиторські послуги та корпоративний навчальний сектор можуть отримати вигоду від впровадження віртуальної реальності в освіту. Майбутнє створюємо ми самі.
Переваги віртуальної реальності в освіті
В освітньому секторі є широко розповсюджені проблеми, які, ймовірно, не будуть вирішені виключно за допомогою технології VR.З іншого боку, інтерактивність, отримана завдяки віртуальній та доповненій реальності, може підвищити мотивацію студентів до навчання, що стає однією з найбільш обговорюваних проблем у цій галузі. Замість того, щоб сидіти на традиційному уроці в класі, учні можуть випробувати реальні дії та стати активними учасниками процесу пізнання.Вони можуть по-новому взаємодіяти з об’єктами, один з одним та вчителями за допомогою віртуальної реальності.Крім того, у віртуальній реальності зникають усі відволікаючі фактори.
Експерти виділяють дві безсумнівні переваги навчання у віртуальній
реальності – наочність та безпека. Завдяки найвищому рівню деталізації у
VR, можна достовірно показати такі речі, які не можна бачити при
нормальних умовах (макро- та мікро- світ). Наприклад – поділ ядра перед ядерним вибухом, або
процес пробудження вулкана. Стосовно безпеки, в VR-просторі помилки, які
коштують людям життя у реальному світі – не страшні у віртуальному.
Тому зараз ці технології використовуються при вивченні практично всіх
дисциплін.
Graphische Sammlung відкрив нову виставку 9 грудня 2020 року. Що робить цю останню виставку особливою, це її інтеграція з додатком доповненої реальності для мобільних телефонів та планшетів, що дозволяє відвідувачам взаємодіяти з експонованими витворами мистецтва.
Нові технології, нові способи переживання мистецтва.Картини оживають, коли Деніел Лабросс експериментує з доповненою реальністю на своїй нещодавній персональній виставці "Штучні серця" під час Будапештського тижня дизайну!
Микита Худяков "Віртуальна і доповнена реальність в культурних проєктах"
Добрий день, мої рідні, подруги і друзі, колеги і
колежанки і просто однодумці!
Вітаю нас із прийдешніми святами, з Новим 2021 роком.
Рік 2020 був особливим для нас усіх. Ми маємо нові виклики,
нові трагедії, нові розчарування. Але у майбутньому: виклики – це перемоги;
трагедії це життєвий досвід, розчарування – це розуміння і мудрість.
Зичу нам здоров я і добра, миру і міцності для нових
випробувань (вони будуть), холодного розуму для прийняття рішень, енергії для
руху вперед і розвитку, людяності і єдності, благополуччя!
Дякую нам усім за підтримку і нові ідеї, за рух вперед і
нові проєкти.
З кожним роком я усвідомлюю наскільки розумні ми з вами,
наскільки працьовиті, наскільки амбітні і енергійні, наскільки талановиті і
вибухові!
Здійснення мрій!
Цінування кожної секунди нашого життя!
Тепла у наших домівках (у двох сенсах: з новими тарифами це досить складно)!