Левітація в дії: принцип роботи надпровідної магнітної подушки
Левітація — стійка рівновага об'єкта у гравітаційному полі без безпосереднього контакту з іншими тілами. Необхідними умовами для левітації є наявність вертикальної сили, що компенсує силу тяжіння, та наявність горизонтальних сил, що виникають за зміщення тіла вбік і забезпечують його стійку рівновагу.
Розглянемо надпровідну левітацію.
Якщо ж ми поміщаємо надпровідник в магнітне поле (після його охолодження у рідкому азоті), то магнітне поле буде повністю витіснятися з надпровідника. У надпровіднику індукуються струми Фуко, що і є причиною появи магнітного поля у надпровіднику. Таким чином у нас і виходить та сама "магнітна подушка", яка не дає надпровіднику падати, якщо ми помістимо його поблизу магніту. Називається подібне явища ефектом Мейснера.
![]()
Виштовхування магнітного поля із надпровідної сфери при температурі нижчій за температуру переходу до надпровідного стану.
Тема магнітної левітації досить давно використовується і в транспорті. В Японії (і не тільки) вже досить давно ходять поїзди маглев ( інколи магнітоплан), які використовують магнітну левітацію, щоб парити над рейками. Єдина відмінність в тому, що в місце надпровідника там використовуються потужні електромагніти.
Маглев модель
Японський потяг на магнітній подушці побив світовий рекорд швидкості. Під час випробувального заїзду поблизу гори Фудзі потяг досяг максимальної швидкості 603 км/год (374 миль/год).
Кафедра низьких температур фізичного ХНУ Василя Каразіна
#надпровідність

Немає коментарів:
Дописати коментар