Оцінювання за групами результатів у НУШ: як це працює?
Відповідно до нових підходів у НУШ (Нова українська школа) , оцінювання учнів створюється за групами результатів навчання , що дозволяє об'єктивніше відображати досягнення школярів у різних сферах компетентностей, а не лише перевіряти знання фактів 7 10 .
Основні принципи оцінювання за групами результатів:
-
— це об'єднання споріднених загальних результатів навчання, визначених у Держстандарті. У різних освітніх галузях їх може бути три або чотири 2 3 7 .
-
Оцінювання цього року за кожною групою результатів окремо , що дозволяє вчителю оцінити не лише знання, а й навички, уміння, розвиток критичного мислення, комунікацію тощо 7 10 .
-
Для підсумкового (семестрового) оцінювання вчитель має провести щонайменше два поточних оцінювання за кожною групою результатів та одну підсумкову роботу (або одну комплексну підсумкову роботу за всіма групами) 2 3 4 5 .
-
за групами результатів фіксуються в журналі з відповідною позначкою (наприклад, ГР1, ГР2, ГР3, ГР4) у колонці з даного уроку 2 3 7 .
-
Якщо на уроці оцінюється кілька груп результатів, для кожної з них створюється окрема колонка в журналі 2 7 .
-
за кожною групою результатів виводиться з урахуванням поточних і підсумкових оцінок. Можна використовувати середнє арифметичний або коефіцієнтний підхід (залежно від ваги певних груп результатів у програмі) 2 7 .
-
У мовно-літературній, інформаційній та технологічній галузях оцінювання створення за чотирма групами результатів, у математичній, природничій, мистецькій, громадянській, історичній, соціальній та здоров'язбережувальній — за трьома 2 3 .
:
-
Групи результатів можуть охоплювати: усну взаємодію, письмову взаємодію, читання, мовленнєву компетентність.
:
-
Оцінювання має бути гнучким: якщо учень показав кращі результати в поточних роботах, ніж у підсумкових, це може бути враховано при виставленні семестрової оцінки 7 .
-
Оцінка за зошит не впливає на результати семестрового оцінювання, вона фіксується окремо 2 .
-
Виділення робіт для оцінювання (проєкти, практичні, лабораторні, контрольні) визначає вчитель, орієнтуючись на модельну програму 2 4 .
Алгоритм виставлення оцінок за групами результатів:
-
Планувати оцінювання всіх груп результатів у календарно-тематичному плануванні.
-
Фіксувати поточні оцінки в журналі з відповідною індексацією.
-
Провести підсумкову або комплексну роботу наприкінці семестру.
-
Вивести семестрову оцінку за кожною групою результатів, враховуючи динаміку досягнення учня 2 4 5 7 .
Такий підхід дозволяє зменшити бюрократичне навантаження на вчителя, зробити оцінювання прозорим і зрозумілим для учнів та батьків, а також забезпечити об'єктивність і розвиток ключових компетентностей 2 3 7 .
- https://osvitoria.media/experience/yak-otsinyuvaty-uchniv-za-grupamy-rezultativ-vidpovidi-mon-na-garyachi-pytannya/
- https://osvita.ua/school/reform/94277/
- https://naurok.com.ua/post/ocinyuvannya-rezultativ-navchannya-uchniv-5-8-klasiv-nush-oglyad-roz-yasnen-mon
- https://mon.gov.ua/news/otsiniuvannia-v-59-klasakh-nush-vidpovidaiemo-na-zapytannia
- https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/news/2024/10/03/otsinyuvannya-rezultativ-navchannya-uchniv-5-9-klasiv-2024-osnova.pdf
- https://vseosvita.ua/library/osoblyvosti-otsiniuvannia-za-hrupamy-rezultativ-v-5-7-klasakh-nush-865725.html
- https://nus.org.ua/2024/10/09/yak-zapovnyuvaty-zhurnal-i-vystavlyaty-otsinky-za-grupamy-rezultativ-perekazuyemo-golovne-z-vebinaru-mon-pro-novi-rekomendatsiyi-otsinyuvannya-uchniv-5-9-h-klasiv/
- https://www.youtube.com/watch?v=f26Vr-hiWvA
- https://znayshov.com/News/Details/otsiniuvannia_v_5-7_klasakh_nush_hrupy_rezultativ_zrazky_zapovnennia_zhurnalu
- https://naurok.com.ua/ocinyuvannya-po-grupah-rezultativ-navchannya-v-5-7-klasah-nush-446531.html
Для фізики у 7 класі НУШ оцінювання створення за трьома групами результатів :
-
Проводити дослідження з природи (експериментальні навички, виконання лабораторних і практичних робіт) 1 2 3 7 .
-
Здійснює пошук та опрацювання інформації (робота з джерелами, аналіз, узагальнення даних) 1 2 3 7 .
-
Усвідомлює закономірність природи (розуміння і пояснення фізичних законів, застосування знань) 1 2 3 7 .
| Група результатів | Приклади завдань і робіт для оцінювання |
|---|---|
| 1. Проводити дослідження з природи | - Виконання лабораторної роботи (наприклад, вимірювання густини тіла) |
| - Проведення простого експерименту (визначення сили тертя, спостереження за рухом тіла) | |
| - Формування звіту про дослід | |
| 2. Діє пошук та опрацювання інформації | - Пошук інформації про застосування фізичних явищ у техніці чи побуті |
| - Аналіз тексту підручника, додаткових джерел, складання порівняльної таблиці | |
| - Робота з графіками, діаграмами, побудова схеми експерименту | |
| 3. Усвідомлює закономірності природи | - Розв'язання завдань на застосування законів фізики (наприклад, закон Архімеда, закон Паскаля) |
| - Усне чи письмове пояснення фізичних явищ (чому човен не тоне, як працює термометр) | |
| - Формулювання висновків, узагальнення матеріалу, пояснення причинно-наслідкових зв'язків між явищами. |
-
: на кожному уроці плануйте, яку саме групу результатів будете оцінювати. Наприклад, під час лабораторної роботи — ГР1, під час аналізу тексту чи роботи з джерелами — ГР2, під час розв’язання завдань — ГР3 7 9 .
-
: наприкінці семестру введіть комплексну контрольну роботу, у якій завдання розподілені за трьома групами результатів (наприклад, одне експериментальне завдання, одне на роботу зі знанням, одне на застосування теорії) 4 .
-
: у журналі фіксуйте поточні оцінки з позначкою групи результатів (наприклад, ГР1, ГР2, ГР3) 7 9 . Семестрова оцінка за кожною групою підвищується як середнє арифметичне поточних і підсумкових оцінок, з урахуванням динаміки досягнень учня 7 9 .
-
: "Виконайте лабораторну роботу: виміряйте об'єм нерегулярного тіла за допомогою мензурки. Оформіть звіт."
-
: "Знайдіть у підручнику та додаткових джерелах інформації про застосування закону Архімеда у техніці. Складіть коротке повідомлення."
-
: "Поясніть, чому тіло, занурене у воду, втрачає у вазі. Наведіть приклади з життя."
Такий підхід дозволяє оцінювати не лише знання, а й практичні навички та вміння працювати зі знаннями, що відповідають сучасним вимогам НУШ 1 2 3 7 9 .
- https://vseosvita.ua/library/opys-hrup-rezultativ-z-fizyky-nush-907329.html
- https://vygoda-ecrc.if.ua/wp-content/uploads/2024/10/%D0%9A%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B5%D1%80%D1%96%D1%97-%D0%BE%D1%86%D1%96%D0%BD%D1%8E%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F-5-7-%D0%9D%D0%A3%D0%A8-%D1%84%D1%96%D0%B7%D0%B8%D0%BA%D0%B0.pdf
- https://vseosvita.ua/library/detalnyi-opys-diialnosti-hrup-rezultativ-z-fizyky-861510.html
- https://naurok.com.ua/pidsumkove-ocinyuvannya-7-klas-ii-semestr_simeyna_forma_navchannya-471112.html
- https://dumka.top/1-11-klasy-vse-dlya-schkoly/7-klas/7-klas-zoshyty/fizyka-7-klas-zoshyty/fizyka-7-klas-perevirka-predmetnyh-kompetentnostej-zbirnyk-zavdan-dlya-ocinyuvannya-navchalnyh-dosyagnen-zasyekina-t-m-978-617-7355-35-8
- https://www.youtube.com/watch?v=Zjxhr_kPnKc
- https://mon.gov.ua/news/otsiniuvannia-v-59-klasakh-nush-vidpovidaiemo-na-zapytannia
- https://scprpp.osv.org.ua/news/1718101091/
- https://znayshov.com/News/Details/otsiniuvannia_v_5-7_klasakh_nush_hrupy_rezultativ_zrazky_zapovnennia_zhurnalu
Поставте лайк, напишіть коментар і поділіться публікацією з друзями!
Це допомагає просувати блог і мотивує знаходити ще більше цікавого контенту!
Дякую кожному з вас! Ви — найкращі! 
Бережіть себе і родину!
Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com/
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation
FB: https://www.facebook.com/educationXXII/
YouTube: https://www.youtube.com/@educationpakhomov

Немає коментарів:
Дописати коментар