Сучасні освітні технології (штучний інтелект, імерсивні технології, STEM-освіта, змішане навчання), корисні матеріали, практичні онлайн-інструменти, фізика. Дізнались про щось нове? Одразу реалізуймо в роботі!
Вивчення арифметики – це важлива складова розвитку дитини. Вже з раннього віку діти можуть набувати базових навичок рахунку, що не тільки сприяє їх когнітивному розвитку, але й готує до подальшого навчання математики. Для дітей у віці 4-6 років розуміння арифметичних концепцій може бути веселою та захоплюючою грою, яка сприяє їхньому розвитку. Ось кілька методів, які допоможуть тренувати навички арифметики у дітей цього віку.
1. Використовуйте реальні предмети
Реальні предмети можуть бути відмінними засобами для навчання дітей арифметиці. Використовуйте кубики, ляльки, фрукти чи будь-які інші предмети для зображення чисел. Допоможіть дитині складати та віднімати предмети, а потім підрахувати їх. Наприклад, попросіть дитину додати два яблука до тих, які вона вже має.
2. Гра "Знайди число"
Ця гра може бути цікавою та пізнавальною. Виберіть число та попросіть дитину знайти кілька предметів, що відповідають цьому числу. Наприклад, скажіть: "Знайди мені чотири м'ячі". Це допомагає дітям асоціювати числа з конкретними кількостями.
3. Малювання чисел
Дозвольте дитині малювати числа. Спочатку покажіть їй, як правильно писати цифри, а потім попросіть намалювати їх самостійно. Це допоможе розвивати моторику руки та візуальне сприйняття чисел.
4. Гра "Більше-менше"
Ця гра допомагає розвивати уявлення про порівняння чисел. Виберіть два предмети або картинки з різною кількістю елементів і запитайте дитину, скільки їх більше або менше. Це сприяє розвитку навичок порівняння та логічного мислення.
Два ґудзики форми повітряних сил Великої Британії часів Другої світової війни можна було використовувати як компас. Це дозволяло пілотам, яких збили над ворожою територією орієнтуватися на місцевості.
Принцип роботи цих особливих ґудзиків досить цікавий та винахідливий. Вони виглядають як звичайні металеві ґудзики для штанів, але насправді складаються з двох частин, які мають спеціальні функції.
Перша частина ґудзика містить магніт в своєму верхньому шарі. Друга частина ґудзика містить центральний шип, який може бути підставкою до верхнього шару.
Коли верхній ґудзик (магнітний) розташовується на верхній частині нижнього ґудзика (з шипом), верхній ґудзик обертається, спираючись на шип.
Ця взаємодія створює можливість визначити напрямок. Якщо зверху на ґудзики накладається якийсь зовнішній магнітний вплив, наприклад, магнітне поле Землі, верхній ґудзик може обертатися, дозволяючи визначити напрямок магнітного поля.
Ця ідея використовувалась в спеціальних ґудзиках для створення прихованого компасу. Під час Другої світової війни, це було дуже цінним винаходом , що дозволяло визначити напрямок та орієнтуватися.
Тема уроку: Магнітне поле
Мета уроку: Ознайомити учнів з основними поняттями магнітного поля, його властивостями та застосуваннями. Дізнатися про цікавий інструмент - магнітні ґудзики, які використовувалися під час Другої світової війни.
Хід уроку:
Вступ (5 хвилин):
Почнемо урок із загальної думки учнів щодо магнітів та їх властивостей. Що ви знаєте про магнітні поля? Де ми зустрічаємо магніти в повсякденному житті?
Основна частина (20 хвилин):
Вступ до магнітного поля (10 хвилин):
Розповідь вчителя про магнітне поле: його властивості, здатність притягувати та відштовхувати інші магніти та об'єкти.
Пояснення полярності магнітів: північний та південний полюси.
Застосування магнітів у технологіях (5 хвилин):
Обговорення різних сфер застосування магнітів: електротехніка, медицина, транспорт тощо.
Магнітні ґудзики та їх роль під час Другої світової війни (5 хвилин):
Введення учнів у ідею магнітних ґудзиків: їхній вигляд та спеціальна будова.
Розповідь про використання магнітних ґудзиків в якості компасу під час втечі з полону під час Другої світової війни.
Практична частина (15 хвилин):
Дослідження магнітного поля (10 хвилин):
Учні розташовують невеликі магніти на плоскості та спостерігають за їхнім взаємодією.
Дослідження притягання та відштовхування магнітів під час наближення та віддалення.
Створення магнітного компасу (5 хвилин):
Заключення (5 хвилин):
Підбиття підсумків: що нового дізналися на уроці? Які враження від інформації про магнітні ґудзики?
Домашнє завдання:
Запропонувати учням дослідити, які інші предмети можна використовувати як імпровізований магнітний компас, та зробити короткий звіт про результати.
Елемент STEM уроку: створення власних компасів в домашніх умовах
Матеріали: магніт, голка, шматок паперу, миска з водою.
Запитайте учнів про їхні спостереження. Чи вдалося їм вирівняти голку у північному напрямку? Які фактори могли вплинути на результат?
Цей урок дозволить учням краще зрозуміти магнітні поля, їх властивості та реальні застосування, а також поглибити знання про історичний контекст використання магнітних ґудзиків під час війни.
Попросіть дітей створити маленькі "мапи літа" з важливими подіями та спогадами з їхнього літнього відпочинку. Це можуть бути малюнки, підписи або навіть невеличкі розповіді. Варіант гри із підписами. Гра: "Мапа літа: подорож у спогадах"Приготуйте картки: "Подорож з родиною!" "Сонячні дні на пляжі" "Відвідав аквапарк – найкращий день!" "Зустріч з друзями" "Відвідав зоопарк та побачив багато цікавих тварин" "Перше плавання в морі" "Відкрив для себе нове морозиво" "Цікавий музей у місті" "Захоплюючий велосипедний маршрут" "Літні фестивалі та концерти" "Спільні вечори з родиною" "Відвідав парк" "Ловля риби на озері" "Мандрівка до старовинного замку" "Літній день в парку атракціонів" "Спробував спорт" "Відвідав тематичний парк" "Спекотні змагання з друзями" "Відвідав національний парк і насолодився природою" "Незабутній вечір у колі родини"
Правила гри
Кількість гравців: мінімум 2 команди (може бути від 2 до більше).
Підготовка:
Підготуйте картки з назвами різних літніх подій та вражень (по одній картці на кожну подію). Розділіть гравців на команди, видаючи кожній команді набір карток.
Створення літньої мапи (5 хвилин)
Кожна команда отримує набір карток з літніми подіями. Гравці в кожній команді обирають картки, які відповідають подіям або враженням, які вони пережили цього літа. Гравці розташовують свої картки перед собою на столі, створюючи "мапу літа".
Вибір спільних подій (10 хвилин)
Після того як команди створили свої "мапи літа", по черзі представники кожної команди вибирають картку та розповідають коротко про подію, яку вони відобразили на своїй картці. Інші гравці можуть додати коментарі, якщо вони також пережили подібні враження.
Ця гра допоможе учасникам спільно відзначити схожість своїх літніх пригод, відкрити нові спільні теми для обговорення та зблизити учнів.
Привітайте всіх учнів. Дайте можливість кожному учневі поділитися коротеньким розповіддю або малюнком про те, як вони провели літні канікули.
Назва гри: "Літні Подорожі: Ділимося Спогадами"
Вчитель пояснює, що кожний учень отримає аркуш паперу та кольорові олівці для малюнків, а також аркуш для запису коротеньких історій. Учні можуть вибрати, чи хочуть вони малювати свої літні враження чи написати про них.
2. Мапа літа
Попросіть дітей створити маленькі "мапи літа" з важливими подіями та спогадами з їхнього літнього відпочинку. Це можуть бути малюнки, підписи або навіть невеличкі розповіді.
Варіант гри із підписами.
Гра: "Мапа літа: подорож у спогадах"
Приготуйте картки: "Подорож з родиною!" "Сонячні дні на пляжі" "Відвідав аквапарк – найкращий день!" "Зустріч з друзями" "Відвідав зоопарк та побачив багато цікавих тварин" "Перше плавання в морі" "Відкрив для себе нове морозиво" "Цікавий музей у місті" "Захоплюючий велосипедний маршрут" "Літні фестивалі та концерти" "Спільні вечори з родиною" "Відвідав парк" "Ловля риби на озері" "Мандрівка до старовинного замку" "Літній день в парку атракціонів" "Спробував спорт" "Відвідав тематичний парк" "Спекотні змагання з друзями" "Відвідав національний парк і насолодився природою" "Незабутній вечір у колі родини"
Правила гри
Кількість гравців: Мінімум 2 команди (може бути від 2 до більше).
Підготовка:
Підготуйте картки з назвами різних літніх подій та вражень (по одній картці на кожну подію). Розділіть гравців на команди, видаючи кожній команді набір карток.
Створення літньої мапи (5 хвилин)
Кожна команда отримує набір карток з літніми подіями. Гравці в кожній команді обирають картки, які відповідають подіям або враженням, які вони пережили цього літа. Гравці розташовують свої картки перед собою на столі, створюючи "мапу літа".
Вибір спільних подій (10 хвилин)
Після того як команди створили свої "мапи літа", по черзі представники кожної команди вибирають картку та розповідають коротко про подію, яку вони відобразили на своїй картці. Інші гравці можуть додати коментарі, якщо вони також пережили подібні враження.
Ця гра допоможе учасникам спільно відзначити схожість своїх літніх пригод, відкрити нові спільні теми для обговорення та зблизити учнів.
Обговоріть з учнями значущість дотримання правил у школі та створіть спільну "мапу обіцянок". Кожен учень може додати свою обіцянку на кольоровий аркуш паперу.
4. Колективний малюнок
Запропонуйте дітям спільно створити великий малюнок, на якому вони намалюють себе та своїх однокласників, радісно повертаючись до школи.
5. "Шкільна скарбничка"
Попросіть дітей принести на урок якийсь предмет, який вони вважають "шкільним скарбом". Кожен учень має пояснити, чому цей предмет для нього важливий.
6. Вікторина про літо
Проведіть невелику вікторину, питання якої стосуватимуться подій, які сталися влітку. Запитуйте про новини, події, спортивні досягнення та інше.
У якому порядку розташовані кольори веселки? (Червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий)
Теплим літнім ранком на траві можна побачити величезну кількість крапель води. Як називається це явище природи? (Роса)
Жовті квітки цієї рослини влітку стають повітряними білими кульками, які облітають при першому ж пориві вітру. Назвіть цю рослину. (Кульбаба)
Якого кольору шубка у зайця влітку? (Сіра)
У переддень якого літнього свята, за слов'янським повір'ям, вночі зацвітає папороть? (Свято Івана Купали)
Яке літнє свято відзначається у багатьох країнах 1 червня та присвячене дітям? (День захисту дітей)
Який небесний об'єкт надає нам світло та тепло під час літа? (Сонце)
7. Побудова "Шкільного дерева"
Створіть велике дерево на дошці. Кожен учень може намалювати своє зображення (або тварину з якою себе асоціює) та прикріпити її до дерева. Це символізуватиме єдність класу.
8. Літературна мандрівка
Прочитайте разом якусь цікаву коротку історію або вірш про перший день в школі. Потім обговоріть, як вони відчуваються перед початком навчального року.
9. Малюнок мрії
Попросіть дітей намалювати або написати про свої найбільші мрії та бажання на майбутній навчальний рік. Можна обговорити, як ці мрії можна буде досягти.
10. Розмальовка “Емоції”
Ось деякі рекомендації щодо використання розмальовки “Емоції”
Запропонуйте дітям розфарбувати зображення на свій розсуд.