Сучасні освітні технології (штучний інтелект, імерсивні технології, STEM-освіта, змішане навчання), корисні матеріали, практичні онлайн-інструменти, фізика. Дізнались про щось нове? Одразу реалізуймо в роботі!
«Ми є. Були. І будем ми! Й Вітчизна наша з нами». Збірка методичних матеріалів до проведення першого уроку у 2024-2025 навчальному році
«Ми є. Були. І будем ми! Й Вітчизна наша з нами». Збірка методичних матеріалів до проведення першого уроку у 2024-2025 навчальному році для учнів закладів загальної середньої освіти (ЗАВАНТАЖИТИ)
В збірці представлені орієнтовні змістові лінії розмови на першому уроці, дані корисні джерела для натхнення та цікаві фішки для незабутнього першого уроку. Окремий розділ присвячений матеріалам про ментальне здоров’я учасників освітнього процесу. Крім того збірка методичних матеріалів містить сучасні інтерактивні форми і методи організації Першого уроку в форматі онлайн і офлайн.
Матеріали збірки можуть бути використані в освітньому процесі під час організації виховних заходів національно-патріотичного спрямування.
АВТОР-УКЛАДАЧ:
✔ Бугайчук Н. В., методист з виховної роботи комунального навчального закладу «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради»
РЕЦЕНЗЕНТИ:
✔ Чепурна Н.М., ректор комунального навчального закладу «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради», кандидат педагогічних наук, доцент, заслужений працівник освіти України;
✔ Андросова В.О., заступник директора з навчально-виховної роботи Черкаського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа I-III ступенів ─ ліцей спортивного профілю №34» Черкаської міської ради.
рекомендації щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти на 2024/2025 навчальний рік
Міністерство освіти і науки України опублікувало рекомендації щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти (ЗДО) на 2024/2025 навчальний рік. Документ містить важливі настанови для забезпечення якісної та безпечної дошкільної освіти в умовах сучасних викликів.
Головне: у рекомендаціях окреслено пріоритетні напрями роботи ЗДО — гарантування безпеки освітнього середовища, доступність та якість освіти для всіх дітей, зокрема дітей з ООП та дітей із сімей внутрішньо переміщених осіб.
Особливу увагу надали організації роботи закладів в умовах воєнного стану. Документ передбачає можливість організації освітнього процесу в очному, змішаному та дистанційному форматі залежно від безпекової ситуації. Також надаються рекомендації щодо створення груп короткотривалого перебування для забезпечення максимальної доступності дошкільної освіти та детальні вказівки щодо облаштування укриттів у ЗДО, алгоритми дій персоналу під час повітряної тривоги, а також вимоги до гарантування інформаційної безпеки.
У контексті психолого-педагогічної підтримки надаються рекомендації щодо емоційно-психологічної підтримки дітей і педагогів, алгоритми роботи з дітьми з родин ВПО та військовослужбовців.
Документ також містить інформацію про новий Закон України «Про дошкільну освіту» та інші важливі нормативні документи, перелік рекомендованих освітніх програм і матеріалів, онлайн-ресурсів для використання під час проведення занять, інформацію про платформу НУМО.
Збираю для вас найцікавіші матеріали з нашої групи. У стрічці дописи йдуть далеко і не завжди можна швидко знайти потрібне. Особливо буде цікаво новеньким підписникам. Та й іншим, що давно перебувають у групі , думаю , буде цікаво!
Працюю для вас: ділюся досвідом та думками.
Заходьте! Пишіть: чи все добре? Як ідея?
Дописи будуть доповнюватися та оновлюватися)
P.S. Використайте мою ідею, як підказку для себе. Збирайте та публікуйте на власній дошці PADLET свої матеріали, досвід роботи, фото і т. д. Потім і презентацію легше зробити, бо все є у одному місці. Там так багато тепер різних нових опцій та макетів. Скористайтеся - не пошкодуєте!"
На 500 сторінках — дані про результати навчальних досягнень 15-річних з усього світу з математики, читання та природничо-наукових дисциплін.
УЦОЯО вважає, що ці дані будуть цікавими освітнім аналітикам. А всіх небайдужих до якості освіти мають зацікавити висновки про:
зміни в успішності та рівності в освіті між 2018–2022 роками;
вплив на успішність підлітків їхнього іммігратського походжнення, гендерних віддмінностей, соціально-економічного статусу батьків та дистанційного навчання;
довгострокові тенденції успішності в освіті.
Для задіяних в управлінні та реформуванні освітньої галузі буде корисним узагальнений досвід багатьох країн, яким удалося в період пандемії підтримати навчальну успішність учнів, а в деяких випадках — покращити її, одночасно забезпечивши рівність і справедливість у своїх освітніх системах.
Інструменти штучного інтелекту. Leonardo AI Canvas Editor Image to Image
🎨 Leonardo AI Canvas Editor: Нові горизонти для творчості та навчання
Сучасні технології на основі штучного інтелекту відкривають безмежні можливості для творчості, і Leonardo AI Canvas Editor – яскравий приклад цього! Цей потужний інструмент дозволяє створювати візуальні шедеври з допомогою AI, роблячи процес малювання та дизайну швидшим і простішим.
Leonardo AI Canvas Editor стає чудовим інструментом для тих, хто хоче швидко і професійно створювати візуальні проєкти. Від навчальних завдань до особистих творчих проєктів – цей редактор відкриває нові горизонти для вчителів, учнів та митців.
🚀 Долучайтеся до світу творчості з Leonardo AI та відкрийте нові можливості для себе та своїх учнів!
План роботи спільноти вчителів української мови та літератури
Методичне об'єднання (МО) вчителів української мови та літератури відіграє важливу роль у професійному розвитку педагогів та підвищенні якості навчання учнів. План роботи МО на навчальний рік включає різноманітні заходи, спрямовані на узагальнення й систематизацію знань, обмін досвідом, впровадження інноваційних методик та технологій.
Основні напрямки роботи МО:
- Аналіз роботи за попередній навчальний рік та затвердження плану на поточний рік[1][3]
- Вивчення та впровадження нормативно-правової бази, навчальних програм, підручників[1][2]
- Організація та проведення предметних тижнів, олімпіад, конкурсів[4][5]
- Підготовка учнів до ЗНО, ДПА та інших випробувань[1][5]
- Проведення відкритих уроків, майстер-класів, семінарів[2][4]
- Участь у методичних заходах різного рівня (міських, обласних, всеукраїнських)[3][6]
- Вивчення та впровадження перспективного педагогічного досвіду[5][7]
- Робота з обдарованими учнями та учнями, які потребують корекції знань[7]
Плани роботи МО вчителів української мови та літератури розробляються на основі аналізу результатів навчально-виховного процесу, з урахуванням методичної теми закладу освіти та індивідуальних методичних тем учителів[1][2]. Вони передбачають різноманітні форми роботи: засідання, семінари, практикуми, творчі звіти, методичні діалоги, презентації досвіду тощо[3][4].
Реалізація плану роботи МО сприяє підвищенню фахової майстерності вчителів української мови та літератури, забезпечує системність і наступність у навчанні, формує в учнів стійкий інтерес до предмета та бажання вдосконалювати свої знання, уміння і навички[5][6].
Основні завдання плану роботи для вчителів української мови та літератури
Методичне об'єднання (МО) вчителів української мови та літератури ставить перед собою наступні ключові завдання:
Аналіз результатів навчально-виховного процесу
- Аналіз якості знань учнів за результатами підсумкових контрольних робіт, ЗНО (НМТ)[1]
- Аналіз успіхів та невдач дистанційного навчання, коригувальна робота[1]
- Аналіз роботи за попередній навчальний рік та затвердження плану на поточний рік[3]
Вивчення та впровадження нормативно-правової бази
- Опрацювання нормативних документів та інструктивно-методичних матеріалів щодо вивчення української мови й літератури[7]
- Вивчення та впровадження нових навчальних програм, підручників[3]
Організація навчально-виховної роботи
- Організація та проведення предметних тижнів, олімпіад, конкурсів[3]
- Підготовка учнів до ЗНО, ДПА та інших випробувань[3]
- Робота з обдарованими учнями та учнями, які потребують корекції знань[3]
Впровадження інноваційних методик та технологій
- Проведення відкритих уроків, майстер-класів, семінарів[3]
- Вивчення та впровадження перспективного педагогічного досвіду[3]
- Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій на уроках[1]
Методична робота
- Участь у методичних заходах різного рівня (міських, обласних, всеукраїнських)[3]
- Розробка індивідуальних планів роботи вчителів[5][6]
- Обговорення і затвердження плану підготовки школярів до Всеукраїнських конкурсів учнівської творчості[1]
Реалізація даних завдань сприяє підвищенню фахової майстерності вчителів української мови та літератури, забезпечує системність і наступність у навчанні, формує в учнів стійкий інтерес до предмета та бажання вдосконалювати свої знання, уміння і навички.
План роботи професійної спільноти вчителів початкових класів
Основні напрямки роботи
Підвищення професійної майстерності:
Систематична робота над вдосконаленням методичних навичок вчителів.
Вивчення нових педагогічних технологій, форм і методів навчання.
Розвиток учнів:
Сприяння формуванню ключових компетентностей учнів, зокрема критичного та креативного мислення.
Робота з обдарованими учнями, залучення їх до конкурсів та олімпіад.
Методичні засідання:
Проведення регулярних засідань професійної спільноти для обговорення актуальних питань навчання та виховання.
Аналіз нормативних документів і методичних рекомендацій, що регламентують роботу вчителів початкових класів.
Самоосвіта:
Вчителі повинні займатися самоосвітою, відвідуючи курси підвищення кваліфікації та обмінюючись досвідом з колегами.
Планування роботи:
Складання перспективного плану роботи на наступний навчальний рік, включаючи оцінювання результатів навчання учнів
Завдання професійної спільноти вчителів початкових класів
на 20__/20__ навчальний рік:
1. Продовжити роботу над методичною темою «Впровадження компетентнісно орієнтованого підходу в освітній процес початкової школи».
2. Створювати умови для успішного впровадження Концепції Нової української школи, Державного стандарту початкової освіти на засадах компетентнісного підходу.
3. Методичну роботу спрямувати на методологічну переорієнтацію навчання,
на розвиток творчої особистості учня, на варіативність організації освітнього процесу, уміння вибору інноваційних технологій.
4. Впроваджувати дистанційне навчання через використання комп’ютерних і
телекомунікаційних технологій.
5. Формувати єдиний освітньо-методичний простір для професійного зростання педагогів.
6. Створення гуманного соціокультурного середовища для самовираження,
самоактуалізації, самоствердження та самореалізації кожного вчителя, його
повноцінного професійного розвитку й особистісного становлення.
7.Реалізовувати завдання, які випливають із Закону «Про освіту»;
8. Удосконалювати роботу з творчо обдарованими дітьми.
Мета діяльності професійної спільноти вчителів початкових класів:
1. Підвищення якості освіти:
створення ефективних засобів методичного супроводу для здійснення
освітньої діяльності;
забезпечення освітньо-культурних потреб педагогів;
розробка стратегічних цілей та оперативне планування освітнього процесу.
2. Підвищення якості викладання:
удосконалення педагогічної майстерності;
узагальнення й поширення досвіду вчителів щодо застосування
особистісно орієнтованих підходів до освітнього процесу;
проектування уроків з урахуванням особистісно орієнтованих підходів;
створення умов для якнайповнішого вільного самовираження кожного
педагога.
3. Удосконалення виховного процесу, спрямованого на зміцнення
духовних та моральних цінностей і патріотизму:
розвиток співпраці вчителів, учнів і батьків;
формування позитивного ставлення до навчання в школі, до однолітків,
учителів і до самих себе;
збагачення змісту, форм і методів позаурочної діяльності, спрямованих
на активізацію життєдіяльності шкільного колективу;
залучення до співпраці батьків.
Графік і тематика засідань:
Засідання № 1
Серпень
Тема. Організація освітнього процесу та викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 20__/20__ навчальному році
Форма проведення. Педагогічне коло
Мета. Вивчити основні нормативні документи, що регламентують функціонуванняпочатковоїшколи; обговоритивиконанняплануроботипедагогічної спільнотина20__-20__ н. р.тазатвердитипланроботина20__-20__ н.р.; розглянутиметодичнірекомендаціїщодопроведенняпершогоуроку.
Розподіл доручень між членамиПС. ЗавданнячленамПС.
Члени ПС
3.
Психологічний супровід освітнього процесу в умовах воєнного й післявоєнного часу.
4.
Робота з обдарованими дітьми. Організація роботи для залучення учнів до участі у шкільних, Всеукраїнських таМіжнародних конкурсах і інтернет-олімпіадах.
-надавати першу психологічну допомогу та підтримку усім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань функціонування системи освіти;
-спланувати навчально-виховну роботу 1-4 класів на рік, взявши до уваги тематичний підхід до організації навчання;
- спланувати тематику самоосвіти на 20__ рік;
Засідання №2
Жовтень
Тема.Освітні методики і технології компетентнісного навчаннявідповідно до освітньої програми закладу освіти
Форма проведення. Методичні посиденьки
Мета. Вивчати досвід щодо впровадження Державного стандарту початкової освіти; сприяти розвитку творчої активності педагогів, підвищувати їх теоретичну, методичну, практичну компетентність; удосконалюватиосвітнійпроцесупочатковійшколів умовах очної/дистанційної / змішаної форм навчання
№
Змістроботи
Відповідальні
1.
Формування ключової компетентності «уміння вчитися» в учнів початкової школи
2.
Сучасний урок: вимоги, проблеми, шляхи удосконалення.
3.
«Ейдетика» – інноваційна технологія навчання
4.
Національно-патріотичне виховання, формування
громадянської позиції здобувачів освіти
Керівник
5.
Обговорення та затвердження тематики проведення Тижня початкових класів
Керівник
Завданнячленампедагогічної спільноти:
-підвищувати результати навчання учнів 1-4 класів засобами компетентнісно орієнтованого навчання на засадах індивідуального й диференційованого підходів;
- взяти до уваги Стратегії національно-патріотичного виховання, що затверджена указом Президента України від 18 травня 2019 року №286/2019,
національно-патріотичне виховання;
-опанувати новітні практики, технології, методики, спираючись на знання набуті на сайті студії онлайн-освіти EdEra, вебінарах, інтернет-марафонах;-спланувати та взяти участь у Тижні початкових класів.
Тема.Можливості компетентнісно орієнтованого навчання для підвищення результатів навчання учнів 1-4 класів
Форма проведення. Методичниймарафон
Мета. Розкритироль планування організаційних форм роботи на уроці/занятті для ефективного компетентнісно орієнтованого навчання
№
Змістроботи
Відповідальні
1.
Значущість роботи з формування навичок самоорганізації і самонавчання
2.
Інтеграція навчальних предметів в початковій школі як ефективна форма навчання молодших школярів
3.
«Мотивація – ключ до розвитку пізнавального інтересу учнів»
4.
Завдання для самопідготовки із різних предметів у співвіднесенні з вимогами Санітарного регламенту
5.
Посилення заходів безпеки життєдіяльності, зокрема просвіта щодо цивільного захисту
Завданнячленампедагогічної спільноти:
-формулювати об’єктивні й зрозумілі для учнів навчальні цілі;
-створити ефективний зворотний зв’язок;
-ознайомити учнів із критеріями оцінювання;
-вчити учнів аналізувати власну діяльність — рефлексувати;
-корегувати спільно з учнями підходи до навчання з урахуванням результатів оцінювання;
-поповнювати портфоліо здобувачів освіти;
-взяти до увагивимоги Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти(затверджений наказом МОЗ 25.09.2020 № 2205, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10.11.2020 р. за № 1111/35394) про тривалість виконання завдань для самопідготовки учнів у позанавчальний час
Засідання №4
Березень
Тема. Методичний потенціал системи навчальних завдань
Форма проведення. Методичнийаукціон
Мета. Обмінятися досвідом роботи з впровадження в освітнійпроцес новітніх форм організації навчальної діяльності молодших школярів. Сприяти розвитку творчої активності педагогів, підвищувати їх теоретичну, методичну, практичну компетентність; удосконалюватиосвітнійпроцесупочатковійшколі.
№
Змістроботи
Відповідальні
1.
Прийоми розвитку критичного мислення
2.
Розвивальні ігри в освітньому процесі молодшого школяра
3.
Рівні реалізації навчальної діяльності, окремі показники сформованості знаннєвого складника компетентності
4.
Активна партнерська взаємодія учасників освітнього процесу у пошуково-дослідницькій діяльності,
.
5.
Спрямованість освітнього процесу на формування предметних і ключових компетентностей; стимулювання внутрішньої мотивації досягати успіху в особистісному розвитку
-формулювати оцінювальні судження щодо досягнутого учнями результату навчання, спираючись на характеристики результатів навчання;
-враховувати особливість комплексів навчальних завдань під час оцінювання тематичних діагностувальних робіт з предметів;
-скоригувати діяльність й створити передумови підвищення ефективності освітнього процесу;
-виявити проблеми, підбирати актуальні завдання для покращення методичної підготовки вчителів до навчання учнів предметам з мовно-літературної, математичної, природничої і соціальної освітніх галузей
- підготувати ідеї до перспективного плану роботи педагогічної спільноти на наступний рік.
-вчителям 4 класу опрацювати «Положення про державну підсумковуатестацію учнів у системізагальної середньої освіти».
Засідання №5
Травень
Тема. Підсумки роботи професійної спільноти вчителів початкових класів за 20__-20__ навчальний рік.
Форма проведення. Методичниймарафон
Мета.Підвести підсумки роботи педагогічної спільноти вчителів
початкових класів за 20__-20__ навчальний рік, заслухати звіти вчителів про
самоосвіту, творчі знахідки, скласти перспективний план роботи педагогічної
спільноти на наступний навчальний рік.
№
Змістроботи
Відповідальні
1.
Підведення підсумків педагогічної спільноти вчителів початкових класів за 20__-20_ навчальний рік.
Керівник ПС
2.
Звіт членів спільноти про навчання на курсах підвищення кваліфікації вчителів, онлайн-курсах освітньої платформи EdEra, вебінарах, інтернет-марафонах.
Члени ПС
3.
Панорама ідей. Складання перспективного плану роботи педагогічної спільноти вчителів початкових класів на 20__-20__ навчальний рік.
Члени ПС
4.
Про порядок закінчення навчального року, проведення навчальних екскурсій в 1-4 класах.
Заступник директора
з НВР
5.
Аналіз результатів контрольних зрізів знань учнів 1-4 класів та ДПА учнів 4-х класів, їх участі у шкільних, Всеукраїнських таМіжнародних конкурсах і інтернет-олімпіадах.
Члени ПС
Завданнячленампедагогічної спільноти:
-систематично працювати над вдосконаленням методичної роботи з питань
підвищенняпрофесійноїмайстерності;
-продумати оформлення освітнього середовища на новий навчальний рік;