Сучасні освітні технології (штучний інтелект, імерсивні технології, STEM-освіта, змішане навчання), корисні матеріали, практичні онлайн-інструменти, фізика. Дізнались про щось нове? Одразу реалізуймо в роботі!
https://bit.ly/3Vsm2v5 AR_Book – інтерактивний помічник у засвоєнні шкільної програми. У мобільному застосунку ви знайдете безліч лабораторних робіт з фізики, хімії, біології, математики тощо. Для кращого засвоєння матеріалу експерименти розроблені за допомогою технології доповненої реальності (AR) або у форматі 3D.
На сьогодні застосунок AR_Book вже можна завантажити з Apple store та Google Play та поринути у захоплюючий вир нових технологій та науки. для IOS
Фотографії показують, як краплі води, розміщені на холодній поверхні, замерзають і на горі краплі утворюється вершина, яка проростає «лісом» деревоподібних кристалів льоду при подальшому охолодженні.
Дослідники з Університету Твенте, що в Нідерландах, помістили краплі води на охолоджену до -20 градусів за Цельсієм тарілку та зробили зображення, коли фронт замерзання рухався вгору по краплі.
Фотографії опубліковані в журналі Американського інституту фізики (AIP) Physics of Fluids. Краплі діаметром приблизно 4 міліметри застигли приблизно за 20 секунд. Під час останньої стадії замерзання на горі краплі утворився гострий кінчик, який можна побачити на рис. 1d. Ефект, який не спостерігається для більшості інших рідин, виникає через те, що вода розширюється під час замерзання.
Коли рідина повністю замерзне, гострий кінчик краплі притягує водяну пару в повітрі, подібно до того, як гострий металевий громовівідвід притягує електричні заряди. Водяна пара збирається на кінчику, і починає рости "дерево" з дрібних кристалів льоду, як показано на рис. 2. Дослідники відзначають, що протилежний ефект переважно витягує молекули води з гострого краю шматочків картоплі в духовці.
Однією з багатьох ігор і завдань, доступних на веб-сайті Google Santa Tracker, є кодова лабораторія Santa Tracker. Santa Tracker Code Lab має чотирнадцять рівнів, які діти можуть пройти, застосовуючи основні концепції програмування.
Лабораторія Santa Tracker Code Lab починається з простих навичок, як-от зіставлення фрагментів із контуром, а потім переходить до програмування повної анімації з логічними блоками, подібними до тих, які ви можете знайти в Scratch.
Наприклад:
NORAD також має веб-сайт «Стеження за Дідом Морозом» і мобільні програми, за допомогою яких ви та ваші діти можете відстежувати прогрес Діда Мороза напередодні Різдва. На сайті розміщено інтерактивну карту традицій святкування Санти в усьому світі.
Формування критичного мислення (вправи, статті, книги, курс)
Що ж таке критичне мислення?
На сторінці The Foundation
for Critical Thinking, відомої організації, присвяченої вивченню і
популяризації критичного мислення, подано таке коротке
визначення: «Критичне мислення – це мистецтво аналізу й
оцінки мислення з наміром його покращити».
Як розвивати критичне мислення в учнів
аналізувати, порівнювати, синтезувати, оцінювати інформацію з будь-яких джерел;
бачити проблеми, ставити запитання;
висувати гіпотези та оцінювати альтернативи;
робити свідомий вибір, приймати рішення та обґрунтовувати його.
5 порад щодо критичного мислення TED Ed
Як у вас розвинуне критичне мислення?
Прикладом розуміння, чи маєте ви гарно розвинине критичне мислення, може бути експеримент, проведений Дж. Брунером та Л. Постманом. Гляньте на два набори карт:
Ви, певно, побачили чотири шістки і чотири сімки різних мастей. А зараз придивіться уважніше. Чи помітили ви, що на картах в одному з цих наборів щось негаразд? Можете визначити, в чому проблема? Присвятіть цьому хвилинку, перед тим, як читати далі.
А тепер – пояснення.
Брунер і Постман додали до колоди звичайних карт ряд карт, де звичні масті зображались іншим кольором – червоні трефи і піки, чорні бубни і чирви. При короткій демонстрації 96 % учасників експерименту сприймали фальшиві карти як нормальні. При детальнішій же демонстрації декотрі учасники описували колір незвичайних карт як коричневий, чорний з червоним відтінком, брудно оливковий тощо.
Ви бачите качку чи кролика? Це залежить від вашого сприйняття, воно визначає, як ви інтерпретуєте свої зорові відчуття, дивлячись на цю картинку.
Що ви бачите на цій картинці?
Інтелектуали, певно, побачать тут книгу, але
якщо придивитись, то це можна сприйняти як зображення
грудей, які видно у викоті плаття.
Критичне мислення: що насправді стоїть за прокляттям п'ятниці 13-го?
Стратегія розвитку критичного мислення «Кубування»
Кубування є методом навчання, що полегшує розглядання різних сторін теми. Це навчальна методика, яка пропонує учням відповісти на 6 запитань різних типів, що стосуються теми. Цей підхід передбачає використання кубика із написаними на кожній грані вказівками щодо напряму мислення або письма.
На кожному боці кубика вказівка: опишіть це; порівняйте це, встановіть
асоціації,; проаналізуйте це; знайдіть застосування цьому; запропонуйте аргументи „за” або „проти” цього. Отже, вказівки на гранях куба є такими:
– Опишіть це. Розгляньте уважно об’єкт
(можливо лише уявний) та опишіть, що ви
бачите, відзначаючи колір, форму, розміри.
– Порівняйте це. На що схоже? Від чого відрізняється?
– Встановіть асоціації. Про що це змушує
вас думати?
– Проаналізуйте це. Скажіть, як це зроблено Вам не обов’язково це знати. Ви можете вигадати.
– Знайдіть застосування цьому. Як саме це може бути застосоване?
Для початку роботи з конструктором навчальних планів і програм необхідно перейти за покликанням constructor.nus.org.ua .
Для реєстрації потрібно заповнити форму, яка передбачена у лівому верхньому кутку. Для цього необхідно використати свою електронну пошту та придумати пароль, за яким буде здійснюватися доступ до конструктора та освітніх матеріалів.
Після реєстрації ви отримуєте доступ до “кабінету користувача”.
В ньому обираєте розділ планування на 2022-2023 навчальний рік і переходите на сторінку планування освітнього процесу. На цій сторінці вам будуть доступні три вкладки:
обсяги навантаження;
навчальні плани;
річні навчальні плани.
Детальніше про роботу із конструктором навчальних програм: за посиланням.
Шаблон свідоцтва досягнень для учнів 5 класу нової української школи.
Містить окремо талиці характеристики навчальної діяльності та результатів навчальної діяльності, поле для побажань та рекомендацій батьків, підпис класного керівника та батьків за семетрами, кількість пропущених днів, підпис керівника закладу.
Ідеї та розробки Анни Ільчук (група "Шкільні родзинки")
Ільчук Ганна Юріївна, вчитель початкових класів та адміністратор групи "Шкільні родзинки" +15000 учасників. Вивчає та впроваджує на своїй уроках прийоми критичного мислення, формувального оцінювання, опановує онлайн-ресурси, що допомагають створювати власні дидактичні матеріали і дидактичні ігри.
Приклади таких розробок пряма мова:
Чи подобається Вашим дітям складати речення та визначати частини мови?
Моїм сподобалось, коли ми використали гру "Склади речення"
Ділюсь
* Роздрукуйте аркуші;
* Використовуйте кубик для настільної гри або роздрукуйте шаблон кубика (додаю);
* Розділіть учнів на групи та роздайте один аркуш та кубик на групу дітей;
* Завдання - кожна дитина по черзі кидає кубик та читає/записує слово. Спочатку - прикметник, потім іменник та дієслово. Отримуємо кумедне речення
Ви можете його проаналізувати, виправити, визначити частини слова, частини мови або те, що буде необхідно.
Ці кумедні речення допоможуть малюкам читати усвідомлено, знаходити помилки та трохи повеселитись на уроці. Також, будь-який вислів можна обговорити та спільно зробити висновки - чому ж не так?
А ще - можна разом з дітьми складати такі ж речення, визначати підмет та присудок, списувати, виправивши неточності...
Класичний і дуже важливий метод рефлексії в кінці уроку можна трохи урізноманітнити. Наприклад, роздати дітям картки, щоб вони розповіли одне одному про свої враження (робота в парах), дати можливість дитині обрати цікаву їй картку, доповнити звичні запитання новими.
Учні навчатимуться аналізувати свою діяльність та правильно формулювати власну думку.
А ще, це чудовий засіб урізноманітнити декор класу, залежно від пори року.
Картки можна роздрукувати, заламінувати та щодня користуватись.