Як Тарас Шевченко став зіркою
Корисні публікації про Тараса Шевченка
Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com/
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation
Характеристика учня - це документ, який являє собою оцінку соціальних, психологічних та інших особистих якостей, рис характеру школяра.
Характеристика учня складається для нового викладача з метою знаходження індивідуального підходу до нього і налагодження роботи з ним чи для надання в інший навчальний заклад.
Основні вимоги до написання характеристики учня.
Характеристика – це офіційний документ, який дозволяє отримати відомості про психологічний портрет, особисті якості, навчальні досягнення та перспективи розвитку школяра.
Завдяки їй можна швидко проаналізувати індивідуальні особливості дитини та обрати оптимальну модель подальшої взаємодії з нею. Враховуючи серйозне практичне значення, відгук-характеристика на учня має бути чітким, інформативним та структурованим. Виходячи з цього, розроблені основні вимоги до написання такого документу. А саме:
✔ Загальні відомості про учня (особисті дані, інформація про освітні потреби та сім’ю дитини, житлові умови та стан здоров’я).
✔ Опис пізнавальних особливостей школяра (розвиток пам’яті, уваги, мислення й уяви, рівень сприйняття інформації та працездатності).
✔ Характеристика особистих якостей та емоційного стану (характерні риси темпераменту, особливості характеру дитини, сильні та слабкі сторони поведінки, педагогічні аспекти емоційно-вольових якостей та самооцінки).
✔ Розгляд навчальних і професійних інтересів (зацікавленість певними предметами, мотиви навчання, особливості взаємин із учителями, розвиток навчальних та професійних інтересів, вміння брати позитивний приклад).
✔ Розгляд комунікативних навичок (особливості взаємодії з однолітками, іншими школярами та педагогами, вміння співпрацювати з іншими, знаходити порозуміння).
✔ Формування висновків та рекомендацій для інших учителів.
Види характеристик, які може писати вчитель.
Для успішного складання характеристики замало знати її структуру. Потрібно розуміти, який з видів цього документу потрібно підготувати. Адже його призначення може бути досить різноманітним. Для цього вчителю потрібно знати, на які аспекти розвитку учня чи учениці варто звернути додаткову увагу. Тож існує декілька видів характеристик:
✔ Детальна психолого-педагогічна (має розкривати якомога більше аспектів навчання та повсякденного життя дитини).
✔ Для випускника 4 класу (повинна допомогти педагогам скорегувати роботу учня у 5, 6, 7, класах, звернути додаткову увагу на проблемні аспекти навчання).
✔ Для випускника школи (має професійне спрямування, що допоможе учням 9 чи 11 класу зробити правильний вибір для подальшого здобуття освіти).
✔ Для дитини, яка пропускає заняття (ключова мета такого документу – встановити основні причини прогулів, а якщо ситуація має місце у початковій школі – детально розглянути благополучність сім’ї школяра).
✔ Для школяра, який має низьку успішність (психолого-педагогічна характеристика учня має акцентувати увагу на сильних сторонах розвитку дитини, розкрити психологічні аспекти проблем із успішністю).
✔ Для соціальної служби (має допомогти соціальним працівникам оперативно реагувати для вирішення проблеми та покращення ситуації, що надзвичайно важливо насамперед для учнів 1 та 2 класу).
Шаблони, зразки характеристик на учнів:
Шаблон характеристики на учня загальної середньої школи.
Характеристика
Іванова Петра Івановича,
12.03.20… року народження,
учня ______ класу ЗОШ № ___
Іванов Петро навчається у школі з першого класу. Зарекомендував себе як (старанний, дисциплінований, працелюбний, уважний) учень. Має навчальні досягнення (високого, достатнього, середнього, низького) рівня. Навчається (в повну міру своїх сил, не в повну міру, потребує постійного контролю, не виявляє зацікавленості до навчання, навчається погано).Має довільну (зорову, слухову, механічну, змішану) пам’ять, (гарно, добре, швидко, повільно) запам’ятовує учбовий матеріал. Виявляє (логічне, образне, конкретне, творче) мислення. Має здібності до вивчення (вказати предмети). На уроках завжди (уважний, активний, байдужий, виконує домашнє завдання, допомагає товаришам). Має добрий загальний розвиток. Багато читає.
До виконання громадських доручень ставиться (сумлінно, дбайливо, недбало). Був обраний (вказати громадянську посаду). Брав активну участь (у громадському житті школи та класу, у роботі учнівського самоврядування, у культмасових заходах, у спортивному житті школи). Був учасником (шкільної, міської, обласної) олімпіади, конкурсу, турніру, нагороджений (дипломом, почесною грамотою, медаллю). (Скромний, веселий, товариський, стриманий, врівноважений, розсудливий, дисциплінований, самостійний, піддається чужому впливу чи ні). Правила поведінки (завжди свідомо виконує, не завжди, виконує на вимогу вчителя, ігнорує, має порушення дисципліни, схильний до протиправної поведінки). Користується повагою серед викладачів. Має авторитет серед товаришів. Має багато друзів, підтримує дружні стосунки з багатьма учнями.
Батьки приділяють належну увагу вихованню сина (не приділяють уваги, нехтують вихованням, погано впливають та інше). Характеристика видана для подання
Директор школи ------ (підпис)
Класний керівник ------- (підпис)
Характеристика учня 4 класу випускника початкової школи.
Характеристика
Іванова Петра Івановича, 2005 року народження
учня 4-А класу
навчально –виховного комплексу №36 м. Дніпродзержинська ,
який мешкає за адресою вул. .Медична, 34-69 .
Іванов Петро навчається в НВК № 36 з першого класу. Має навчальні досягнення достатнього та середнього рівня. Має довільну зорову та слухову пам’ять. Виявляє логічне та образне мислення. На уроках не завжди уважний і активний ,іноді не виконує домашні завдання. Має добрий загальний розвиток. Читає цілими словами, правильно інтонуючи кінець речення, але допускає помилки у вимові слів, повтори, емоційне забарвлення тексту недостатньо виразне. Уміє будувати зв'язне висловлювання ,спираючись на допоміжні матеріали, при цьому не завжди враховує співвідношення основної та другорядної інформації .На середньому рівні засвоїв знання з мови. Орфографічні й пунктуаційні уміння засвоєні недостатньо , допускає помилки на вивчені орфограми, не завжди ставить розділові знаки відповідно до опрацьованих правил пунктуації.
Письмові роботи виконує повільно ,не досить акуратно і каліграфічно, не дотримується правил письма.
Основний матеріал з математики засвоїв на середньому рівні. Виконує завдання в межах вивченого матеріалу за алгоритмами з частковою допомогою вчителя.
На уроках буває незібраним і неорганізованим ,через що не встигає закінчувати завдання. Виявляє активність тільки під час тієї роботи, яка йому подобається. Співпрацює у групі, але рідко висловлює власні ідеї.
Врівноважений, розсудливий.. Правила поведінки не завжди свідомо виконує . Підтримує дружні стосунки з багатьма учнями. Відповідально виконує доручення .
Батьки приділяють увагу вихованню сина. Систематично відвідують батьківські збори .
30 травня 201 ... р.
Класний керівник -------------------------------------------------
Характеристика
Марійка Вільна, 2010 року народження
Учениця 4-Б класу
Навчально-виховного комплексу №36 м. Дніпродзержинська
Адреса: вул. Медична, 34-69
Марійка навчається в НВК №36 з першого класу і проявляє високий рівень сумлінності та активності у навчанні. Її навчальні досягнення оцінюються як високий та вище середнього рівня. Володіє довільною зоровою та слуховою пам'яттю, виявляє високий рівень логічного та образного мислення.
Марійка відзначається уважністю та активністю на уроках, завжди виконує домашні завдання вчасно. Має розвинену емоційну інтелігенцію, що проявляється в емоційно виразному читанні та висловлюванні. Її уміння будувати зв'язні висловлювання вражає, вона добре враховує співвідношення основної та другорядної інформації.
З мовознавства Марійка виявляє високий рівень засвоєння матеріалу. Вона правильно використовує орфографічні та пунктуаційні норми, ставить розділові знаки відповідно до вивчених правил.
Письмові роботи Марійки виконані швидко, акуратно і каліграфічно. Дотримується правил письма, виявляє творчий підхід до написання текстів.
У математиці вона успішно освоїла основний матеріал на високому рівні, виконуючи завдання самостійно та застосовуючи отримані знання на практиці.
На уроках Марійка проявляє високий рівень організованості та завершує завдання вчасно. Вона активно бере участь у всіх видах роботи, співпрацює з однокласниками, часто висловлює власні ідеї та розвиває творчі здібності.
Марійка є врівноваженою та розсудливою особистістю, свідомо дотримується правил поведінки. Вона підтримує дружні стосунки з усіма учнями та відповідально виконує доручення.
Батьки Марійки виявляють активну увагу до виховання дочки, систематично відвідуючи батьківські збори.
30 травня 201...
Класний керівник -------------------------------------------------
Варіант 2.
Характеристика
Марійка Вільна, 2010 року народження
Учениця 4-Б класу
Навчально-виховного комплексу №36 м. Дніпродзержинська
Адреса: вул. Медична, 34-69
Марійка Вільна є відмінною ученицею, яка проявляє велике сумління та завзятість у навчанні. Вона демонструє високий рівень академічних досягнень, переважаючи над середнім та виявляється активною учасницею навчального процесу.
Марійка вражає своєю здатністю до творчого мислення та написання оповідань. Її твори відзначаються оригінальністю та виразністю мови. Вона прагне розширювати свої літературні здібності, беручи участь у літературних конкурсах. Така ініціатива свідчить про її бажання вдосконалювати свої навички та подолати нові творчі виклики.
Учасник літературного конкурсу, Марійка не лише проявила свої творчі здібності, але й отримала визнання за свої досягнення. Це свідчить про те, що вона не тільки вдалий учень, але й активна та обдарована особистість.
Її сумлінність, талант та бажання вчитися роблять Марійку Вільну прикладною ученицею та творчою особистістю в нашому класі. Батьки Марійки можуть бути пишаються її досягненнями, які вона здобула завдяки своєму працьовитому та цілеспрямованому підходу до навчання.
30 травня 201...
Класний керівник -------------------------------------------------
urokok.com.uaДжерело (шаблони)
Відбулась наступна зустріч у новому форматі. Розглядали можливості ресурсів: Chat GPT, kreado ai, supermeme:
• Писати послідовно, не змінюючи стиль
Analyze the text below for style, voice, and tone. Create a prompt to write a new paragraph in the same style, voice, and tone: [insert your text]
• Сфокусуватися на головній інформації
What are the most important facts, dates, or formulas related to (topic)? Help me create a memorization technique to remember them easily
• Вчитися на помилках і виробляти стратегію навчання
I made a mistake while practicing (skill). Can you explain what went wrong and how I can avoid making the same mistake in the future?
• Спрощувати складну інформацію
Break down the (topic) into smaller, easier-to-understand parts. Use analogies and real-life examples to simplify the concept and make it more relatable
• Узагальнювати відповіді та давати висновок
Summarize this article into a bulleted list of the most important information [paste article]
•Змінювати тон залежно від мети використання тексту: гумор, сатира, офіційний стиль
Change the writing style of the text below to [tone] [paste text]
•Продовжувати процес мозкового штурму
Brainstorm 20 trending ideas for a Twitter thread on [topic]
• Пояснюватися максимально простою мовою
Rewrite the [text] as if I was a 10-year-old
• Редагувати текст різного жанру
Edit the following text. It's for my [newsletter/paragraph/essay]. [paste text]