Площа трикутника

 Чому дорівнює площа трикутника?


Розв'язання (англійською мовою).

 

Відповідь:






Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube. 
Підписуйтесь на сторінку у fb.
https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!  

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22  

iScienceAr

  Технології доповненої реальності на уроках фізики, хімії

Мобільний додаток iScienceAR призначено для роботи з книгою iScience або ключовими зображеннями із цієї книги.
Ключові зображення завантажуйте і друкуйте.

Мобільний додаток завантажуйте за посиланням:  iScienceAR

Використовуйте на заняттях!

 




Ключові зображення:









Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube. 
Підписуйтесь на сторінку у fb.
https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!  
 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22  

Кенгуру БЛЮЗ

 «КЕНГУРУ БЛЮЗ»



Проект Олега Мальованого, Тетяни та Бориса Гриньових.

«…По всем дорогам
Пятки тру
Днём, вечером и поутру.
Так хочется узреть
Блюз кенгуру!»

Б. Гриньов

 Текст від авторів:

Проект “КЕНГУРУ БЛЮЗ” з’явився як результат спроби зафіксувати у поетичній і візуальній формі той калейдоскоп яскравих вражень, які переживає подорожуючий, що відкриває для себе багатобарвність нової країни. Смаки, пейзажі, аромати, обличчя людей, музейні артефакти, тварини, музика тощо, все нове та унікальне, побачене, зафіксоване та переосмислене подружжям Гриньових під час подорожі Австралією втілилось у поетичній збірці “КЕНГУРУ БЛЮЗ”.
Завдяки колаборації з Олегом Мальованим, на основі фотодокументації подорожі Тетяни та Бориса Гриньових, було створено серію фотоколажів. Вражаючим є те, як фотограф грає з фотоматеріалами, надаючи їм свій впізнаваний авторський стиль, що характеризується тонким відчуттям кольорів та сміливістю їх поєднання. Змінені фотографії виступають як переосмислення вже отриманого досвіду, відкриваючи нові грані, здавалося б, вже пережитого. Слід зазначити, що саме ефект нашарування, характерний техніці колажу, є ключовим для всього проекту, адже він як найкраще віддзеркалює атмосферу накопичення вражень від побаченого у подорожі.
Тож відвідувачам виставки пропонується зануритися у атмосферу подорожі, порівняти свої враження, якщо вони вже були в Австралії, або спробувати відчути і побачити нову країну через поетичну і фотографічну творчість авторів проекту.

 



 Час проведення виставки: 21.08 — 26.09.2020

Адреса: Північний корпус ХНУ ім. В. Н. Каразіна (вхід із сторони Держпрома) майдан Свободи, 6.

Час роботи: Вт - Сб: 12.00 - 18.00.
Вхід вільний. 

Бережіть себе і родину!
Гарного дня!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube. 
Підписуйтесь на сторінку у fb.
https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!  
 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22  

Renderforest

 Крута презентація проєкту за 10 хвилин

Сервіс Renderforest  (https://www.renderforest.com/ru/) безкоштовно допомагає створювати онлайн анімації, слайд-шоу і візуалізації музичних доріжок за кілька хвилин.

По суті, Renderforest це помічник. Він не замінить виробництво повністю. Адже потрібна концепція, сценарій, сюжет, задум. Навряд чи професійні студії будуть використовувати цей ресурс. Але для людей, які зайняті в створенні освітнього контенту і не мають навичок в малюванні і анімації, цей ресурс буде дуже до речі. Величезне поле для безкоштовних експериментів онлайн. Особливо, якщо враховувати бюджети, які виділяються корпораціями на створення дистанційних курсів.

Як працювати?


Приклад презентації:


Приклад логотипу:



 




Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube. 
Підписуйтесь на сторінку у fb.
https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!  

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22  

Кафедра фізики кристалів

 Яків Овсійович Гегузін

Видатний фізик, засновник харківської школи кристалофізики, професор Яків Овсійович Гегузін був пристрасно закоханий в поезію.
З 1950 року і до останніх днів життя Якова Овсійовича було нерозривно пов'язане з Харківським університетом. Гегузін пишався тим, що він - професор цього закладу, був відданий йому. Зокрема, у 1964 році за його сприянням було відкрито кафедру фізики кристалів, завідувачем якої, безсумнівно, був сам Яків Овсійович.

Він знав напам'ять неймовірну кількість віршів, вдома мав безліч поетичних збірок, серед яких видання Чичибабіна, Межирова, Смелякова та багатьох інших. Особливе місце в серці поета посідала творчість Твардовського, вихід друком збірки «За далью даль» стала цілою подією в домі вченого! Поезія буквально пронизувала життя науковця. Добрим другом Якова Овсійовича був відомий поет Борис Слуцький. Колеги та друзі вченого не залишалися осторонь його ліричного захоплення – дарчі написи на виданнях та привітання здебільшого мали віршовану форму. Сам же Яків Овсійович до кожного розділу своєї книги «Крапля» вибрав в якості епіграфів рядки з улюблених поезій. Рима незмінно освітлювала життєвий шлях видатного «романтика науки»!
(Яков Евсеевич Гегузин. Ученый и Учитель. – Харьков, 2005. – 318 с.)

Виставка, що присвячена 100 річчю із дня народження видатного фізика Я.О. Гегузіна була організована доцентом кафедри фізики фізики кристалів Воробйовою І.В. за підтримки бібліотечного фонду ХНУ імені В.Н. Каразіна.



 

 

 

Віталій Іванович Кібець у статті «Яків Овсійович Гегузін. До 90-річчя з Дня Народження», пише:

«Усі його роботи написані з такою любов’ю і довірою до читача, з таким бажанням допомогти йому зрозуміти складні процеси і явища природи, так образно і просто, що читач відчуває себе причетним до їх дослідження».


Доцент кафедри фізики кристалів Воробйова Інесса Василівна пише:
"Яков Евсеевич прекрасно сочетал строгую логику учёного с ярким и образным восприятием окружающего мира. Он любил природу, восхищался её красотами, замечал и анализировал природные явления, которые потом использовал при написании научно-популярных книг. Его книги уникальны и не утратили своего значения до сих пор. Яков Евсеевич прекрасно знал и любил художественную литературу, наизусть цитировал Гоголя, Пушкина. Любил музыку и с удовольствием пел песни и романсы в турпоходах и вылазках на природу вместе с сотрудниками. Он любил жизнь, очень много знал и всегда делился своими знаниями. Это была многогранная личность, увлечений было много, но основной интерес всегда был связан с физикой."

Про Гегузіна, як про вчителя, пригадує В. І. Кібець:

«Яків Овсійович завжди охоче ділився своїми знаннями і розумінням природи, процесів та явищ, що виникають у ній. Він вважав, що перед наукою усі рівні. Кожен - і студент, і досвідчений науковець - мають однакове право на свою територію самостійного дослідження, на будь-яку консультацію та на власну думку. Система робіт із молоддю була поставлена так, що наука захоплювала і заохочувала молодих людей до навчання. Тому на кафедрі завжди було багато аспірантів і пошуковців - їх праця принесла визнання та повагу до наукової школи Я. Є.
Гегузіна».

Яків Овсійович Гегузін був неперевершеним вчителем. Під його опікою були люди, чиї імена сьогодні займають почесні місця в розвитку науки. Це такі діячі, як Солунський, Рабець, Кагановський, Сімеонов, Дзюба, Кібець, Файнштейн, Ємець, Бойко, Воробйова, Мацокін, Парицька, Богданов, Гарбовицька, Квітка та багато інших.  На жаль, Учителя і деяких учнів вже немає поряд з нами, але їх роботи продовжують жити і навчати майбутні покоління.



Кафедра, яку заснував Яків Овсійович, і досі працює повним ходом. Щороку з неї виходять талановиті випускники, що успішно працюють по всьому світі. На сьогоднішній день завідувачем кафедри є Борис Вікторович Гриньов

Зал слави кафедри фізики кристалів фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна: 

(Кофанов, Смеречук, Тимошенко, Балабанов)

Ми пишаємося бути причетними до відомої всесвітньої школи.

Кого пам’ятаємо і любимо
Романтик науки - Яків Овсійович Гегузін

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube. 
Підписуйтесь на сторінку у fb.

https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!  

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22 

 

COVID-19

 Матеріали до уроків: COVID-19


3. COVID-19 + мило та вода

Розглянуто моделі двох типів вірусів і вплив мильного розчину на ці віруси.


4. Як правильно мити руки?

5. Як приготувати антисептик у домашніх умовах?

Рецепт антисептика для рук: як зробити антисептик в домашніх умовах Для виготовлення антисептика з простих копійчаних коштів вам знадобиться: етиловий спирт — 833,3 мл (або ж 751,5 мл ізопропілового спирту); перекис водню — 41,7 мл; гліцерин — 14,5 мл

Детальніше читайте на УНІАН: https://www.unian.ua/health/worldnews/10917224-antiseptik-svojimi-rukami-prosti-recepti-video.html

Отже, для приготування антисептика вам знадобиться:

  • етиловий спирт 96% (833 мл)
  • перекис водню 3% (42 мл)
  • гліцерин 98%  (15 мл)
Вам знадобиться: етиловий спирт — 833 мл перекис водню — 42 мл гліцерин — 15 мл охолоджена кип'ячена або стерильна дистильована вода. Приготування: Змішайте інгредієнти, додавши трохи дистильованої або хоча б просто кип’яченої води. Кількість води визначте виходячи з потрібної консистенції.
Посилання на джерело: https://te.20minut.ua/Zdorovya/prostiy-retsept-yak-zrobiti-antiseptik-v-domashnih-umovah-11041431.html


Корисні посилання:

COVID-19: уроки для учнів 6-10 класів


Джерело 

Дякую за увагу!
Бережіть себе і родину!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube. 
Підписуйтесь на сторінку у fb.

https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!   

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22 

 

Як написати мотиваційний лист

 Приклад мотиваційного листа

 

Доброго дня!

Мене звуть Пахомова Ірина Миколаївна, я є доцентом кафедри фізики кристалів фізичного факультету Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна, канд. фіз.-мат наук. Я фахівець у галузі фізики міцності і пластичності, а саме у дислокаційній теорії пластичної деформації. Основними напрямками методичної роботи є змішане навчання і STEM-освіта (платформи, інструменти, практичний досвід). Вважаю комп’ютерне моделювання фізичних процесів і технології доповненої реальності дієвими інструментами в освітньому процесі.

Останні 3 роки займаюся питаннями змішаного навчання, реалізацією STEM-орієнтованого підходу у навчанні, розробкою концепції впровадження технологій доповненої реальності в освіті. Розроблено і сертифіковано 4 дистанційні курси для студентів фізичного факультету і вчителів фізики (на базі платформи Moodle). Для підвищення кваліфікації вчителів фізики було впроваджено дистанційний курс «Інноваційний інструмент сучасного фізика», де запропоновані теми впровадження STEM-освіти та технології доповненої реальності на заняттях (детальніше: https://dist.karazin.ua/for-students/courses/147). Співзасновниця університетського проєкту «Технології доповненої реальності в освіті»; керівниця STEM-AR клубу «Наука навколо нас» (детальніше: https://www.researchgate.net/project/Science-around-us-STEAM-education); лідер Всеукраїнського проєкту «Smart Teacher» (розробка уроків на інтерактивних дошках https://umity.in.ua/smart-teacher/); керівник наукових робіт Малої академії наук секція «Фізика»; постійна учасниця і спікерка наукових і науково-методичних конференцій, семінарів, вебінарів, шкіл тощо.

У вільний час я відвідую додаткові курси англійської мови, самостійно вивчаю додаткову літературу, займаюся фотографією (моє портфоліо: www.shutterstock.com/g/Iryna+Pakhomova), веду свій власний блог «Сучасні освітні технології» https://educationpakhomova.blogspot.com і Youtube канал: https://bit.ly/2FRAcVv

Я дуже організована і дисциплінована, знаходжу позитивні речі у будь-якій ситуації, сприймаю конструктивну критику. Маю велике бажання працювати в команді освітніх експертів.

Вважаю, що володіння такими важливими якостями, як відповідальність, цілеспрямованість, працьовитість і завзятість, вміння спілкуватися, бажання розвиватися і знаходити нові ідеї, будуть корисними для роботи у спільноті освітніх експертів.

Розсудливо підходжу до пошуку роботи, тому завжди є бажання змін на краще.

Дякую за увагу, приємно приймати участь у програмах, що можуть надати більше можливостей і привести до власного розвитку.

 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22 

 

 

Science on Stage Europe

 

Україна планує прийняти участь у міжнародному Фестивалі вчителів із STEM освіти, який відбудеться у Чехії ( місто Прага) 24-27 березня 2022 року. 
 
Для цього на базі Харківського національного університету ім. В. Н. Каразіна відбудеться всеукраїнський відбір, який буде проводитися у два етапи.
1. Заочний тур (дистанційно)
Для цього учасники мають до 5 лютого 2021 року надіслати:
• тези проекту 1 сторінка (14 шрифт, Times New Roman, інтервал одиничний) на українській та англійській мовах відповідно;
• відео проекту тривалістю 3 хв. з поясненнями англійською;
• презентацію в Power Point 10-15 слайдів українською та англійською мовами відповідно.
 
Усі матеріали відправляти електронною поштою або електронною поштою:
scienceonstageua@gmail.com
 
Після відбору міжнародним журі найкращі проекти будуть запрошені до другого етапу.
2. Всеукраїнський Фестиваль для визначення делегації переможців, які представлятимуть Україну на Science on Stage Europe. Всеукраїнський Фестиваль відбудетьcя 26-27 березня 2021 року
Контакти за телефонами: +38 050 302 10 15
Координатор проєкту: Казачкова Наталія 
https://www.facebook.com/people/Nataliya-Kazachkova/100013077761319

Джерело 2:
https://www.science-on-stage.eu/page/display/4/111/0/festival-2022 


Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube. 
Підписуйтесь на сторінку у fb.
https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!  

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22  

Фізичний факультет

 Фізичний факультет ХНУ імені В.Н. Каразіна


Мислення категоріями фізики — найкраща база для осягнення речей, незрозумілих інтуїтивно.
Так сказав Ілон Маск, і він дійсно має рацію!
Здобути фундаментальні знання з фізики вам допоможе фізичний факультет Каразінського.
Загалом фізичний факультет робить практичний внесок у науку в галузях теоретичної фізики, фізики твердого тіла, фізики низьких температур, магнетизму, фізики реального кристала, фізичної оптики та фізики Сонячної системи.
 
👨‍🏫 СПЕЦІАЛЬНОСТІ
Сьогодні факультет проводить навчання за двома спеціальностями:
🔷 Астрономія start.karazin.ua/programs/5/16/104/49, за якою студенти зможуть вивчати розташування, рух, будову, походження і розвиток небесних тіл та утворених ними систем.
🔶 Фізика start.karazin.ua/programs/5/16/104/48, у межах якої студенти вивчають низку спеціалізацій, зокрема космічну фізику, фізику мікросвіту, механіку і термодинаміку, оптику й електроніку тощо.
🏫 СТРУКТУРА
На факультеті діє дев’ять кафедр:
👉 кафедра теоретичної фізики імені академіка І. М. Ліфшиця
👉 кафедра фізики низьких температур http://physics.karazin.ua/ua/chairs/k_phlt.html
👉 кафедра експериментальної фізики https://kef.univer.kharkov.ua/
👉 кафедра загальної фізики http://physics.karazin.ua/ua/chairs/k_gph.html
👉 кафедра астрономії та космічної інформатики http://physics.karazin.ua/ua/chairs/k_a.html

👉 кафедра фізичної оптики http://physoptics.univer.kharkov.ua/ua/
👉 кафедра фізики твердого тіла https://solids.univer.kharkov.ua/index.html
👉 кафедра вищої математики http://physics.karazin.ua/ua/chairs/k_hm.html
👨‍💻 ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ ВИПУСКНИКІВ
Випускники фізичного факультету можуть працевлаштуватися за фахом у Каразінському університеті, інститутах Національної академії наук України, Фізико-технічному інституті низьких температур, Інституті електрофізики і радіаційних технологій, Інституті монокристалів, Інституті радіофізики і електроніки тощо. Окрім цього випускники можуть працювати викладачами різних ЗВО України і світу.

 
Сторінки RG випускників фізичного факультету кафедри фізики кристалів:
 
 
🌍 МІЖНАРОДНІ ЗВ’ЯЗКИ
Студенти фізичного факультету проходять наукове стажування в CeNIDE (Центр наноінтеграції та біоматеріалів) при університеті Дуйсбург-Ессена (Німеччина) і в Університеті імені П. Й. Шафарика (Кошице, Словаччина).
Крім цього, факультет має багато закордонних партнерів, зокрема Інститут фізики твердого тіла Університету Фрідріха Шиллера (м. Єна, Німеччина), Університет Ексетера (Англія), Лабораторія приладобудування для астрофізичних досліджень (м. Медон, Франція), Army Researh Laboratory (США), Космічні агенції США (NASA), Європи (ESA).
 
 
Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube. 
Підписуйтесь на сторінку у fb.
https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!  

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22  

#вступ #фізичний

Цікава математика

 

x не дорівнює 9!

 

  Відповідь: 


 
Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube. 
Підписуйтесь на сторінку у fb.

https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22 

 

"Фізика для вчителів"

 "Інноваційний інструмент сучасного фізика"

Що нового?

На базі ХНУ імені В.Н. Каразіна Центру електронного навчання заочного (дистанційного навчання) відкрито дистанційний курс "Фізика для вчителів". 

Презентація курсу:

 

Зареєструватися на курс можна за посиланням: https://dist.karazin.ua/for-students/courses/147

Курс «Фізика для вчителів» присвячено новим методам, технологіям, інструментам сучасної освіти, що можуть бути застосовані на уроках фізики у межах концепції Нової української школи. У курсі розглянуто наступні теми: STEM – орієнтований підхід у навчанні, формувальне оцінювання, сервіси для створення тестів, інтелект-карти, QR-коди, онлайн-інструменти для створення інтерактивних завдань, доповнена реальність на уроках фізики та астрономії.

Вивчаючи дистанційний курс «Фізика для вчителів», ви маєте можливість:

  • самостійно поглибити і закріпити знання з інноваційних методів та інструментів навчання;
  • сформувати практичні вміння і навички, пов’язані з педагогічною, методичною діяльністю, та реалізувати ефективні інноваційні методи навчання і виховання школярів;
  • сформувати навички вчителя працювати в умовах вільного вибору педагогічної технології, сучасних дидактичних матеріалів, змісту і форм навчання.

Викладач – канд. фіз.-мат. наук Пахомова Ірина Миколаївна

При успішному проходженню курсу (виконання завдань) видається сертифікат на 120 годин.

 

Тривалість курсу 1 місяць. Старт групи відповідно до комплектації.

Для реєстрації у найближчу групу необхідно зареєструватися на курс на сайті та повідомити координатора за телефоном (095) 466 08 28 (Viber) Тимченко Ганна Миколаївна.

Відгуки слухачів дистанційного курсу "Фізика для вчителів".

Малиновська Валентина Степанівна

"Було важко зважитися на онлайн курс з фізики, тому що вперше. Адже це щось нове: робота в онлайн режимі протягом кількох тижнів. І я справилася! Дякую за цікавий та корисний курс. Інформація змістовна, подана доступно. Особисто для себе я взяла кілька прийомів і методик, а також дізналася назву тих, котрі сама використовую. Нова дистанційна форма навчання особисто мені надзвичайно сподобалася. Наснаги вам у вашій праці, творчих досягнень!" 

Солодовник Анастасія Олександрівна

"Дякую за цікавий та змістовний курс! В умовах карантину можна додати тему "Особливості проведення онлайн-занять з фізики" 

Демченко Інна Миколаївна

"Дякую величезне за такий обсяг інформації, на жаль я мало часу тут провела, прохання не закривайте доступ до особистого кабінету та важливих посилань які тут є. Дуже прошу. Ще раз Вам всім дякую! Привозила своїх особисто дітей до вашого Ландау-центру, за нього - окреме дякую."

Гвоздецька Руслана Анатоліївна

"Дякую за чудовий, цікавий і корисний матеріал. Бажаю нових ідей!"

 Мацініна Ніна Іванівна

"Дякую за змістовний та цікавий курс. Маю велике бажання продовжити співпрацю." 


Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube. 
Підписуйтесь на сторінку у fb.

https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті 

 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22 

 

 

Цікава математика

 

 
 
 
Цікава задачка. 
Перший варіант розв'язання: 
 
 
Другий варіант розв'язання  тут.
 

Бережіть себе і родину.

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube. 
Підписуйтесь на сторінку у fb.
https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 
 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22  

Роботи в освіті. Штучний інтелект.

 Чи корисні роботи в освіті? 

 

Чи можуть роботи допомогти освітньому процесу?

Які проєкти чекають нас у майбутньому?

На що потрібно нам звернути увагу вже сьогодні?

Чи можуть замінити роботи вчителя?

 

Проєкти, що впроваджують штучний інтелект в освітній процес.

Що таке штучний інтелект?

  • продукт технічного прогресу, який дозволяє машинам вчитися та пристосовуватись до різних умов;
  • сьогодні штучний інтелект досі потребує втручання людини;
  • історія штучного інтелекту бере свій початок з 1960-х років;
  • покликаний допомагати або навіть заміняти людину в механічних процесах, розрахунках, обчисленнях.

https://education.24tv.ua/v_oae_vidkriyut_pershiy_u_sviti_universitet_shtuchnogo_intelektu_n1225721

Що таке штучний інтелект?

  • продукт технічного прогресу, який дозволяє машинам вчитися та пристосовуватись до різних умов;
  • сьогодні штучний інтелект досі потребує втручання людини;
  • історія штучного інтелекту бере свій початок з 1960-х років;
  • покликаний допомагати або навіть заміняти людину в механічних процесах, розрахунках, обчисленнях.

https://education.24tv.ua/v_oae_vidkriyut_pershiy_u_sviti_universitet_shtuchnogo_intelektu_n1225721

Вже зустрічаються проєкти застосування штучного інтелекту в освіті насамперед у деяких інструментах, які допомагають розвивати навички та системи тестування. По мірі того, як навчальні рішення в галузі штучного інтелекту продовжують розвиватися, можливо, що ШІ зможе допомогти заповнити прогалини потреб у навчанні та дозволить школам та вчителям робити більше, ніж будь-коли раніше.

Перехід до навчання в Інтернеті завдяки COVID-19 виявив значні прогалини у наших шкільних системах. Незважаючи на те, що за останнє десятиліття було багато технологічних досягнень, освітня галузь адаптувалася повільніше.  

Незважаючи на те, що в деяких школах є чудові вчителі, багатьом не вистачає базових ресурсів, таких як підручники та доступ до Інтернету. Коли ці обмеження поєднуються з незбалансованим співвідношенням студент-викладач, на тлі дистанційного навчання - це перетворюється у велику проблему. Щоб вирішити цю проблему, слід приділити увагу системам штучного інтелекту, що виступають особистими репетиторами. Це може допомогти проблемі співвідношення учнів-викладачів, надаючи зворотній зв'язок та підтримку. Але перш за все, потрібно потурбуватися про підготовку вчителів використовувати штучний інтелект.

Згідно з доповіддю ЮНЕСКО, приблизно 60 000 шкіл у Китаї впровадили штучний інтелект для оцінювання есе.

ЮНЕСКО зазначив, що ШІ "забезпечує маргіналізованим людям та громадам, людям з обмеженими можливостями, біженцям, особам, які не входять до шкіл, а також тим, хто проживає в ізольованих громадах, доступ до відповідних можливостей навчання". (Посилання на ресурс)
 

Приклади.

Використання роботів дітьми, що проходять довготривале лікування. Норвезький проєкт No Isolation допомагає дітям відчувати власну присутність у класах, підтримує спілкування з однокласниками і допомагає долати недугу.

 

QTrobot, гуманоїдний робот, покликаний допомогти дітям з аутизмом. Дієвий інструментом для полегшення навчання соціальним навичкам у дітей, що мають певні обмеження. QTrobot використовує різноманітні заходи та захоплюючі ігри для занять  з учнями з аутизмом та допомагає їм практикувати ці соціальні навички разом із вихователем.

 

Китай проводить найбільший експеримент по використанню штучного інтелекту в навчальному процесі. Все більша кількість аудиторій у Китаї обладнана камерами штучного інтелекту та трекерами мозкових хвиль (знімається енцефалограма). Багато батьків і вчителів розглядають новації як інструменти для покращення оцінок, хоча діти не поділяють цих поглядів. 

Фіксується час, що витрачається на розв'язання проблем заняття. Проводиться аналіз як часто студент відкриває мобільний телефон і відволікається від теми заняття.

 

Роботи не можуть замінити звичайної лекції і живого спілкування із аудиторією. Але як можуть роботи допомогти у цифровій освіті? Робот Papper (Японія) стає асистентом вчителя. Пакет "Classroome" допомагає аналізувати активність кожного учня у класі і надавати рекомендації щодо покращення результату.

 Платформи.

Century розробила персоналізовану платформу навчання. Школа завантажує в систему Century  навчальну програму. Платформа розбиває її  на уроки. Діти проходять оцінювання для визначення власного рівня навчання. Після цього платформа створює для кожного індивідуальну програму.

Enlearn створив платформу для навчання, яка не тільки розширює контент, але постійно навчається та вдосконалюється з часом.

GoGuardian  компанія з навчальних технологій, заснована в 2014 році та базується в Лос-Анджелесі, Каліфорнія. Компанія пропонує чотири основні продукти: адміністратор GoGuardian, вчитель GoGuardian (управління аудиторією),  nf повідомлення про самогубства та самопошкодження. Ці служби відстежують активність учнів в Інтернеті, фільтрують вміст та попереджають шкільних службовців про можливе самогубство чи самонанесення шкоди.

Розробки українців:

Розробив UniExo молодий український інженер Антон Головаченко. UniExo - це роботизований екзоскелет для реабілітації рухів кінцівок людей. Його мета -допомогти людям із травмами і проблемами руху відновити функції рук та ніг за допомогою модульних робототехнічних екзоскелетних пристроїв без додаткової допомоги лікарів.

 

Киянин Назар Поночевний представив сервіс, що автоматично добирає музику до відео. Для цього хлопець створив штучний інтелект, який гармонійно поєднує відео з музикою у фільмах та відеороликах. Цей проєкт виборов золоту медаль на Глобальному конкурсі інновацій “AIGC 2019” у Сінгапурі.

 

Хоча майбутнє освіти невідоме, ми знаємо, що ШІ продовжуватиме трансформувати наші освітні системи. Це може розширити можливості викладачів та надати можливість учням впроваджувати власні нові  ідеї. Потужність машин поряд з людьми може допомогти усунути розриви в наших школах, надаючи учням у всьому світі доступ до найкращого навчального досвіду.


Додаткові ресурси:


Шкільна освіта в добу штучного інтелекту
ШІ в освіті допоможе зрозуміти, як мислить людини
Штучний інтелект перевершить людину до 2062 року
Could Artificial Intelligence Replace Our Teachers?
Як штучний інтелект може допомогти освіті

Бережіть себе і родину.

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube. 
Підписуйтесь на сторінку у fb.

https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22