Імерсивні технології. Сучасні освітні тренди.
Бережіть себе і родину!
Секційне засідання для вчителів природничої освітньої галузі
КУ «Центр
професійного розвитку
«Освітня
траєкторія» Дніпровської міської ради
Формат
проведення : ZOOM –
конференція
Сайт: http://otd.dniprorada.gov.ua/
http://otd.dniprorada.gov.ua/category/profesiyni-spilnoty/pryrodnycha/
ТЕМА: Шляхи реалізації компетентнісно - орієнтованого підходу до навчання предметів природничої освітньої галузі в контексті положень Концепції «Нова українська школа» у новому 2021/2022 навчальному році
МЕТА:
-
визначити
актуальні напрями та сформулювати завдання для реалізації змісту й оновлення
методів навчання природничої освітньої галузі у новому 2021/2022 навчальному році;
-
опрацювати
нормативні документи, проаналізували чинні навчальні та модельні програми,
питання підготовки педагогічних працівників відповідно до сучасних викликів;
-
ознайомити з
роботою сайту КУ «Центр професійного розвитку «Освітня траєкторія» Дніпровської
міської ради, де розміщені матеріали для
педагогів, а також формами зворотного зв’язку, формами для замовлення
консультацій;
-
провести
діагностичне анкетування педагогічних працівників природничої освітньої галузі
з метою проектування індивідуальної траєкторії професійного розвитку;
-
ознайомити з методичними порадами щодо
використання онлайн-ресурсів очно на уроці та дистанційно; огляд ключових
теоретичних понять;
-
надати рекомендації
щодо використання технологій віртуальної та доповненої реальності.
Підключення до
конференції Zoom за посиланням: https://us04web.zoom.us/j/4398427960?pwd=d09LTEVIaElRc09lYUFBaVNMQzdhUT09
Ідентифікатор
конференції: 439 842 7960
Код доступу: 0n9xvq
Руденко Г.А., консультант природничої галузі
Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу з хімії в закладах загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році
Спікер - Іван Іванов, засновник Центру нової освіти, тренер з інноваційної педагогіки та ІКТ, сертифікований учитель-експерт Microsoft, автор практичних тренінгів і курсів
Ефективне використання онлайн-ресурсів у природничій освітній галузі основної школи
Ефективне використання онлайн-ресурсів для навчання хімії
Ефективне використання онлайн-ресурсів для навчання біології
https://umity.in.ua/course/?id=112397
Ефективне використання онлайн-ресурсів для навчання фізики та астрономії
https://umity.in.ua/course/?id=112332
Спікер - Пахомова
Ірина Миколаївна,
канд. фіз.-мат.
наук, доцент кафедри фізики кристалів фізичного факультету ХНУ імені В.Н.
Каразіна;
незалежний
експерт з питань імерсивних технології в освіті, освітніх платформ, ресурсів
щодо реалізації змішаного навчання;
сертифікований
спеціаліст із дистанційного навчання і інноваційних технологій навчання
(доповнена реальність);
авторка 5 сертифікованих дистанційних курсів центру електронного навчання ХНУ імені В.Н. Каразіна;
Імерсивні технології у навчанні: переваги технологій доповненої та віртуальної реальності у навчані
Підготовка до ЗНО з фізики
Дистанційний курс «Фізика для вчителів» або "Інноваційні інструменти сучасного фізика"
Руденко Г.А., консультант природничої галузі
Діагностичне анкетування педагогічних працівників природничої освітньої галузі з метою проектування індивідуальної траєкторії професійного розвитку за допомогою QR-коду
Віртуальна
екскурсія по сайту КУ «Центр професійного розвитку
«Освітня траєкторія» Дніпровської міської ради.
Бережіть себе і родину!
Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!
10 цікавих експериментів для дітей (друга частина)
10 активностей для STEAM-занять. Практичний досвід
На базі кафедри фізики кристалів фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна працює STEAM_AR club PenguIN "Наука навколо нас.
Усі запропоновані активності були проведені із дітьми 8-15 років.
1. "Голограма" у телефоні. Число Пі. (детальніше тут)
2. Пневматичний ліфт (детальніше тут).
3. "Ефект Магнуса" Фізика і футбол" (детальніше тут)
4. Електризація через вплив. Яхт-клуб.
Електризацією через вплив пояснюється і притягання паперових вітрил до наелектризованої лінійки. Як відомо, папір є неполярним діелектриком і, на відміну від металу, не містить електронів, які б могли вільно переміщуватись. У неполярних діелектриків електрони зв’язані з ядром атома. Проте під дією електричного поля зарядженої палички електрони можуть зміщуватись в електронній хмарі атома, деформуючи її. У результаті на ближній до палички частині клаптика паперу утворюється заряд, який за знаком протилежний заряду палички, і тому папір притягується до палички.5. Віртуальний музей "Винаходи Леонардо" (детальніше тут)
6. Вивчаємо прапори із доповненою реальністю (детальніше тут).
7. Повне внутрішнє відбиття (детальніше тут).
8. Принцип Бернуллі (детальніше тут).
9. Дифузія (детальніше тут).
10. Густина рідини, розмір молекул (детальніше тут)
Детальніше про наш клуб: https://educationpakhomova.blogspot.com/p/penguin-club.html
Ласкаво просимо!
#SchoolProjectsForExhibition
#ScienceMagicTricks
#сучасні_освітні_тренди
#освітні_тренди
#stem-уроки
#фізика_для_дітей
Кристали ІСМА входять до 30 найкращих продуктів України, що завоювали світ
Монокристали для адронного колайдера
Коли чуєш про інститут при Академії наук України, то на думку не спадає виробництво інтелектуальної продукції, яка експортується у десятки країн. Але є виключення. Наприклад, харківський Інститут сцинтиляційних матеріалів (ІСМА). Продукція ІСМА входить до 30 найкращих продуктів, що завоювали світ.
ІСМА це другий у світі виробник штучних кристалів. Більша частина продукції Інституту йде на експорт. Але цей продукт має стратегічне значення: сапфірові пластини важливі для української армії. Легка бронетехніка ЗСУ оснащена “прозорою бронею”, яка містить сапфір. Це дозволяє “затримати” кулю і знизити навантаження на наступні шари бронепакета.
Продукція інституту використовуються у Великому адронному колайдері, космічній та авіагалузі, медицині, оптоелектроніці та військовій техніці.
Кристали “випікаються” при температурі 2 000 градусів. Права на використання української технології випікання придбала компанія Siemens. Якщо сировина коштує $100-150 за кг, то готовий продукт - декілька тисяч доларів.
Важливі факти
Європейські
аеропорти використовують кристали у детекторах в рамках контролю багажу, а
китайське метро – в сканерах контролю речей.
На основі
кристалів створюються гамма-детектори для провідних фірм-виробників
томографічних систем, таких як Siemens, Philips, General Electrics.
Фото: Ірина Пахомова
Джерело: https://project.liga.net/projects/30_products_ukraine/?fbclid=IwAR1nu4l3qDNg50shc9vRvPsxgPxXcj9S9gnvTYxnp7j90tPg-hFVHPFENqk
Детальніше:
Екскурсія до Інститут сцинтиляційних матеріалів "Безмежні можливості служіння кристалів для людства"
ІСМА + кафедра фізики кристалів фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна
Борис Гриньов - популяризатор науки
Кристалічна планета
Кафедра фізики кристалів від історії створення до сьогодення
Бережіть себе і родину!
Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!
Освітній Хаб міста Києва
Безкоштовні онлайн-ресурси для педагогів
https://eduhub.in.ua/about
Викладач (мистецтво викладання)
https://eduhub.in.ua/courses/mistectvo-vikladannya
КНП «ОСВІТНЯ АГЕНЦІЯ МІСТА КИЄВА» є суб’єктом надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Онлайн-курс підвищення кваліфікації освітян «Мистецтво Викладання», розміщений на сайті Освітнього Хабу міста Києва повністю відповідає вимогам Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників (Постанова КМУ від 21 серпня 2019 р. №800 зі змінами та доповненнями від 27 грудня 2019 р. №1133). Сертифікати онлайн-курсу «Мистецтво Викладання» можуть бути офіційно зараховані як підвищення кваліфікації.
ОБСЯГ КУРСУ
30 годин (1 кредит ЄКТС).
Сучасна українська мова
Безкоштовний курс «Сучасна українська мова», який є вільному доступі за посиланням:
Монтаж відеороликів для початківців
Вивчення англійської мови
Місія Освітнього Хабу міста Києва - забезпечити системну реалізацію концепції «Навчання Протягом Життя» (Life Long Learning), надавши можливість всім охочим безкоштовно отримати або покращити «м'які навики» (soft skills), які потрібні кожному і наразі є вкрай затребувані на ринку праці.Бережіть себе і родину!
Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Імерсивні технології в освіті. Padlet
Доповнена і віртуальна реальність на уроках
Вітаю, шановні друзі і подруги!
Пропоную створити віртуальну дошку "Імерсивні технології у навчанні".
Додавайте корисні ресурси!
15 онлайн-ресурсів для вчителів фізики
Корисні ресурси для вчителів фізики
1. Експерименти, практичні задачі, лабораторні роботи
STEM-лабораторія МАНЛаб
Фізика у смартфоні
Дослідження коливань учнівської лінійки за допомогою смартфона
Визначення коефіцієнта відновлення за допомогою смартфона
Визначення прискорення вільного падіння за допомогою смартфона
Визначення коефіцієнта тертя ковзання за допомогою смартфона
FizzicsEducation
150 цікавих експериментів (STEM-підхід)
https://www.fizzicseducation.com.au/category/150-science-experiments/
2. Фізичні ігри
Віртуальні фізичні ігри - це чудовий спосіб допомогти дітям зрозуміти такі теми, як рух, сила тяжіння, звук, світло, магнетизм тощо. За допомогою цих чудових сценаріїв учні зможуть будувати, кидати, штовхати або навіть катапультувати великі та маленькі об’єкти, щоб побачити, де і як вони рухаються. Старші студенти зможуть розробляти, перевіряти та повторювати завдання на основі кутового моменту, кінетичної енергії та інших законів фізики.
https://www.commonsense.org/education/top-picks/great-games-for-physics
https://www.calculators.org/games/physics.php
3. Фізичні симуляції
Phet симуляції
https://phet.colorado.edu/uk/simulations/category/physics4. Тестові завдання
Classtime -
це помічник вчителя, що збагачує Ваш урок миттєвою візуалізацією рівня розуміння та прогресу усього класу в живому часі.Онлайн тести
Інтерактивні завдання для контролю знань і залучення учнів до активної роботи у класі та вдома.
Seneca (англійська мова)
https://senecalearning.com/en-GB/blog/gcse-physics-revision/
Seneca охоплює всі теми фізики GCSE - від моделі частинок до випромінювання та магнетизму. Замість нудних посібників з перегляду, тепер ви можете вивчати за допомогою GIF -файлів з фізики, практикувати питання, анімації та відео.
5. Імерсивні технології на уроках фізики
Доповнена реальність
Electricity AR навчить дитину визначати ціну поділки аналогових вимірювальних приладів та самостійно робити вимірювання з використанням технології доповненої реальності (AR). Пропонується безкоштовний мобільний додаток для Android із технологією доповненої реальності, який було розроблено на кафедрі фізики кристалів фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна.
cg-physics AR
BookVAR
BookVAR (доповнена реальність)
Приклади експериментів: Фізика AR
Віртуальна реальність
«Mission: ISS» -
https://sites.google.com/site/vvtuvir
7. Навчальні відео (російська мова)
Додаткові джерела:
List of Physics Games
Бережіть себе і родину!
Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!
Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord:
https://discord.com/invite/ZUxcC22
#доповнена_реальність_в_освіті
#імерсивні_технології_в_освіті
#сучасні_освітні_тренди
#освітні_тренди
#віртуальна_реальність
#stem-уроки
#фізика_для_дітей
ЗАДАЧІ XXIХ ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ТУРНІРУ ЮНИХ ФІЗИКІВ 2021/2022 навчального року
Задачі ТЮФ 2021/2022
1. Скажи мені – Архімед чи ні?
Заповніть скляну банку наполовину піском і помістіть в неї будь-яке тіло (камінь, брусок, кульку тощо). Закривши банку, поставте її на вібруючу підставку. Вивчіть явище і опишіть, як і від чого залежить «занурення» або «спливання» тіла.2. Фонтан ліліпутів.
Якщо зробити невеликий фонтан з тонким соплом і трохи відхилити його від вертикального положення, можна спостерігати цікаве явище: у верхній точці утворюється крапля, яка зростає та спускається донизу, захоплюючи цівку фонтану, після чого все повторюється. Дослідіть це явище.
3. Погляд з іншого боку.
Є вікно, завішене тюлем. Чи буде видимість краще ззовні або зсередини залежно від освітлення? Вивчіть оптичну проникність тюлю.
4. Рафінована спрага.
Є башточка з цукру-рафінаду, що стоїть в калюжі чаю. Який об’єм чаю може "випити" ця башточка залежно від параметрів системи?
5. Гаряче-холодно.
Виготовте газовий диференціальний термометр з двох шприців і хлорвінілової прозорої трубки. Вивчіть, від чого залежить його чутливість та інерційність (час запізнювання показів). Продемонструйте його роботу.
6. Козацький обігрівач.
Резиденцію Запорозького гетьмана (дерев'яну кімнату) взимку обігрівали річковою галькою, нагрітою в багатті. За твердженням екскурсовода, «галька тримала тепло 3 дні». Розберіться з фізичної точки зору в цій системі опалення. Скільки потрібно було гальки? До якої максимальної температури могли нагріти гальку? Виконуючи правила техніки безпеки, проведіть модельний експеримент.
7. Що в лоб, що по лобі.
Розрахуйте теоретично і дослідіть експериментально лобове зіткнення двох неодимових магнітних куль на гладкому горизонтальному столі. З якої найбільшої відстані кулі зближуються без поштовху? Від чого і як залежить ця відстань? Від чого і як залежить число зіткнень? Зробіть кількісні оцінки. Які цікаві ефекти Вам вдалося помітити?
8. Пісковий годинник.
Добре просушений і очищений пісок через вузький отвір скляної (наприклад, кварцової) трубки висипається в кювету. Спостерігається широкий конус з піску, що висипається. Вивчіть, від чого і як залежить кут «розвороту» конуса з піску, що висипається.
9 Диск Релея.
Диск, підвішений вертикально на тонкій нитці, вміщено у акустичне поле. Цей пристрій можна застосувати для вимірювання інтенсивності звуку за обертанням нитки з диском. Дослідіть точність такого пристрою.
10. Диск, що не тоне.
Металевий диск з отвором у центрі тоне в посудині з водою. Коли вертикальний струмінь води б’є по центру диска, він може плавати на поверхні води. Поясніть це явище, дослідіть його параметри.
Простий електричний осцилятор можна зробити, застосувавши біметалевий вимикач. Дослідіть параметри, що впливають на частоту осцилятора.
12. Кульки на еластичній стрічці.
З’єднайте дві металеві кульки еластичною стрічкою, потім закрутіть стрічку та покладіть кульки на стіл. Кульки почнуть обертатися в один бік, потім у інший. Поясніть це явище та дослідіть, як поведінка такого «маятника» залежить від параметрів системи.
13. Свічна турбіна.
Паперова спіраль, підвішена над свічкою, починає обертатися. Оптимізуйте установку, щоб отримати максимальний обертальний момент.
14. Кулька на мембрані.
Якщо металева кулька впаде на гумову мембрану, натягнуту на пластикову чашу, ви почуєте звук. Поясніть походження цього звуку та дослідіть, як його характеристики залежать від параметрів системи.
15. Збереження меду.
Під час обертання стрижня, вкритого в’язкою рідиною (наприклад, медом), за певних умов рідина перестає стікати. Дослідіть явище.
16. Невидимість.
За допомогою «лентикулярного растру» викривлюють світло та примушують об’єкти зникати. Дослідіть, як зміна властивостей растру та геометрії об’єкту впливають на ступінь, до якого об’єкт може бути виявлений.
«Ученые немало лет
Гадают за закрытой дверью,
Чтоб лодку выследить, как зверя.
Среди безбрежной синевы
Их ожидают неудачи,
Поскольку нет следа, увы.
И нет решения задачи.»
(Олександр Городницький)
Те, що у воді не залишається сліду, – неправда! Запропонуйте метод, за допомогою якого можна вимірювати час існування сліду, який залишається у відкритій водоймі (наприклад, від весла байдарки).#ТЮФ_2021-22