Сторінки

Сторінки

2023-24 (календарно-тематичне планування)

MYP IB

АКТУАЛЬНО

STEM

Польша

Доповнена реальність

Українські діти у Варшаві

Участь у проєктах 2021

Участь у проєктах 2020

Усміхнись!

Фізика

Теми блогу:

Імерсивні технології. Сучасні освітні тренди.

Імерсивні технології у навчанні: переваги технологій доповненої та віртуальної реальності у навчані





Імерсивні технології (англ. Immersive — занурювати) — технології повного або часткового занурення у віртуальний світ або різні види змішання реальної і віртуальної реальності. Імерсивні технології також називають технологіями розширеної реальності. До їх списку входить віртуальна і доповнена реальність, а також 360 °-відео. Вони забезпечують ефект повного або часткового присутності в альтернативному просторі і тим самим змінюють призначений для користувача досвід в абсолютно різних сферах. https://educationpakhomova.blogspot.com
Розробки кафедри фізики кристалів:


Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!  

Секційне засідання для вчителів природничої освітньої галузі

 


КУ «Центр професійного розвитку

«Освітня траєкторія» Дніпровської міської ради

Формат проведення : ZOOM – конференція


Сайт: http://otd.dniprorada.gov.ua/

Корисні ресурси: 

http://otd.dniprorada.gov.ua/category/profesiyni-spilnoty/pryrodnycha/

ТЕМА: Шляхи реалізації компетентнісно - орієнтованого підходу до навчання предметів природничої освітньої галузі в контексті положень  Концепції «Нова  українська школа» у новому 2021/2022 навчальному році

МЕТА:

-       визначити актуальні напрями та сформулювати завдання для реалізації змісту й оновлення методів навчання природничої освітньої галузі у новому 2021/2022 навчальному році;

-       опрацювати нормативні документи, проаналізували чинні навчальні та модельні програми, питання підготовки педагогічних працівників відповідно до сучасних викликів;

-       ознайомити з роботою сайту КУ «Центр професійного розвитку «Освітня траєкторія» Дніпровської міської ради,  де розміщені матеріали для педагогів, а також формами зворотного зв’язку, формами для замовлення консультацій;

-       провести діагностичне анкетування педагогічних працівників природничої освітньої галузі з метою проектування індивідуальної траєкторії професійного розвитку;

-        ознайомити з методичними порадами щодо використання онлайн-ресурсів очно на уроці та дистанційно; огляд ключових теоретичних понять;

-       надати рекомендації щодо використання технологій віртуальної та доповненої реальності.

 

Підключення до конференції Zoom за посиланням: https://us04web.zoom.us/j/4398427960?pwd=d09LTEVIaElRc09lYUFBaVNMQzdhUT09

Ідентифікатор конференції: 439 842 7960

Код доступу: 0n9xvq

Руденко Г.А., консультант природничої галузі

Методичні рекомендації щодо організації  освітнього процесу з хімії в закладах загальної середньої освіти у 2021/2022  навчальному році



Спікер - Іван Іванов, засновник Центру нової освіти, тренер з інноваційної педагогіки та ІКТ, сертифікований учитель-експерт Microsoft, автор практичних тренінгів і курсів

Ефективне використання онлайн-ресурсів у природничій освітній галузі основної школи

Ефективне використання онлайн-ресурсів для навчання хімії

Ефективне використання онлайн-ресурсів для навчання біології

https://umity.in.ua/course/?id=112397

Ефективне використання онлайн-ресурсів для навчання фізики та астрономії

https://umity.in.ua/course/?id=112332

Спікер - Пахомова Ірина Миколаївна,

канд. фіз.-мат. наук, доцент кафедри фізики кристалів фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна; 

незалежний експерт з питань імерсивних технології в освіті, освітніх платформ, ресурсів щодо реалізації змішаного навчання;

сертифікований спеціаліст із дистанційного навчання і інноваційних технологій навчання (доповнена реальність);

авторка 5 сертифікованих дистанційних курсів центру електронного навчання ХНУ імені В.Н. Каразіна;

Імерсивні технології у навчанні: переваги технологій доповненої та віртуальної реальності у навчані


Посилання на презентацію

Підготовка до ЗНО з фізики
Дистанційний курс «Фізика для вчителів» або "Інноваційні інструменти сучасного фізика"


Руденко Г.А., консультант природничої галузі

Діагностичне анкетування педагогічних працівників природничої освітньої галузі з метою проектування індивідуальної траєкторії професійного розвитку за допомогою QR-коду

Віртуальна екскурсія по сайту КУ «Центр професійного розвитку

«Освітня траєкторія» Дніпровської міської ради.


Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!  


10 цікавих експериментів для дітей (друга частина)

 

10 активностей для STEAM-занять. Практичний досвід

На базі кафедри фізики кристалів фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна працює STEAM_AR club PenguIN "Наука навколо нас. 

Усі запропоновані активності були проведені із дітьми 8-15 років.




1. "Голограма" у телефоні. Число Пі. (детальніше тут)


2. Пневматичний ліфт (детальніше тут).


3. "Ефект Магнуса" Фізика і футбол" (детальніше тут)



4. Електризація через вплив. Яхт-клуб.

Електризацією через вплив пояснюється і притягання паперових вітрил до наелектризованої лінійки. Як відомо, папір є неполярним діелектриком і, на відміну від металу, не містить електронів, які б могли вільно переміщуватись. У неполярних діелектриків електрони зв’язані з ядром атома. Проте під дією електричного поля зарядженої палички електрони можуть зміщуватись в електронній хмарі атома, деформуючи її. У результаті на ближній до палички частині клаптика паперу утворюється заряд, який за знаком протилежний заряду палички, і тому папір притягується до палички.


5. Віртуальний музей "Винаходи Леонардо" (детальніше тут)





6. Вивчаємо прапори із доповненою реальністю (детальніше тут).



7. Повне внутрішнє відбиття (детальніше тут).



8. Принцип Бернуллі (детальніше тут).


9. Дифузія (детальніше тут). 


10. Густина рідини, розмір молекул (детальніше тут)



Фізика - це наука експериментальна, тож експериментуємо! 
Цікаво, корисно, легко!

Детальніше про наш клуб: https://educationpakhomova.blogspot.com/p/penguin-club.html

Ласкаво просимо!

#STEAM 
#експерименти 
#фізика 
#EasyScienceExperimentsDoAtHome
​#SchoolProjectsForExhibition​
#ScienceMagicTricks

#сучасні_освітні_тренди

#освітні_тренди

#stem-уроки

#фізика_для_дітей

Кристали ІСМА входять до 30 найкращих продуктів України, що завоювали світ

 Монокристали для адронного колайдера


Коли чуєш про інститут при Академії наук України, то на думку не спадає виробництво інтелектуальної продукції, яка експортується у десятки країн. Але є виключення. Наприклад, харківський Інститут сцинтиляційних матеріалів (ІСМА). Продукція ІСМА входить до 30 найкращих продуктів, що завоювали світ.


Інститут сцинтиляційних матеріалів НАН України створений у 2002 р. згідно з рішенням Президії НАН України від 16 грудня 2002. Очолює цей інститут:  Гриньов Борис Вікторович академік НАН України, доктор технічних наук, професор і завідувач кафедри фізики кристалів фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна.

ІСМА це другий у світі виробник штучних кристалів. Більша частина продукції Інституту йде на експорт. Але цей продукт має стратегічне значення: сапфірові пластини важливі для української армії. Легка бронетехніка ЗСУ оснащена “прозорою бронею”, яка містить сапфір. Це дозволяє “затримати” кулю і знизити навантаження на наступні шари бронепакета.

Продукція інституту використовуються у Великому адронному колайдері, космічній та авіагалузі, медицині, оптоелектроніці та військовій техніці.

Кристали “випікаються” при температурі 2 000 градусів. Права на використання української технології випікання придбала компанія Siemens. Якщо сировина коштує $100-150 за кг, то готовий продукт - декілька тисяч доларів.

Важливі факти

Європейські аеропорти використовують кристали у детекторах в рамках контролю багажу, а китайське метро – в сканерах контролю речей.

На основі кристалів створюються гамма-детектори для провідних фірм-виробників томографічних систем, таких як Siemens, Philips, General Electrics.

Фото: Ірина Пахомова

Джерело: https://project.liga.net/projects/30_products_ukraine/?fbclid=IwAR1nu4l3qDNg50shc9vRvPsxgPxXcj9S9gnvTYxnp7j90tPg-hFVHPFENqk



Детальніше: 

Екскурсія до Інститут сцинтиляційних матеріалів "Безмежні можливості служіння кристалів для людства"

ІСМА + кафедра фізики кристалів фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна

Борис Гриньов - популяризатор науки

Кристалічна планета

Кафедра фізики кристалів від історії створення до сьогодення


Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

Освітній Хаб міста Києва

 Безкоштовні онлайн-ресурси для педагогів



https://eduhub.in.ua/about

Викладач (мистецтво викладання)

https://eduhub.in.ua/courses/mistectvo-vikladannya


КНП «ОСВІТНЯ АГЕНЦІЯ МІСТА КИЄВА» є суб’єктом надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Онлайн-курс підвищення кваліфікації освітян «Мистецтво Викладання», розміщений на сайті Освітнього Хабу міста Києва повністю відповідає вимогам Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників (Постанова КМУ від 21 серпня 2019 р. №800 зі змінами та доповненнями від 27 грудня 2019 р. №1133). Сертифікати онлайн-курсу «Мистецтво Викладання» можуть бути офіційно зараховані як підвищення кваліфікації.

ОБСЯГ КУРСУ
30 годин (1 кредит ЄКТС).

Сучасна українська мова


Курс «Сучасна українська мова» на базі платформи Освітній Хаб міста Києва дозволить вільно вивчати українську «Ідея створити такий курс народилася понад рік тому, цей процес не був легким, але завдяки спільній роботі Асоціації інноваційної та цифрової освіти, платформи dobro.ua від МБФ "Українська Біржа Благодійності", компанії «Vodafone Україна», Zagoriy Foundation та за інформаційного сприяння Міністерства культури та інформаційної політики України вдалось успішно завершити задумане. 
Безкоштовний курс «Сучасна українська мова», який є вільному доступі за посиланням: 

Монтаж відеороликів для початківців


Вивчення англійської мови

Місія Освітнього Хабу міста Києва - забезпечити системну реалізацію концепції «Навчання Протягом Життя» (Life Long Learning), надавши можливість всім охочим безкоштовно отримати або покращити «м'які навики» (soft skills), які потрібні кожному і наразі є вкрай затребувані на ринку праці.

https://eduhub.in.ua/about

 

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/

Імерсивні технології в освіті. Padlet

 Доповнена і віртуальна реальність на уроках

Вітаю, шановні друзі і подруги!

Пропоную створити віртуальну дошку "Імерсивні технології у навчанні".

Додавайте корисні ресурси!


 #augmentedreality #virtualreality #education #padlet

Сделано на Padlet

15 онлайн-ресурсів для вчителів фізики

Корисні ресурси для вчителів фізики



1. Експерименти, практичні задачі, лабораторні роботи

 STEM-лабораторія МАНЛаб 


Пропонує дистанційну й очну фахову методичну і технологічну допомогу в організації STEM-навчання учнівської молоді України. STEM-лабораторія МАНЛаб спеціалізується на здійсненні досліджень у галузі природничих дисциплін: фізика, хімія, біологія, географія, астрономія, екологія, мінералогія.

 

Фізика у смартфоні

Дослідження коливань учнівської лінійки за допомогою смартфона


Визначення коефіцієнта відновлення за допомогою смартфона


Визначення прискорення вільного падіння за допомогою смартфона


Визначення коефіцієнта тертя ковзання за допомогою смартфона

FizzicsEducation



150 цікавих експериментів (STEM-підхід)

https://www.fizzicseducation.com.au/category/150-science-experiments/




2. Фізичні ігри

Віртуальні фізичні ігри - це чудовий спосіб допомогти дітям зрозуміти такі теми, як рух, сила тяжіння, звук, світло, магнетизм тощо. За допомогою цих чудових сценаріїв учні зможуть будувати, кидати, штовхати або навіть катапультувати великі та маленькі об’єкти, щоб побачити, де і як вони рухаються. Старші студенти зможуть розробляти, перевіряти та повторювати завдання на основі кутового моменту, кінетичної енергії та інших законів фізики.

https://www.commonsense.org/education/top-picks/great-games-for-physics

https://www.calculators.org/games/physics.php



3. Фізичні симуляції

Phet симуляції

https://phet.colorado.edu/uk/simulations/category/physics






https://simpop.org/



4. Тестові завдання

Classtime

це помічник вчителя, що збагачує Ваш урок миттєвою візуалізацією рівня розуміння та прогресу усього класу в живому часі.

https://www.classtime.com/library

Всеосвіта

Бібліотека тестів

https://vseosvita.ua/test

Фізика: тести.

Online Test Pad



На Урок 

https://naurok.com.ua/test/fizika
Онлайн тести

Інтерактивні завдання для контролю знань і залучення учнів до активної роботи у класі та вдома.


Seneca (англійська мова)

https://senecalearning.com/en-GB/blog/gcse-physics-revision/

Seneca охоплює всі теми фізики GCSE - від моделі частинок до випромінювання та магнетизму. Замість нудних посібників з перегляду, тепер ви можете вивчати за допомогою GIF -файлів з фізики, практикувати питання, анімації та відео.



5. Імерсивні технології на уроках фізики

Доповнена реальність

Electricity AR навчить дитину визначати ціну поділки аналогових вимірювальних приладів та самостійно робити вимірювання з використанням технології доповненої реальності (AR). Пропонується безкоштовний мобільний додаток для Android із технологією доповненої реальності, який було розроблено на кафедрі фізики кристалів фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна.

Мобільний додаток: завантажити.

Ключові картки: завантажити.
Детальніше про роботу із мобільним додатком: за посиланням. 




cg-physics AR

Мобільний додаток: cg-physics AR завантажити.
Ключові зображеннязавантажити.

BookVAR

BookVAR (доповнена реальність)

Приклади експериментів:  Фізика AR

https://www.youtube.com/watch?v=bG-j6MAAce8&list=PLpwHAnFf4VEIDuP63sdfce8nNh52Pdd6o
Детальніше: https://educationpakhomova.blogspot.com/2021/04/bookvar.html



Віртуальна реальність


«Mission: ISS» - 

це науково-точна космічна симуляція, яка дозволяє користувачам «Oculus Rift» та "Oculus Quest" досліджувати Міжнародну космічну станцію (МКС) у віртуальній реальності.





Зробіть подорож на орбіту і відчуйте життя на борту Міжнародної космічної станції! У цьому моделюванні, запропонованому, навчіться рухатися та працювати в умовах нульової гравітації за допомогою ваших контролерів. Посадите космічну капсулу, здійсніть вихід у космос і дозвольте справжнім астронавтам NASA познайомити вас із життям на МКС за допомогою інформативних відео та зображень.

Завантажити: https://www.oculus.com/experiences/quest/2094303753986147/

BookVAR






6. Сайти турнірів







Додаткові джерела:

List of Physics Games


Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22  

#доповнена_реальність_в_освіті

#імерсивні_технології_в_освіті

#сучасні_освітні_тренди

#освітні_тренди

#віртуальна_реальність

#stem-уроки

#фізика_для_дітей


ЗАДАЧІ XXIХ ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ТУРНІРУ ЮНИХ ФІЗИКІВ 2021/2022 навчального року

 Задачі ТЮФ 2021/2022



1. Скажи мені – Архімед чи ні? 

Заповніть скляну банку наполовину піском і помістіть в неї будь-яке тіло (камінь, брусок, кульку тощо). Закривши банку, поставте її на вібруючу підставку. Вивчіть явище і опишіть, як і від чого залежить «занурення» або «спливання» тіла.


 

2. Фонтан ліліпутів.


Якщо зробити невеликий фонтан з тонким соплом і трохи відхилити його від вертикального положення, можна спостерігати цікаве явище: у верхній точці утворюється крапля, яка зростає та спускається донизу, захоплюючи цівку фонтану, після чого все повторюється. Дослідіть це явище.

3. Погляд з іншого боку.


Є вікно, завішене тюлем. Чи буде видимість краще ззовні або зсередини залежно від освітлення? Вивчіть оптичну проникність тюлю.

4. Рафінована спрага.


Є башточка з цукру-рафінаду, що стоїть в калюжі чаю. Який об’єм чаю може "випити" ця башточка залежно від параметрів системи?


 

5. Гаряче-холодно.


Виготовте газовий диференціальний термометр з двох шприців і хлорвінілової прозорої трубки. Вивчіть, від чого залежить його чутливість та інерційність (час запізнювання показів). Продемонструйте його роботу.

6. Козацький обігрівач.


Резиденцію Запорозького гетьмана (дерев'яну кімнату) взимку обігрівали річковою галькою, нагрітою в багатті. За твердженням екскурсовода, «галька тримала тепло 3 дні». Розберіться з фізичної точки зору в цій системі опалення. Скільки потрібно було гальки? До якої максимальної температури могли нагріти гальку? Виконуючи правила техніки безпеки, проведіть модельний експеримент.


7. Що в лоб, що по лобі.


Розрахуйте теоретично і дослідіть експериментально лобове зіткнення двох неодимових магнітних куль на гладкому горизонтальному столі. З якої найбільшої відстані кулі зближуються без поштовху? Від чого і як залежить ця відстань? Від чого і як залежить число зіткнень? Зробіть кількісні оцінки. Які цікаві ефекти Вам вдалося помітити?


 

8. Пісковий годинник.


Добре просушений і очищений пісок через вузький отвір скляної (наприклад, кварцової) трубки висипається в кювету. Спостерігається широкий конус з піску, що висипається. Вивчіть, від чого і як залежить кут «розвороту» конуса з піску, що висипається.

9 Диск Релея.


Диск, підвішений вертикально на тонкій нитці, вміщено у акустичне поле. Цей пристрій можна застосувати для вимірювання інтенсивності звуку за обертанням нитки з диском. Дослідіть точність такого пристрою.

10. Диск, що не тоне.


Металевий диск з отвором у центрі тоне в посудині з водою. Коли вертикальний струмінь води б’є по центру диска, він може плавати на поверхні води. Поясніть це явище, дослідіть його параметри.



11. Біметалевий осцилятор.
Простий електричний осцилятор можна зробити, застосувавши біметалевий вимикач. Дослідіть параметри, що впливають на частоту осцилятора.

12. Кульки на еластичній стрічці.


З’єднайте дві металеві кульки еластичною стрічкою, потім закрутіть стрічку та покладіть кульки на стіл. Кульки почнуть обертатися в один бік, потім у інший. Поясніть це явище та дослідіть, як поведінка такого «маятника» залежить від параметрів системи.

13. Свічна турбіна.


Паперова спіраль, підвішена над свічкою, починає обертатися. Оптимізуйте установку, щоб отримати максимальний обертальний момент.


 

14. Кулька на мембрані.


Якщо металева кулька впаде на гумову мембрану, натягнуту на пластикову чашу, ви почуєте звук. Поясніть походження цього звуку та дослідіть, як його характеристики залежать від параметрів системи.

15. Збереження меду.


Під час обертання стрижня, вкритого в’язкою рідиною (наприклад, медом), за певних умов рідина перестає стікати. Дослідіть явище.

16. Невидимість.


За допомогою «лентикулярного растру» викривлюють світло та примушують об’єкти зникати. Дослідіть, як зміна властивостей растру та геометрії об’єкту впливають на ступінь, до якого об’єкт може бути виявлений.


 


17. Слід на воді.

«Ученые немало лет 

Гадают за закрытой дверью, 

Как обнаружить этот след, 

Чтоб лодку выследить, как зверя. 

Среди безбрежной синевы 

Их ожидают неудачи, 

Поскольку нет следа, увы. 

И нет решения задачи.» 

(Олександр Городницький) 

Те, що у воді не залишається сліду, – неправда! Запропонуйте метод, за допомогою якого можна вимірювати час існування сліду, який залишається у відкритій водоймі (наприклад, від весла байдарки).

#ТЮФ_2021-22

Джерело: https://imzo.gov.ua/zahodi/turniri/uchnivski/zavdannya/