Дидактичні матеріали до дня толерантності

 Дидактичні матеріали і вправи до дня толерантності (вільний доступ)

Вправа «Толерантність»


Мета: розширити знання та уявлення учнів про толерантну поведінку. Здатність поводитися толерантно може стати особистісною рисою, а відтак — забезпечити успіх у спілкуванні. Толерантні люди більше знають про свої недоліки та педагоги. Вони критично ставляться до себе і не звинувачують у своїх бідах інших. Вони не перекладають відповідальність на інших. Толерантна людина не розфарбовує світ двома кольорами — чорним і білим. Вона не акцентує увагу на розбіжностях між «своїми» та «чужими», а тому готова вислухати та зрозуміти думки інших. Почуття гумору і здатність посміятися над своїм слабким місцем — особлива риса толерантної людини. У здатної до цього людини менша потреба домінувати та зверхньо ставитися до інших.

Примітки:

1.Заздалегідь роздрукувати літери, що належать слову «Толерантність».

2.Клас розподілити на пари. Учасники витягають одну з літер цього слова, на яку і підбиратимуть значення слова «толерантність». Наприклад: «Т» — терпіння, творчість, талант, «Л» — лагідність, ласкавість тощо.

3. Після обговорення учасники розфарбовують долоньки із літерами маркерами різних кольорів. Збираємо слово "ТОЛЕРАНТНІСТЬ" і кріпимо літери на плакат. Дістаємо яскравий і наочний плакат, результат колективної творчості, зміст якого підготовлений учнями.

Переглянути:


Завантажити: тут.



Вправа «Пустіть мене в коло» (5хв)


Ведучий попереджає про те, що зараз відбудеться своєрідний «практикум» з толерантності. Із групи вибирається людина (бажано лідер, загальний улюбленець). Йому повідомляють про те, що він повинен у будь-який спосіб — хитрістю, лестощами, підкупом, обманом, силою, а може, використовуючи дружні зв'язки,— дістатися середини кола. В цей час група береться за руки, утворюючи замкнуте коло. Решта учасників не повинні пускати в коло вибрану людину. 
Гра триває доти, доки вибраний не пробереться в коло або не вичерпає всі можливості для цього.

Після цього обов'язково проводиться рефлексія. 
Для цього учням пропонується відповісти на такі запитання: 

• Як відчував себе вибраний? 
• Чи важко йому було знаходитися поза колом? • Чому? Який спосіб йому здавався найдієвішим?• Чому? 
• Якби гра починалася спочатку, чи погодився б він знов знаходитися поза колом? 
• Які почуття переживали учні в колі? • Чому? 
• Чи хотілося впустити вигнаного в коло? • Чому? 
• Хотілося б побувати на його місці? 
• Які асоціації викликала ця гра? 
• Чи існують подібні ситуації в реальному житті? 
• Як виникають такі ситуації і що з ними можна зробити? 
• Чому ви послухалися ведучих (не пускали однокласника в коло)? 
• Як ви вважаєте, навіщо ми провели цю гру? 

Після проведення цих вправ або однієї з них (виходячи із ситуації в групі) самі учні відповідно до порушених проблем і викликаних ними відчуттів проводять письмову рефлексію (можна вибрати найцікавіші думки і помістити їх у газету).

Приклади:
Т – терплячий, товариський, тактовний 
О – обережний, об’єктивний, оригінальний, особливий 
Л – лояльний, лагідний, легкий у спілкуванні 
Е – енергійний, елегантний, ефективний 
Р – рівний, розсудливий, рівнозначний, рівноправний 
А – активний, акуратний, авторитетний 
Н – надійний, найдорожчий 
Т – терплячий, толерантний 
Н – необхідний людям, ніжний, незалежний 
І – інтелігентний, ідеальний, ідейний 
С – співпереживаючий, співчуваючий, сприймаючий свободу думок і дій іншого, страждаючий 
Т – тактовний, товариський

Робота в групах «Два світи» (15 хв)

 
Мета: узагальнити уявлення учасників про толерантність і толерантну поведінку, підвести до висновку про необхідність жити за принципами толерантності. Учасники об'єднуються у дві групи (за принципом день-ніч) і одержують аркуші ватману, фломастери, газети, журнали, ножиці, клей. Можна роздрукувати фотографії певних ситуацій.

Тренер говорить про те, що сьогодні кожна група має чудову нагоду — створити свій світ — «Світ толерантності» і «Світ інтолерантності». Звертаючи увагу на риси свого характеру і свої бажання, учасникам пропонують створити колаж свого світу, країни й назвати його. Протягом 10 хв група працює над створенням колажу. Потім представник від групи представляє колективну роботу. 
Обговорення 
Висновок: порівнявши два протилежні світи, ми наочно бачимо, що людина, яка живе у світі добра, взаєморозуміння, терпимості з людьми інакших релігій, націй, культур, почувається особистістю, яка може розкрити всі свої найкращі риси, бути корисною своєму народу, оточенню. Людина, яка живе в толерантному світі, по-справжньому щаслива і дарує це щастя, любов людям довкола.

Перегляд:


Звантажити: тут.

Якщо ресурси були корисними, залиште свій коментар або зробіть символічний переказ на картку

5355 5712 8132 2123

Дякую!

Додаткові корисні матеріали:

Бережіть себе і родину! Все буде Україна!




Немає коментарів:

Дописати коментар