Оцінювання у 5–7 класах НУШ: як правильно вести журнали та ставити підсумкові бали (Богачик Т.С.)

 Оновлене оцінювання в НУШ: покрокова інструкція для вчителя (5–7 класи)


Як правильно виставляти підсумкові та семестрові оцінки і заповнювати класні журнали НУШ за групами результатів за новими рекомендаціями МОН.

Пропонується короткий огляд основних положень, які допоможуть упорядкувати сторінки класного журналу. Презентація містить зразки для всіх освітніх галузей, які ви можете використовувати в роботі. Збережіть собі та користуйтесь.

ОСОБЛИВОСТІ ОЦІНЮВАННЯ: 5-7 кл. НУШ

Автор: Богачик Т.С., заступник директора Чернівецького ІППОЧО з науково-методичної роботи, кандидат історичних наук



Презентація: тут

Особливості виставлення підсумкових оцінок у різних освітніх галузях НУШ полягають у наступному:

  • У мовно-літературних, інформаційних та технологічних галузях оцінювання створення за чотири групи результатів . Підсумкові роботи для групи результатів виконуються обов'язково, а оцінки виставляють окремо для групи 2 .

  • У математичному, природничому, мистецькому, громадянському, історичному, соціальному та здоров'язбережувальному галузях оцінювання відбувається за трьома групами результатів 2 .

  • Для мистецької галузі проведення підсумкових робіт за окремими групами результатів не є обов'язковим . Семестрові оцінки для цієї групи можуть виставлятися на основі поточного оцінювання  1 5 .

  • У технологічній галузі та фізичній культурі семестрові оцінки за групами результатів можна виставляти лише за результати поточного оцінювання, без додаткових кінцевих робіт. Можливе також оцінювання проєктної діяльності 1 .

  • Семестрову оцінку за кожною групою результатів формують на основі щонайменше двох поточних оцінок та оцінок за підсумкову роботу. Загальна семестрова оцінка за предмет виводиться як середня арифметична оцінка за групами результатів, але вчитель може скоригувати її за результатами динаміки досягнення учня 4 5 .

  • Оцінки за ведення зошитів чи інші допоміжні види діяльності фіксують окремо і вони не впливають на підсумкову оцінку 2 4 .

  • Тематичне оцінювання не є обов'язковим і може бути винесено на рішення педагогічної ради, воно може охопити одну або кілька груп результатів 5 .

  • Річна оцінка у 5–9 класах НУШ формується на основі двох семестрових оцінок , тобто за результатами навчання в І та ІІ семестрах, і не передбачає окремого річного підсумкового оцінювання. 9 10 .


  1. https://naurok.com.ua/post/ocinyuvannya-rezultativ-navchannya-uchniv-5-8-klasiv-nush-oglyad-roz-yasnen-mon
  2. https://osvita.ua/school/reform/94277/
  3. https://nus.org.ua/2024/10/09/yak-zapovnyuvaty-zhurnal-i-vystavlyaty-otsinky-za-grupamy-rezultativ-perekazuyemo-golovne-z-vebinaru-mon-pro-novi-rekomendatsiyi-otsinyuvannya-uchniv-5-9-h-klasiv/
  4. https://osvitoria.media/experience/yak-otsinyuvaty-uchniv-za-grupamy-rezultativ-vidpovidi-mon-na-garyachi-pytannya/
  5. https://mon.gov.ua/news/otsiniuvannia-v-59-klasakh-nush-vidpovidaiemo-na-zapytannia
  6. https://osvitoria.media/experience/zapovnyuyemo-klasnyj-zhurnal-u-5-h-klasah-nush/
  7. https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/news/2024/10/03/otsinyuvannya-rezultativ-navchannya-uchniv-5-9-klasiv-2024-osnova.pdf
  8. https://znayshov.com/News/Details/vse_pro_otsiniuvannia_za_novymy_rekomendatsiiamy
  9. https://naurok.com.ua/post/ocinyuvannya-rezultativ-navchannya-ta-oformlennya-svidoctva-dosyagnen-uchniv-5-9-klasiv-nush-novi-vimogi-ta-pidhodi
  10. https://oplatforma.com.ua/news/91954-potochne-semestrove-ta-richne-otsiniuvannia-roziasnennia-mon

Про затвердження рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання


Форма Свідоцтва досягнень доступна за покликаннями (.docx.pdf).

Короткі історії. Мозаїка

Мозаїка



Вона поверталась сюди втретє за довгий час. Рідне місто — колись гамірне, живе, тепле — зараз було дуже повільним із суворими обличчями жінок та чоловіків 60 +. Щоночі і щодня воно прокидалося від вибухів, як від грому, який не приносить дощу.

Вона хотіла пройтись — не по справах, не з потреби, а щоб подивитись, запам’ятати, зібрати уламки.

У парку Шевченка все було... Газони, мов зелений оксамит. Вода у фонтанах здіймалась вгору і падала з таким самим ритмом, як її дитячі спогади. Декілька людей усміхались, фотографувались, ніби це просто літо, а не літо війни.

Комунальник у зелено-помаранчевому комбінезоні акуратно поливав бордюр — наче промивав рану, з якої ще йде кров, але вже з'являється скоринка.

Сумська. Колись галаслива, яскрава, барвиста. Тепер — ніби на ній грають у шахи. Один будинок — живий: кафе, відчинені двері, кава на виніс. Поруч — темний фасад, заколочений фанерою. Вивіски різні, деякі — як привиди: стерті, змінені, розірвані; деякі — яскраві і нові.

На зупинці тролейбуса вона зупинилася — не для того, щоб їхати, а щоб подивитись. Біля неї стояв хлопчик, десь трьох-чотирьох років, з мамою і бабусею. Його радість була гучною, як дитячий сміх у тиші після повітряної тривоги.

— Я сяду спереду! Біля тьоті водія! — закричав він і вже за мить махав їй із першого ряду.

Жінка за кермом — тендітна, світловолоса. Вона усміхнулась йому крізь дзеркало. Усмішка ця була не вимушена. Справжня. У місті, яке вже давно не було щасливим, щось світилось.

Вона йшла далі. Мовчки. По обличчю — теплий вітер, а в очах — порожні вікна. Вікна багатоповерхівок дивились на неї темними плямами: де фанера, де скотч, де просто чорна діра. Все, що могло захистити скло — клеїли хрест-нахрест, мов молитву. Як закляття.

У тролейбусі, нарешті сівши, вона дивилась у вікно. Пейзаж не змінювався, та раптом її погляд упав на сумку дівчинки навпроти. Біла тканина, чорні літери:

«If you can dream it, you can do it. Always remember, this whole thing was started with a dream.»

Вона прочитала вголос — пошепки «Якщо ти можеш мріяти, ти можеш це зробити. Завжди пам’ятай, що все це почалося з мрії». І не змогла стримати усмішку.

Мозаїка. Це місто — мозаїка. З вибухів і квітів, фанери і фонтанів, дитячого сміху і чорного скотчу. З уламків пам’яті, тріщин на серці, і — мрій. Такі мозаїки тримаються довго. Навіть тоді, коли здається, що вже нічого не лишилось.


Короткі історії. Рівновага.

Рівновага.



Доросла жінка, повернулась у місто, що три роки живе на краю війни. Щоденні сирени стали його звуковим фоном. Бетонні багатоповерхівки стояли з розбитими шибками. 

Тут її дім, дім її дитинства.

Мама чекала на неї на кухні. Маленька, сива, похилена, з милицями. Її пересування стали повільними, наче в кіно, де хтось натиснув «сповільнення».

— Доню... — прошепотіла мама. Голос у неї був такий самий, як завжди — теплий і тихий, з ледь вловимим хрипом. 

Жінка дивилася, як мама пересувається кімнатами. Обережно, майже крадькома. Кожен крок — ніби по льоду. В руках тарілка з запеченими грибами. Окрошка, сирник, смажена курка — ніби свято, а надворі — черговий день під обстрілами.

— Мамо, давай хоч поприбираюся. Тут ліпше буде. І простіше ходити...
— Ні, доню, не руш. Якось уже звикла. Все так має бути.

Мама боялася не змін, а того, що зміни принесуть руйнування, руйнування крихкої рівноваги. Вона не казала, як їй страшно, але жінка це знала. Вночі мама могла прокинутися, і лежати годинами, прислухаючись, чи не гудуть знову шахеди.

Її страх був глибший, ніж слова. Страх, що пов'язаний не тільки з війною. Страх жив у речах, у старих рушниках, у тріщинках на плитці, у тому, що не можна пересувати речі, бо «вони там стоять з зими двадцять другого».

— Мамо, може переїдете... Там безпечніше.
— А хто тут залишиться? Тут наш дім.

Мама усміхалась.

А жінка дивилась на неї й думала: «Вона не скаже, як їй страшно, і як їй боляче. Але вона боїться, як маленька і беззахисна дитина. І я залишу її тут із татом».

Кожна чашка стоїть на своєму місці.
Бо рух — це вже ризик.
Бо навіть невеликий дотик може порушити крихку рівновагу.

Короткі історії. Споріднена душа

 Споріднена душа



У місто, що не пахне каштанами а тільки спогадами, вона повернулась на кілька тижнів — мов тінь колишнього життя. Її дім, наповнений колись голосом чоловіка, тепер зустрічав тишею. Він на службі, далеко...

Вона написала подрузі: «Привіт, моя дорогенька. Я вже сьогодні в Харкові. Як ви? Я вже згораю від нетерпіння тебе побачити».
Подруга прийшла з вином, горішками, морозивом і тією особливою рисою — посміхатися крізь сльози, ніби світ усе ще вартий доброти. Вона ніколи не повчала, не кроїла чужих життів на «правильні» та «неправильні» шляхи, лише слухала — по-справжньому, з тишею, яка заспокоює.

Години спливали за розмовами: політика, що болить; література, що лікує; блогери, які часом надихають, а часом дратують; діти з їхніми беззахисними мріями і тварини, які мовчки розуміють більше, ніж люди.

Пляшки вина одна за одною втрачали вагу, але свідомість залишалася ясною — щось у словах, у паузах, у чесності цього вечора було сильніше за алкоголь. Усе було сплетене складно-підрядними реченнями, точними формулюваннями, влучними інтонаціями. Не поверхневе «як справи», а глибоке занурення в «як ти насправді».

Уранці подруга розчесала волосся, узяла сумку і, попрощавшись, пішла на роботу.

Вона залишила по собі не тільки порожню чашку і запах кави, а й відчуття — щось на кшталт миру, такого рідкісного в часи війни. Споріднена душа приходить ненадовго, але залишається назавжди.



Короткі історії. Запах мила

 Запах мила



Потяг стиха зупинився. Жінка вийшла на перон і вдихнула повітря рідного міста — з гіркуватим присмаком тривоги. Її країна вже давно жила в стані війни, але вона все ще ловила себе на тому, що шукає очима знайомі, мирні ознаки: дитину з повітряною кулькою, пса на повідку, кав’ярню з відкритими дверима. 

Двері відкрилися туго. У домі її зустріли пил і порожнеча. На підлозі — капці чоловіка, на стільці — його сорочка. Його не було вдома. Він пішов служити. Лишив записку: "Ти найкраща. Бережи себе."

Вона не плакала. Просто стояла посеред кімнати, поки глуха тиша не прорізалась виттям сирени. Противітряна тривога. Місто наче вдихнуло повітря і завмерло. Жінка рушила в душ.

Вода текла повільно, ледь тепла. Вона намилила руки, плечі, шию — і раптом цей запах. Легкий, знайомий до болю. Те саме мило, яким він мив руки. Те саме, яким пахли її рушники, їхні обійми, їхнє мирне життя.

Вона заплющила очі. За дверима вила сирена, а тут — лиш запах мила.

Єдине, що залишилося від життя без тривог.

Посібник. Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти.

 Посібник «Впроваджуємо інклюзію у закладі освіти»



У відкритому доступі з’явився посібник для керівників шкіл “Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти”. Він покликаний допомогти освітнім управлінцям у творенні якісного інклюзивного освітнього середовища для дітей з особливими потребами.

Посібник складається з п’яти розділів:

  • розвиваємо інклюзивне освітнє середовище;
  • організовуємо та впроваджуємо інклюзивне навчання дітей з ООП;
  • розробляємо індивідуальну програму розвитку дитини з ООП;
  • шукаємо ресурси для якісного інклюзивного навчання в закладі освіти;
  • моніторинг якості інклюзивного навчання як складова внутрішньої системи забезпечення якості освіти.
  • Посібник створено в межах ініціативи «Збереження доступу до шкільної освіти» проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe), що фінансується Урядом Канади та впроваджується компанією Alinea International.

    Над підготовкою посібника працювали Лариса Шевчук, Олена Заплотинська, Лілія Дроздик, Ірина Войцеховська. Рецензент — Наталія Софій, канд. пед. наук, доцентка кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка.

  • 👍 Поставте лайк, напишіть коментар і поділіться публікацією з друзями! Це допомагає просувати блог і мотивує знаходити ще більше цікавого контенту! 🙏 Дякую кожному з вас! Ви — найкращі! ❤

Інформатика. Календарно тематичні планування за різними модельними програмами

 Інформатика. Календарно тематичні планування за різними модельними програмами




  • Модельна навчальна програма «Інформатика. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Ривкінд Й. Я., Лисенко Т. І., Чернікова Л. А., Шакотько В. В.) - авторське, з сайту видавництва "Генеза";

  • Модельна навчальна програма «Інформатика. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Завадський І. О., Коршунова О. В., Твердохліб І. А.) - авторське, з сайту "Якість освіти";

  • Модельна навчальна програма «Інформатика. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Морзе Н. В., Барна О. В.) - авторське, з сайту видавничого центру "Оріон";

  • Модельна навчальна програма «Інформатика. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Пасічник О. В., Козак Л. З., Ворожбит А. В.) - авторське О.Пасічник з ДистОсвіти та за підручником Дж.Е.Біоса(вони різні!);

  • Модельна навчальна програма «Інформатика. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Бондаренко О. О., Ластовецький В. В., Пилипчук О. П., Шестопалов Є. А.) - авторське з сайту видавництва "Ранок" та розроблене вчителями-пілотниками;

  • Модельна навчальна програма «Інформатика. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Громко Г.Ю., Шевчук П.Г, Ковбаса В.М.) - авторське, на 2 год/тиждень та на 1.5 год/тиждень.

Завантажити: ТУТ

https://drive.google.com/drive/folders/18qpuh9TwmaTVm6SwfTJZgrItj0oyxgdr?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAYnJpZBExYWxsWTNFVWQycW1aU0ZqQgEeJ-ufKIwCnjiVJdYQID2TtHeEhhcJxKiL2fUcyHTpuSWxwlIr_8m_lJW6fLs_aem_FSTmzvIveiRcd31mkyPQhg

Автор: Григорій Громко


👍 Поставте лайк, напишіть коментар і поділіться публікацією з друзями! Це допомагає просувати блог і мотивує знаходити ще більше цікавого контенту! 🙏 Дякую кожному з вас! Ви — найкращі! ❤

Проактивний педагог: досліджуємо штучний інтелект. Іван Нечипорук

 Штучний інтелект: сучасні виклики й можливості для освіти


Нова зустріч серії «Проактивний педагог: досліджуємо ШІ», яка розглядає світ штучного інтелекту в освіті. Як інтегрувати ШІ у викладання? Де шукати практичні інструменти? 

Презентація:


Відео зустрічі:




👍 Поставте лайк, напишіть коментар і поділіться публікацією з друзями! Це допомагає просувати блог і мотивує знаходити ще більше цікавого контенту! 🙏 Дякую кожному з вас! Ви — найкращі! ❤

Типова освітня програма для старшої школи: що змінюється з 2025 року

 МОН оновило типову освітню програму для старшої школи: що змінюється з 2025 року



Міністерство освіти і науки України затвердило наказ № 890 від 20 червня 2025 року, яким внесло зміни до типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти III ступеня (старша школа). Йдеться про оновлення документу, затвердженого наказом МОН від 20 квітня 2018 року № 408.

Основні зміни, передбачені новим наказом:

МОН оновило типову освітню програму для старшої школи: що змінюється з 2025 рокуОновлено перелік базових і профільних предметів, які вивчають учні в 10–11 класах. Зокрема:

  • У переліку базових предметів для обох класів залишаються обов’язковими: українська мова, українська література, іноземна мова, математика, історія України, фізика, хімія, біологія, географія, фізична культура, захист України. 

  • У профільних класах учні можуть додатково вивчати курси на поглибленому рівні або спецкурси з урахуванням профілю навчання.

МОН оновило типову освітню програму для старшої школи: що змінюється з 2025 рокуКонкретизовано тижневе навчальне навантаження

  • Для базових предметів у 10 класі передбачено 27–29 годин на тиждень, у 11 класі — 26–28 годин.

  • Загальний обсяг навчального навантаження протягом двох років становить 2660 годин для 10–11 класів, або 1330 годин щороку (за 35 тижнів навчання на рік).

МОН оновило типову освітню програму для старшої школи: що змінюється з 2025 рокуОновлено варіанти навчального плану

  • Враховано можливість варіативного компоненту (до 8,5 год на тиждень), що дозволяє школам самостійно визначати акценти в навчанні (наприклад, додаткові іноземні мови, курси за вибором, факультативи).

  • Збережено обов’язковість вивчення таких предметів, як «Громадянська освіта», «Фінансова грамотність» тощо.

МОН оновило типову освітню програму для старшої школи: що змінюється з 2025 рокуОновлено перелік навчальних програм, за якими можуть працювати школи

  • Додано оновлені програми з предметів усіх освітніх галузей — мови і літератури, математики, природничих наук, технологій, мистецтва, громадянської та історичної освіти, фізичної культури тощо.

  • У додатку вказано рівень кожної програми (стандарт чи профільний) і посилання на накази, якими ці програми затверджено.

МОН оновило типову освітню програму для старшої школи: що змінюється з 2025 рокуРозширено можливості для профілізації

  • Школи можуть запроваджувати спеціальні курси, що доповнюють або поглиблюють профільні предмети (наприклад, «Фізика з астрономією», «Інтегрований курс з інформатики й технологій», «Логіка», «Право»).

  • Програми спецкурсів дозволяють враховувати потреби здобувачів освіти, кадрові можливості закладу та регіональні особливості.

МОН оновило типову освітню програму для старшої школи: що змінюється з 2025 рокуЗаклади освіти отримують більше автономії

  • Школи можуть змінювати розподіл годин на предмети залежно від освітніх потреб, матеріальної бази та кількості учнів.

  • Освітній процес заклади освіти можуть організовувати в різних формах — класно-урочній, проєктній, змішаній, дистанційній тощо.

Завантажити документу форматі pdf, 677218 Б


👍 Поставте лайк, напишіть коментар і поділіться публікацією з друзями! Це допомагає просувати блог і мотивує знаходити ще більше цікавого контенту! 🙏 Дякую кожному з вас! Ви — найкращі! ❤