Сучасні освітні технології (штучний інтелект, імерсивні технології, STEM-освіта, змішане навчання), корисні матеріали, практичні онлайн-інструменти, фізика. Дізнались про щось нове? Одразу реалізуймо в роботі!
Програма конференціїї 26.06.2023
Відкриття науково-практичної конференції Рогова А. А. – директорка ЦПРПП м. Києва
10:00–10:40. На хвилі STEM: від надихаючої ідеї до практичного результату.
Ірина Василашко, завідувачка сектора інноваційних форм і методів діяльності педагогічних працівників відділу STEM-освіти ДНУ
«Інститут модернізації змісту освіти» м. Києва, авторка підручників та навчальних посібників;
10:45–11:25. Сучасні напрями розвитку STEM-освіти в навчальному закладі.
Оксана Бутурліна, кандидатка філософських наук, завідувачка кафедри управління інформаційно-освітніми проєктами
Дніпровської Академії неперервної освіти;
11:30–12:10. Підручники як засіб реалізації STEM-освіти.
Тетяна Засєкіна, заступниця директора Інституту педагогіки НАПН України, докторка педагогічних наук, старша наукова
співробітниця;
12:15–12:45. Розробка моделі інноваційного закладу STEM.
Оксана Бутурліна, кандидатка філософських наук, завідувачка кафедри управління інформаційно-освітніми проєктами
Дніпровської Академії неперервної освіти;
13:00–13:40. STEM and STEAM with family «Педагогіка партнерства як основа оновленої системи особистісного та професійного
розвитку учасників освітнього процесу».
Ірина Сільвестрова, директорка ліцею No 142 м.Києва;
13:40–14:20. Створення STEM -закладу: можливості, перспективи.
Ольга Тимошенко, директорка школи І–ІІІ ступенів No 309 Дарницького району м. Києва;
Системний підхід в SТEM-освіті на прикладі реалізації SТREAM-проєкту «Історія однієї квітки».
Руслана Карнаушенко, заступниця директора школи І–ІІІ ступенів No 309 Дарницького району м. Києва.
10:00–10:40. Підготовка педагогів до впровадження STEM.
Оксана Бутурліна, кандидатка філософських наук, завідувачка кафедри управління інформаційно-освітніми проєктами Дніпровської
Академії неперервної освіти;
10:40–11:10. Модель5Е впровадження STEAM в початковій школі.
Ольга Казакова, керівниця секції хімічних технологій КПНЗ Київська Мала академія наук учнівської молоді", молодша наукова
співробітниця Інституту Обдарованої дитини НАПН України, сертифікована Collegium Wratislaviense (Польща) тьюторка ІІ ступеня;
11:15–11:30. Реалізація ідей SТEM-освіти в початковій школі «Космічні технології харчування».
Вікторія Назарук, учителька початкових класів школи І–ІІІ ступенів No 309 Дарницького району м. Києва;
11:30–11:40. STEM у початковій школі: перші кроки.
Криворучко Інна, консультантка Центру професійного розвитку педагогічних працівників м. Києва, учителька початкових класів
спеціалізованої школи No64 Солом'янського району м.Києва;
11:40–12:00. Реалізація ідей SТEM-освіти в початковій школі «Вишиванка – перший український код».
Олена Шведчикова , учителька початкових класів школи І–ІІІ ступенів No 309 Дарницького району м. Києва.
ПЕРЕРВА
14:00–14:40. Розвиток дослідницьких навичок на уроках і перервах.
Ганна Новікова, експертка проєкту МІНІФЕНОМЕНТA, заступниця директора Криворізька гімназія No 51 Криворізької міської ради;
14:40–15:10. Інтеграція STEM-умінь в уроки англіійської мови.
Інна Нестоїтер, методистка видавництва Macmillan Education Ukraine;
15:10–15:25. «Уроки англійської зі STEM »?
Марія Головань, учителька англійської мови гімназії-інтернату No13 Солом'янського району м.Києва;
15:25–15:40. Реалізація STEM-проєкту «These amazing bees».
Тетяна Проскурка, учителька школи І–ІІІ ступенів No 309 Дарницького району м. Києва;
15:40–15:55. «Україна – країна мрій». Пропонуємо зануритися в STEM разом з англійською.
Наталія Могильна, учителька англійської мови школи І–ІІІ ступенів No 309 Дарницького району м. Києва;
15.55-16.10. Використання кейстехнологій у роботі над проєктом «Мистецтво створення запахів. Аромати любові...»
Програма конференціїї 28.06.2023
10:00–10:30. STEM як основа навчального процесу в ЗЗСО.
Оксана Буковська, вчителька-методистка, кандидатка педагогічних наук, співзасновниця Ліцею "Греміум" та керівниця
проєктів "Gremium" та "Gremium EdAcademy", авторка підручників та посібників з математики та логіки;
10:30–11:00. Методика викладання міжгалузевого інтегрованого курсу STEM 5-6 класи.
Оксана Артєм’єва , авторка міжгалузевого інтегрованого курсу STEM, учителька хімії Комунального закладу освіти
«Спеціалізована школа No 67 еколого-економічного профілю» Дніпровської міської ради;
11:00–11:40. Мобільний музей науки МІНІФЕНОМЕНТА в українській школі.
Олександр Луценко, керівник проєкту МІНІФЕНОМЕНТа-UA, директор Міської станції юних техніків (Дніпро);
11:45–12:30. Майстер-клас «Практичні інструменти STEM-освіти».
Ольга Казакова, керівниця секції хімічних технологій КПНЗ Київська Мала академія наук учнівської молоді", молодша наукова
співробітниця Інституту обдарованої дитини НАПН України, сертифікована Collegium Wratislaviense (Польща) тьюторка ІІ
ступеня; керівниця секції хімічних технологій КПНЗ «Київська Мала академія наук учнівської молоді".
12:30–12:45. Інтегрований курс STEM з математики.
Наталя Мініна, учителька математики та логіки ліцею «Престиж», координаторка платформи «GIOS»;
12:45–13:00. Використання математичного апарату для вивчення фізичних та хімічних властивостей апельсина «Чи обираєш
апельсин?»;
Ольга Тихонова, учителька математики школи І–ІІІ ступенів No 309 Дарницького району м. Києва;
13:00–13:15. Реалізація STEM-підходів на уроках математики.
Олеся Люлька, консультантка Центру професійного розвитку педагогічних працівників м. Києва, учителька математики
спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів No106 з поглибленим вивченням англійської мови Шевченківського району м. Києва;
13:15–13:30. Інтерактивний практикум «Minecraft як засіб гейміфікації освітнього процесу».
Тамара Чумакова, учителька інформатики школи І–ІІІ ступенів No 309 Дарницького району м. Києва;
13:30–14:00. «Таємниці серця». STEM-тренінг з використанням діяльнісного підходу у вивченні людського організму за допомогою
синергічних галузей медицини, фізики та біології.
Наталія Масло, учителька школи І–ІІІ ступенів No 309 Дарницького району м. Києва;
14:00–14:15. STEM-проєкти на уроках природничого циклу
Людмила Лопух, учителька біології навчально-виховного комплексу No209 "Сузір'я"Дніпровського району м.Києва;
14.15-14.30. Реалізація STEM-проєкту «Таємниця бюветів Дарницького району м.Києва».
Дар’я Оліфан, учителька школи І–ІІІ ступенів No 309 Дарницького району м. Києва;
Програма конференціїї 29.06.2023
10:00–10:40. STEM у проєктній роботі в галузі громадянської та історичної освіти з використанням краєзнавчого матеріалу.
Інна Дутчак, старша наукова співробітниця Чернівецької філії Державної наукової установи «Інститут модернізації
змісту освіти», кандидатка історичних наук, доцентка;
10:40–11:10. Як STREAM долає STRESS.
Тетяна Мізіченко, авторка робочого зошита STEM, заступниця директора Міської станції юних техніків (м. Дніпро);
11:10–12:00. Етика в науці і технологіях.
Сергій Русаков, в.о. директора Навчально-наукового інституту філософії та освітньої політики Українського
державного університету імені Михайла Драгоманова, доцент кафедри філософської антропології, філософії культури
та культурології, кандидат філософських наук, доцент, керівник секції «Філософія» КПНЗ «Київська Мала академія наук
учнівської молоді»;
12:00–12:15. Реалізація STEAM-проєкту "Корабель, який змінив світ".
Галина Боднарчук, консультантка Центру професійного розвитку педагогічних працівників м. Києва;
12:15–12:30. «Зародження коду нації». Гончарство як рушійна сила прогресу людства і характерна риса життєдіяльності
трипільців.
Наталія Петрикєєва, учителька історії школи І–ІІІ ступенів No 309 Дарницького району м. Києва;
12:30–12:45. «Завдяки STEM подорожуємо у часі».
Ірина Ридзель, учителька історії Технічного ліцею Шевченківського району м.Києва.
(https://classflow.com) – це унікальний багатофункціональний сервіс, який інтегрує в собі функції інтерактивної дошки, конструктора інтерактивних уроків, тестів, опитувань і дидактичних ігор.
Mentimeter
(https://www.mentimeter.com/) – це інструмент для створення мобільних онлайн опитувань та презентацій.Сервіс онлайнових опитувань Mentimeter: як створити питання, запустити опитування, переглянути результати
(https://quizizz.com) – сервіс, якому потрібно приділити увагу та познайомитись з ним. Цікавий сервіс для створення вікторин та флеш-карток.
Linoit
(http://linoit.com) – віртуальна дошка для розміщення та поширення наліпок, нотаток, нагадувань, зображень та відео.На допомогу вчителю: як подати навчальний матеріал для дистанційного навчання. Покрокове пояснення роботи з онлайн-дошкою в сервісі Lino it. P.S.Уточнення: щоб Вашу дошку бачили, потрібно налаштувати публічність "показувати стікери усім"
Flipgrid
(https://flipgrid.com ) – це простий, безкоштовний та доступний досвід відео-дискусії, який використовують мільйони викладачів та сімей по всьому світу.
(https://www.triventy.com/ ) – сервіс для створення опитувань та вікторин. Учитель створює тест або вікторину на своєму комп’ютері, а учні можуть відповісти на питання з своїх мобільних пристроїв.
Plickers
(https://get.plickers.com/ ) – це додаток, що дозволяє миттєво оцінити відповіді всього класу і спростити збір статистики.
Canva
(https://www.canva.com/) – це єдина дизайнерська платформа, яка знадобиться у вашій класній кімнаті
Ідеї для створення корисних матеріалів на платформі Canva.
Кафедра фізики кристалів пишається випускниками фізичного факультету і вітає бакалаврів із успішним завершенням навчання, чекаємо вас для продовження освітньої подорожі у якості магістрів.
Ми щиро віримо у ваш яскравий та успішний майбутній шлях. Нехай ваші знання та навички розкривають перед вами безліч можливостей. Нехай ваше мислення та творчість проливають світло на нерозгадані загадки природи.
Аналіз контексту: Зверніть увагу на контекст, у якому знаходиться текст. Якщо відповідь здається дивною або нестосовною до попереднього діалогу, це може бути ознакою того, що ви маєте справу з нейросетевою генерацією.
Розпізнавання повторень: Зверніть увагу на повторювані фрази або відповіді, які здаються механічними або натякують на використання шаблонів. Нейромережі можуть мати тенденцію повторювати раніше використані висловлювання.
Наприкінці 2022 року популярністю ChatGPT особливо стурбувалися американські вчителі: учні почали здавати їм згенеровані роботи. У деяких школах навіть почали блокувати доступ до чат-боту.
Які ресурси можуть впізнати текст згенерований нейромережею
ChatGPT
це варіант перемогти ворога його ж зброєю. Скиньте самій просунутій нейромережі шматок тексту і запитайте, чи написав його ШІ. Враховуючи, що ChatGPT запам'ятовує попередні повідомлення та залишається в контексті діалогу, поставте додаткові питання, як чат-бот дійшов свого висновку.
це інструмент, який у 2019 році зробила компанія OpenAI, розробник ChatGPT. Він має просту безкоштовну демоверсію. Достатньо завантажити текст на сайт і алгоритм відповість, яка ймовірність, що його згенерувала нейромережа.
Зручний тим, що можна не лише додати текст, а й зазначити посилання на нього. Інструмент зчитує контент зі сторінки сайту та видає результат ймовірності написання тексту людиною або нейронною мережею. Безкоштовно можна перевірити до 1500 символів.
Для перевірки тексту на штучний інтелект використовується комбінація алгоритмів машинного навчання та методів обробки природної мови. Інструмент навчений вивчати шаблони та характеристики різних форм письма та може легко їх виявити. У відсотковому співвідношенні показує можливість того, що текст згенерований нейромережею.
це сервіс дослідників з Гарварду та компанії IBM. Він також створений для роботи з моделлю GPT-2, але вже в 2019 році нерідко їй програвав - вгадував нейромережу в 66% випадків.