Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів/інтегрованих курсів у школах 2024-2025
Міністерство освіти і науки України опублікувало Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів / інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти у 2024/2025 навчальному році. Вони доступні за покликанням.
У документі є рекомендації для викладання в початкових класах, а також у 5–11 класах з предметів та інтегрованих курсів таких освітніх галузей:
- Мовно-літературної
- Математичної
- Природничої
- Соціальної і здоровʼязбережувальної
- Громадянської та історичної
- Технологічної
- Інформатичної
- Мистецької
- Фізичної культури
Додатково винесено рекомендації для викладання іноземних мов і «Захисту України».
Насамперед у рекомендаціях розʼяснено зміни до Типової освітньої програми для 5–9 класів. Наголошено, що заклад освіти може збільшувати мінімальну кількість годин, визначену типовим навчальним планом на навчальний предмет / інтегрований курс. Більше про зміни до програми читайте за покликанням, а також дивіться запис вебінару.
Для вчителів громадянської освіти, які викладають у 6 і 7 класах, запропоновано два способи, як реалізувати цей освітній компонент:
- Інтегрувати питання громадянської освіти в курс історії України (у 6 класі в програму інтегрованого курсу історії; у 7 класі в програму курсу історії України), відобразивши це в навчальній програмі, яку затверджує педагогічна рада закладу освіти (додаючи визначені для громадянської освіти години до історії України або інтегрованого курсу). Питання громадянської освіти, які можна інтегрувати в курс історії України / інтегрований курс історії наведено в Додатку 7.1 до рекомендацій.
- Упровадити курс громадянської освіти в другому семестрі, керуючись тим, що Типовою освітньою програмою рекомендовано навчальні предмети та курси з навчальним навантаженням 0,5 години на тиждень вивчати впродовж одного семестру (Пояснювальна записка до Типового навчального плану, Додатки 3, 4). Проєкт відповідної модельної навчальної програми на стадії розроблення.
У рекомендаціях до викладання навчальних предметів та інтегрованих курсів мовно-літературної освітньої галузі наголошено, що вивчення текстів напам'ять не є обовʼязковим. Вимоги робити запис про результати перевірки вивчення учнями творів напам'ять із подальшим виставленням оцінок у журналі також немає.
Окрім того, індивідуальне оцінювання говоріння і читання рекомендовано проводити в межах поточного оцінювання учнівства. Для цих видів діяльності не потрібно відводити окремих уроків, визначати стовпець без дати на сторінці класного журналу.
У початковій освіті передбачено розширення соціокультурного компонента змісту питаннями енергоефективності й енергоетикету, відповідального споживання, зокрема в побуті.
Також у рекомендаціях наголошено, що 22 травня 2024 року сплив п’ятирічний перехідний період для чинного Українського правопису (постанова Кабінету Міністрів України від 22 травня 2019 року № 437). Тому в 2024/2025 навчальному році школи мають обов’язково дотримуватися норм чинного Українського правопису.
Джерело: https://mon.gov.ua/
Типові освітні програми
Державний стандарт початкової освіти, 2018 рік
- Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. 1-2 клас
- Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Шияна Р. Б. 1-2 клас
- Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. 3-4 клас
- Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Шияна Р. Б. 3-4 клас
Державний стандарт базової середньої освіти, 2020 рік
Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти, 2011 рік
- Типова освітня програма закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня
- Типова освітня програма закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня
Дякую за коментар і вподобайку!
Бережіть себе і родину!
Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com/
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation
FB: https://www.facebook.com/educationXXII/
YouTube: https://www.youtube.com/@educationpakhomova
Немає коментарів:
Дописати коментар