Проактивний педагог: Бондарчук Тетяна

STEM- проєкти з астрономії

Запрошуємо на вебінар "STEM- проєкти з астрономії",  спікер: Бондарчук Тетяна

 23 лютого 2022 р. 17-00 (онлайн: Google Meet)

Для отримання посилання на вебінар заповніть, будь ласка, гугл-форму: тут.

Після реєстрації у день проведення вебінару Вам буде надіслано посилання на вебінар.

Ідея проєкту "Проактивний педагог": надати можливість поділитися власним досвідом вчителям фізики та астрономії. Познайомити суспільство із проактивними вчителями, створити простір для обміну ідеями і пошуку партнерів для реалізації спільних проєктів.

Спікер

Бондарчук Тетяна Вікторівна вчитель фізики та астрономії Криворізького Центрально-Міського ліцею. 
Основним напрямком методичної роботи є STEM-освіта. Вважає, що комп'ютерне моделювання та робота з програмами-симуляторами - невід'ємна складова роботи сучасного вчителя фізики та астрономії. 
Багато уваги приділяє тим учням, що цікавляться астрономією та космонавтикою. 
Опубліковано статті в журналах "Основа", "Школа юного вченого", викладає розробки уроків та позакласних заходів на платформах "На Урок" та "Всеосвіта". 
Спікер WEb-STEM-школи" та EdCamp, де було зроблено доповідь про досвід впровадження STEM у навчання.

Зміст вебінару

1. Як можна знайти тему STEM-проєкту? 
2. Які труднощі виникають при виконанні STEM-проєкту з астрономії? 
3. Чому не треба боятися складних проєктів, якщо немає спеціального обладнання? 
4. Як STEM-проєкти можуть додати натхнення для вашого розвитку?

Знайомимося ближче:

Бондарчук Тетяна Вікторівна:
Сайт: https://fizika-bondarchuk.jimdofree.com/

Гарного дня!

До зустрічі на вебінарі.

Приєднуйтесь, де зручніше:

Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation

Viber: Education

Discord: ХНУ Фізичний

FB: https://www.facebook.com/educationXXII/


Tinkercad

Tinkercad на уроках фізики, інформатики

Моделювання простих електричних кіл (російська мова)


Лабораторна робота №4 . Послідовне з'єднання резисторів на платформі Tinkercad




Сергій Петрович

Урок 1 "Можливості онлайн-платформи для створення робототехнічних і STEM проектів"

Урок 2 "Кнопка управління світлодіодами і RGB світлодіод"

Урок 3 "Особливості підключення і використання потенціометра і фоторезистора в STEM проектах"

Урок 4 "Ультразвуковий датчик відстані і датчик руху. ШІМ (широтно-імпульсна модуляція)"

Урок 5 "Вчимося під'єднувати дисплей, виводимо текстову інформацію, працюємо з бібліотекою. Створюємо проект "Світлофор".


Філіпчук Володимир Петрович


Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/

Science on Stage (SonS)

 «НАУКА НА СЦЕНІ ЄВРОПИ» - БІЛЬШЕ НІЖ ФЕСТИВАЛЬ


Telegram:  https://t.me/physicsks

Liliana MARISA de na Costa Fernandes (Португалія)

ХIХ МІЖНАРОДНА ШКОЛА-СЕМІНАР

СУЧАСНІ ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ 02 ЛЮТОГО – 04 ЛЮТОГО 2022 РОКУ

Ліліана Фернандеc – вчитель початкової школи в Agrupamento de Escolas de Alberto Sampaio в Португалії. Вона також викладає англійську мову та керує місцевим робототехнічним клубом для учнів початкової школи. Брала участь у трьох європейських фестивалях – 2015 у Лондоні, 2017 у Дебрецені та 2019 у Кашкайші. Розробляла спільні проекти з колегами з Франції та Іспанії, які мали великий успіх серед студентів.

Вона також працювала над брошурою «Кодування в STEM-освіті», розробляючи блок разом із двома іншими колегами. Цей блок «Як працює вода» був обраний одним із 3 національних кращих у категорії «Знайомство з кодуванням і робототехнікою» на «CPR - Concurso 2019». Цей національний захід з кодування організовано Міністерством освіти Португалії.

Що для вас означає бути вчителем?

Бути вчителем – означає вміти будувати майбутнє разом із нашими малюками. Це чудова можливість вчитися та ділитися...

Опишіть науку на сцені трьома словами.

Підтримка, обмін, дружба

Як ви потрапили в науку на сцені?

Я отримав запрошення від колеги з нашого НСК, подати заявку на Лондонський фестиваль, з проектом для учнів початкової школи, я була відібрана на наш національний фестиваль і мала змогу побувати на Європейському фестивалі. Це був такий корисний і повноцінний досвід, що я продовжую вчитися та ділитися проєктами з колегами по всій Європі.

Джерело: https://www.science-on-stage.eu/our-ambassadors

Пропонуються матеріали для занять STEM і футбол.

Якою є ідеальна крива траєкторії м’яча, яким має бути ідеальний газон на чемпіонаті Європи УЄФА?

Футбол пропонує безліч питань і питань для ваших STEM-класів: 20 викладачів з 15 європейських країн розробили дванадцять навчальних блоків, презентуючи цікаві експерименти з футболу для біології, хімії, інформатики, математики та фізики.

Від вимірювання маси повітря всередині м’яча до впливу енергетичних напоїв на результативність гравців і до підрахунку шансу забити під час серії пенальті – брошура містить широкий спектр міждисциплінарних завдань для середньої школи. студентів. Різні навчальні підрозділи заохочують їх до відкриття природничих наукових явищ, що стоять за популярною грою.

Завантажити: тут (англійська мова).

LLearning Designer

Корисні публікації:

Science on Stage Europe

Science on Stage

Нових ідей!

Гарного дня!



ЗАСТОСУВАННЯ ПРИЙОМІВ «HANDS-ON + MINDS-ON» НА ЗАНЯТТЯХ ФІЗИКИ

  «HANDS-ON + MINDS-ON» НА ЗАНЯТТЯХ ФІЗИКИ

Доц. Хосе БЕНІТО ВАСКЕС ДОРРІО (Ісп. JOSÉ BENITO VÁZQUEZ DORRÍO) університету м. ВІГО (Іспанія)

ХIХ МІЖНАРОДНА ШКОЛА-СЕМІНАР

СУЧАСНІ ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ 02 ЛЮТОГО – 04 ЛЮТОГО 2022 РОКУ











Сайт: http://www.clickonphysics.es/cms/en/

Ідея: фізика допомагає розумінню значної частини сучасної науки і техніки, а також багатьох пов’язаних соціальних явищ. Практичні заняття є однією із стратегій, щоб зробити навчання більш привабливим і зрозумілим. З допомогою практичних експериментів з повсякденними недорогими матеріалами та предметами можна зрозуміти основні фізичні закони.

Проєкти

Оптичні явища:

http://www.clickonphysics.es/cms/en/category/optica/



Термодинаміка

http://www.clickonphysics.es/cms/en/category/termodinamica/

Механіка

http://www.clickonphysics.es/cms/en/category/mecanica/

Електромагнетизм

http://www.clickonphysics.es/cms/en/category/electromagnetismo/

Хвилі і коливання

http://www.clickonphysics.es/cms/en/category/ondas/

Властивості рідин та газів

http://www.clickonphysics.es/cms/en/category/fluidos/

YouTube канал: JOSE BENITO VAZQUEZ DORRIO

Корисні публікації:



Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/

MERGE EDU

 Платформа імерсивних технологій для навчання: MERGE EDU

Сайт: https://mergeedu.com

Реєстрація:








Великою перевагою Merge Edu є створення великої тематичної колекції 3D-об'єктів та інтеграція з іншими аналогічними сервісами. Для перегляду кожного з 3D-об'єктів вам не знадобиться окремий маркер або плагін. Вся потрібна інформація міститься на так званому кубі ключових зображень.

Як це працює?

Якщо у вас немає вдома куба ключових зображень? 
Не хвилюйтеся, Merge пропонує вам розгортку паперового кубику, який діти можуть зробити вдома! Це не тільки чудове практичне заняття, але воно також відкриває цілий новий світ нових технологій за допомогою програм і ресурсів Merge EDU.

1. Завантажити PDF: https://mergecube.com/paper-pdf



2. 
  • Зберіть паперовий куб.
  • Виріжте паперовий куб уздовж суцільного чорного контуру.
  • Складіть кожну з пунктирних ліній і клапанів.
  • Складіть весь куб разом, щоб створити форму куба.
  • Прикріпіть клапани за допомогою клею та/або прозорої стрічки.
3. Завантажити додатки



Завантажуйте, переглядайте та діліться 3D-об’єктами на MERGE Cube!

#augmentedreality #доповнена_реальність #MergeCube

Корисні публікації:







Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/

Підписуйтесь на групу у Discord https://discord.com/invite/ZUxcC22
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!

STEM-ідеї до Дня святого Валентина

 10 STEM-активностей до Дня святого Валентина

1. Стріли Купідона

Амур (Купідон) — у римській міфології божество кохання, що відповідає грецькому Еросові. Це син богині кохання і краси Венери, маленький вродливий крилатий хлопчик, веселий, кмітливий і меткий бешкетник, який завжди носив із собою лук і сагайдак із золотими стрілами. Непомітно для інших він вражав ними серця людей і богів, чим викликав кохання або загибель. Про людину, яка закохалася, кажуть, що її вразили стріли Амура (Купідона).

Пропонується активність зробити лук і стріли Купідона.

Матеріали:

Миска з теплою водою
Дерев'яні палички для чаю
Зубна нитка (шовкова нитка)
Ватні палички
Ручка або олівець
Ножиці для нігтів

Фото: https://jenniferfindley.com



2. Вежа у формі серця із паперових стаканчиків


Чи можете ви побудувати вежу, яка має лише одну чашку на основі? Чи могли б ви побудувати його у формі серця?


Можна провести змагання на час по складанню веж із паперових стаканчиків. Наприклад такі змагання проводять на відкритому чемпіонаті Summit Malaysia Open Sport Stacking Championships у Субанг-Джаї


3. Тауматроп

Тауматроп або тавматроп — іграшка, заснована на оптичній ілюзії: при швидкому обертанні картки з різними зображеннями на протилежних боках, вони зливаються в один малюнок. 

Приклади:




4. Фліп-книга


Книга "Фліп" або "Флик" - це книга із серією зображень, які поступово змінюються з однієї сторінки на іншу, так що, коли сторінки швидко перетворюються, картинки виглядають як анімаційні, імітуючи рух або деякі інші зміни. 




5. Трикутники


Зібрати серце із однакових трикутників

6. Шаблони сердець


Шаблон серця  №1 (джерело: https://learn.the3doodler.com/stencils/geometric-hearts)

Шаблон серця №2 (джерело: http://www.minieco.co.uk)

7. Умови рівноваги серця


Як поставити паперове серце вертикально?





8. Розмальовки доповненої реальності Quiver у День cвятого Валентина


Ключове зображення:

Додатки:
Google Play store - http://goo.gl/GR9oO4

Як це працює?


9. Валентинка для шпигунів



10. Міст закоханих


Створюємо 3D музей сучасних унікальних мостів або будуємо на занятті міст з підручних матеріалів. Досліджуємо основні конструкції мостів. Ця програма додасть вашому уроку сучасності, зацікавленості і мотивації. 3D моделі мостів підштовхнуть учнів до креативного мислення при розробці власного шедевра.

Ключові зображення: тут.

Як це працює?

1. Завантажуєте додаток на телефон/планшет.
2. Роздруковуєте ключові зображення, розміщені за адресою
https://drive.google.com/open?id=1VxDjkqbfUKqKNDSiZ9rROe_7e6JFLggc
або
http://kfk.rf.gd/Android/Bridges/images_ukr.html

3. Запускаєте додаток на телефоні, наводите камеру на зображення, і ви бачите 3D моделі мостів.

Перелік доступних моделей:


Аркові мости:
Пон-дю-Гар (Pont du Gard), Франція
Харбор-Брідж (Sydney Harbour Bridge), Сідней, Австралія - арковий міст з їздою посередині

Підвісний міст
Міст Джорджа Вашингтона (George Washington bridge), Нью Йорк, США

Вантові мости:
Leonard P. Zakim Bunker Hill Memorial Bridge, Бостон, США
Міст Еразма (Erasmus Bridge), Роттердам, Нідерланди

Балковий міст
Viaducto de Ormaiztegi, Гіпускоа, Іспанія

Розвідний міст
Тауерський міст (Tower bridge), Лондон, Великобританія - комбінований розвідний і підвісний міст

Консольний міст
Квебекський міст (Quebec Bridge), Квебек, Канада

Вивчаємо конструкції мостів із доповненою реальністю: 





Будуємо власні мости і перевіряємо отримані конструкції на міцність.


Фото: джерело



Придумайте власний дизайн паперового моста, побудуйте, дослідить на міцність отриману конструкцію.


Корисні публікації:


Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/

Підписуйтесь на групу у Discord https://discord.com/invite/ZUxcC22
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!  

Електростатика. Електричне поле.

 Електризація мильних бульбашок. Клітка Фарадея

Telegram:  https://t.me/physicsks

«Видуйте мильну бульбашку і дивіться на неї: ви можете займатися все життя її вивченням і не зупинитись отримувати з неї уроки фізики»
Лорд Кельвін



Мильні бульбашки також електризуються. Але для спостереження цього явища потрібно терпіння. Мильні бульбашки швидко лопаються, особливо в електричному полі. Спрощений варіант досліду - видуйте напівбульбашку на горизонтальній поверхні і повільно піднесіть до бульбашки заряджену паличку або наелектризовану повітряну кульку. Ви побачите, як мильна бульбашка витягується і починає рухатись на наелектризованим предметом.



Клітка Фарадея (також відома як екран Фарадея) — замкнена у просторі огорожа, сформована з електропровідного матеріалу (у вигляді суцільних елементів або сітки). Така огорожа нейтралізує зовнішні статичні та динамічні електричні поля в середині себе. Пристрій отримав назву від імені англійського фізика Майкла Фарадея, який винайшов його у 1836 році. Клітка Фарадея працює за рахунок того, що зовнішнє статичне електричне поле спричиняє перерозподілення електричних зарядів в електропровідному матеріалі клітки таким чином, що вони скасовують дію зовнішнього поля на внутрішній простір клітки.


Демонстрація клітки Фарадея у Бостонському музеї науки



Як зробити клітку Фарадея із мильних бульбашок?



Для чого потрібна клітка Фарадея?
В основному її використовують у промисловості, щоб захистити апаратуру від небажаного впливу електромагнітного випромінювання. Наприклад, при установці медичних томографів. Дуже часто використовують у лабораторіях, де потрібно проводити високоточні вимірювання і знизити вплив електромагнітних шумів. При промисловому використанні зазвичай залучають фахівців, які зможуть правильно розрахувати всі параметри клітки.

Майкл Фарадей


"Michael Faraday - Filmed at the Faraday Exhibition, London. No country can take from the British race the credit due to Faraday, the pioneer of electricity today."
 


Більше цікавого:



Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/

Підписуйтесь на групу у Discord https://discord.com/invite/ZUxcC22
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!  


Онлайн-ресурс для створення пазлів

Jigsaw Planet - онлайн-ресурс для створення пазлів

Сайт: 

https://www.jigsawplanet.com/

Відео:



Приклад:

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=17ede94ff943







Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/

Підписуйтесь на групу у Discord https://discord.com/invite/ZUxcC22
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!  

Go Lab

STEM-освіта: GO-Lab


Telegram:  https://t.me/physicsks

Проект Go-Lab має на меті відреагувати на потребу Європи в досвідчених молодих людях, які цікавляться наукою та вбачають наукову сферу своєю майбутньою професією задля забезпечення конкуренції та економічного процвітання.

https://www.golabz.eu/ 

Мета Ініціативи Go-Lab - сприяти використанню інноваційних технологій навчання в STEM-освіті з особливим акцентом на онлайн-лабораторіях (симуляціях) (Labs) та додатках для вивчення запитів (Apps). Використовуючи екосистему Go-Lab, викладачі можуть знаходити різні лабораторії (симуляції) та додатки та створювати спеціальні простори навчального контенту (ILS).

Підручник для вчителів націлений допомогти викладачам природничих наук отримати доступ до методології Go-Lab, інструментів та ресурсів, що допоможуть підготувати та донести учням дослідницькі активності з використанням технологій. 

Одна з важливих цілей проекту Go-Lab полягає в залученні вчителів до використання, повторного використання та розповсюдження їхніх навчально дослідних просторів (ILSs), а також обмін досвідом та поглядами з точки зору простоти роботи й якості.
 
Інструкція (українською мовою):



Корисні публікації:





+10 прикладів кейс-уроків у вільному доступі



Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/

Підписуйтесь на групу у Discord https://discord.com/invite/ZUxcC22
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!  

Фізичний семінар

 Сцинтиляційні матеріали та їх застосування

Telegram:  https://t.me/physicsks

Доповідач: академік НАН України, д.техн.н., зав.каф. фізики кристалів ХНУ, професор Б.В.Гриньов.

Фізичний факультетський семінар (№40), присвячений річниці відкриття Харківського університету.

Руслан Вовк, Юрій Бойко, Борис Гриньов

Сцинтилятори — речовини (тверді, рідкі, газоподібні), на яких виникають короткочасні світлові спалахи внаслідок дії на них йонізуючих частинок і променів (гамма-квантів, електронів, альфа-частинок...).

Ученими Інституту сцинтиляційних матеріалів НАН України виконано ряд масштабних розробок у галузі сцинтиляційної техніки. Зокрема, розроблено унікальні технології та обладнання для автоматизованого вирощування великогабаритних лужно-галоїдних кристалів і виготовлення на їхній основі шляхом високотемпературного пресування сцинтиляційних детекторів для медичних томографічних гамма-камер, технології отримання довгомірних (до 7 м) пластмасових сцинтиляторів з розвинутою поверхнею, створено нові сцинтиляційні матеріали на основі оксидних монокристалів для детектування високоенергетичних часток. 
Роботи інституту широко відомі за межами країни, він є учасником ряду найбільших міжнародних проектів з фізики високих енергій останнього десятиріччя.


Детектори, розроблені Інститутом сцинтиляційних матеріалів НАН України на основі сцинтиляційних кристалів, застосовуються у вітчизняних інспекційних сканерах. Використовуючи ці кристали, німецька фірма Smith-Heimann розробила нову модель рентгенівського сканера, що дозволяє відтворювати томографічне зображення об'єкта і в автоматичному режимі виявляти вибухівку.

Сцинтиляційні матеріали слугують невід’ємною частиною великого адронного колайдера (ВАК).
Нещодавно зацікавлення оксідними кристалам сполук (вольфрамати, молібдати) зросло у зв’язку з потенційною можливістю їхнього використання в кріогенних експериментах, пов’язаних з реєстрацією рідкісних подій. Це стосується вивчення взаємодії частинок з темною речовиною, безнейтринного подвійного бета-розпаду та радіоактивного розпаду дуже довгоживучих ядер. Реєстрація таких рідкісних подій є актуальною проблемою сучасної фізики елементарних частинок. Очікується, що ідентифікація цих подій надасть доказ існування нових фундаментальних частинок, а також розширить наше розуміння того, як побудований Всесвіт. Надзвичайно важливим у таких експериментах є те, що завдяки використанню сцинтиляційних кристалів є можливість ідентифікувати вид взаємодії частинки і відкинути випадкові події, спричинені радіаційним фоном. Це досягається за рахунок одночасної реєстрації фононів і сцинтиляцій, які виникають в матеріалі при зіткненні з частинками або з квантами високих енергій.
Випускники фізичного факультету, зокрема кафедри фізики кристалів продовжують наукові дослідження і отримують міжнарожні гранти, мають запрошення до провідних лабораторій світу, отримують державні премії.

Губенко Катерина

Павло Максимчук

За цими здобутками і перемогами стоїть впевнена, енергійна, багатогранна людина Борис Вікторович Гриньов.



1978 закінчив Харківський державний університет за спеціальністю фізика твердого тіла.
Створив наукову школу з вивчення фундаментальних властивостей сцинтиляційних матеріалів, пошуку нових сцинтиляторів, розробки приладів та пристроїв на їхній основі. І результати говорять гучніше, ніж буль-які слова. 

Дякуємо за рух вперед, нові ідеї, проєкти і оптимістичний погляд у майбутнє!

Детальніше: 

Екскурсія до Інститут сцинтиляційних матеріалів "Безмежні можливості служіння кристалів для людства"

ІСМА + кафедра фізики кристалів фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна

Борис Гриньов - популяризатор науки

Кристалічна планета

Кафедра фізики кристалів від історії створення до сьогодення


Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!