Фізика ЗНО: газові закони

 Ізотермічне розширення




 #ЗНО #фізика

Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22  


Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 
 https://t.me/physicsks

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.

Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

Електричні явища

 Електростатичний генератор Ван де Граафа

 

Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22 

Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 
 https://t.me/physicsks

 

Для створення високої постійної напруги в генераторі ван де Граафа використовуються електризація тертям. Таким методом можна досягнути напруги до кількох мегавольт. Значення напруги обмежене виникненням коронного розряду між сферичними електродами.

Основний принцип роботи генератора випливає з законів розподілення заряду в провідниках. Заряд концентрується на зовнішній поверхні сфери. В середині сфери заряд відсутній. Саме це допомагає стікати заряду з електризованої стрічки і накопичувати його на сфері. Тому генератор може працювати і без заземлення та додаткових джерел енергії.

Фізична симуляція принципу роботи генератора Ван де Граафа (за посиланням).


Все для освіти: технології доповненої і віртуальної реальності, фізика, прості фізичні експерименти, фізичні симуляції

Центр науки Ландауцентр має цей експонат.

Запрошуємо усіх бажаючих відвідати наукові зали Ландауцентра.

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.

Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

YouTube канал

 Все для освіти: технології доповненої і віртуальної реальності, фізика, прості фізичні експерименти, фізичні симуляції

Вітаю, шановне товариство!

Все швидко змінюється, оновлюється інформація, виникають нові технології.

Одними із сучасних перспективних технологій можна назвати імерсивні технології – технології «занурення». Якщо часткове занурення, то це технології доповненої реальності; якщо ми говоримо про повне занурення, то це технології віртуальної реальності.

Ми вже працюємо із технологіями доповненої реальності більше 3 років (розробляємо і впроваджуємо в життя); зараз зацікавлені технологіями віртуальної реальності.

Для того, щоб перевірити на практиці вплив цих технологій на реальний процес навчання, було започатковано AR-STEAM клуб «Наука навколо нас» на базі кафедри фізики кристалів фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна (клуб працює більше 3 років, ми розробили 5 мобільних додатків із доповненою реальністю: усі додатки і ключові зображення у вільному доступі).

Щоб поділитися власним досвідом і можливостями технології доповненої і віртуальної реальності було створено окремі глави «Доповнена реальність», «Віртуальна реальність» на власному YouTube каналі.

https://www.youtube.com/channel/UCjrII42WpKLPgurLYXeNwSQ

Запрошую усіх, хто цікавиться новими технологіями, простими науковими експериментами для дітей, симуляціями фізичних процесів приєднатися до каналу.

Теми каналу:

Доповнена реальність за посиланням: https://bit.ly/3i1aoW4


 

Віртуальна реальність за посиланням: https://bit.ly/3q6CpOB


 

Фізичні симуляції за посиланням: https://bit.ly/3sdHh6j


 

Усі наведені симуляції у вільному доступі.

Прості фізичні експерименти для дітей за посиланням: https://bit.ly/2LbDPZw


 

Кафедра фізики кристалів ХНУ імені В.Н. Каразіна за посиланням: https://bit.ly/39f5Yqx


 

Дистанційне навчання за посиланням: https://bit.ly/3nzuwzw



Зараз канал вже має +700 підписників; +30 000 переглядів!

 

Дякую за увагу і підтримку!

Кожна Ваша вподобайка і позитивний відгук дадуть розуміння того, що я не одна!

Іноді добре слово – найкраща винагорода за працю.

Я вірю, що ми маємо майбутнє, і наші діти заслуговують на краще.

Майбутнє вже прийшло!

Розвиваємося, навчаємося, єднаємося!

Детальніше про освітні тренди найближчого майбутнього:

 

З повагою,

Ірина Пахомова

 

#youtube #kfk #karazin #augmentedreality #virtualreality

ЗНО Фізика

 Закон Ома. Залежність опору провідника від довжини і площі поперечного перерізу.






 #ЗНО #фізика

Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22  


Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 
 https://t.me/physicsks

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.

Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

Електростатика

 Електрофорна машина

Електрофорна машина — джерело електричного струму, конструкція якого базується на принципі отримання електричної енергії за рахунок роботи, що витрачається на приведення в рух (обертання) рухомих частин машини, у першу чергу, на подолання сил притягання або відштовхування, що діють у кожний момент між наелектризованими рухомими частинами машини. Цей тип машин використовує явище електростатичної індукції, при цьому на полюсах машини (лейденських банках) накопичуються електричні заряди. Різниця потенціалів на розрядниках може досягати десятків і навіть сотень тисяч вольт.

Симуляція роботи електрофорної машини (за посиланням).

 


Поясніть дослід: Електрофорна машина заряджена. Однак іскрового пробою не виникає. У простір між розрядниками вносять запалену свічку — відбувається розряд.

Джерела електричного струму. Електричне коло. (Презентація)

 Більше фізичних симуляції на YouTube каналі: Симуляції

Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22 

Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 

 https://t.me/physicsks

 

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/

Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!

Ефект Марангоні

 Як зробити двигун на паливі із зубної пасти?

Ефект Марангоні (Марангоні - Гіббса) — явище переносу речовини уздовж межі розділу двох середовищ, що виникає внаслідок наявності градієнта поверхневого натягу. Рідина перетікає з області низького поверхневого натягу до області високого поверхневого натягу. Такий різновид руху рідини називається капілярною конвекцією або конвекцією Марангоні. 

Як використати це явище для запуску човна?

Склад зубної пасти.

Спінювання пасти забезпечують поверхнево-активні речовини (ПАР). Найпоширеніші — додецилсульфат натрію, лаурилсаркозинат натрію, бетаїн. Введення ПАР дозволяє звести мікроушкодження зубної емалі при чищенні зубів до мінімуму.  

Ці речовини ПАР зменшують коефіцієнт поверхневого натягу води, що дозволяє використати зубну пасту у якості палива для човна.

 


Яке паливо можна ще використати для човна, що рухається завдяки ефекту Марангоні?

Пишіть відповіді!

Знімайте власні відео!


#наука_навколо_нас #прості_експерименти

 

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/

Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!

Автономні VR-окуляри

 Як користуватися окулярами віртуальної реальності?

Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22 

Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 
 https://t.me/physicsks
 
Завдяки ґаджетам віртуальної реальності процес навчання може вийти на новий рівень. Погодьтеся, вивчати анатомію людини, рух космічних тіл, побудову геометричних фігур, структуру атомів та молекул значно простіше, коли є змога помацати все своїми руками й оглянути предмети зі всіх боків. До того ж можна буде відчути на собі перипетії важливих історичних подій.

Підключення та налаштування автономних VR-окулярів

  1. Ввімкніть пристрій.
  2. Налаштуйте окуляри, дотримуючись підказок системи.
  3. Відкоригуйте зображення, відрегулювавши положення екранів та лінз.
  4. Перевірте реакцію окулярів на ваші рухи.
  5. Завантажте спеціальні додатки та насолоджуйтеся перебуванням у віртуальному світі.

Керувати ґаджетом можете за допомогою безпровідного контролера або рухів очей (якщо ваша модель має функцію зчитування положення зіниці).

Як користуватися окулярами віртуальної реальності?

Користуватися VR-окулярами — доволі просто. Варто лише завантажити та встановити на свій девайс спеціальні додатки, які і стануть провідником між вами та інтерактивним уявним світом. Існують:

  • Універсальні каталоги VR-контенту на Google Play, Play Market та Fulldive VR. Додатки підходять для більшості моделей окулярів.
  • Спеціалізовані сервіси контенту від виробників, наприклад, Steam VR, Google Cardboard, Oculus VR. Вони призначені для окулярів відповідного бренда.

1. Здійснити віртуальні тури містами світу допоможе додаток Google Arts and Culture. Він містить майже 100 визначних пам’яток та культурних об’єктів. Насолодитися природними куточками нашої планети можна за допомогою Expeditions. А додаток Titans of Space перенесе вас у сонячну галактику. У розробці віртуальна фізична лабораторія:



2. Дивитися відео можна прямо з YouTube. Вбийте в пошук «відео ЗD sbs», «stereo video»,  «стереопара» або «VR-відео» й ви побачите перелік коротких відеороликів та фільмів, які доступні для перегляду в шоломі. Є ще безкоштовні додатки VaR’s VR Video Player та AAA VR Cinema, що дозволяють дивитися не лише фільми з ефектом ЗD, але й панорамні ролики з кутами огляду 180 та 360 градусів.

 

Джерело.

 Майбутнє вже прийшло!

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/

Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!
 

Освітні тренди та технології 2021 р.

Освітні тренди: на що орієнтуватися педагогічному працівнику у майбутньому?


Останні 5 років активно перевірялися на практиці освітні тренди. Ось власний досвід впровадження освітніх трендів. Більшість посилань ведуть на авторські статті, розробки.

1. Навчання протягом життя

"Людина повинна навчатися впродовж усього життя, а система освіти має надавати їй такі можливості. Знання у даному разі виступають як основа поведінки і професійної діяльності. І якщо ми хочемо створити сучасну державу, то все населення України повинно вчитися. При цьому, старші покоління мають удосконалюватися, а молодші – формуватися в окресленій і затребуваній суспільством іпостасі"
Петро Таланчук 

Уперше концепцію «неперервної освіти» було представлено на форумі ЮНЕСКО 1965 року П. Ленграндом, ідея викликала значний теоретичний та практичний резонанс. У запропонованому ним трактуванні неперервної освіти втілено гуманістичну ідею: у центр поставлено всі освітні начала людини, якій слід створити умови для повного розвитку її здібностей протягом усього життя. Поштовхом для створення теорії неперервної освіти стала глобальна концепція «єдності світу», згідно з якою всі структурні частини людської цивілізації взаємопов’язані та взаємозумовлені.

2. Електронне навчання

онлайн-курси (MOOC (Massive Open Online Courses)), 

Дистанційний курс
«Фізика для вчителів» або "Інноваційні інструменти сучасного фізика"

 


онлайн-ресурси

веб-сервіси

симуляції, лабораторії,

віртуальні тури у музеях

мобільні додатки (наприклад, мобільні додатки із доповненою реальністю).


 

3. Змішане навчання

Інтеграція традиційного навчання і електронного навчання


ЗМІШАНЕ НАВЧАННЯ У ПЗ MOODLE ЯК ДІЄВИЙ ІНСТРУМЕНТ З ВИКОНАННЯ ЗАХОДІВ, СФОРМОВАНИХ У СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ УНІВЕРСИТЕТУ 2019-2025 НА ФІЗИЧНОМУ ФАКУЛЬТЕТІ ХНУ ІМЕНІ В.Н. КАРАЗІНА

4. Імерсивні технології

доповнена реальність (Augmented reality) 

Використання технологій доповненої реальності під час викладання фізики

Концепція освітнього процесу з технологіями XXI століття для формування ключових компетенцій на заняттях із фізики на прикладі роботи мобільного додатку із доповненою реальністю «Da Vinci Machines AR».

Augmented reality in education vebinar-AR-2020 


 

віртуальна реальність (Virtual reality)


 

змішана реальність (Mixed reality)

Підписуйтесь на YouTube канал і дізнавайтесь новини першими.

5. STEAM - освіта

 

 Формування ключових компетентностей завдяки впровадженню STEM-орієнтованого підходу в освітньому процесі у позашкільний час за темою «Поверхневий натяг».

РЕАЛІЗАЦІЯ СУЧАСНИХ STEM-ПІДХОДІВ ПРИ ПРОВЕДЕННІ ЗАНЯТЬ ІЗ ФІЗИКИ У ПОЗАШКІЛЬНИЙ ЧАС MODERN STEM-METHOD IN EXTRA TIME PHYSICS LESSONS

Розроблено програму науково-навчальних інтерактивних занять за сучасним STEAM-підходом і технологіями доповненої реальності! Заняття мають змішану форму навчання: очні на кафедрі фізики кристалів ХНУ імені В.Н. Каразіна і дистанційна підтримка у Moodle та Discord.
Наші заняття призначені для справжнього навчання дітей науково-дослідним методом, в процесі якого вони висловлюють власну гіпотезу та перевіряють її експериментально. Діти люблять науку, тому що це інструмент, який дозволяє їм досліджувати навколишній світ і дізнаватися, як все працює. Якщо книги можуть розповісти історії про магічні світи, то наукові експерименти дозволять дітям побачити, наскільки магічним є реальний світ, і як розуміти властивості цього світу!

6. Гейміфікація

Гейміфіка́ція — використання ігрових практик та механізмів у неігровому контексті для залучення кінцевих користувачів до розв'язання проблем. 

7. Штучний інтелект

Штучний інтелект — це широке поняття. Воно охоплює будь-які технології, які відтворюють людське мислення і такі навички, як розуміння складної інформації, самостійне виведення висновків та здатність вести осмислений та зв’язний діалог.

8. Мікронавчання

Microlearning – малими кроками до великих результатів. Барбара Оуклі, викладачка онлайн-курсу Learning How to Learn, каже, що мозок сприймає інформацію маленькими частинами (chunks), які потім формуються у велику картину.Це один із найефективніших методів опанування нового матеріалу. Детальніше за посиланням.

9. CLIL- навчання

Content and language integrated learning) — дидактична методика, що дозволяє сформувати лінгвістичні і комунікативна компетенція в учнів нерідною мовою у тому ж навчальному контексті, у якому у них відбувається формування загальних знань та умінь.

Pakhomova I.M.

CONTENT AND LANGUAGE INTEGRATED LEARNING (CLIL-METHODOLOGY) IN STEM-CLUB “SCIENCE AROUND US”

10. Пленерні заняття

Заняття «просто неба» - так називають пленерне заняття, проведення якого передбачається поза межами класу із залученням багатства довкілля в усіх його проявах.

Такі заняття відбувалися у літній школі "Science around us" від фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна.

Керівник школи: Пахомова Ірина Миколаївна

Фотозвіт:











" Учітесь, читайте, і чужому навчайтесь, й свого не цурайтесь... "


 

Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22 

Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 

 https://t.me/physicsks

 

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/

Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!

Фізика 10 клас. Властивості рідин.

 Осмос. Осмотичний тиск

Осмос— процес односторонньої дифузії через напівпроникну мембрану. 

Що значить напівпроникна мембрана? Розміри пор цієї мембрани  менші за розмір молекул  компонента, що ми розчинили у розчиннику. Тобто, молекули розчинника можуть проникати крізь цю мембрану, а молекули речовини, що була розчинена - ні. 

 Анімація: джерело.

Для того, що вирівняти концентрації з обох областей, молекули розчинника (наприклад, води) будуть рухатися праворуч, і ми маємо різницю рівнів, що і обумовлює наявність осмотичного тиску.

 

 

Для виникнення осмотичного тиску необхідно щоб виконувались два критерії: 

  • присутність напівпроникною мембрани;  
  • знаходження двох розчинів з різною концентрацією по обидві сторони від перегородки.

Чому морські риби не можуть існувати у прісних водах і навпаки.

При зміні концентрації солей у воді, мешканці можуть загинути. Наприклад, якщо помістити прісноводну тварину в морську воду, то воно незабаром втратить п'яту частину своєї ваги (рідина із мешканця буде прямувати у водойму із солоною водою). Якщо морського мешканця перенести в прісну воду, то через дифузію молекул підвищиться рівень внутрішньоклітинної рідини, клітини його органів збільшаться і можуть втратити цілісність.

Знання і правильне застосування законів осмотичного тиску води необхідно в медицині, біології, енергетиці та промисловості. На них ґрунтуються багато фізико-біологічних процесів, а також способи очищення води (опріснення води). 


 Опріснення води. Зворотний осмос (потрібно створити надлишковий тиск)

Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22 

Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 

 https://t.me/physicsks

 

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/

Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!

Газові закони

 Ізотермічний процес (симуляція у вільному доступі)

Газові закони визначають кількісну залежність між двома параметрами даної маси газу при фіксованому значенні третього параметра.

Процес, у ході якого один із макроскопічних параметрів незмінної маси даного газу лишається незмінним, називають ізопроцесом.

• Оскільки стан газу визначеної маси характеризується трьома макроскопічними параметрами (p, V і Т), то таких процесів також три:

• ізотермічний — ізопроцес, який відбувається за незмінної температури;

• ізобарний — ізопроцес, який відбувається за незмінного тиску;

• ізохорний — ізопроцес, який відбувається за незмінного об'єму.

Ізотермічний процес описується законом Бойля — Маріотта: для даної маси газу добуток тиску газу на його об'єм є постійним, якщо температура газу не змінюється:

p1V1= p2V2, або pV = const.



Даний дослід можна змоделювати наступним чином: циліндр, який з одного кінця запаяний, а з іншого закритий рухомим поршнем. Якщо поршень повільно рухати всередині циліндра, то газ під поршнем зазнаватиме ізотермічного розширення або стиску. Повільний рух поршня забезпечить час для перебігу процесу теплообміну газу і навколишнього середовища, в результаті чого температура газу під поршнем завжди залишатиметься сталою. Слід відмітити, що при ізотермічному процесі газ завжди знаходиться в термодинамічній рівновазі з навколишнім середовищем, температура. 


Симуляція ізотермічного процесу:

 




https://www.vascak.cz/data/android/physicsatschool/templateimg.php?s=mf_izotermicky_dej&l=ua


  Більше фізичних симуляції на YouTube каналі: Симуляції

В ході даного досліду було встановлено наступне:

Ø під час повільного стиснення газу поршнем, тиск газу збільшувався пропорційно до зменшення об’єму даного газу;

Ø і навпаки під час повільного розширення газу, тиск газу зменшувався пропорційно до збільшення його об’єму.


Пояснимо закон Бойля-Маріотта, використовуючи положення молекулярно-кінетичної теорії. Оскільки температура газу при ізотермічному процесі не змінюється, то швидкість руху молекул газу теж є сталою під час всього процесу. Отже, тиск газу залежить лише від кількості ударів молекул об стінки посудини. Відомо, тиск газу пропорційний до кількості молекул, що припадають на одиницю об’єму газу (концентрації). Оскільки при розширенні газу (збільшенні його об’єму) кількість молекул залишається сталою, а об’єм газу збільшується, то концентрація молекул газу зменшуватиметься, відповідно зменшуватиметься і кількість ударів молекул, що припадатимуть на одиницю площі поверхні стінок посудини, отже, тиск газу зменшуватиметься.

І навпаки, якщо ми будемо стискати газ, то концентрація його молекул буде зростати, оскільки зі зменшенням об’єму газу відстані між молекулами ставатимуть все меншими. Зі збільшенням кількості молекул, що припадають на одиницю об’єму газу, збільшуватиметься і кількість ударів цих молекул об стінки посудини. Отже, тиск газу зростатиме.

Чому ж закон Бойля-Маріотта не справджується для газів під великим тиском? Справа в тому, що даний закон був відкритий для ідеального газу. Нагадаємо, що для ідеального газу ми нехтуємо розмірами молекул і їх електричною взаємодією, оскільки відстані між молекулами газу набагато більші за їх розміри. Коли газ знаходиться під великим тиском, то відстані між молекулами стають малими і співрозмірними з розмірами самих молекул, тому в цьому випадку нехтувати розмірами самих молекул і силами міжмолекулярної взаємодії вже не можна. Томі для газів під великим тиском закон Бойля-Маріотта не справджується.


Джерело.

#фізика

Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22  


Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 
 https://t.me/physicsks

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.

Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!