Який рівень підготовки на фізичному факультеті?


 Потенціал фізичного факультету


Сьогодні факультет має потужний потенціал: у фаховій підготовці студентів задіяні викладачі 9-ти кафедр, серед яких 2 дійсні члени та 3 члени-кореспонденти Національної академії наук України, академік Транспортної академії наук України, лауреати Державної премії України в галузі науки і техніки, заслужені працівники освіти України, 28 докторів наук, професорів, і 45 кандидатів наук, доцентів.  
На фізичному факультеті були засновані й активно розвиваються декілька всесвітньо відомих наукових шкіл, а саме: 
Наприклад, фундаторами наукової школи теоретичної фізики в Харківському університеті були видатні вчені – лауреат Нобелівської премії академік Л.Д. Ландау та академік І.М. Ліфшиць

За результатами діяльності у 2018/2019 навчальному році відразу чотири кафедри фізичного факультету посіли 1-е, 2-е, 5-е, 8-е місця в першій десятці рейтингу серед 68 кафедр природничо-математичного профілю університету.

Висока якість підготовки студентів підтверджується перемогами на престижних олімпіадах із фізики, астрономії та астрофізики, теоретичної механіки, успішними виступами на конкурсі студентських наукових робіт, студентському турнірі фізиків. Наприклад, студенти Олексій Майстренко та Андрій Божко неодноразово ставали переможцями Всеукраїнської студентської олімпіади з фізики, Міжнародної студентської олімпіаді з теоретичної механіки. Показовим є такий приклад: у 2008 році Міністр освіти і науки України нагородив студента Іллю Левандовського іменним годинником як призера Міжнародної олімпіади з астрономії та астрофізики, того ж року Ілля отримав подяку від Прем’єр-міністра України за високі досягнення у навчанні. Студентка Вікторія Лях здобула перемогу в конкурсі наукових робіт у 2015 р. і одержала премію Національної академії наук України для студентів. У 2016 р. команда фізичного факультету здобула перемогу на XV Всеукраїнському студентському турнірі фізиків. Фізичний факультет обирають кращі абітурієнти. Наприклад, 2016 року до нас вступили призерка 29-го Міжнародного турніру юних фізиків Ольга Зайцева та переможець Міжнародної олімпіади з фізики Олександр Ніколаєнко. У 2018 р. на Міжнародному турнірі юних фізиків у Пекіні команда учнів Харківського ліцею № 161 Імпульс виборола срібні медалі (покращивши власний результат позаминулого року, коли посіли 10-е місце серед 29 команд) - вперше команда України, яку підготували доцент кафедри теоретичної фізики імені академіка І.М. Ліфшиця З.О. Майзеліс і студентки фізичного факультету Вікторія та Ольга Зайцеви, посіла ІІ місце. 




Каразінський університет вітає призерів Міжнародного турніру юних фізиків у Пекіні–2018 (відео).
XVIII Всеукраїнський студентський турнір фізиків, який проходив з 29 листопада по 3 грудня в КПІ ім. Ігоря Сикорського, завершився перемогою об'єднаної команди ФФФТ фізичного та фізико-технічного факультетів. Вітаємо студентку нашої кафедри Ольгу Зайцеву (гр. Ф047) та студента 2 курсу Григорія Овчаренка з перемогою в команді та в особистій першості.






Серед 9 студентів Каразінського університету, які отримали стипендії Президента України та стипендії Верховної Ради на 2018/2019 навчальний рік, є 3 студенти фізичного факультету.
Усі студенти, починаючи з третього курсу, а часто й раніше, залучаються до наукової роботи
Щорічно студентське наукове товариство факультету організовує студентські наукові конференції, тематика яких відповідає найсучаснішим фізичним проблемам, наприклад проблемі квантового комп’ютера.  
Останнім часом отримано гранти для наукової роботи та співпраці з науково-дослідним центром Демокрітос (м. Афіни, Греція), Брайтонським університетом, університетом Ексетера (Велика Британія), Фридріх Шиллер-університетом (Йєна, Німеччина), грант 823Г/22-13 Armory Research Laboratory (США); виконується сьома Міжнародна дослідна програма академічного обміну (IRSES) в рамках проекту NoWaPhen Новітні хвильові явища в магнітних наноструктурах, що фінансується Європейською Спільнотою. У тісній співдружності з Інститутом сцинтиляційних матеріалів Національної академії наук України створено науково-навчальний центр “Функціональні матеріали”, науковці якого виграли тендер у розмірі 800 тисяч гривень (у 2013 році) на реалізацію проекту Розробка нових композитних середовищ для реєстрації іонізуючого випромінювання на основі нанодисперсних матеріалів.
Науково-метрична база даних SciVerse Scopus оприлюднила в 2013 р. рейтинг молодих учених України. Серед кращих п'ятдесяти молодих науковців - три випускники фізичного факультету
Запрошуємо до співпраці.  Пишіть: inpakhomova@ukr.net

З ким співпрацює фізичний факультет?

  Співпраця фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна


Факультет та його підрозділи  
Підготовку студентів здійснюють 9 кафедр:
- кафедра астрономії та космічної інформатики,
- кафедра теоретичної фізики імені академіка І.М. Ліфшиця,
- кафедра експериментальної фізики,
- кафедра фізики низьких температур,
- кафедра фізики кристалів,
- кафедра загальної фізики,
- кафедра фізики твердого тіла, 
- кафедра вищої математики,
- кафедра фізичної оптики.


  Кожна кафедра має тісні зв'язки з тим або іншим науковим інститутом. Студенти кафедр вже на 3 курсі навчання мають можливість долучатися до наукової діяльності у наукових інститутах м. Харкова, і планувати свою співпрацю із закордонними організаціями при подальшому навчанні у магістратурі.

Детальніше про організації із якими співпрацює фізичний факультет (27 українських та закордонних установ).

   У тісній співдружності з Інститутом сцинтиляційних матеріалів Національної академії наук України на факультеті створено науково-навчальний центр «Функціональні матеріали», який бере участь у виконанні Державної програми «Наука в університетах».
 Факультет має тісни зв’язки з цілим рядом закордонних навчальних та наукових закладів, де є можливості для працевлаштування випускників. Серед наших закордонних партнерів є, зокрема,
науково-дослідний центр «Демокрітос» (м. Афіни, Греція), 
фізичний факультет Університету Ексетера (Англія), 
Інститут фізики Університету ім. Й.В. Гете (Франкфурт, Німеччина), 
Інститут фізики твердого тіла Університету Фрідріх Шиллер (м. Йєна, Німеччина), університети Дуйсбург-Ессена, Бохума та Мюнстера (Німеччина), 
Інститут металів у Дюссельдорфі (Німеччина), 
Інститут ім. Лейбніца (Росток, Німеччина), 
Інститут фізики Університету ім. П.Й. Шафарика (Кошице, Словаччина), 
Центр високих тисків Польської Академії наук, 
Інститут низьких температур та структурних досліджень Польської Академії наук (м. Вроцлав), 
Університет науки та технології (м. Краків, Польща), 
Bar-Ilan University (Ізраїль), 
університет Аріеля (м. Аріель, Ізраїль), 
Вища школа Франції Ecole Polytechniqe (Париж), 
Лабораторія приладобудування для астрофізичних досліджень (м. Медон, Франція), Массачусетський Інститут технології (США); 
Michigan State University (USA), 
University of Utah SaltLake City (USA), 
University of Texas at Austin (USA), 
фізичний факультет Університету провінції Нью-Брансуік (Секвілл, Канада)
McGill-університет (Канада), 
фізико-технічний ф-т Казахського національного університету ім. аль-Фарабі та інші. Показовим прикладом є те, що наші випускники працюють на Великому адронному колайдері в Європейському центрі ядерних досліджень, у Лос-Аламоській національній лабораторії Міністерства енергетики США.
Кафедра астрономії та космічної інформатики має широкі зв’язки з багатьма науковими установами України, США, Німеччини, Франції, Італії, Швеції, Фінляндії, Іспанії, Польщі, Чехії, Японії тощо. Астрономи співпрацюють з космічними агенціями України, США (NASA), Європи (ESA). Випускники кафедри працюють у наукових установах України, Казахстану, Грузії, Азербайджану, Узбекистану, Туркменістану, Монголії, В’єтнаму, Китаю, Бельгії, Франції, Німеччини, США, Японії та інших країн.

   Випускники фізичного факультету мають можливість працевлаштуватися за фахом у Харківському національному університеті імені В. Н. Каразіна, інститутах Національної академії наук України (НАНУ) м. Харкова (Фізико-технічному інституті низьких температур (ФТІНТ) імені Б. І. Вєркіна, ННЦ “ Харківський фізико-технічний інститут ”, Інституті електрофізики і радіаційних технологій, НТК “ Інститут монокристалів ”, Інституті радіофізики і електроніки ім. В. Я. Усикова, Інституті радіоастрономії) та інших міст України, науково-виробничих підприємствах, об’єднаннях та фірмах; можуть працювати викладачами у вищих навчальних закладах м. Харкова та інших міст України.
Програма фізичного факультету зі співробітництва вищих навчальних закладів України з роботодавцями, яку було подано на конкурс «Куда пойти учиться, чтобы найти работу. Листинг вузовских программ: самые перспективные отрасли и профессии», увійшла до переліку найкращих освітніх програм університетів України (журнал «Фокус» №21 (333) від 24.05.2013 р.). 
Публікації у блозі:
Корисні посилання:

Безкоштовні 9 олайн-курсів

Безкоштовні онлайн-курси "Психологія"

Психологія стресу та способи боротьби з ним 
 (5 тижнів, платформа Prometheus)
Як людині підтримувати життєву рівновагу, справлятись із викликами, організовувати власну стабільність на рівні думок та почуттів і поступальної активності? Про все це ви дізнаєтеся в цьому курсі!

Перша психологічна допомога в екстрених і кризових ситуаціях 
 (31 заняття, платформа ВУМonline)
Мова курсу - російська.
Курс є глибоко практичним і заснований на багаторічному досвіді роботи з людьми, які переживають кризові та надзвичайні ситуації. До програми курсу включено міжнародні практики та стандарти по роботі з наслідками травматичних подій (Великобританія, Ізраїль). Курс буде корисним для представників професій, що допомагають: педагогів, соціальних працівників, волонтерів, медиків, психологів - а також усіх, хто бажає навчитися надавати першу психологічну допомогу і прагне допомагати іншим людям.

Теорія поколінь: знаходимо спільну мову
(15 занять, платформа ВУМonline)
Курс буде корисним для активних та залучених в суспільні процеси громадян, які хочуть краще зрозуміти себе та оточуючий світ, побачити та осмислити відмінності між різними поколіннями та навчитись знаходити спільну мову з представниками різних вікових груп.

Хто є хто? Психологічний вік людей і спільнот
(20 занять, платформа ВУМonline)
Мова курсу - російська.
Цей курс призначається для активних громадян, які створюють і беруть участь в соціальних і бізнес-проектах. Для тих, хто націлений на особистісний і професійний розвиток. Для тих, хто шукає своє місце в мінливому світі. Він буде корисний кожному, перш за все, для того, щоб розібратися в собі: в своїх справжніх бажаннях, потребах і цінностях.

Комунікаційні інструменти для побудови репутації 
 (5 тижнів, платформа Prometheus)
Метою курсу є ознайомлення широкої аудиторії слухачів з особливостями використання комунікаційних інструментів для побудови:
  • власної репутації (починаючи з правильного резюме, розміщення інформації про свій професійний досвід у соціальних мережах та просування свого профілю);
  • просування послуг, товарів чи соціально важливих повідомлень (визначення цільових груп та їх потреб, креативність, інструменти для медіа відносин та інформаційної діяльності);
  • успішної побудови репутації організації та компанії (створення комунікаційних планів та стратегій, оцінка успішності).
Курс спрямований на набуття практичних навичок розробки та реалізації комунікаційних кампаній з використанням різних мультимедійних інструментів.

Психология для всех
(5 модулів, платформа Universarium
)
Мова курсу - російська.
Курс складається з 5 модулів, у межах яких учасникам пропонують 25 лекцій. Структура програми нагадує огляд людського життя й труднощів, з якими ми стикаємося в тому чи іншому віці.


Тайм-менеджмент
(4 модулі, платформа Universarium
)
Мова курсу - російська.Курс, що надзвичайно потрібний для сучасної людини. Лектор допоможе тобі навчитися керувати своїм часом і цілями, розставляти пріоритети, позбутися факторів, що відвертають увагу, і ефективно планувати день.


Вступ до критичного мислення
(15 занять, платформа ВУМonline)
Курс для всіх, хто не хоче помилятися, витрачати час на ілюзії, а натомість бажає захистися від маніпуляцій.


Психология сознания
 (9 тижнів, платформа Открытое образование
)
Мова курсу - російська.
 Протягом 9 тижнів студенти опанують теоретичні знання й практичні навички, зрозуміють особливості людської свідомості та ознайомляться з найсучаснішими дослідженнями фахівців з психології.


«Комунікативні інструменти для побудови репутації» (https://courses.prometheus.org.ua/courses/NaUKMA/CI101/2014_T1/about ). Хороший учитель - це авторитетний учитель. Ваша власна репутація - це інструмент, завдяки якому не тільки правильно вибудовуються відносини з дітьми та колегами, а й зростає престиж навчального закладу. На подібних курсах вас вчать вибудовувати кордони в спілкуванні, правильно будувати діалог, користуватися методами вербального спілкування.   Детальніше: https://buki.com.ua/news/onlayn-kursy-dlya-vchyteliv/

Безкоштовні ресурси для НУШ

Безкоштовні практичні завдання для початківців

Сайт "Розвиток дитини" пропонує безліч безкоштовних ресурсів.

1. Практичні завдання  (більше 80 безкоштовних шаблонів)
Для завантаження потрібно зареєструватися, вибрати потрібний матеріал і завантажити.
Матеріали надаються у форматі pdf.

Наприклад, "Обираємо правила успішної людини"



Наприклад, "Вивчаємо звичайні дроби на шматочках піци" 


але є завдання і за кошти:
 "Дробові фігури"
Це завдання допоможе дитині вивчити таке математичне поняття, як звичайний або простий дріб. У ньому пропонується розмалювати кожну геометричну фігуру згідно із дробом, написаним поруч з нею. При цьому дитина матиме змогу наочно побачити і зрозуміти практичне значення дробів, оскільки знаменник указуватиме їй на загальну кількість частин, на які поділена кожна фігура, а чисельник – на кількість частин, які треба розмалювати.


2. Генератор практичних завдань (19 шаблонів)
Скористайтесь генераторами практичних завдань для дітей та створіть індивідуальні завдання для своєї дитини або для цілого класу учнів.
Цей генератор практичних завдань дозволяє створювати та відразу роздруковувати завдання для дітей різного віку з математики, читання та письма за заданими параметрами.


3. Експерименти та творчість


4. Шаблони дипломів та грамот для дітей


 Підтримайте Україну!
Поставте лайк під відео:
https://bit.ly/3dlTH4B


Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube. 
Підписуйтесь на сторінку у fb.
https://www.facebook.com/educationXXII/

Чому літаки літають?

Чому літак летить? 

Завдяки силі тяги. Саме вона долає силу гальмування літака (опір повітря), а підйомна сила долає земне тяжіння (силу тяжіння). І літак летить!



Як зробити далеко літаючий літак з паперу.


Як легко намалювати літак.

Сертифікат "Найкращий науковець" (шаблон завантажити тут)

European Schoolnet Academy


Безкоштовні відкриті курси для педагогічних працівників



Приєднуйтесь!

Дякую за репост і вподобайку!

Європейська академія шкільних мереж (European Schoolnet Academy) була створена у 2014 році у відповідь на необхідність розширення можливостей професійного розвитку для вчителів, щоб допомогти їм у зростаючій кількості проблем, з якими вони стикаються на уроці. 
Європейська академія шкільних мереж пропонує насамперед масові відкриті онлайн-курси (MOOC), які є абсолютно безкоштовними та відкритими для всіх, хто може приєднатися, без обмеження кількості учасників.

Курси пропонують вам ознайомлення з інноваційними педагогічними концепціями, загальношкільними стратегіями, інструментами та ресурсами, які ви можете використовувати у своїй щоденній навчальній практиці. Вони також дозволяють задуматися над вашою поточною практикою, дати конкретні результати, які ви можете використовувати у своїй роботі, та співпрацювати з великою спільнотою освітян з усієї Європи для вирішення щоденних проблем, з якими ви стикаєтесь.

Каталог курсів. 


Реєстрація.


Зараз більшість курсів знаходяться в архівх, але є повний доступ до усіх матеріалів. Якщо є бажання ознайомитися із матеріалами курсів, потрібно зареєструватися і відкрити обраний курс.

Бережіть себе і родину! Все буде Україна!

Map of Contemporaries

Стрічка часу і персоналії



10 000 видатних людей
178 країн
12 категорій

Для усіх хто зацікавлений історією і видатними персоналіями світу пропонується ресурс

 "Map of Contemporaries".


Чи відомі вам усі видатні постаті людства?
Чи маєте ви уяву хто з ким товаришував?

Зрозуміло, охопити одним поглядом події, що відбуваються в різних країнах, та ще й вибудувати між ними причинно-наслідкові зв'язки може бути дуже непросто. І тут на допомогу приходять нові технології. Чудовим прикладом того, який наочно і цікавою може бути подана «горизонтальна історія». Проект Map of Contemporaries дозволяє проаналізувати коло людей, які жили в одній країні і мали спільні інтереси. Розробник проєкту, Юрій Богданов, виконав величезну роботу зі створення інтерактивної стрічки часу, на якій представлені дані про майже 10 000 великих історичних особистостей. Тут зібрані великі політики, композитори, вчені, полководці, художники та інші персони, які залишили свій слід в історії людства. Дати народження і смерті людей було взято із сторінок Wikipedia. Рейтинг впливовості особистостей на сайті Pantheon.
Як це працює?
Потрібно вибрати країну, наприклад Італія.

Категорію (або декілька категорій), наприклад мистецтво, політика, наука, військова справа, винаходи.
Проєкт візуалізує усіх відомих постатей, починаючи із сьогодення і закінчуючи п'ятим царем стародавнього Риму (616 — 579 до н. е.).


Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 
 https://t.me/physicsks

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

День Європи (дидактична гра)


Дидактичні картки “Європа"




Мета гри: ознайомитись із наявністю та розташуванням країн у Європі, вивчити кольори національних прапорів та столиці країн Європи. Познайомитись із історичними пам’ятниками архітектури, природними унікальними місцями у Європі. Орієнтуватись у розташуванні цих країн на мапі Європи.

Склад гри: 49 двосторонніх карток (на одній стороні назва держави, її національний прапор, а також мапа Європи із зазначеним розташуванням країни, на іншому боці – фотографія визначного місця країни Європи і назва її столиці.
Можна зробити самостійно або придбати електронну версію (100 грн) 

Замовити: https://forms.gle/d6oNgujYLntcny1r9



Особливості мапи, що зображено на картках.
1) Ісландію зображено ближче до континентальної Європи, ніж вона розташована насправді.
2) Туреччина, Азербайджан, Казахстан і Росія в Європі розташовані частково (інша частина в Азії).
3) Росія і Казахстан зображені на мапі частково.
4) Францію зображено без заморських володінь,
5) Данію зображено без Гренландії.
6) Іспанію і Португалію зображено без островів у Атлантичному океані.

Правила гри.
Кількість учасників у групі: від 2 до 6.

Варіант 1.
Усі картки розташовано посередині стола фотографіями визначних місць догори. Кожен гравець по черзі тягне картку і, не перегортаючи її, відповідає на питання:
1. Назва країни.
2. Кольори її національного прапора.
3. З якими іншими країнами держава має кордони.
За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал. Можлива допомога з боку учасників команди (в такому разі бал зараховується гравцю, який дав правильну відповідь).
Бали можна рахувати будь-якими однаковими предметами (наприклад монетками).
Перемагає той, хто отримав найбільшу кількість балів.


Варіант 2.
Колода карток знаходиться посередині стола фотографіями догори. Перший гравець витягує дві картки, називає що зображено на фотографіях і розташовує дві карти відносно сторін світу (що південніше, що північніше, або східніше-західніше). При правильному відносному розташуванні карток, гравець забирає картки. Правильна відповідь перевіряється миттєво при розвороті цих двох карток.
Бали розраховуються по кількості отриманих карток.

Варіант 3.

Додатково потрібна мапа Європи (паперовий варіант, або на смарт-дошці).
Гравець тягне картку із фотографією визначного місця держави. Називає країну і розташовує магніт на мапі Європи у потрібному місці. Миттєво перевіряється відповідь. Картка забирається при правильній відповіді.
Рахуються картки наприкінці гри.

Варіант 4.
Усі картки розташовано посередині стола назвами країн догори. Кожен гравець по черзі тягне картку і, не перегортаючи її, відповідає на питання:
1. Столиця країни.
За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал.
Бали можна рахувати будь-якими однаковими предметами (наприклад монетками).
Перемагає той, хто отримав найбільшу кількість балів.

Варіант 5.

Індивідуальна робота із картками: використання карток для вивчення країн Європи, їх столиць та державних прапорів, підготовка до ЗНО з географії.

Бонус:
Дві картки цієї гри мають технологію доповненої реальності (Тауерський міст і Ейфелева вежа).
Для того, щоб побачити 3D модель Ейфелевої вежі, потрібно:
1. Завантажте додаток на телефон/планшет (Android).

2. Запустіть додаток на телефоні, наведіть камеру на зображення Ейфелевої вежі на картці, і ви побачите 3D модель вежі. Крутіть папір з розпечатаним зображенням, щоб роздивитись будівлю с усіх боків.

Для того, щоб побачити роботу Тауерського моста на екрані телефону (планшету), потрібно:
1. Завантажте додаток на телефон/планшет (Android).

2. Запустіть додаток на телефоні, наведіть камеру на зображення Тауерського мосту на картці, і ви побачите 3D модель мосту. Натисніть «Оpen» і міст буде підніматись. Крутіть папір з розпечатаним зображенням, щоб роздивитись міст с усіх боків.



Ідеї використання гри «Європа».
1. Інтелектуальні ігри (один із раундів).
2. Уроки географії.
Урок "Подорож до країн Європи"
 Сценарій уроку «Україна – частина Європи» До Дня Європи 7 клас
 Урок на тему: "Країни Європи"
Країни Європи
3. Літній табір.
4. Проектна діяльність Мандруємо Європою. («Створити екскурсійний маршрут».)
5. Інтегрований урок математики і географії.


Підписуйтесь!
Дякую за коментар і вподобайку!
Бережіть себе і родину! Все буде Україна!

Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com/
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 

День Соборності України

Матеріали до Дня Соборності України


 Матеріали та розробки, які допоможуть успішно провести заходи до Дня Соборності України.

День Соборності України із історії державотворення

Перегляд:
Завантажити: тут.

Український інститут національної пам’яті Інформаційні матеріали до Дня Соборності України

Перегляд:
Завантажити: тут.

«День Соборності: мовою фактів і документів» Віртуальна стінгазета

Перегляд:
Завантажити: тут.

День Соборності України. Сценарій години спілкування в онлайн-режимі

Перегляд:
Завантажити: тут.

1) Презентація до виховної години на тему: «Соборна мати Україна – одна на всіх, як оберіг»

Автор: Кордонська Альона Василівна.
Про матеріал: Матеріали з мультимедійної презентації (70 слайдів) допоможуть учителю на прикладі святкування Дня Соборності України успішно виховувати національну свідомість учнів.

2) Розробка історичного квесту до Дня Соборності України

Автор: Тимчишин Соломія Любомирівна
Про матеріал: Історичний квест допоможе учням у цікавій інтерактивній формі пригадати і засвоїти важливі факти з історії України. Сценарій спрямований на максимальну включеність дітей у виконання завдань, розвиток логічного та креативного мислення учнів.

3) 7 сценаріїв До дня Соборності України (завантажити безкоштовно презентації + сценарії заходів)


4) Гра-вікторина до Дня Соборності України (для 7-х класів)


5) День Соборності України (тест)


6) Пазл “Об’єднай Україну!” 

Пазл складається з 25 адміністративних територій України з позначками місцерозташування обласних центрів та з основними річками (40 грн).


 

Замовляйте електронні версії дидактичних ігор: inpakhomova@ukr.net


7) Дидактичні картки: "Найвідоміші українці".

Картки містять 108 найвідоміших особистостей української історії: гетьмани і політичні діячі, художники й композитори, актори й режисери, письменники й науковці, спортсмени й релігійні діячі. На картці розташована коротка інформація про видатного українця і внизу – його ім’я. Доцільно використовувати в ігровій формі як у виховній, так і в позакласній роботі з учням.
 
Замовляйте електронні версії дидактичних ігор: inpakhomova@ukr.net


8) Ігрові картки: "Визначні місця України" (60 грн)


101 картка на 26 аркушах, де з однієї сторони – фото видатних місць України (природні, архітектурні), з іншої – назва, розташування на карті та координати місця (PDF)
У захопливому ігровому форматі можна познайомити з історичними пам’ятниками архітектури, природними унікальними місцями на території України, навчити орієнтуватися у розташуванні цих місць на мапі України; розвивати життєві компетентності, зв’язне мовлення та ін.
Замовляйте електронні версії дидактичних ігор: inpakhomova@ukr.net
 

 



9) Картки "Історія України: дати" (60 грн.)





 

Замовляйте електронні версії дидактичних ігор: inpakhomova@ukr.net

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube. 
Підписуйтесь на сторінку у fb.
https://www.facebook.com/educationXXII/

От Саши Шкурманова

"Не бойтесь науки, будьте частью ее".

Глазами Саши Шкурманова:

"Здравствуйте, дорогие преподаватели, выпускники, нынешние, а также будущие студенты кафедры физики кристаллов!
Хотелось бы поделиться с вами своим личным опытом работы в научной сфере Германии. Однако, начну рассказ с самых истоков.
Одним октябрьским днем, ровно восемь лет тому назад, нам, третьекурсникам, распределили научные темы и руководителей. По сути дела, это была воля судьбы, абсолютная случайность - мы тогда мало разбирались в актуальных научных проблемах физики конденсированного состояния и слабо представляли свою роль в разрешении этих проблем. Что касается меня, то мне была отведена задача моделирования процесса роста монокристалла сапфира в лаборатории №12 Института монокристаллов. Стоит ли говорить о том, какая высокая необходимость существует сегодня в качественных монокристаллах сапфира для техники, медицины и науки, и как важен контроль качества сапфира во время его роста? В то время эта тема показалась мне абсолютно незнакомой, а оттого и интересной.
Три года исследований прошли как один миг - в лаборатории №12 я написал свою курсовую, бакалаврскую и магистрскую работы. Однако, всё хорошее когда-нибудь кончается, и по завершению магистратуры, передо мной остро встал вопрос о том, где продолжить свою карьеру. Я очень хотел поступить в аспирантуру, и ссылаясь на мнения знакомых, решил для себя искать место в одном из университетах Германии.
Безусловно, проблематики, которыми занимаются те или иные научные группы уникальны, и найти группу, где также бы исследовали рост сапфиров было не просто нелегко, а скажем прямо - нереально. Психологически трудно было получать отрицательные ответы на запрос о месте в аспирантуры, однако, поговорка "кто ищет, тот всегда найдет" оказалась правдивой, и спустя три месяца поисков, меня пригласили поучаствовать в научном проекте по исследованию роста нанопроволок оксида цинка в университете Лейпцига в качестве аспиранта. Меня разрывали два противоположных чувства - с одной стороны, моя мечта получить степень PhD в немецком университете стала реальней, с другой стороны, рост наноструктур требовал совершенно других знаний и умений, чем были у меня. Приходилось осваивать новые техники - рост осуществлялся при помощи импульсно-лазерного осаждения, исследование нанопроволок и подложек, на которых они растут - при помощи атомно-силовой и растровой электронной микроскопии, высокоточного рентгеноструктурного анализа, эллипсометрии. Всё удалось освоить, в этом мне помогали коллеги по группе физики полупроводников.
Откровенно говоря, немецкий подход в исследованиях предполагает большую самостоятельность, однако у этого подхода есть две стороны. Положительная сторона заключается в том, что ты сам определяешь, как проводить исследования, что тебе нужно для этого, какие ресурсы, и сколько времени. Если твои идеи находят поддержку со стороны профессора-руководителя группы (а это случается в 9 случаях из 10), то всё в твоих руках, и никто не может тебя остановить, кроме тебя самого. Отрицательная сторона этого подхода в том, что вся ответственность ложится на твои плечи. Осознание этого подхода было для меня, пожалуй, самым сложным моментом в аспирантуре.
Однако, сплоченность интернационального коллектива группы, где каждый обладает своим уникальным опытом исследований, множество современной техники делали мою аспирантуру плодотворной. Месяц от месяца я получал гигантские результаты, которые обкатывал на конференциях и публиковал в статьях. Спустя 4,5 года с начала моей аспирантуры, я защитился и получил вожделенную степень "doctor rerum naturaleum".
Что же дальше? Путь у недавнозащитившихся прост - нужно укрепить свой опыт двумя-тремя годами в постдоктарантуре. Этот тот период, когда ты можешь не отвлекаться на необходимость написания диплома или диссертации, а проявляешь чуть более творческий подход в исследованиях и ищешь новые возможности для усиления своего научного багажа знаний. С марта этого года я работаю постдоком в исследовательском центре Юлиха, в институте наноэлектроники и полупроводников. Этот исследовательский центр насчитывает более трех с половиной тысяч сотрудников, которые заняты многочисленными проблемами на острие науки. В частности, мой проект, над которым я работаю - получение кремне-германиевых наноточек для их дальнейшего использования в амбициозной целе по созданию квантового компьютера.
Скорей всего, кто-то из читателей справедливо заметит, что мое повествование затянулось, поэтому я спешу сделать вывод. Мир красив своей сложностью. Тайны устройства Вселенной, ее законы необычайно притягательны и интересны. Не бойтесь броситься с головой в их изучение, вооружитесь наукой, и преумножайте знания человечества. Возможно, ваш труд станет лишь частичкой, маленьким кирпичиком в огромной стене научного познания. А возможно, ваш вклад станет краеугольным камнем, и соединит воедино разнозненные факты и сведения, дав начало новой научной сфере. Не бойтесь науки, будьте частью ее. Для этого существует множество возможностей и путей - ищите свой собственный. Надеюсь, что мой рассказ подтолкнет будущих студентов сделать правильный выбор профессии, а нынешних студентов смотивирует не уйти, а остаться в науке. А преподавателям, учителям, наставникам я бы хотел еще и еще раз сказать огромное спасибо за то, что помогли мне сделать мой выбор.
P.S. Для интереса читателя, предлагаю небольшой ролик о факультете физики и наук о Земле университета Лейпцига, где я закончил свою аспирантуру:
https://www.youtube.com/watch?v=QVHGZTGQAJs
А если у кого-то возникли какие-либо вопросы, то я с превеликим удовольствием на них отвечу.
Желаю вам всего доброго и удачи!"
Alexander Shkurmanov сторінка RG



Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube. 
Підписуйтесь на сторінку у fb.
https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті ХНУ імені В.Н. Каразіна