Підбірка матеріалів до проведення першого уроку згідно із рекомендаціями МОН

 Рекомендації МОН щодо проведення Першого уроку у 2024/2025 навчальному році




Завантажити лист можна за посиланням

29 серпня в Україні відзначається День пам’яті захисників України, які загинули в боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України. Цей день встановлено Указом Президента України від 23 серпня 2019 року № 621 для увічнення героїзму військовослужбовців і добровольців, котрі віддали життя за батьківщину. Збереження і гідне вшанування пам’яті полеглих захисників України є священним обов’язком держави і суспільства.

Заходи, присвячені Дню пам’яті захисників України, які загинули в боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України, можуть бути проведені на рівні навчального закладу, кількох паралельних класів та / або на рівні класу.

Рекомендовані форми проведення:

✔ екскурсії до місць пам’яті, пов’язаних із військовою звитягою Українського народу;

✔ дискусійні майданчики;

✔ урок-презентація «Україна – мати. Вмій її захищати;

✔ літературна майстерня / усний журнал;

✔ конкурс плакатів «Героям слава!»;

✔ спортивні змагання «Естафета мужності» тощо.

Під час підготовки матеріалу та вибору форми заходу рекомендуємо приділити особливу увагу таким питанням: тяглість українських військових традицій від давнини до сьогодення; гідне вшанування бойового подвигу, звитяги, самовідданості громадян, які присвятили своє життя служінню Українському народу; посилення суспільної уваги та турботи про захисників рідної землі; збереження та розвиток національних військових і обрядовопобутових традицій; популяризація серед української молоді військової справи та здорового способу життя, фізичної культури.

Орієнтовна тематика Першого уроку та інших заходів присвяченого захисникам України.:

«В єдності наша сила»,

«З відданістю Україні в серці»,

«Українські звитяжці. Історична подорож у часі. Славетні імена України»,

«Нині – вільна й незалежна Україна-ненька. Її ревно захищають нові козаченьки»,

«Ніхто, крім нас!»,

«Я люблю свою країну»,

«Тісніше станьте, сильні духом, під прапором одним»,

«Україна у моєму серці!»,

«Волонтер – мирний воїн»,

«Берегиня чи амазонка? Жіноче обличчя війни»,

«Національна самоідентичність і народні традиції українців»,

«Історія тих, хто не скорився»,

«Мужність і відвага крізь покоління».

Обираючи місце, форми, методи та прийоми проведення заходів, педагогам слід враховувати вікові особливості учнів; можливості забезпечення класу (школи) технічними засобами навчання.

Під час підготовки до Першого уроку та інших заходів, присвячених захисникам України, пропонуємо скористатися Методичними рекомендаціями для закладів освіти до Дня пам’яті захисників України, які загинули в боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України, розробленими Українським інститутом національної пам’яті.

 Корисні тематичні посилання: ресурси та матеріали Інституту

Інтерактивна карта повномасштабного вторгнення Росії в Україну. Систематизує інформацію про перебіг російсько-української війни після повномасштабного вторгнення РФ в Україну та її наслідки в регіональному вимірі. Ресурс створений і наповнюється командою фахівців Української жіночої варти та Українського інституту національної пам’яті, доступний за посиланням.

Віртуальний музей російської агресії – перший в Україні інтернет-портал про події та злочини, скоєні під час окупації Російською Федерацією територій України – Криму та частини Донецької та Луганської областей. Ресурс містить найрізноманітніші дані українською та англійською мовами: свідчення очевидців, архівні джерела, усноісторичні джерела, інформацію ЗМІ, рішення та резолюції міжнародних організацій, фото та відеоматеріали.

Портал створений Українським інститутом національної пам’яті, Представництвом Президента України в Автономній Республіці Крим, Офісом Генерального прокурора, прокуратурою АР Крим та міста Севастополя, Міжнародним фондом «Відродження», Центром дослідження безпекового середовища «Прометей».

Інформаційні матеріали до Дня пам’яті захисників України, які загинули в боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України (Міністерство у справах ветеранів України)

Біла книга антитерористичної операції на сході України (2014-2016)

7 років збройної агресії Росії проти України. Інфографіка (Міністерство закордонних справ України)

Указ Президента України від 23 серпня 2019 року No 621 “Про День пам’яті захисників України, які загинули в боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України”

Правила ведення мовлення на теле- і радіоканалах у дні трауру (скорботи, жалоби) та дні пам’яті, затверджені рішенням Національної ради від 23 серпня 2015 року N 1146


Серія банерів про перший рік війни (у серії використані фото: Міністерство оборони України, Генштаб ЗСУ, Timothy Fadek, Christopher Occhicone, Dan Kitwood, Віктор Боринець, Salwan Georges, Thomas Peter, Гліб Гаранич, REUTERS).

Видання Інституту:

«Воїни Дніпра: цінності, мотивації, смисли»;

«Дівчата зрізають коси». Книга про жінок на війні;

«Дівчата зрізають коси» англійською мовою / «Girls cutting their locks»;

«Волонтери: Сила небайдужих»;

«Капелани. На службі Богу і Україні»;

«Люди «сірої зони»: свідки російської анексії Криму 2014 року».

Без ротації


Дякую за коментар і вподобайку!
Бережіть себе і родину!

Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com/
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation
FB: https://www.facebook.com/educationXXII/
YouTube: https://www.youtube.com/@educationpakhomova

Патріотичні вправи, завдання, ігри + презентація "Визначні міста України" у вільному доступі

 Патріотичні вправи, завдання, ігри, презентація


Пропонуємо ознайомитися або завантажити безкоштовно для уроків і виховних заходів цікаві ігри, завдання, вправи і вікторини з патріотичного виховання.

1. Вправа “Патріотичне кредо”


Мета: ознайомити учнів з історичними подіями та відомими постатями, які зробили вагомий внесок у розвиток української історії, культури та суспільно-політичної думки; розвивати патріотичні почуття на прикладі життя і діяльності відомих українців (земляків); формувати вміння визначати власні ціннісні орієнтири та обґрунтовувати їх співставлення з існуючими у
суспільстві.

Україна має давні культурні традиції та досвід державотворення, адже вона пройшла непростий шлях до здобуття своєї Незалежності, бо її історія та велич творилась віками людьми, чиї імена викарбувані в серці кожного українця.

Завдяки їх відвазі та відданості рідній землі ми отримали у спадок вільне та незалежне сьогодення. Ми не маємо права знехтувати цим подарунком. І не має значення, на якій частині цієї величної держави ми проживаємо, ми – єдині. Єдині в думках, у помислах, у бажанні жити у вільній, незалежній державі з високими показниками її розвитку та співдружності її громадян.

“Відомі постаті, пов’язані з українським державотворенням”.


Що ви знаєте про видатні постаті (державні діячі, митці, науковці, дисиденти та інші), які зробили вагомий внесок в історію України й закарбувалися у пам‘яті всіх поколінь українців?

(Богдан Хмельницький. Іван Мазепа, Пилип Орлик , Шевченко Тарас Григорович, Франко Іван Якович, Андрій Шептицький, Грушевський Михайло Сергійович, Леся Українка, Винниченко Володимир Кирилович, Довженко Олександр Петрович, Григоренко ПетрГригорович, Сухомлинський Василь Олександрович , Гончар Олесь Терентійович, Лукяненко Левко Григорович, Горська Алла Олександрівна, Чорновіл В’ячеслав Максимович, Стус Василь Семенович, Чміленко Віктор Іванович)



2. Вправа асоціативний кущ "Патріот"


Дібрати асоціативний ряд до вислову “Патріот-це людина, яка…”.

Завдання полягає в тому, щоб навпроти кожної літери записати ті слова, які асоціюються у вас із поняттям “патріот”.

П – пожертвує своїм життям; …

А – активна; …

Т – турботлива; …

Р – роботяща; …

І – ініціативна; …

О – обізнана; …

Т – толерантна; …

Узагальнення асоціативного ряду:

“Отже, патріот – це… особистість, у якої в її “Я-духовному” відсутні такі негативні риси як зневага, заздрість, жадібність, зверхність, брехливість. Тому кожен повинен постійно працювати над собою, щоб вони зникли з його внутрішнього світу.

Отже, ми можемо зробити висновок, що в Україні підростають достойні громадяни, адже їм притаманні такі риси як… (обговорення). Ви – запорука майбутнього нашої держави, її оберіг. Від вас залежить її майбутнє.

3. Вправа "Прислів'я"


Згадайте закінчення прислів’я та дайте своє тлумачення

“Жити – … Вітчизні служити.”

“Батьківщина — мати, …умій за неї постояти.”

“Козацькому роду …нема переводу.”

“Учітесь, читайте, і чужому научайтесь, і ….свого не цуpайтесь.”

“Де народився – там і …згодився.”


4. Сенкан патріотичної тематики.


Довідкова інформація. Сенкан – це вірш, що складається з п‘яти рядків.

Назва “сенкан” походить від французького слова “п‘ять”.

Композиційна структура сенкану:

перший рядок має містити слово, яке позначає тему (зазвичай це іменник);

другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметника);

третій рядок називає дію, пов‘язану з темою, і складається з трьох слів (це дієслова);

четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного;

п‘ятий рядок складається з одного слова – синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.

Приклади сенканів:


Патріот

Сміливий, справжній

Любить, зберігає, примножує

Сповна відданий своїй Батьківщині Громадянин



Україна

Сильна, незалежна

Єднає, захищає, гарантує

Це наша спільна держава Мати


Захисник

Безстрашний, хоробрий

Боронить, допомагає, перемагає

Приклад для кожного громадянина

Герой



5. Визначні міста.


Мета: формувати патріотичний світогляд на основі активізації знань про визначні пам’ятки рідного міста, країни; закріпити в дітей знання про рідну країну, місто (село), які вони отримали під час бесід із вихователем; розвивати пам’ять, мислення зв’язне мовлення.

Обладнання: картки із зображеннями пам’ятників, площ, визначних місць як рідного міста (села), так і інших міст нашої країни.

Попередня робота: провести бесіду за кожною карткою; вихователь розповідає, що на ній зображено, чому це місце стало відомим, у якому місті воно розташоване.

Хід гри

Вихователь показує картку або слайд дітям, а вони називають, що на ній зображено. Дитина може також пояснити чим відома та де розташована ця пам’ятка. Інші діти можуть допомагати.

Презентація для проведення вправи:



6. Інтерактивні вправи на LearningApps

Познач країни-сусіди України


Українці - олімпійські чемпіони


Видатні українці


Корисні публікації:



ТРЕНІНГ З ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ

Добірка вправ, спрямованих на національно-патріотичне виховання учнів під час вивчення української мови


Джерела: 


Дякую за коментар і вподобайку!
Бережіть себе і родину!

Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com/
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation
FB: https://www.facebook.com/educationXXII/
YouTube: https://www.youtube.com/@educationpakhomova

Leonardo AI: Штучний інтелект у навчанні та викладанні

Інструменти штучного інтелекту. Leonardo AI Canvas Editor



🎨 Leonardo AI Canvas Editor: Нові горизонти для творчості та навчання

Сучасні технології на основі штучного інтелекту відкривають безмежні можливості для творчості, і Leonardo AI Canvas Editor – яскравий приклад цього! Цей потужний інструмент дозволяє створювати візуальні шедеври з допомогою AI, роблячи процес малювання та дизайну швидшим і простішим.

https://leonardo.ai/

Leonardo AI Canvas Editor стає чудовим інструментом для тих, хто хоче швидко і професійно створювати візуальні проєкти. Від навчальних завдань до особистих творчих проєктів – цей редактор відкриває нові горизонти для вчителів, учнів та митців.

🚀 Долучайтеся до світу творчості з Leonardo AI та відкрийте нові можливості для себе та своїх учнів!

#LeonardoAI #штучнийінтелект #творчість #освіта #дизайн #технології

https://leonardo.ai/




Запрошую взяти участь у діалогах на тему "Досліджуємо штучний інтелект".  
Мета:
  • створити майданчик, щоб була можливість ділитися практичними навичками у галузі використання штучного інтелекту в освіті усім, хто зацікавлений. 
Були б раді бачити кожного, хто бажає поділитися власним досвідом у роботі із новими ресурсами і почути думки колег у роботі зі штучним інтелектом.

Усе на безоплатній основі. 
Дякую, що ви зі мною. 

Запрошуємо приєднатися до групи у телеграм https://t.me/+ipAeJ1NQ9HwzZmZi, якщо бажаєте бути відвідувачем таких онлайн-зустрічей.

Дякую за увагу.
Гарного дня!
Бережіть себе і родину.

З повагою,
Пахомова Ірина.




5 патріотичних мультфільмів (Ukraine)

 Дізнайся більше про Україну: п'ять анімаційних серіалів для юних патріотів




Стаття "5 патріотичних мультфільмів" розповідає про п'ять анімаційних проєктів, що розкривають різні сторони історії та культури України. Серед них "Книга-мандрівка. Україна" – серія мультфільмів, яка знайомить з маловідомими фактами та видатними українцями, такими як Юрій Кнорозов і Варвара Каринська. "Знай наших" показує історичні події через мальовану анімацію, що полегшує сприйняття важливих знань для дітей. "Моя країна — Україна" через пластилінову анімацію знайомить з легендами та фольклором. "Це — наше, і це — твоє" показує досягнення України, а "Я з України" весело розповідає про національну культуру через пісні та казки.

Книга-мандрівка. Україна


Серія мультфільмів змінює уявлення про Україну. У кожному йдеться про wow-події та людей з нашої історії. «Книга-мандрівка. Україна» доводить, що українська історія наповнена не лише сумними подіями, а й безліччю успіхів та відкриттів, про які варто пам’ятати. Це анімаційна екранізація книги «Книга-мандрівка. Україна», де зібрано 1200 сюжетів. Кожна серія присвячена видатним українцям чи місцям, що здобули світову славу, але можливо не такі відомі в нас. Як-от Юрій Кнорозов, який першим розшифрував писемність майя, чи оскароносна дизайнерка костюмів кіно Варвара Каринська.

 


Знай наших


Серія мальованих мультфільмів розповідає про видатних українців та знакові події в нашій історії. Вони зацікавлять вже старших дітей, адже тут персонажі з історії оживають на екрані і дають змогу познайомитися наново з героями, які донедавна були відомі їм тільки з підручників історії чи літератури.

Мультфільми незавуальовано розповідають про Гоголя, бій під Крутами, братів Капранових, Розстріляне відродження, Олену Телігу. Ці знання неодмінно стануть у пригоді школярам. А в такій формі вони сприйматимуться легше, ніж на уроках. Кожен мультфільм зазвичай починається з розповіді автора — ілюстратора та музиканта Юрія Журавля. Як зазначає сам Юрій, його мультфільми спрямовані на творчий, патріотичний, суспільний та особистісний розвиток дитини. А це актуально завжди, навіть під час канікул.




Моя країна — Україна


Мультфільм про казкаря Сашка Лірника, який мав проблеми зі складанням казок, допоки не зустрівся з Котом Воркотом — мандрівником та знавцем України. Кіт доводить Сашкові, що не варто вигадувати казки вдома, а натхнення можна черпати з реальних історій та легенд рідного краю.

Мультсеріал виконаний у техніці пластилінової анімації. На створення кожної трихвилинної серії пішло по 4–5 місяців. У них ідеться про відому або забуту казку, українську історію чи легенду. Серії дають уявлення про цікаві українські міста, села та їхніх мешканців.

Мультфільм підійде для перегляду дітям молодшого та середнього шкільного віку. Зацікавить українським фольклором та навчить, що кожне, на вигляд звичайне, місце часто має надзвичайну історію.



Це — наше, і це — твоє


Мультсеріал «Це — наше, і це — твоє» власного виробництва українського дитячого телеканалу ПЛЮСПЛЮС розповідає про досягнення України, якими можна пишатися: найдовшу у світі українську гіпсову печеру, найбільші запаси солі в Європі, заповідник Асканія-Нова, український літак «Мрія», чорнозем, трембіти та Шлях із варягів у греки.

Наприклад, чи знаєте ви, що вага найдовшого музичного інструмента у світі — 8-метрової карпатської трембіти — всього 1,5 кг? Неймовірно, що цей дивовижний інструмент наші предки змогли створити понад 200 років тому. Або чи знали ви, що саме в нашій країні створена найпопулярніша різдвяна історія? Чи що саме українці спорудили першу масштабну зрошувальну систему?




Я з України


Песик Тото з друзями весело проводять час разом! У цій серіі вони дізнаються багато цікавого про Україну і заспівають улюблену пісню «Ой у лузі червона калина». Нумо разом дивитися! Навчальні відео для дітей допомагають пізнавати світ.


Джерело:  

#ПатріотичніМультфільми #ІсторіяУкраїни #АнімаціяДляДітей #КнигаМандрівкаУкраїна #ЗнайНаших #УкраїнськіГерої #НавчайсяЗМультфільмами #ЦеНаше #ЯзУкраїни

Дякую за коментар і вподобайку!
Бережіть себе і родину!

Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com/
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation
FB: https://www.facebook.com/educationXXII/
YouTube: https://www.youtube.com/@educationpakhomova

Корисні публікації:



«DATA-аналітик» абсолютно БЕЗКОШТОВНО

 Дистанційний курс «DATA-аналітик» абсолютно БЕЗКОШТОВНО



Окрім зарплати в доларах та всіх переваг віддаленої роботи, Data аналітик вміє «прогнозувати» майбутнє бізнесу. Саме тому ця айтішна професія буде популярною навіть через 100 років, а спеціалісти потрібними в усьому світі. 


То хто такий цей дата-аналітик? Дізнайтеся на безплатному курсі та оцініть свої шанси працювати в цій сфері.


Головні теми, про які ви дізнаєтесь на КУРСІ:

🔸 Що саме робить Data analyst і скільки заробляє.

🔸 Якими навичками має володіти початківець.

🔸 Скільки потрібно вчитись і що робити потім.

🔸 Яка англійська треба, щоб взяли у компанію.

🔸 Як знайти першу роботу в ІТ без досвіду.


Якщо мрієте про нову професію, реєструйтесь на БЕЗКОШТОВНИЙ КУРС «Професія: Data analyst» і навчайтесь. 


🙌🏼Це та година вільного часу, яка може змінити життя.


📱 ПРОЙТИ КУРС: https://eduhub.in.ua/modules/bazoviy-modul-142


Дякую за коментар і вподобайку!
Бережіть себе і родину!

Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com/
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation
FB: https://www.facebook.com/educationXXII/
YouTube: https://www.youtube.com/@educationpakhomova

ChatGPT: Штучний інтелект у навчанні та викладанні

Інструменти штучного інтелекту. ChatGPT: Штучний інтелект у навчанні та викладанні


Сучасні технології продовжують змінювати освітню сферу, і одним із найцікавіших інструментів є ChatGPT – потужний помічник на основі штучного інтелекту, що допомагає вчителям та викладачам організовувати свою роботу, підвищуючи продуктивність.

📌 У відео розповідається про кілька ключових способів використання ChatGPT у навчальному процесі:

  1. Швидке створення навчальних матеріалів: Від планів уроків до тестів – ChatGPT допомагає автоматизувати рутинні завдання, звільняючи більше часу для індивідуальної роботи з учнями.

  2. Допомога з дослідженнями: Інструмент може генерувати ідеї для проєктів, створювати короткі реферати та допомагати вчителям із збором та узагальненням інформації.

  3. Розвиток критичного мислення учнів: Учні можуть взаємодіяти з ChatGPT, ставлячи запитання і отримуючи відповіді на складні теми, що робить навчання інтерактивнішим.

  4. Персоналізовані рекомендації: Вчителі можуть використовувати ChatGPT для створення індивідуальних рекомендацій для учнів, що допоможе враховувати їхні сильні та слабкі сторони.

Цей інструмент значно спрощує навчальний процес та може стати незамінним помічником у підготовці та проведенні занять. Інтерактивність і швидкість роботи ChatGPT дозволяють вчителям і учням бути більш гнучкими у навчанні та отримувати максимально корисну інформацію за короткий час.

🌍 Використовуйте можливості штучного інтелекту в освіті вже сьогодні, і ви побачите, як ChatGPT може покращити навчання та зробити його більш ефективним!

#ChatGPT #штучнийінтелект #освіта #технології #інновації #навчання

У відео розповідається про використання штучного інтелекту, зокрема ChatGPT, в навчальних процесах. Показано, як цей інструмент може допомогти вчителям організувати свою роботу та підвищити продуктивність. Також наведені приклади практичного застосування ChatGPT в різних аспектах освіти.



Приєднуйтесь!

Дякую за репост і вподобайку!


Посилання на онлайн-ресурс:

https://openai.com/

Запрошую взяти участь у діалогах на тему "Досліджуємо штучний інтелект".  
Мета:
  • створити майданчик, щоб була можливість ділитися практичними навичками у галузі використання штучного інтелекту в освіті усім, хто зацікавлений. 
Були б раді бачити кожного, хто бажає поділитися власним досвідом у роботі із новими ресурсами і почути думки колег у роботі зі штучним інтелектом.

Усе на безоплатній основі. 
Дякую, що ви зі мною. 

Запрошуємо приєднатися до групи у телеграм https://t.me/+ipAeJ1NQ9HwzZmZi, якщо бажаєте бути відвідувачем таких онлайн-зустрічей.

Дякую за увагу.
Гарного дня!
Бережіть себе і родину.

З повагою,
Пахомова Ірина.


Підготовка до нового 2024-2025 навчального року

Нормативний путівник для закладів загальної середньої освіти у новому 2024-2025 н. р.



Підбірка «Нормативний путівник для закладів загальної середньої освіти у новому 2024-2025 навчальному році» є комплексним довідковим переліком документів для керівників, педагогів та органів управління освітою. Вона містить ключові нормативні документи та рекомендації, які регулюють освітній процес в умовах воєнного стану, забезпечення безпеки, укриттів та модернізації освітнього простору.

Підбірка включає рекомендації щодо облаштування укриттів, затверджені постанови про фінансування «Нової української школи», зміни до освітніх програм, а також методичні матеріали для розвитку STEM-освіти, інклюзії та психологічної підтримки учнів. Окремо висвітлено питання організації освітнього процесу для внутрішньо переміщених осіб, надання медичних послуг учням, а також інтеграції сучасних технологій в навчання.


Рекомендації Міністерства освіти і науки України «Укриття для закладів освіти «Моя Фортеця»

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 13 липня 2024 року № 754-р «Про розподіл обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти “Нова українська школа” у 2024 році»

Постанова Кабінету Міністрів України від 13 серпня 2024 року № 915 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 р. № 6 і від 27 грудня 2017 р. №1088»   (Застосовується з 01.09.2024 р.).

Наказ Міністерства освіти і науки України від 14 серпня 2024 року №1138 "Про надання грифа "Рекомендовано Міністерством освіти і науки України" (гриф надано модельним навчальним програмам для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти)

Лист ДНУ "Інститут модернізації змісту освіти" від 12 серпня 2024 року №21/08-1242 "Методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти у 2024/2025 навчальному році"

Наказ Міністерства освіти і науки України від 09 серпня 2024 року № 1120  "Про внесення змін до типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти" 

Наказ Міністерства освіти і науки України від 07 серпня 2024 року № 1112 "Про затвердження Порядку та умов здобуття загальної середньої освіти в комунальних закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні" (Зареєстрований в Міністерстві юстиції України 08 серпня 2024 року за № 1222/42567)

Лист ДНУ "Інститут модернізації змісту освіти" від 08 серпня 2024 року № 21/08-1233 "Про методичні рекомендації «Пріоритетні напрями роботи психологічної служби в системі освіти України у 2024/2025 навчальному році»

Перелік навчальної літератури та навчальних програм, рекомендованих МОН України для використання в освітньому процесі закладів освіти у 2024/2025 навчальному році:

Наказ Міністерства освіти і науки України від 02 серпня 2024 року № 1093 "Про затвердження рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання". Рекомендації щодо оцінювання результатів навчання здобувачів освіти відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти

Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами / методичні рекомендації / укладачі: Н. Софій, О. Стягунова, О. Федоренко. Київ, УІРО, 2024

Наказ Міністерства освіти і науки України від 30 липня 2024 року № 1072 «Про затвердження концептуальних засад реформування історичної освіти в системі загальної середньої освіти»

Лист Державної служби якості освіти України від 25 липня 2024 року № 01/01-23/1515 щодо рекомендацій про організацію сучасного освітнього середовища, облаштування укриттів для учасників освітнього процесу та з питань функціонування шкільних музеїв

Постанова Кабінету Міністрів України від 23 липня 2024 року № 841 «Про початок навчального року під час воєнного стану в Україні»

Лист Міністерства освіти і науки України від 22 липня 2024 року №1/13007-24 "Про методичні рекомендації щодо соціалізації та інтеграції дітей внутрішньо переміщених осіб у громадах"

Методичні рекомендації державної установи «Український інститут розвитку освіти» щодо облаштування харчоблоків у закладах загальної середньої освіти

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 5 липня 2024 року № 632-р «Про затвердження плану заходів з реалізації Національної стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі на 2024 рік»

Постанова Кабінету Міністрів України від 5 липня 2024 року № 796 «Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» у 2024 році»

Наказ Міністерства освіти і науки України від 13 червня 2024 року № 836 "Про внесення змін у методичні рекомендації щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні"

Лист Міністерства освіти і науки України від 10 червня 2024 року №1/10245-24 "Про стабілізацію роботи  об’єднаної енергетичної системи України"

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 7 червня 2024 року № 527-р «Про схвалення Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року та затвердження операційного плану заходів з її реалізації на 2024-2026 роки»

Лист Міністерства освіти і науки України від 5 червня 2024 року № 1/9979-24 «Про підготовку закладів освіти до нового навчального року та проходження осінньо-зимового періоду 2024/2025 року»

Лист Міністерства освіти і науки України від 5 червня 2024 року № 1/9930-24 "Про надання роз’яснень щодо формування 1-х класів з 01.09.2024 ​та розподілу освітньої субвенції"

Лист Директорату шкільної освіти Міністерства освіти і науки України від  3 червня 2024 року №1.1/9807-24 "Про особливості розподілу обов'язків між керівником закладу загальної середньої освіти та його заступниками"

Наказ Міністерства освіти і науки України від 12 квітня 2024 року № 504 «Про надання грифа "Рекомендовано Міністерством освіти і науки України" модельним навчальним програмам для закладів загальної середньої освіти»

Наказ Міністерства освіти і науки України від 29 березня 2024 року № 422 «Про надання грифа "Рекомендовано Міністерством освіти і науки України" підручникам для осіб з особливими освітніми потребами»

Наказ Міністерства освіти і науки України від 5 лютого 2024 року № 124 «Про надання грифа “Рекомендовано Міністерством освіти і науки України” підручникам для 7 класу закладів загальної середньої освіти»

Лист Міністерства освіти і науки України від 12 січня 2024 року № 1/546-24 "Про затвердження Організаційно-методичних вказівок з підготовки населення до дій у надзвичайних ситуаціях на 2024–2025 роки"

Рекомендації Уповноваженого із захисту державної мови щодо норм Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» та Кодексу України про адміністративні правопорушення, які стосуються обов’язкового застосування державної мови у діяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій державної і комунальної форм власностi

Лист Міністерства освіти і науки України від 27 жовтня 2023 року № 1/16742-23 "Про застосування державної мови у сфері освіти"

Лист Міністерства освіти і науки України від 3 серпня 2023 року № 1/11479-23 «Про методичні рекомендації» «Безпечне освітнє середовище: Надання індивідуальної підтримки учням з особливими освітніми потребами під час підготовки до реагування на надзвичайні ситуації»

Рекомендації МОН України щодо організації програм з надолуження освітніх втрат

Наказ Міністерства охорони здоров'я України від 25 серпня 2023 року № 1351 “Про організацію медичних оглядів дітей та інших осіб для зарахування їх до закладів освіти, дитячих закладів оздоровлення та відпочинку”

Наказ Міністерства освіти і науки України від 21 серпня 2023 року  № 1022 «Про забезпечення навчання учнів, які виїхали з України внаслідок повномасштабного вторгнення Російської Федерації і здобувають освіту в закладах освіти країни перебування та України»

Наказ Міністерства освіти і науки України від 15 травня 2023 року №563 "Про затвердження методичних рекомендаціц щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні"

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 07 квітня 2023 року № 301-р "Про схвалення Концепції безпеки закладів освіти"

Положення про атестацію педагогічних працівників (Затверджено наказом Міністерства освіти і науки України 9 вересня 2022 року № 805)

Наказ Міністерства освіти і науки України від 08 серпня 2022 року № 707 «Про затвердження Інструкції з ведення ділової документації у закладах загальної середньої освіти в електронній формі»

Інструктивно-методичні матеріали щодо порядку підготовки закладу освіти до нового навчального року та опалювального сезону з питань цивільного захисту, охорони праці та безпеки життєдіяльності (Лист Міністерства освіти і науки України від 11 липня 2022 року № 1/7707-22)

Алгоритм дій місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, органів управління освітою, керівників закладів освіти щодо забезпечення укриття учасників освітнього процесу у фонді захисних споруд цивільного захисту 

Пам’ятка засновника (керівника) закладу освіти щодо організації створення фонду захисних споруд цивільного захисту та організації укриття у ньому здобувачів освіти та персоналу

Рекомендації щодо організації укриття в об'єктах фонду захисних споруд цивільного захисту персоналу та дітей (учнів, студентів) закладів освіти (лист ДСНС від 14 червня 2022 року № 03-1870/162-2)

Лист Міністерства освіти і науки України від 15 червня 2022 року № 1/6435-22 "Щодо забезпечення освіти осіб з особливими освітніми потребами"

Лист Міністерства освіти і науки України від 10 червня 2022 року № 1/6267-22 «Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України»

Наказ Міністерства освіти і науки України  від 13 травня 2022 року № 438 «Про деякі питання зарахування до закладів  загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні» 

Лист Міністерства освіти і науки України від 16 квітня 2022 року № 1/4202-22 «Щодо зарахування до 1-го класу закладів загальної середньої освіти» 

Лист Міністерства освіти і науки України від 4 квітня 2022 року № 1/3872-22 "Про методичні рекомендації "Перша психологічна допомога. Алгоритм дій"

Рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти (Наказ Міністерства освіти і науки України від 01 квітня 2022 року № 289)

Лист Міністерства освіти і науки України від 29 березня 2022 року № 1/3737-22 "Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні"

Абетка для директора. Рекомендації до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти 

Рекомендації Державної служби якості освіти України спільно з експертами ініціативи «Система забезпечення якості освіти» (SURGe) «Безпечне освітнє середовище: нові виміри безпеки»

Постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2021 року № 1062 "Про затвердження Положення про ліцей"

Наказ Міністерства освіти і науки України від 30 липня 2021 року № 868 "Про затвердження форм звітності з питань діяльності закладів загальної середньої освіти та інструкцій щодо їх заповнення"

Методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти (Наказ Міністерства освіти і науки України від 13 липня 2021 року № 813)

Методичні рекомендації Державної установи «Український інститут розвитку освіти»щодо формування інформаційно-цифрової компетентності педагогічних працівників

Постанова Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 року № 957 "Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти"

Наказ Міністерства освіти і науки України від 13 липня 2021 року № 813 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів заеладів загальної середньої освіти"

Постанова Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 року № 305 "Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку"

Постанова Кабінету Міністрів України від 20 січня 2021 року № 31 "Про затвердження Порядку здійснення медичного обслуговування учнів закладів загальної середньої освіти"

Наказ Міністерства освіти і науки України  від 30 листопада 2020 року № 1480 "Про затвердження Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах загальної середньої освіти"

Наказ Міністерства освіти і науки України від 08 вересня 2020 року № 1115 "Деякі питання організації дистанційного навчання" (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 28 вересня 2020 року за № 941/35224) (Із змінами). Цим наказом затверджено Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти

Наказ Міністерства охорони здоров'я України від 25 вересня 2020 року № 2205 "Про затвердження Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти"

Методичні рекомендації щодо організації роботи сайту закладу освіти (із фокусом на повагу прав людини в онлайновому просторі) (Лист ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» від 4 червня 2020 року №22.1/10-1154)

Наказ Міністерства освіти і науки України від 30 травня 2019 № 755 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо створення, змісту та завантаження е-портфоліо"

Наказ Міністерства освіти і науки України від 7 грудня 2018 року № 1369 "Про затвердження Порядку проведення державної підсумкової атестації"

Наказ Міністерства освіти і науки України від 13 березня 2017 року № 369 "Про затвердження Положення про екстернат у загальноосвітніх навчальних закладах"

Наказ Міністерства освіти і науки України 12 січня 2016 року № 8 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 10 лютого 2021 року № 160) "Про затвердження Положення про індивідуальну форму здобуття повної загальної середньої освіти"

Наказ Міністерства освіти і науки України від 14 липня 2015 року № 762 "Про затвердження Порядку переведення учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти до наступного класу"

Наказ Міністерства освіти і науки України від 2 липня 2009 року № 496 "Про внесення змін до Положення про психологічну службу системи освіти України"

Наказ Міністерства освіти і наууки України та Міністерства охорони здоров'я України від 20 липня 2009 року № 518/674 "Про забезпечення медико-педагогічного контролю за фізичним вихованням учнів у загальноосвітніх навчальних закладах"

Наказ Міністерства освіти і науки України від 2 серпня 2005 року № 458 “Про затвердження Положення про організацію фізичного виховання і масового спорту в дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах України”

Наказ Міністерства освіти і науки України від 9 вересня 2000 року 434 "Про затвердження Положення про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти"

Наказ Міністерства освіти і науки України від 14 травня 1999 року № 139 "Про затвердження Положення про бібліотеку загальноосвітнього навчального закладу Міністерства освіти України"

Дякую за коментар і вподобайку!
Бережіть себе і родину!

Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com/
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation
FB: https://www.facebook.com/educationXXII/
YouTube: https://www.youtube.com/@educationpakhomova