Дидактичні ігри до Нового року (STEM)

Безкоштовні дидактичні ігри до Новорічних свят (НУШ)




Дидактична гра “Знайди однакові сніжинки”


Мета: учити дітей спостерігати за навколишнім світом, помічати незвичайне у звичайному; формувати вміння робити висновки; розвивати логічне мислення, уміння аналізувати; працювати над розвитком усного мовлення дітей; виховувати бажання пізнавати світ.


У кожній групі — «Чарівна скринька», з якої діти дістають сніжинки, розглядають їх.

Завдання:

□ дослідити, скільки промінчиків має сніжинка;

□ чи всі вони однакові.

Висновок

□ Усі сніжинки мають 6 промінчиків.

□ Усі сніжинки різні.

— Коли йде сніг, я дуже люблю підставляти рукавицю і довго- довго розглядати сніжинки. Під час снігопаду мільйони сніжинок падають на землю. Досі не вдалося знайти двох однакових. Так як же утворюється це крихке диво?

Основа для формування сніжинки — її крихітне ядро — це льодяні порошинки в хмарах. Спочатку з’являються крихітні кристали, чисті та прозорі. Поступово ці кристалики «приклеюються» один до одного, поки їх не набереться сотня або навіть більше.

У міру того як сніжинка зростає, вона важчає і падає на землю. Її форма змінюється.

Форма сніжинки — це природний запис її маршруту різними хмарами з різною температурою. Кожна сніжинка неповторна, зі своєю чудовою конструкцією, єдина у всьому світі. Подивіться на сніжинку — і ви побачите складну фігуру, де всередині однієї зірочки знаходяться інші кристали.

Не існує п’ятикутних або семикутних сніжинок, усі вони мають суворо шестикутну форму. І ці форми дуже різноманітні.

Перегляд дидактичної гри “Знайди однакові сніжинки”:

Завантажити дидактичну гру “Знайди однакові сніжинки” тут.

Відео "Як утворюються сніжинки?"




Джерело.



Гра «Прикрась ялинку»

Новорічна гра для дітей дошкільного віку. 
Мета: навчати дітей працювати за зразком, відтворювати поданий малюнок, закріплювати кольори. Розвивати увагу, мислення. Виховувати старанність, Також у грі можна закріплювати такі поняття як "верх", "низ", "право", "ліво".

Перегляд гри:


Завантажити: тут.

Гра "Асоціації"


— Які слова пов’язані зі словом сніжинка? Обґрунтуй свою відповідь.

Перегляд гри:


Завантажити: тут.


Якщо ресурси були корисними, залиште свій коментар або зробіть символічний переказ на картку

5355 5712 8132 2123

Дякую!

Корисні публікації:








Бережіть себе і родину! Все буде Україна!



+5 корисних ресурсів для дітей і дорослих

+5 корисних ресурсів для дітей і дорослих: книги, фільми, сайти


1. «Видавництво Старого Лева»


«Видавництво Старого Лева» надало безплатний доступ до казок. Також компанія відкрила доступ до відео, де твори читають улюблені дитячі письменники.



Електронні версії видань можна отримати за цим посиланням: натискай



Щоб отримати електронну книгу вам потрібно:

1) Зареєструватися та/або залогінитися у Спільноті Старого Лева.

2) Серед запропонованих книжок в електронному форматі обрати ті видання, які вподобали, та додати їх в кошик (натиснувши кнопку «Купити електронну книжку») і завершити оформлення замовлення. Вартість книг у переліку вище – 0 грн.


3) Одразу після завершення оформлення замовлення книжка стане доступною для завантаження в особистому кабінеті у форматах epub, fb2, pdf та mobi.

2. «Ранок» 

Видавництво «Ранок» надало безплатний доступ до дитячих книг. Електронні версії видань можна отримати за цим посиланням: натискай

Наприклад: "Як правильно ревіти?"


3. MEGOGO

Медіасервіс MEGOGO надав безплатний доступ до мультфільмів, фільмів та аудіоказок на своїй платформі.

Фільми, мультфільми та аудіоказки можна отримати за цим посиланням: натискай



4. Keiki (Genesis)

Компанія Keiki (Genesis), що розробляє розвивальні застосунки для дітей, надала безплатний доступ до своїх ігор.

Фільми, мультфільми та аудіоказки можна отримати за цим посиланням: натискай



5. Коло сім’ї»


Центр здоров’я та розвитку «Коло сім’ї» опублікував навчальні матеріали на тему «Діти та війна: навчання технік зцілення». У них розповідається про те, як допомогти дітям пережити психотравмуючі події війни. Щоб завантажити посібник, натискай.

6. Levko.Info Дитячий Сайт

Дитячий сайт, що пропонує багатий вибір дитячих ігор, лічилок, загадок, віршів, казок, аудіо- та відеоматеріалів. Також тут можна знайти розмальовки, найпростіші кулінарні рецепти для малечі, матеріали про дитячі свята, а ще поради до різноманітних саморобок.

7. Світ казкового дитинства




8. Розвиваємо уяву:




Додаткові корисні публікації:






Якщо ресурси були корисними, залиште свій коментар або зробіть символічний переказ на картку

5355 5712 8132 2123

Дякую!

Бережіть себе і родину! Все буде Україна!





Як вставити текст у відео? (WeVideo, Kapwing)

 Онлайн-інструменти для додавання тексту у відео (WeVideo, Kapwing)




1. WeVideo

https://www.wevideo.com/education


Редактор WeVideo дозволяє легко вставляти текст у ваші кліпи. Це дозволяє налаштувати текст так, як вам потрібно. Ви можете змінити стиль тексту, шрифт і тривалість. WeVideo пропонує доступ до великої колекції шрифтів на вибір. Ви також можете змінити розмір тексту відповідно до власних потреб редагування. Ви можете використовувати редактор WeVideo, щоб установити час початку та закінчення для ваших субтитрів, дозволяючи вам вирішити, коли текст з’являється в кліпі та як довго ви бажаєте, щоб він відображався на екрані. Ваше остаточне відео з коментарями можна завантажити та поділитися з іншими в Інтернеті.

Інструкція по роботі в WeVideo (англійська мова)




WeVideo дозволяє легко зареєструватися безкоштовно, використовуючи свій обліковий запис Google або Facebook або ввівши свою електронну адресу та основну інформацію. 
Ваш безкоштовний обліковий запис WeVideo дійсно має деякі обмеження, але він надає такі функції:

Публікуйте 5 хвилин відеоконтенту на місяць
Використовуйте шаблони перетягування, щоб створити свій відеошедевр
Записуйте свій екран, веб-камеру та створюйте голос за кадром
Створюйте GIF-файли, відео та подкасти

Коли ви реєструєте свій обліковий запис, WeVideo задасть вам кілька простих запитань про те, для чого ви створюєте відео та тип вмісту, який вони можуть допомогти вам створити. Створення відео може включати соціальні мережі, презентації, особисті спогади, шкільні проекти, відеоблоги та багато іншого.


2. Kapwing


https://www.kapwing.com/tools/add-text

Kapwing це ще один хороший інструмент, який допоможе вам додати текст до ваших відео онлайн. Це дозволяє завантажувати власні текстові шрифти, змінювати колір тексту та розміщувати повідомлення будь-де на відео. Ось як додати текст до відео на Kapwing: завантажте своє відео або вставте на нього посилання. У редакторі натисніть вкладку «Текст» і вставте текст. Потім ви можете редагувати свій текст так, як вам потрібно: ви можете змінити стиль шрифту, колір, розмір і тривалість. Ви також можете додати анімацію або ефекти до свого тексту протягом усього відео. Після цього клацніть, щоб експортувати своє відео та поділитися ним за допомогою унікального URL-посилання.


Джерело


Якщо ресурси були корисними, залиште свій коментар або зробіть символічний переказ на картку

5355 5712 8132 2123

Дякую!

Бережіть себе і родину! Все буде Україна!

Дидактичні матеріали до дня толерантності

 Дидактичні матеріали і вправи до дня толерантності (вільний доступ)

Вправа «Толерантність»


Мета: розширити знання та уявлення учнів про толерантну поведінку. Здатність поводитися толерантно може стати особистісною рисою, а відтак — забезпечити успіх у спілкуванні. Толерантні люди більше знають про свої недоліки та педагоги. Вони критично ставляться до себе і не звинувачують у своїх бідах інших. Вони не перекладають відповідальність на інших. Толерантна людина не розфарбовує світ двома кольорами — чорним і білим. Вона не акцентує увагу на розбіжностях між «своїми» та «чужими», а тому готова вислухати та зрозуміти думки інших. Почуття гумору і здатність посміятися над своїм слабким місцем — особлива риса толерантної людини. У здатної до цього людини менша потреба домінувати та зверхньо ставитися до інших.

Примітки:

1.Заздалегідь роздрукувати літери, що належать слову «Толерантність».

2.Клас розподілити на пари. Учасники витягають одну з літер цього слова, на яку і підбиратимуть значення слова «толерантність». Наприклад: «Т» — терпіння, творчість, талант, «Л» — лагідність, ласкавість тощо.

3. Після обговорення учасники розфарбовують долоньки із літерами маркерами різних кольорів. Збираємо слово "ТОЛЕРАНТНІСТЬ" і кріпимо літери на плакат. Дістаємо яскравий і наочний плакат, результат колективної творчості, зміст якого підготовлений учнями.

Переглянути:


Завантажити: тут.



Вправа «Пустіть мене в коло» (5хв)


Ведучий попереджає про те, що зараз відбудеться своєрідний «практикум» з толерантності. Із групи вибирається людина (бажано лідер, загальний улюбленець). Йому повідомляють про те, що він повинен у будь-який спосіб — хитрістю, лестощами, підкупом, обманом, силою, а може, використовуючи дружні зв'язки,— дістатися середини кола. В цей час група береться за руки, утворюючи замкнуте коло. Решта учасників не повинні пускати в коло вибрану людину. 
Гра триває доти, доки вибраний не пробереться в коло або не вичерпає всі можливості для цього.

Після цього обов'язково проводиться рефлексія. 
Для цього учням пропонується відповісти на такі запитання: 

• Як відчував себе вибраний? 
• Чи важко йому було знаходитися поза колом? • Чому? Який спосіб йому здавався найдієвішим?• Чому? 
• Якби гра починалася спочатку, чи погодився б він знов знаходитися поза колом? 
• Які почуття переживали учні в колі? • Чому? 
• Чи хотілося впустити вигнаного в коло? • Чому? 
• Хотілося б побувати на його місці? 
• Які асоціації викликала ця гра? 
• Чи існують подібні ситуації в реальному житті? 
• Як виникають такі ситуації і що з ними можна зробити? 
• Чому ви послухалися ведучих (не пускали однокласника в коло)? 
• Як ви вважаєте, навіщо ми провели цю гру? 

Після проведення цих вправ або однієї з них (виходячи із ситуації в групі) самі учні відповідно до порушених проблем і викликаних ними відчуттів проводять письмову рефлексію (можна вибрати найцікавіші думки і помістити їх у газету).

Приклади:
Т – терплячий, товариський, тактовний 
О – обережний, об’єктивний, оригінальний, особливий 
Л – лояльний, лагідний, легкий у спілкуванні 
Е – енергійний, елегантний, ефективний 
Р – рівний, розсудливий, рівнозначний, рівноправний 
А – активний, акуратний, авторитетний 
Н – надійний, найдорожчий 
Т – терплячий, толерантний 
Н – необхідний людям, ніжний, незалежний 
І – інтелігентний, ідеальний, ідейний 
С – співпереживаючий, співчуваючий, сприймаючий свободу думок і дій іншого, страждаючий 
Т – тактовний, товариський

Робота в групах «Два світи» (15 хв)

 
Мета: узагальнити уявлення учасників про толерантність і толерантну поведінку, підвести до висновку про необхідність жити за принципами толерантності. Учасники об'єднуються у дві групи (за принципом день-ніч) і одержують аркуші ватману, фломастери, газети, журнали, ножиці, клей. Можна роздрукувати фотографії певних ситуацій.

Тренер говорить про те, що сьогодні кожна група має чудову нагоду — створити свій світ — «Світ толерантності» і «Світ інтолерантності». Звертаючи увагу на риси свого характеру і свої бажання, учасникам пропонують створити колаж свого світу, країни й назвати його. Протягом 10 хв група працює над створенням колажу. Потім представник від групи представляє колективну роботу. 
Обговорення 
Висновок: порівнявши два протилежні світи, ми наочно бачимо, що людина, яка живе у світі добра, взаєморозуміння, терпимості з людьми інакших релігій, націй, культур, почувається особистістю, яка може розкрити всі свої найкращі риси, бути корисною своєму народу, оточенню. Людина, яка живе в толерантному світі, по-справжньому щаслива і дарує це щастя, любов людям довкола.

Перегляд:


Звантажити: тут.

Якщо ресурси були корисними, залиште свій коментар або зробіть символічний переказ на картку

5355 5712 8132 2123

Дякую!

Додаткові корисні матеріали:

Бережіть себе і родину! Все буде Україна!




Відео для актуалізації опорних знань (STEM)

 Як тварини використовують фізику у своєму повсякденному житті




Часто ми чуємо питання від учнів "Як це знадобиться в житті? Де це використовується?" 

Пропозиція починати заняття із відео, де представлено дія певних законів природи, і як тварини використовують закони фізики у своєму повсякденному житті, і де ці дослідження можна використати у реальному житті.


Як ведмідь пересувається по крихкій кризі?


Тема: Тиск


Правила поведінки на льоду

  1. Міцність льоду пропонується перевіряти пішньою. Якщо після першого удару лід пробивається і на ньому з’являється вода, то вихід на лід забороняється. Не дозволяється перевіряти міцність льоду ударами ніг.
  2. При пересуванні по льоду треба бути обережним, уважно стежити за його поверхнею, обходити небезпечні і підозрілі місця (швидка течія води, вмерзлі в лід кущі, траву та ін.). Не дозволяється виходити на лід у нічний час.
  3. Під час групового переходу по льоду необхідно рухатись на відстані 5-6 метрів один від одного і уважно стежити за тим, хто іде попереду.
  4. Переходити водойми на лижах дозволяється тільки тоді, як переконались в міцності льоду. З метою забезпечення безпеки при пересуванні на лижах по льоду необхідно відстебнути кріплення лиж, зняти петлі лижних палок з кистей  рук, наплічник тримати на одному плечі.
  5. Кататися на ковзанах дозволяється тільки на спеціально обладнаних  катках.
При наданні допомоги людині, яка провалилась під лід, не можна рухатися до неї в повний зріст, тому що існує небезпека самому потрапити в біду. До потерпілого слід наближатися лежачи, розкинувши руки і ноги, тому що так ми зменшуємо тиск на поверхню льоду.
Відомо, що чим більша площа поверхні, тим менший тиск при однаковій силі навантаження.

Тиск — це фізична величина, яка характеризує результат дії сили і дорівнює відношенню сили, яка діє перпендикулярно до поверхні, до площі цієї поверхні

А що відбувається, коли собака струшує воду зі своєї шерсті? 





Цікаві дослідження провела інженерна група вчених в Технологічному інституті штату Джорджія (США). Для вивчення процесу обтрушування, вони обливали водою різних тварин.

В експерименті були задіяні 40 особин 15 видів ссавців різних розмірів, від величезного ведмедя до маленької миші. При проведенні швидкісної відеозйомки, дослідники прийшли до висновку, що розміри тварини істотно впливають на частоту рухів при зтрушуванні води. Чим більша тварина, тим повільніше вона труситься. Так, наприклад, частота струсів ведмедя всього чотири герца, а миші – цілих 27 герц! Найбільш ефективно процес струшування води відбувається у тварин, шкура яких не сильно щільно облягає тіло і кілька відвисає.

Дані дослідження проводяться з метою подальшого застосування їх результатів у повсякденному житті, наприклад, для встановлення найбільш оптимальної частоти обертання барабана пральної машини в процесі віджимання і сушіння білизни.

Чи п’ють коти, як ми? 


Тварини розробили низку стратегій пиття залежно від фізіологічних обмежень. Хребетні використовують для пиття язик; найпоширенішим прикладом є пиття кішок і собак. Кішка п'є за допомогою тонкого механізму, заснованого на прилипанні води до оберненої сторони язика. Комбінований експериментальний і теоретичний аналіз показує, що кішка використовує інерцію рідини, щоб здолати гравітацію та втягнути рідину в рот. Ця конкуренція між інерцією та гравітацією встановлює частоту роботи язика та дає прогноз для залежності частоти від маси тварини.

Детальніше у статті: How Cats Lap: Water Uptake by Felis catus


Як гекону вдається ходити по стелі?



Гекони дивовижні. Вони використовують сили Ван-дер-Ваальса для руху по стелі. Сили Ван-дер-Ваальса можуть діяти тільки на досить малих відстанях.  Тож, поставивши ноги дуже близько до стелі — і у нього м’ясисті складки на ногах і багато волосків — отже, маючи всі ці волоски, він отримує величезну площу поверхні. Додавання всіх дуже малих сил на великій площі дає гекону достатньо сили, щоб він міг ходити вниз головою по стелі. Якщо він впаде, він фактично зможе утримувати всю вагу свого тіла лише однією ногою і, можливо, навіть одним пальцем.

Гекони - дивовижні істоти, які мають неймовірну здатність лазити завдяки використанню наноструктур на їхніх лапах. Відтоді вчені штучно відтворили ці структури та зробили рулони стрічки з такими ж чарівними липкими властивостями, як лапка гекона. Але створення цих стрічок зазвичай є дорогим і складним заходом. 
У цьому відео ми досліджується простий спосіб виготовлення стрічки, яка, якщо її зробити правильно, може витримувати вагу понад 100 фунтів.



Що робить сорока? На якому законі фізики базується цей експеримент?





Якщо ресурси були корисними, залиште свій коментар або зробіть символічний переказ на картку

5355 5712 8132 2123
Дякую!


Бережіть себе і родину! Все буде Україна!

Матеріали до Дня Гідності та Свободи

21 листопада – День Гідності та Свободи




21 листопада в Україні – День Гідності та Свободи. В цей день ми вшановуємо тих, хто не тільки своїми справами, а й втраченим життям продемонстрував бажання жити у вільній та демократичній державі.
 

1. Презентація "День Гідності та Свободи":


Підготувала Гулик І. В., завідувач сектору наукової бібліотеки ВНМУ імені М.І. Пирогова
Завантажити: тут.


 2. Плакати до Дня Гідності і Свободи. 

Свято в Україні, що відзначається щороку 21 листопада на честь початку цього дня двох революцій: Помаранчевої революції (2004 року) та Революції Гідності (2013 року).

Перегляд:

Завантажити: тут.


3. Шаблон листівок "З днем Гідності і Свободи". 

Завдання: придумати привітання до свята і підписати листівку. 
Провести конкурс на найкраще привітання до Дня Гідності і Свободи. 
Наприклад: "Шановні українці! 21 листопада ми відзначаємо День Гідності і Свободи. Українці, як свідчать героїчні сторінки історії, ніколи не змиряться з несправедливістю, беззаконням і приниженням людської гідності, бо вони свято бережуть традиції визвольної боротьби волелюбних предків."

Перегляд:


Завантажити: тут.

Перегляд:


Завантажити: тут.

4. ІНФОРМАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ


ДЕНЬ ГІДНОСТІ ТА СВОБОДИ

Перегляд:


Завантажити: тут.

5. Сценарій заходу до Дня Гідності і свободи.


Перегляд:



Завантажити: тут.

6. Метафоричні світлини до Дня Гідності 2022

Перейти за посиланням: Метафоричні світлини до Дня Гідності
Використовуючи картинку як символ / натяк, подумайте – як Ви розумієте слово «гідність»? Запишіть чи замалюйте свої думки.
Розгляньте зображення та виберіть собі 1-2, які сподобалися найбільше.

7. Онлайн-гра "Непідкупність"


Пограйте в онлайн-гру «Непідкупність» та обговоріть – яка ситуація була найскладнішою для Вас у цій грі, який вибір Ви зробили у цій ситуації і чому.



8. Лист у майбутнє


Напиши собі лист у майбутнє "Я хочу бути гідною людиною":

https://www.futureme.org/


9. Хмара слів


Створіть «хмаринку смислів» усі разом, записавши ключові слова, які Ви використали, щоб з’ясувати, із чого складається, на Вашу думку, гідність.

https://worditout.com

https://worditout.com/word-cloud/4444810


Якщо ресурси були корисними, залиште свій коментар.
Дякую!

10. Будівлі по всьому світу підсвітили кольорами Державного прапора України.



Корисні публікації:


5 безкоштовних корисних матеріалів до Дня захисника та захисниць України

+ дидактична гра


Завдання (конкурси, ребуси, кросворди, квести, презентація, тест, відео) до Дня Українського козацтва (14 жовтня)







Бережіть себе і родину! Все буде Україна!

STEM - активність: зробіть термометр (початкова школа)

Як зробити термометр?




Створення термометра — це чудове заняття, орієнтоване на дослідження середовища. Діти можуть негайно почати його використовувати, коли вони досліджують зміну температур і навіть різницю температур у різний час доби протягом осінніх місяців.

Урок «Виготовлення термометра для вивчення температури»



Учні  відчувають холодний весняний ранок і теплий літній день. Практичний урок по виготовленню термометра допоможе їм визначити, наскільки гаряче чи холодно, за допомогою термометра, який вони зроблять самі! На основі зібраних даних і спостережень учні можуть зробити висновок про те, як температура змінюється залежно від місця та часу.


Мета навчання

Визначити температуру.
Записати температурні дані за допомогою саморобного рідинного термометра.
Побудувати графіки, що відображають дані про температуру (в залежності від віку учнів)
Інтерпретувати, порівняти та пояснити дані про температуру.
Розуміти, що температура зовнішнього повітря змінюється з часом і місцем.


Матеріали для кожної групи учнів:


Прозора пластикова соломинка для пиття, бажано 0,5 мм. (Можна зробити термометри із різними діаметрами соломинок для пиття, потім дослідити переваги та недоліки соломинок різного діаметру).
Метрична лінійка
Перманентний маркер з тонким кінчиком
Чиста вузькогорла маленька пляшка з кришкою (наприклад пляшка з антисептиком). Такі пляшки добре працюють. 
Очищені порожні пляшки з харчовим барвником або ванільним екстрактом також добре підходять.
Добре працює спирт 70%.
Кілька крапель червоного, синього або зеленого харчового барвника. Найкраще підходить рідкий харчовий барвник.
Паперові або тканинні рушники
Глина для ліплення. Добре працює повітряно-суха глина. Можна використати пластилін.
Лікарська піпетка або шприц
Вода
Маленька миска
Кубики льоду

Хід виконання практичного завдання

Рідинні термометри складаються із заповненого рідиною резервуара на кінці вузької трубки. Прозора соломинка для пиття стане вузькою трубкою вашого термометра. 
1. Використовуйте перманентний маркер, щоб позначити соломинку зверху вниз з інтервалом у півсантиметра. Вони будуть служити позначками рівня на вашому термометрі. Чергувати два кольори не обов’язково, але це може полегшити читання термометра.

2. Глина для ліплення запечатає шийку пляшки та утримає соломинку на місці. Ліпить глину, доки вона не стане м’якою та еластичною, потім сформуйте кульку та натисніть її. Цей круглий плоский шматок глини повинен бути більшим за шийку вашої пляшки. Використовуйте свою соломинку, щоб пробити отвір у середині цього круглого шматка глини, достатнього розміру, щоб через нього могла пройти соломка. Видаліть глину, яка забиває солому.

3. Допоможіть учням додати спирт у пляшку, заповнивши її приблизно від третини до половини. Негайно закрийте пляшку спирту, щоб звести до мінімуму випаровування та вплив парів. Додайте в спирт пару крапель харчового барвника, закрийте пляшку і струсіть її, щоб рідини добре перемішалися. Це буде заповнений рідиною резервуар вашого термометра.

4. Відкрийте пляшку і наповніть піпетку або шприц кольоровим спиртом. Обережно відкладіть піпетку або шприц вбік, бажано на паперовий рушник або тканину, якщо рідина витече. Якщо рівень рідини у вашій пляшці впав нижче однієї чверті, додайте в пляшку ще трохи спирту, щоб рівень був від однієї чверті до половини пляшки.

5. Просуньте соломинку в отвір у глину (пластилін) для ліплення та покладіть глину (пластилін)  на горлечко пляшки, щоб соломинка звисала в пляшці. Відрегулюйте соломинку так, щоб її кінець був занурений у рідину, але не торкався дна пляшки. Більша частина соломинки буде стирчати з пляшки.

Запитайте учнів, чому вони вважають, що соломинка не повинна торкатися дна вашої пляшки.

6. Використовуйте глину, щоб закрити отвір у пляшці та утримати соломинку на місці. Важливо: переконайтеся, що глина утворює герметичний шар навколо соломинки та горловини пляшки, але не закривайте отвір соломинки.

Запитайте учнів, чи можуть вони назвати причину, чому необхідно, щоб повітря не потрапляло в пляшку.

7. Капніть вміст вашої крапельниці або шприца — крапля за краплею — в соломинку. 
Почніть обговорення з учнями. 
Що сталося? 
Якщо рідина піднімається вгору по соломинці і залишається там, чому це відбувається? 
Якщо рідина капає в пляшку, чому це відбувається?

Якщо ваша кришка герметична, повітря не може витікати з пляшки, щоб звільнити місце для додаткової рідини, тому рідина падає вниз по соломинці та утворює стовп. Якщо ваша кришка не герметична, рідина, що стікає по соломинці, тече в резервуар, виштовхуючи повітря з пляшки. Якщо це станеться, видаліть глину та соломинку та поверніться до кроку 4, переконавшись, що глина утворює герметичне ущільнення на шийці пляшки та навколо соломинки під час виконання кроку 6.

8. Рівень рідини в колонці повинен сягати приблизно середини видимої частини соломинки. Якщо потрібно, скористайтеся крапельницею або шприцом, щоб додати більше спирту (цього разу підійде незабарвлений) у соломинку.

Слідкуйте за рівнем рідини в соломинці. Запитайте учнів, як, на їхню думку, зміниться рівень рідини, якщо пляшку охолодити або нагріти?

Щоб перевірити, додайте в миску холодної води. Покладіть у воду кубики льоду, щоб вода охолола до 0 градусів за Цельсієм (32 градуси за Фаренгейтом). Помістіть резервуар для термометра в крижану воду і дайте термометру адаптуватися до нової ситуації.

Почніть обговорення з учнями. 

Що сталося? 
Це схоже чи відрізняється від того, що ви очікували? 
Чи може це вимірювання допомогти вам додати шкалу до свого термометра?

Позначте рівень рідини у вузькій трубці, вказуючи 0 градусів Цельсія/32 градуси Фаренгейта.

Поширені помилки, на які слід звернути увагу учнів:

Видаліть глину, що забиває соломинку, проштовхнувши соломинку крізь сплюснуту глиняну кулю, щоб рідина могла витікати з соломинки.
Занурте кінець соломинки в рідину, не дозволяючи йому торкатися дна пляшки, щоб рідина могла витікати з соломинки.
Герметично закрийте пляшку глиною. Це гарантує, що повітря та рідина, що розширюються в пляшці, проштовхують рідину вгору по соломинці, а не виштовхують повітря з пляшки.

Використання термометра для вимірювання температури

 Поверніться до своїх груп і використайте термометр, який ви зробили, щоб виміряти температуру навколишнього середовища:

Кімнатна температура
Зовнішня температура
Температура ваших рук. Це можна виміряти, скрутивши руки навколо термометра.
Якщо у вас є легкий доступ до холодильника, басейну та/або морозильника, дозвольте учням також виміряти температуру в цих середовищах.




Джерело: Make a Thermometer to Study the Temperature

Сергій ВакарінНова українська школа: Дидактичні основи STREAM-освіти в початковій школі. Навчально-методичний посібник. Київ. Видавництво «Саміт-книга».




Завантажити: тут.

Бережіть себе і родину! Все буде Україна!


Шаблони для створення власного лепбука

 +25 шаблонів для створення власного лепбука



Lapbooking – процес виготовлення лепбуку як форми організації навчального матеріалу, явище нове, але вже набуло популярності та широко використовується у всьому світі: від Америки до Європи.

Термін «лепбук» ( з англійської «lapbook» – книга на колінах ) вперше використала у своїй домашній школі мати та письменниця з Вірджинії ТемміДабі. Вона узагальнила досвід використання різноманітних міні-книг, автором створення яких була Діна Зайк ще у вісімдесятих роках минулого сторіччя. Саме Діна Зайк запропонувала використовувати так звані foldables – cкладені аркуші паперу, для легкого та ненав'язливого запам'ятовування інформації дітьми.
Автор детально описала у своїй книзі різні способи їх створення. Використання таких складених різними способами аркушів паперу або, як ми їх зараз називаємо, «міні-книги», давало можливість дітям, працюючи над їх виготовленням, швидко та надовго запам'ятовувати потрібну інформацію. Ця техніка широко застосовувалась у домашніх школах усього світу. Таммі Даббі зі свого боку запропонувала вкласти ці міні-книжки в одну оригінально оформлену папку. Автор назвала цю саморобну книгу так, тому що вся робота відображається у «книзі», яка може розташуватись на колінах у дитини. Звичайно, американці не винайшли велосипед, адже подібні книжки або книжки-іграшки були завжди, але завдяки американським домашнім школам, лепбук виділився в окремий жанр. Лепбук при такому навчанні є фінальним етапом вивчення певної теми. Тобто учень, вивчивши тему, оформлює отримані знання у вигляді лепбука, куди вміщує все, про що він дізнався. Отже, лепбук – це книга або папка будь-якої форми та з будь-якої теми, з вкладеними у неї оформленими в оригінальний спосіб різноманітними міні-книжками, віконечками, малюнками, іграми. Як і інші цікаві інновації, він був підхоплений матусями, вихователями, вчителями всього світу та досить вдало ними використовується під час навчання у звичайних та домашніх школах.

Якщо картки були корисними, залиште свій коментар або зробіть символічний переказ на картку


5355 5712 8132 2123

Дякую!

Шаблони для створення власного лепбука:

Перегляд:


Завантажити: тут.

Загальні шаблони варіант 2: завантажити (тут).

Корисні публікації:








Бережіть себе і родину! Все буде Україна!