Сучасні освітні технології (штучний інтелект, імерсивні технології, STEM-освіта, змішане навчання), корисні матеріали, практичні онлайн-інструменти, фізика. Дізнались про щось нове? Одразу реалізуймо в роботі!
Мене звуть Пахомова Ірина Миколаївна, я є
доцентом кафедри фізики кристалів фізичного факультету Харківського
національного університету імені В.Н. Каразіна, канд. фіз.-мат наук. Я фахівець
у галузі фізики міцності і пластичності, а саме у дислокаційній теорії
пластичної деформації. Основними напрямками методичної роботи є змішане
навчання і STEM-освіта
(платформи, інструменти, практичний досвід). Вважаю комп’ютерне моделювання
фізичних процесів і технології доповненої реальності дієвими інструментами в
освітньому процесі.
Останні 3 роки займаюся питаннями змішаного
навчання, реалізацією STEM-орієнтованого
підходу у навчанні, розробкою концепції впровадження технологій доповненої
реальності в освіті. Розроблено і сертифіковано 4 дистанційні курси для
студентів фізичного факультету і вчителів фізики (на базі платформи Moodle). Для підвищення
кваліфікації вчителів фізики було впроваджено дистанційний курс «Інноваційний
інструмент сучасного фізика», де запропоновані теми впровадження STEM-освіти та технології
доповненої реальності на заняттях (детальніше: https://dist.karazin.ua/for-students/courses/147).
Співзасновниця університетського проєкту «Технології доповненої реальності в
освіті»; керівниця STEM-AR клубу «Наука навколо нас» (детальніше: https://www.researchgate.net/project/Science-around-us-STEAM-education);
лідер Всеукраїнського проєкту
«Smart Teacher» (розробка уроків на інтерактивних дошках
https://umity.in.ua/smart-teacher/); керівник наукових робіт Малої
академії наук секція «Фізика»; постійна учасниця і спікерка наукових і
науково-методичних конференцій, семінарів, вебінарів, шкіл тощо.
У вільний час я відвідую додаткові курси англійської мови, самостійно вивчаю
додаткову літературу, займаюся фотографією (моє портфоліо: www.shutterstock.com/g/Iryna+Pakhomova),
веду свій власний блог «Сучасні освітні технології» https://educationpakhomova.blogspot.com
і Youtube канал: https://bit.ly/2FRAcVv
Я дуже організована і дисциплінована, знаходжу
позитивні речі у будь-якій ситуації, сприймаю конструктивну критику. Маю велике
бажання працювати в команді освітніх експертів.
Вважаю, що володіння такими важливими якостями,
як відповідальність, цілеспрямованість, працьовитість і завзятість, вміння
спілкуватися, бажання розвиватися і знаходити нові ідеї, будуть корисними для
роботи у спільноті освітніх експертів.
Розсудливо підходжу до пошуку роботи, тому завжди
є бажання змін на краще.
Дякую за увагу, приємно приймати участь у
програмах, що можуть надати більше можливостей і привести до власного розвитку.
Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord:
Україна планує прийняти участь у міжнародному Фестивалі вчителів із STEM освіти, який відбудеться у Чехії ( місто Прага) 24-27 березня 2022 року.
Для цього на базі Харківського національного університету ім. В. Н. Каразіна відбудеться всеукраїнський відбір, який буде проводитися у два етапи.
1. Заочний тур (дистанційно)
Для цього учасники мають до 5 лютого 2021 року надіслати:
• тези проекту 1 сторінка (14 шрифт, Times New Roman, інтервал одиничний) на українській та англійській мовах відповідно;
• відео проекту тривалістю 3 хв. з поясненнями англійською;
• презентацію в Power Point 10-15 слайдів українською та англійською мовами відповідно.
Усі матеріали відправляти електронною поштою або електронною поштою:
scienceonstageua@gmail.com
Після відбору міжнародним журі найкращі проекти будуть запрошені до другого етапу.
2. Всеукраїнський Фестиваль для визначення делегації переможців, які представлятимуть Україну на Science on Stage Europe. Всеукраїнський Фестиваль відбудетьcя 26-27 березня 2021 року
Мислення категоріями фізики — найкраща база для осягнення речей, незрозумілих інтуїтивно.
Так сказав Ілон Маск, і він дійсно має рацію!
Здобути фундаментальні знання з фізики вам допоможе фізичний факультет Каразінського.
Загалом фізичний факультет робить практичний внесок у науку в галузях теоретичної фізики, фізики твердого тіла, фізики низьких температур, магнетизму, фізики реального кристала, фізичної оптики та фізики Сонячної системи.
СПЕЦІАЛЬНОСТІ
Сьогодні факультет проводить навчання за двома спеціальностями:
Астрономія start.karazin.ua/programs/5/16/104/49, за якою студенти зможуть вивчати розташування, рух, будову, походження і розвиток небесних тіл та утворених ними систем.
Фізика start.karazin.ua/programs/5/16/104/48, у межах якої студенти вивчають низку спеціалізацій, зокрема космічну фізику, фізику мікросвіту, механіку і термодинаміку, оптику й електроніку тощо.
СТРУКТУРА
На факультеті діє дев’ять кафедр:
кафедра теоретичної фізики імені академіка І. М. Ліфшиця
Випускники фізичного факультету можуть працевлаштуватися за фахом у Каразінському університеті, інститутах Національної академії наук України, Фізико-технічному інституті низьких температур, Інституті електрофізики і радіаційних технологій, Інституті монокристалів, Інституті радіофізики і електроніки тощо. Окрім цього випускники можуть працювати викладачами різних ЗВО України і світу.
Сторінки RG випускників фізичного факультету кафедри фізики кристалів:
Студенти фізичного факультету проходять наукове стажування в CeNIDE (Центр наноінтеграції та біоматеріалів) при університеті Дуйсбург-Ессена (Німеччина) і в Університеті імені П. Й. Шафарика (Кошице, Словаччина).
Крім цього, факультет має багато закордонних партнерів, зокрема Інститут фізики твердого тіла Університету Фрідріха Шиллера (м. Єна, Німеччина), Університет Ексетера (Англія), Лабораторія приладобудування для астрофізичних досліджень (м. Медон, Франція), Army Researh Laboratory (США), Космічні агенції США (NASA), Європи (ESA).
На базі ХНУ імені В.Н. Каразіна Центру електронного навчання заочного (дистанційного навчання) відкрито дистанційний курс "Фізика для вчителів".
Презентація курсу:
Зареєструватися на курс можна за посиланням: https://dist.karazin.ua/for-students/courses/147
Курс «Фізика для вчителів»
присвячено новим методам, технологіям, інструментам сучасної освіти, що
можуть бути застосовані на уроках фізики у межах концепції Нової
української школи. У курсі розглянуто наступні теми: STEM – орієнтований
підхід у навчанні, формувальне оцінювання, сервіси для створення
тестів, інтелект-карти, QR-коди, онлайн-інструменти для створення
інтерактивних завдань, доповнена реальність на уроках фізики та
астрономії.
Вивчаючи дистанційний курс «Фізика для вчителів», ви маєте можливість:
самостійно поглибити і закріпити знання з інноваційних методів та інструментів навчання;
сформувати практичні вміння і навички,
пов’язані з педагогічною, методичною діяльністю, та реалізувати
ефективні інноваційні методи навчання і виховання школярів;
сформувати навички вчителя працювати в
умовах вільного вибору педагогічної технології, сучасних дидактичних
матеріалів, змісту і форм навчання.
Викладач – канд. фіз.-мат. наук Пахомова Ірина Миколаївна
При успішному проходженню курсу (виконання завдань) видається сертифікат на 120 годин.
Тривалість курсу 1 місяць. Старт групи відповідно до комплектації.
Для реєстрації у найближчу групу необхідно зареєструватися на курс на
сайті та повідомити координатора за телефоном (095) 466 08 28 (Viber)
Тимченко Ганна Миколаївна.
Відгуки слухачів дистанційного курсу "Фізика для вчителів".
Малиновська Валентина Степанівна
"Було важко зважитися на онлайн курс з фізики, тому що вперше. Адже це
щось нове: робота в онлайн режимі протягом кількох тижнів. І я
справилася! Дякую за цікавий та корисний курс. Інформація змістовна,
подана доступно. Особисто для себе я взяла кілька прийомів і методик, а
також дізналася назву тих, котрі сама використовую. Нова дистанційна
форма навчання особисто мені надзвичайно сподобалася. Наснаги вам у
вашій праці, творчих досягнень!"
Солодовник Анастасія Олександрівна
"Дякую за цікавий та змістовний курс! В умовах карантину можна додати тему "Особливості проведення онлайн-занять з фізики"
Демченко Інна Миколаївна
"Дякую величезне за такий обсяг інформації, на жаль я мало часу тут
провела, прохання не закривайте доступ до особистого кабінету та
важливих посилань які тут є. Дуже прошу.
Ще раз Вам всім дякую!
Привозила своїх особисто дітей до вашого Ландау-центру, за нього -
окреме дякую."
Гвоздецька Руслана Анатоліївна
"Дякую за чудовий, цікавий і корисний матеріал. Бажаю нових ідей!"
Мацініна Ніна Іванівна
"Дякую за змістовний та цікавий курс. Маю велике бажання продовжити співпрацю."
Бережіть себе і родину!
Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті! Підписуйтесь на блог! Підписуйтесь на канал YouTube.
Вже зустрічаються проєкти застосування штучного інтелекту в освіті насамперед у деяких інструментах, які допомагають розвивати навички та системи тестування.По мірі того, як навчальні рішення в галузі штучного інтелекту продовжують розвиватися, можливо, що ШІ зможе допомогти заповнити прогалини потреб у навчанні та дозволить школам та вчителям робити більше, ніж будь-коли раніше.
Перехід до навчання в Інтернеті завдяки COVID-19 виявив значні прогалини у наших шкільних системах. Незважаючи на те, що за останнє десятиліття було багато технологічних досягнень, освітня галузь адаптувалася повільніше.
Незважаючи на те, що в деяких школах є чудові вчителі, багатьом не вистачає базових ресурсів, таких як підручники та доступ до Інтернету. Коли ці обмеження поєднуються з незбалансованим співвідношенням студент-викладач, на тлі дистанційного навчання - це перетворюється у велику проблему. Щоб вирішити цю проблему, слід приділити увагу системам штучного інтелекту, що виступають особистими репетиторами. Це може допомогти проблемі співвідношення учнів-викладачів, надаючи зворотній зв'язок та підтримку. Але перш за все, потрібно потурбуватися про підготовку вчителів використовувати штучний інтелект.
Згідно з доповіддю ЮНЕСКО, приблизно 60 000 шкіл у Китаї впровадили штучний інтелект для оцінювання есе.
ЮНЕСКО зазначив, що ШІ "забезпечує маргіналізованим людям та громадам, людям з обмеженими можливостями, біженцям, особам, які не входять до шкіл, а також тим, хто проживає в ізольованих громадах, доступ до відповідних можливостей навчання". (Посилання на ресурс)
Приклади.
Використання роботів дітьми, що проходять довготривале лікування. Норвезький проєкт No Isolation допомагає дітям відчувати власну присутність у класах, підтримує спілкування з однокласниками і допомагає долати недугу.
QTrobot, гуманоїдний робот, покликаний допомогти дітям з аутизмом. Дієвий інструментом для полегшення навчання соціальним навичкам у дітей, що мають певні обмеження.QTrobot використовує різноманітні заходи та захоплюючі ігри для занять з учнями з аутизмом та допомагає їм практикувати ці соціальні навички разом із вихователем.
Китай проводить найбільший експеримент по використанню штучного інтелекту в навчальному процесі. Все більша кількість аудиторій у Китаї обладнана камерами штучного інтелекту та трекерами мозкових хвиль (знімається енцефалограма). Багато батьків і вчителів розглядають новації як інструменти для покращення оцінок, хоча діти не поділяють цих поглядів.
Фіксується час, що витрачається на розв'язання проблем заняття. Проводиться аналіз як часто студент відкриває мобільний телефон і відволікається від теми заняття.
Роботи не можуть замінити звичайної лекції і живого спілкування із аудиторією. Але як можуть роботи допомогти у цифровій освіті? Робот Papper (Японія) стає асистентом вчителя. Пакет "Classroome" допомагає аналізувати активність кожного учня у класі і надавати рекомендації щодо покращення результату.
Платформи.
Century розробила персоналізовану платформу
навчання. Школа завантажує в систему Century
навчальну програму. Платформа розбиває її на уроки. Діти проходять
оцінювання для визначення власного рівня навчання. Після цього платформа
створює для кожного індивідуальну програму.
Enlearnстворив платформу для навчання, яка не тільки розширює контент, але постійно навчається та вдосконалюється з часом.
GoGuardianкомпанія з навчальних технологій, заснована в 2014 році та базується в Лос-Анджелесі, Каліфорнія. Компанія пропонує чотири основні продукти: адміністратор GoGuardian, вчитель GoGuardian (управління аудиторією), nf повідомлення про самогубства та самопошкодження.Ці служби відстежують активність учнів в Інтернеті, фільтрують вміст та попереджають шкільних службовців про можливе самогубство чи самонанесення шкоди.
Розробки українців:
Розробив UniExo молодий український інженер Антон Головаченко. UniExo - це роботизований екзоскелет для реабілітації рухів кінцівок
людей. Його мета -допомогти людям із травмами і проблемами руху
відновити функції рук та ніг за допомогою модульних робототехнічних
екзоскелетних пристроїв без додаткової допомоги лікарів.
Киянин Назар Поночевний представив сервіс, що автоматично добирає музику
до відео. Для цього хлопець створив штучний інтелект, який гармонійно
поєднує відео з музикою у фільмах та відеороликах. Цей проєкт виборов золоту медаль на Глобальному конкурсі інновацій “AIGC 2019” у Сінгапурі.
Хоча майбутнє освіти невідоме, ми знаємо, що ШІ продовжуватиме трансформувати наші освітні системи. Це може розширити можливості викладачів та надати можливість учням впроваджувати власні нові ідеї. Потужність машин поряд з людьми може допомогти усунути розриви в наших школах, надаючи учням у всьому світі доступ до найкращого навчального досвіду.
Проєкт вчителя фізики та астрономії Віталія Шевчука, якій поставив за
мету покращити наукову грамотність українців та зробити іноземний
науково-популярний контент доступним тим, хто не знає англійської.
Людина, яка виправила помилку Айнштайна
Мюони – частинки, які підтверджують теорію відносності
Переклади та озвучення українською мовою відеороликів наукової тематики про сучасні дослідження Всесвіту, природи, людини. Багато людей навіть не уявляють, що таке сучасна наука і над чим зараз працюють вчені у світі. Канал для тих, хто цікавиться сучасністю та бажає знати, яким буде наше майбутнє.
Артем Албул, автор україномовного ютуб-каналу “Клятий раціоналіст”, популяризує науку та розвінчує псевдонаукові міфи. За освітою філолог і вчитель української мови та літератури.
"Не паліть суху траву"
Палити суху траву - давня українська традиція. Випалювання сухостою вважається найлегшим способом позбавитися від зайвої трави. Дехто навіть вважає, що це корисно! Але фахівці з цим не погоджуються. Детальніше про шкоду від спалювання трави у новому відео Клятого раціоналіста.
Що подивитися?
Фільми про науку.
“Пробудження”/Awakenings (1990)
“Віт”/Wit (2001)
“Людина, яка пізнала нескінченність”/The Man Who Knew Infinity (2015)
“Нескінченність”/Infinity (1996)
“Приховані фігури”/Hidden Figures
Достовірність цього та інших фільмів: https://www.informationisbeautiful.net/visualizations/based-on-a-true-true-story/
“Кінсі”/Kinsey (2004)
“Бути вченим”/On being a scientist (2016) - https://youtu.be/tCgZSjoxF7c
“Горили в тумані”/Gorillas in the Mist (1988)
“Контакт” (1997)
На цьому каналі іноземні відео з перекладом та озвучкою українською мовою, щоб тренувати англійську, та рідну. Математика, фізика, хімія, біологія та інші шкільні предмети, які здавалися нудними, стануть для тебе улюбленими. На даний час вже є озвучення з каналів: Vsause, Vsause3, Numberphile, Harvard Medical School
це астроблог для астрочомучок! З нами космос. Ну не
весь, а тільки найцікавіше в ньому. Богдан - школяр, він
мріє бути астрофізиком.
Це крутезна ідея, що можна реалізувати у класі або у школі. Створюємо групу дітей, що зацікавлені певною галуззю. Створюємо відео. Публікуємо на YouTube. Отримуємо життєвий досвід, задоволення і оцінки із сторони вчителів.
Alpha Centauri - некомерційний освітній проєкт про космос, що об'єднує в собі сайт і YouTube-канал. Мета проєкту - розповідати людям про космічні дослідження, пояснювати наукові явища простою мовою, зацікавити молоде покоління космосом.
Найбезумніша ракета в історії: Одноступінчатий Roton
Блискавка, струм та винаходи Тесли: що ми знаємо про електрику
Як мікрохвильовка нагріває їжу?
Проєкт реалізується у межах співпраці
Суспільного з японським суспільним мовником NHK та агентством
міжнародної співпраці Японії JICA. Нове науково-популярне шоу
познайомить юних глядачів зі світом несподіваних відкриттів і наукових
експериментів.
Бережіть себе і родину.
Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті! Підписуйтесь на блог! Підписуйтесь на канал YouTube.
Навчальний центр «ЛандауЦентр» Харківського національного
університету імені В. Н. Каразіна було створено в січні 2014 р. Це музей, де можна
доторкнутися до науки в прямому сенсі. Якщо ви ще не були у ЛандауЦентрі, то
вам точно потрібно потрапити. Це музей, який можна відвідувати і відвідувати, і
ніколи не відчувати нудьги. Відчуй на собі, що наука це весело і цікаво.
Два поверхи різноманітних експонатів з фізики, біології, хімії тощо. Експонати,
які представлені у ЛандауЦентрі можна подивитись тут.
Зробіть власні фотографії на згадку про цікаву
науку. Задайте 100 питань "Чому це так?" і отримайте на них
відповіді.
Один із нових експонатів - генераторВанде Граафа.Принципйогодіїзаснованийнаелектризаціїтертямдіелектричноїстрічки.Якщолюдинавстаненаізолюючупідставку,ідоторкнетьсядозарядженоїсферигенератора,тойоготіло отримаєвеликийелектричнийзаряд. Волосся,яке отрималооднойменнийзаряд,будевідштовхуватисяівстане дибкиуздовжсиловихлінійелектростатичногополя. Неперевершені фотографії, знання про закон Кулона і явище електризації чекають на тебе.
Онлайн-зустріч з деканом фізичного факультету Каразінського університету Русланом Вовком та заступниками декана Дмитром Рохмістровим та Олегом Шеховцовим.