Сучасні освітні технології (штучний інтелект, імерсивні технології, STEM-освіта, змішане навчання), корисні матеріали, практичні онлайн-інструменти, фізика. Дізнались про щось нове? Одразу реалізуймо в роботі!
Вебінар «Класика, що випереджає час - Фізичний факультет Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна»
Всеукраїнський клуб почесних послів науки ЦЕРН в Україні представляє вебінар рубрики «Абітурієнту-2021»
15 червня 2021, початок 17:00
Ключ на вхід до вебінару:
https://webinar.man.gov.ua/b/adm-jp2-fvh«Класика, що випереджає час - Фізичний факультет Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна»
Спікер – Руслан Володимирович Вовк, декан факультету, член-кореспондент Національної академії наук України, доктор фізико-математичних наук, професор.
На вебінарі дізнаєтесь про школи, традиції, здобутки і можливості фізичного факультету ХНУ ім. В.Н. Каразіна:
- поєднання традиційних і новітніх освітніх технологій, орієнтація на особистість забезпечують успішне опанування його студентами вмінь і навичок, завдяки яким вони набувають високої кваліфікації і стають справжніми фахівцями, майстрами своєї справи:
- диплом фізфаку це - не кінцевий результат, а початок великого шляху, насиченого гідною роботою, творчими пошуками, цікавими подіями, подорожами, зустрічами, це - унікальна можливість для подальшого самовдосконалення й самореалізації.
Навчання на фізфаку це - класична університетська освіта, яка здійснюється на основі інноваційних освітніх технологій і вдало доповнюється доступністю навчання; високою стипендією; можливостями продовження навчання, зокрема за кордоном. Це - гарантоване місце роботи, перспективна професія і висока конкурентоспроможність на ринку праці!
Модератор - Олександр Юров, голова Всеукраїнського клубу почесних послів науки ЦЕРН в Україні, член-кореспондент Академії технологічних наук України, провідний фахівець Національного центру «Мала академія наук України».
Приходьте на вебінар і ви дізнаєтесь багато цінного для вибору майбутнього місця навчання!
Наука була, є і буде.
Запрошуємо до співпраці!
Обирай, де найзручніше!
Кафедра фізики кристалів започаткувала:
перший сервер "ФІЗИКА" на Discord:
https://discord.com/invite/ZUxcC22
telegram:https://t.me/physicsks
сторінку на блозі "Фізика ЗНО"
https://educationpakhomova.blogspot.com
Нова програма NASA Selfies дозволяє вам створювати свої знімки у віртуальному скафандрі, позуючи перед чудовими космічними місцями, як туманність Оріон чи центр галактики Чумацький Шлях.Простий інтерфейс означає, що ви просто фотографуєте себе, вибираєте фон та ділитесь у соціальних мережах або використовуєте ці фотографії у міні-проєктах, астрономічних квестах.
Селфі NASA дозволяє розмістити свою фотографію у віртуальному скафандрі перед деякими найбільш захоплюючими космічними зображеннями NASA.Поділіться цими космічними селфі в соціальних мережах та дізнайтеся про науку, яка стоїть за фотографіями.Спочатку розроблений для святкування 15-ї річниці запуску космічного телескопа NASA Spitzer, з тих пір цей додаток було розширено багатьма новими зображеннями та науковими фактами, щоб допомогти користувачам дослідити наш Всесвіт.Нещодавнє оновлення відзначає закінчення місії "Шпітцер", яка відбулася 30 січня 2020 року після 16 + років розвідки.
Творче змагання, яке проводить відділ STEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», проходитиме у два етапи і сприятиме розвитку досліджень з напрямів STEM-освіти в Україні та мотивуватиме педагогів, науковців, практиків до написання актуальних наукових статей із означеної тематики.
Етапи і терміни проведення:
І етап:
З 15 червня по 25 грудня 2021 р. – подача заявок і робіт.
З 25 грудня 2021 р. по 15 березня 2022 р. – робота комісії та організаційного комітету.
ІІ етап:
Березень 2022 р. – підбиття підсумків заходу.
Березень-квітень 2022 р. – оприлюднення результатів.
Матеріали (заявка учасника, текст публікації, рецензія наукового керівника надсилаються до 25 грудня 2021 р. за адресою: ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», вул. Митрополита Василя Липківського, 36, м. Київ, 03035, з обов’язковою позначкою «Краща STEM-публікація – 2021» та на електронну адресу: stem@imzo.gov.ua
Науково-практична тематика публікацій заходу:
Номінація 1. Теоретичні аспекти STEM-освіти:
вітчизняні, зарубіжні надбання та проблеми запровадження STEM-освіти;
новітні технології як інноваційний інструмент оновлення дидактичних принципів природничо-математичної освіти;
STEM-напрями як інструмент підвищення якості інклюзивної освіти.
Номінація 2. STEM-освіта від дошкільника до випускника:
науково-методичне забезпечення та організація STEM-навчання в контексті реалізації дидактичних принципів Нової української школи;
наступність між освітніми рівнями як актуальна проблема запровадження STEM-освіти та реалізації Нової української школи;
інноваційні підходи у підготовці випускників до побудови успішної STEM- кар’єри;
зміст та напрями організації освітнього процесу із запровадженням STEM-навчання;
представлення STEM-проєктів, впроваджених у навчально-виховний процес;
інноваційні методи, засоби та форми організації освітнього процесу: хакатони, марафони, онлайн-експерименти, електронні віртуальні лабораторії, наукові музеї, платформи для організації проєктно-дослідницької діяльності.
Номінація 3. Підготовка педагогічних кадрів та освіта дорослих:
теорія і практика формування професійної компетентності педагогів у контексті STEM-освіти;
розвиток професійної компетентності фахівців STEM-освіти у системі неперервної педагогічної освіти.
Роботи, які повністю відповідатимуть вимогам, будуть надруковані у науково-педагогічних журналах.
Друк публікацій відбуватиметься протягом ІІ – ІV кварталів 2022 р.
Олександр Васильович Сорокін познайомив студентів з виставкою досягнень установи. Студенти оцінили вклад інституту в науковий розвиток країни і перспективи навчання та виконання дипломних робіт на базі потужного наукового комплексу.
Саме в ІСМА вперше був успішно розроблений і створений унікальний сцинтилятор - ключовий елемент Великого адронного колайдера (ВАК), що дозволив реєструвати високоенергетичні частинки, і бозон Хіггса. Саме експерименти на ВАК у 2012 році дозволили вченим Пітеру Хіггса і Франсуа Енглером отримати Нобелівську премію з фізики за виявлення елементарної частинки - бозона Хіггса або "частинки Бога", а Інститут отримав знак подяки.
Інститут сцинтиляційних матеріалів, розробки якого використовуються у більшості найбільших міжнародних експериментів в області ядерної фізики та фізики високих енергій, включаючи Великий адронний колайдер у Церні (ЄС), Belle (Японія), CDF (Fermilab, США), OPERA (ЄС), Daya Bay (Китай) та інших.
На основі сцинтиляційних кристалів створюються гамма-детектори для провідних світових фірм-виробників томографічних систем (Siemens, Philips, General Electrics), розробляються українські гамма-томографи, які не поступаються своїми характеристиками зарубіжним аналогам. На сьогодні у медичних центрах України вже давно успішно працюють більше 30 томографів виробництва ISMA.
Атлас-довідник органічних сполук у доповненій реальності
Мобільний додаток створений як програмний супровід до навчального посібника «Органічні сполуки. АТЛАС-ДОВІДНИК». За
допомогою програми можна зчитувати зображення органічних сполук, що
наводяться в книзі та відтворювати їх тривимірне зображення в режимі
доповненої реальності (Augmented Reality, AR), що дозволяє краще
зрозуміти просторову будову молекул органічних речовин, а отже їх
властивості. В книзі описані та зображені основні представники всіх
класів органічних сполук. Молекули сполук зображені у вигляді
куле-стержневих моделей.
Дякую за увагу! Бажаю Вам нових ідей! Навчаємося, бо ми цього варті! Підписуйтесь на блог! Підписуйтесь на канал YouTube. Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Світло — від сонця або від лампи — падає на предмет, відбивається і потрапляє в око. Якщо не буде світла, то нічого і не буде видно. Це відомо кожному, хто хоч раз опинявся в темному приміщені. Першою наукою, яка стала вивчати світло та колір, була фізика. Виявилось, що колір — не тільки складне для нашого зрозуміння явище, колір також має непростий склад. Зазвичай наш зір сприймає світло білим. Насправді ж біле світло розкладається на всі кольори видимого спектру і кожен колір відповідає хвилі певної довжини.
У 1665-1666 році юний Ісаак Ньютон, тільки-но закінчивши кембриджський Трініті-коледж, бився над проблемою удосконалення телескопа. Головним недоліком тодішніх телескопів було райдужне забарвлення країв зображень. Намагаючись зрозуміти природу цього явища, Ньютон використав скляну призму.
Він закрив вікна щільними віконницями, в яких він зробив невеликий отвір. Пучок променів, що проходив через цей отвір, він направив на протилежну стіну, поставивши на його шляху призму. Світло, пройшовши через призму, потрапляло на екран на стіні у вигляді різнобарвна смуги, подібної до веселки. Ньютон пізніше назвав її спектром.
Це відбувається за рахунок того, що світло, яке щойно проходило через повітря, потрапляючи на грань скляної призми, заломлюється.
Умовно було прийнято що світло складається із 7 кольорів (червоний, помаранчевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий).
Чому предмети мають колір?
Більшість об’єктів містять хімічні речовини, пігменти, які поглинають одні хвилі і відбивають інші. Наше око сприймає відображене світло від об’єктів, як захопливу палітру кольорів.
Колір предмету — це та фарба, котру він відбиває, поглинаючи всі інші.
Згідно Ньютону, чорна фарба — відсутність будь-якого кольору, біла — сума всіх кольорів. Фізичне поняття "абсолютно чорне тіло" умовне. Такий об`єкт повністю поглинає всі падаючи на нього промені будь-якої довжини хвилі і вже не відпускає їх назад. Таке тіло абсолютно невидиме, тому що ні один промінь світла від нього не відбивається та не попадає в очі.
Як ми бачимо кольори?
Сприйняття кольору є суб'єктивним.
Якого кольору ця сукня?
Ця сукня насправді блакитного кольору з чорним мереживом. Але певна частина людей на моніторах бачили плаття біло-золотим, решта — синьо-чорним. Втім для людей, хто бачив на світлині сукню біло-золотою вона такою і залишалась. Чому так сталось? Нейробіологи Бевіл Конуей та Джейн Нейтц пояснили, через яскраве світло на фоні деякі люди сприймають блакитний колір як неосвічену сторону, і мозок ігнорує блакитні відтінки. Тому деяким спостерігачам і здається, що вони бачать білу сукню. Так само з чорними смужками: через низьку якість фотографії окремі ділянки чорних смужок мають золотий відтінок, а людина підсвідомо ігнорує чорний колір і бачить смужки золотими.
Колір, як його бачить людина
Експеримент
Поєднайте на колі тільки 2 або 3 кольори. Проведіть експерименти.
Результати експерименту зніміть на відео.
Експериментуйте!
#колір_і_світло
Ласкаво просимо до нашого онлайн-клубу "Science around us".