Сучасні освітні технології (штучний інтелект, імерсивні технології, STEM-освіта, змішане навчання), корисні матеріали, практичні онлайн-інструменти, фізика. Дізнались про щось нове? Одразу реалізуймо в роботі!
Борис Михайлович повелитель блискавок, маг і чарівник, майстер фізичного експерименту, чудова і добра людина
Вже пройшло більше 40 днів з того моменту, коли я дізналась про велику втрату фізичного факультету, а саме із життя пішов Борис Михайлович Валійов.
Борис Михайлович пройшов великий життєвий шлях, який був тісно
пов’язаний із Каразінським університетом, та присвятив своє життя
розвитку української науки.
У пам’яті всіх, хто знав та працював із Борисом Михайловичем, він завжди залишиться чудовою і доброю людиною.
"Дети, всё будет хорошо. У нас по-другому не бывает" Борис Валійов
Вже того ж січневого дня була думка переглянути фотографії, що були зроблені на днях відкритих дверей, наукових пікніках, семінарах, зустрічах, конференціях малого каразінського університету... Але сум і біль не давав можливості спокійно передивитись фотографії і зробити маленький фільм, який присвячено Борису Михайловичу.
"Із великим задоволенням нині готувала сценарій до нових "Діалогів", які маємо на меті провести 17 лютого. Нашою гостею буде кандидатка фізико-математичних наук, доцентка кафедри фізики кристалів Каразінського університету Ірина Пахомова. Тема бесіди вже визначена: «Про фізику та… технології доповненої реальності». «Як це поєднується?» – спитаєте ви. Ось про це й поговоримо.
Ми часто сьогодні чуємо про нові формати освіти і науки. 3D-моделювання, анімаційні ролики та навіть віртуальна реальність. Адже часто низку ефектів у земних умовах створити дуже важко. І тоді стають на допомогу новітні технології.
Крім цього, готуємо низку унікальних демонстрацій. Чи схопить то все камера - питання. Але так хочеться показати, як піднімається над поверхнею столу міст чи легендарний винахід Леонардо...
Як відомо, усе наше життя - то гра. Однак зараз мені здається, що все наше життя - то експеримент. А як вам?
"Прямий ефір "Діалогів" із чарівною Іриною Пахомовою про кристали та новітні технології в науці й освіті позаду. Це була програма про те, що важливо не закриватися від нового, а вчитися це нове застосовувати на практиці. Про повагу до науки й співпрацю інженерів і вчених. Про те, що в науково-освітній сфері варто бути не просто авторитетом, а прогресивною людиною XXI століття. А ще - і це я завжди люблю - про молодь. Яку інколи слід просто консультувати, направляти, координувати. А вчитися - завжди разом.
Дякую пані Ірині за таку натхненну бесіду. Тепер чекатимемо від нашої гості на посібники й проєктні зошити, де можна буде поекспериментувати з доповненою реальністю, відчуваючи себе справжнім дослідником майбутнього!"
Це неймовірний досвід. Дякую за підтримку кожного. Щиро радію бути поряд із такими активними, цікавими, розумними друзями.
Що можу додати від себе, 30 хвилин, це так мало, коли є про що спілкуватись.
Доповненою реальністю викладачі кафедри фізики кристалів вже зацікавлені більш 3 років. За цей час вже розроблено 5 мобільних додатків із цією технологією. Ці додатки було розроблено впродовж роботи STEM-AR клубу "Science around us" на кафедрі фізики кристалів.
Детальніше:
Проведено "Майстер клас"
"Технології доповненої реальності в освітньому процесі"
Багато музеїв у Китаї пропонують більш захоплюючі виставки за допомогою технологій доповненої реальності (#AR) та віртуальної реальності (#VR).Нещодавно представлені AR-окуляри додають більше додаткової візуалізації виставкам на археологічних руїнах міста Лянчжу.Коли відвідувачі носять спеціальні окуляри, відображається детальна інформація про кожну реліквію та інші допоміжні повідомлення.Тим часом окуляри AR оснащені звуковими коментарями, що дозволяє відвідувачам навчатися під час екскурсії.Музей Сансіндуй також відкрив виставковий зал в Інтернеті, де відвідувачі можуть переглядати експонати через VR.
Зважаючи
на те, що учні, студенти, сім’ї та педагоги продовжують
пристосовуватися до гібридного типу навчання, вони залежать від доступу
до корисних Інтернет-ресурсів, щоб мати змогу навчатися кожного дня.
Google Arts & Culture
у співпраці з понад 2000 культурними установами вже давно пропонує
цілий ряд інструментів, щоб надихнути тих, хто викладає віртуально, та
всіх, хто прагне вчитися онлайн. І сьогодні, у відповідь на існуючу
потребу, ми запускаємо «Навчайтеся разом з Google Arts & Culture»
‒ спеціальний проект для вчителів, батьків та учнів, який об’єднує
історії, знання та скарби з культурних установ у всьому світі.
У
проекті зібрані плани уроків, які можна завантажити, розроблені
освітніми експертами, з такими темами, як динозаври, дослідження
космосу, афроамериканська історія та культура тощо. Хочете дізнатись про
Великий вибух?
Зануртесь у фізику і дізнайтеся, що відбувається в ЦЕРН (СERN), або подивіться в 3D на доісторичних тварин та місію за програмою НАСА «Дослідження Марса».
Потрібно щось нове та цікаве до уроку мистецтва?
Познайомте своїх учнів із Фрідою Кало, відвідавши її студію, або з Лі
Инро, показуючи його шедеври в надвисокій роздільній здатності, або з
такими напрямами у мистецтві, як імпресіонізм чи Гарлемський ренесанс.
3D-моделі
та 360-градусні зображення наближають ваших учнів до творів мистецтва,
безцінних артефактів чи пам'ятків спадщини, таких як храми майя,
Акрополь, Великі піраміди та Тадж-Махал.
Це
перший крок для Google Arts & Culture, сподіваємось, що він
стане доповненням до багатьох ресурсів, які наші партнери зі сфери
культури вже розробили та зробили доступними для користувачів.
Не забудьте ознайомитися з порадами для вчителів,
щоб отримати максимальну користь від Google Arts & Culture. І
стежте за новими планами уроків та матеріалами, які з’являться в мережі,
як тільки нові музеї будуть приєднуватись до платформи та ділитися
своїми скарбами.
Посадка марсоходу Perseverance ("Наполегливість") на Марсі
Марсохід «Персеверанс» або «Персі» — марсохід, що виготовлений Лабораторією реактивного руху для використання у місії НАСА «Марс 2020». Його створено на основі існуючого ровера «К'юріосіті». Має сім наукових приладів, 23 камери та два мікрофони для вивчення поверхні марсіанського кратера Єзеро. Знаходити нові локації для дослідження марсоходу допомагатиме роботизований гвинтокрил «Індженьюйті». Посадка на Марс відбулася 18 лютого 2021 року
U.S. Geological Survey склали інтерактивну карту місця посадки Perseverance. Це 45-кілометровий кратер Єзеро
на західній околиці рівнини Ісіди в північній півкулі Марса.
Вважається, що 3,5-3,9 мільярда років тому там розташовувалися дельта
річки і озеро.
Карта польоту Perseverance
Схема посадки
Перша фотографія поверхні Марса
На борту Perseverance є зразки матеріалів, з яких планують робити
скафандри для висадки людей на поверхню Місяця і, в подальшому, Марса.
Інженери перевірять, як на зразки вплине марсіанська середовище.
Повідомляється, що апарат укомплектований 23 спеціалізованими
камерами, вдосконаленою навігаційною системою, екстремальною установкою,
яка зможе зібрати зразки марсіанського повітря, а також - 2 мікрофони,
завдяки яким людство зможе вперше почути, як звучить Марс.
Також вперше у складі місії на Марс буде безпілотник – 1,8-кілограмовий міні-гелікоптер Ingenuity (Винахідливість).
Міні-гелікоптер Ingenuity (Винахідливість).
До сих пір в рамках марсіанських місій не використовувалися апарати,
здатні літати в атмосфері. За допомогою дрона планують відпрацювати
технологію таких польотів.
Фотоефект — явище «вибивання» світлом електронів із речовини. Це
повне або часткове вивільнення електронів від зв'язків з ядрами атомів
речовини внаслідок дії на неї електромагнітного проміння.Вікіпедія
Симуляція зовнішнього фотоефекту у вільному доступі за посиланням :
https://bit.ly/37qVuEp
Розрізняють: зовнішній фотоефект – вибивання електронів під дією світла (фотоелектронна емісія), гамма-випромінювання тощо; внутрішній фотоефект – збільшення електропровідності напівпровідників або діелектриків під дією світла (фотопровідність); вентильний фотоефект – збудження світлом електрорушійної сили на межі між металом і напівпровідником або між різнорідними напівпровідниками (р-n перехід).
Фотоефект застосовується в ряді аналізаторів речовини. Явище фотоефекту покладено в основу дії фотоелементів.
Padlet (http://ru.padlet.com/) - мультимедійний ресурс для створення, спільного редагування та зберігання інформації. Це
віртуальна стіна, на яку можна прикріплювати фото, файли, посилання на
сторінки Інтернет, замітки. Це може бути приватний проект стіни,
модерована стіна з кількома учасниками, які будуть заповнювати її
інформацією або доступний для читання і редагування будь-яким
користувачем майданчик для обміну інформацією.
Як це працює практично.
Запрошую Вас до наповнення віртуальної стіни Padlet з теми "Як я провів Інженерний тиждень"
Кристалічними називають тверді тіла, атоми, іони або молекули яких здійснюють теплові коливання біля положень рівноваги, що утворюють так звані вузли кристалічної ґратки.
Що може знаходитись у вузлах кристалічної ґратки?
Атоми
Атомні кристалічні ґратки характерні для сполук із ковалентним типом хімічного зв’язку. У вузлах таких ґраток знаходяться окремі атоми, зв’язані ковалентними зв’язками. Усі зв’язки є рівноцінними та міцними, тому речовини з таким типом кристалічної ґратки характеризуються великою твердістю, високими температурами плавлення, хімічною інертністю. Такий тип кристалічної ґратки характерний для алмазу, силіцій (IV).
Іони
Іонні кристалічні ґратки характерні для сполук з іонним типом хімічного зв’язку. У вузлах таких ґраток знаходяться протилежно заряджені йони. Сили міжіонної взаємодії є досить значними, тому речовини з таким типом кристалічної ґратки твердими, тугоплавкими, їх розчини та розплави проводять електричний струм. Типовими представниками таких сполук є солі, наприклад, натрій хлорид, калій нітрат та інші.
Молекули
Молекулярні кристалічні ґратки характерні для сполук із ковалентним типом хімічного зв’язку. У вузлах таких ґраток знаходяться неполярні або полярні молекули. Унаслідок слабких сил взаємодії речовини з таким типом кристалічної ґратки мають незначну твердість, низькі температури плавлення та кипіння, характеризуються леткістю. Такий тип кристалічної ґратки характерний для кисню, йоду, води, глюкози, спиртів.
Від чого залежать властивості кристалів?
Якого сорту атоми (йони, молекули) утворюють кристалічну ґратку
Сіль NaCl
Mідь
Як розташовані атоми у кристалі
Властивості кристала значною мірою визначаються видом кристалічної ґратки. Пояснимо це на прикладі графіту. Кристалічна ґратка графіту має шарувату структуру, тобто в кожному шарі атоми карбону розташовані у вершинах правильних шестикутників. Усередині шару взаємодія атомів доволі сильна, але самі шари слабо пов’язані один з одним. Саме тому кристал графіту легко розшаровується: коли ми пишемо олівцем, на папері залишаються тонкі шари графіту. На відміну від графіту, у кристалі алмазу атоми Карбону розташовані не лише у вершинах, а й на гранях куба. При цьому всі атоми мають міцні зв’язки зі своїми найближчими сусідами. Саме цим жорстким зв’язком між атомами і зумовлена унікальна твердість алмазу.
Яку дефектну структуру мають кристали
(точкові, лінійні,поверхневі, об'ємні дефекти)
Максимальна густина дислокацій, може скласти 1013 см-2. При подальшому зростанні густини дислокацій відбувається руйнування кристалу.
Кристалічні тіла поділяють на монокристали й полікристали.