Ігрові елементи на уроках фізики

 Гра "Електрика та науково-технічний прогрес"

Для дітей молодшого та середнього шкільного віку.

Правила гри.

1. Роздрукувати картки. (Перегляд)

Завантажити:

https://drive.google.com/file/d/1eB8cmWIuMGkWrQM9ElyQgxpZdY2wopxv/view?usp=sharing

2. Підібрати картки парами, що підходять один до одного. Після того, як дві картки було поєднано, то можна їх повернути до усіх карток, щоб можна було утворити з ними інші пари.

3. Обґрунтувати вибір.

4. Поміркувати, яким чином можна використовувати ці об'єкти.

Можна спробувати створити "Логічний ланцюг".

Свої варіанти проведення гри з картками пишіть у коментарях.

Словник.

Сонячна батарея - пристрій, що перетворює випромінювання Сонця на електрику. Використовуються вони переважно там, де багато сонячного світла. Їх поміщають на дахи будівель для нагрівання води та отримання електроенергії. Можливо, у майбутньому сонячні батареї будуть використовуватись для підзарядки автомобілів. Вони широко застосовуються в космонавтиці: забезпечують енергією космічні кораблі та орбітальні станції. 

Річка — водний потік, що має величезну силу. Кілька століть тому люди використовували водяні колеса, які обертали вали, мололи зерно на млині, приводили в дію ковальські хутра та молоти. Потім енергію води почали використовувати для отримання електрики на гідроелектростанціях. На річках будують греблі, що піднімають рівень води на одній із ділянок. Падаючи з великої висоти, вода набирає величезної сили, яка потім перетворюється на електричну енергію. 

Батарейка - джерело електрики для самостійного живлення невеликих пристроїв, наприклад, ліхтарика. Ліхтарик не під'єднаний проводами до джерел струму, і його можна скрізь носити з собою, але батареї працюють недовго, і їх часто доводиться змінювати. 

Радіоактивний елемент - це такий хімічний елемент, який може мимоволі перетворитися на інший. Наприклад, таку властивість має елемент уран. Його використовують на атомних електростанціях для одержання електрики. При розподілі атомних ядер радіоактивних елементів вивільняється дуже багато енергії набагато більше, ніж при використанні інших джерел енергії. 

Акумулятор — пристрій для накопичення енергії та її подальшого використання. Після розрядження акумулятора його можна підзарядити та використовувати знову. Наприклад, акумулятори використовуються для запуску двигуна в автомобілях. 

Розетка – це роз'єм електричних мереж. Якщо вставити в розетку штепсель (вилку) якогось пристрою, наприклад настільної лампи, мережа замкнеться і в лампу почне надходити електричний струм. 

Вимикач — пристрій для увімкнення та вимкнення електричних пристроїв, таких як софіти. При перемиканні тумблера замикається або. розмикається електрична мережа, внаслідок чого починається чи переривається надходження струму пристрій. 

Софіти – це лампи, які використовуються для освітлення сцени спереду або зверху. 

Кнопка пристрій для увімкнення та вимкнення електричних кіл. При натисканні на кнопку дзвінка на короткий час (поки кнопка натиснута) замикається ланцюг, починає надходити сигнал, і ми чуємо звук, що нагадує брязкіт дзвіночка. 

Вітер - рух повітря в атмосфері вздовж земної поверхні. Здавна силу вітру використовували на млинах для обертання жорен. Тепер механічну енергію вітру навчилися використовувати для отримання електричної на вітряних електростанціях. Їх влаштовують у районах, де часто дмуть вітри, — в Арктиці, на берегах Каспійського та Охотського морів, у степах та пустелях. 

Громовідвід - пристрій, який оберігає будинки та інші споруди від руйнівної дії блискавки під час грози. Громовідвід правильніше було б називати блискавковідвід, оскільки грім - це просто звук, який не становить жодної загрози для людей. Блискавка може призвести до пожежі, руйнації будівель, виходу з ладу електрообладнання. 

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22 


QuiverVision доповнена реальність на уроках

Доповнена реальність на уроках "Я досліджую світ" (ключові картинки у вільному доступі).


Як це працює?

1. Друкуємо ключові картинки.
2. Розфарбовуємо ці картки.
3. Завантажуємо Quiver - 3D Coloring App.
4. Вмикаємо мобільний додаток, чекаємо завантаження, спрямовуємо камеру смартфону на розфарбоване зображення, натискаємо на кнопки внизу екрану.

Усі ці ключові зображення працюють із мобільним додатком
Quiver - 3D Coloring App: завантажити.

Ключові картинки у вільному доступі.

"Клітина рослини та тварини"











"Прапори"






"Вулкан"





Земля







"Святкуємо день числа Пі"






#QuiverVision #доповнена_реальність


Запрошую!

Facebook: https://www.facebook.com/groups/3051188461665108
Twitter: https://twitter.com/Iryna_Pakhomova
Telegram: https://t.me/arVReducation
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCjrII42WpKLPgurLYXeNwSQ
Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22
Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com


Гарного дня!
Нових ідей!

#сучасні_освітні_тренди
#освітні_тренди

STEM-активності на новорічну тематику

 5+1 цікавих новорічних STEM-активностей (шаблони, ідеї + експерименти)

1. Конвекція

Обертання вертушки на ялинці, завдяки конвекційним потокам теплого повітря, що нагрівається від свічки. Ялинку можна зробити самостійно із кольорових макарон.


Шаблон вертушки


Краще зробити вертушку із алюмінієвої фольги. 




2. Капілярність

Робимо різдвяний вінок, що розкривається на воді, завдяки капілярності.

Шаблон падуба:


Вирізаємо за шаблоном із зеленого паперу, загинаємо усі листочки всередину і обережно опускаємо на воду. 

Ідея аналогічна експерименту "Квіти на воді", але замість квітів розкриваються листочки падуба.



3. Умови рівноваги

Запропонувати учням вирізати фігурки янголів і зробити так, щоб ці фігурки янголів стійко трималися на верхівки ялинки.

Шаблони янголів:



Вирізаємо однакові дві фігурки янголів із цупкого паперу, закріплюємо фігури степлером, і просовуємо дві великі зубочистки із пластиліновими кулями на кінцях для зміщення центра мас фігури.

Ідея аналогічна експерименту:


4. Механічна енергія

Перетворення енергії пружно-деформованого тіла у кінетичну енергію. Можна поставити іграшки Лего на парті і запропонувати влучити "сніжками" у ці іграшки. Перемагає та команда, що першою влучила у всі іграшки. У ході виготовлення "Зимової пушки" можна обговорити поняття деформації, з'ясувати що таке  пружна і непружна деформації, розглянути перетворення енергії. 


5. Жорсткість конструкції 

Побудуйте будинок для Святого Миколая із спагеті та маршмеллоу 


6. Звук

Створіть телефонний зв'язок із самим Святим Миколайчиком. При апробації цього приладу, краще зробити так, щоб одна частина телефону була в класі, а інша у коридорі, або у іншій кімнаті. У процесі виготовлення телефону можна поговорити що таке звук, як звук розповсюджується у середовищі, чому ми чуємо звук, як працює вухо людини.




Корисні посібники + статті:

STEM-уроки для учнів 1-4 класів початкової школи 

Використання елементівSTEAM-освіти на уроках математики в сучасній школі

УПРОВАДЖЕННЯ STEM-ОСВІТИ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

ВІД STEM-ДО STEAM-ОСВІТИ: КЛЮЧОВІ АСПЕКТИ НА ПРИКЛАДІ ІНІЦІАТИВ УРЯДУ США

Формування ключових компетентностей завдяки впровадженню STEM-орієнтованого підходу в освітньому процесі у позашкільний час за темою «Поверхневий натяг»

Ласкаво просимо до нашого онлайн-клубу  "Science around us".

Детальніше про роботу нашого клубу: тут.



Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 


Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22 




Пишаємося випускниками фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна

 


Із радістю повідомляємо, що молоді вчені Інституту сцинтиляційних матеріалів НАН України а також усі вони є випускниками фізичного факультету ХНУ В.Н. Каразіна Владислав Семінько, Павло Максимчук і Катерина Губенко - стали лауреатами Премії Верховної Ради України молодим ученим за 2020 рік!

Семінько Владислав зараз працює на кафедрі фізики кристалів фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна і викладає курс:  Методи оптичної спектроскопії у фізиці конденсованого стану.

Губенко Катерина і Павло Максимчук закінчили кафедру фізики кристалів фізичного факультету і продовжили наукову діяльність в Інституті сцинтиляційних матеріалів.
Бажаємо молодим науковцям успішного втілення всіх творчих і наукових задумів та наснаги у подальшому професійному зростанні!

Детальніше:

Прийнято Постанову "Про присудження Премії Верховної Ради України молодим ученим за 2020 рік"

 

Постанова Верховної Ради України про присудження Премії Верховної Ради України молодим ученим за 2020 рік (реєстр. № 6346 від 24.11. 2021).

Постанова розроблена на виконання Постанови Верховної Ради України від 5 лютого 2019 року № 2675-VIII “Про Премію Верховної Ради України молодим ученим“.

Вказаною Постановою за результатами проведеного конкурсного відбору присуджено за 2020 рік 30 Премій Верховної Ради України 67-ми молодим ученим у розмірі 136 200 гривень на конкурсну роботу.

 Проект Постанови зареєстровано за № 6346.

Корисні публікації.
Сторінки RG випускників фізичного факультету кафедри фізики кристалів:
 
Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube. 
Підписуйтесь на сторінку у fb.
https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!  

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22
 

Парова машина Джеймса Ватта. Віртуальна реальність.

 

  • Джеймс Ватт – винахідник, інженер. В кінці вісімнадцятого століття винайшов тепловий двигун, поліпшену парову машину. Саме він міг би стати творцем першого у світі транспортного засобу на базі парового двигуна, але проєкт здався йому занадто небезпечним і ризикованим, внаслідок чого не був реалізований.


  • Як користуватися окулярами віртуальної реальності? https://bit.ly/35j4NFc Детальніше: https://educationpakhomova.blogspot.com Дякую усім за перегляди, вподобайки та підписку. Підтримайте нас вподобайкою і відгуком! #virtual_reality #VR #quest #physics

Міжнародний день боротьби з корупцією

Міжнародний день боротьби з корупцією


(International Anti–Corruption Day) відзначається щорічно 9 грудня з ініціативи Організації Об’єднаних Націй. Цього дня 9 грудня 2003 року на політичній конференції була відкрита для підписання Конвенція ООН проти корупції (ухвалена Генеральною асамблеєю ООН 31.10.2003 р.).

Цей міжнародний договір передбачає заходи із запобігання корупції, покаранню винних, а також механізми міжнародної співпраці в боротьбі з нею. Він зобов’язує держави-члени проводити політику протидії корупції, схвалити відповідні закони і заснувати спеціальні органи боротьби з цим явищем. Конвенція набула чинності в грудні 2005 року після її ратифікації 30 країнами. Україна ратифікувала конвенцію 18 жовтня 2006 року.

Згідно з Конвенцією ООН проти корупції (2003) та Конвенцією Ради Європи про кримінальну відповідальність за корупцію (1999), корупція – це зловживання державною владою для одержання вигоди в особистих цілях, в інтересах третіх осіб і груп, а також різні форми незаконного привласнення публічних коштів для приватного використання. Крім того, до корупційних явищ належить і непотизм (кумівство, сімейність).

14.10.2014 року Верховна Рада України прийняла Закон України №1700-VІІ «Про запобігання корупції», який визначає правові та організаційні засади функціонування системи запобігання корупції в Україні, зміст та порядок застосування превентивних антикорупційних механізмів, правила щодо усунення наслідків корупційних правопорушень.

Корупція – це використання особою, зазначеною у ч.1 ст. 3 Закону №1700-VІІ наданих їй службових повноважень чи пов'язаних з ними можливостей з метою одержання неправомірної вигоди або прийняття обіцянки/ пропозиції такої вигоди для себе чи інших осіб або відповідно обіцянка/ пропозиція чи надання неправомірної вигоди особі, зазначеній у ч.1 ст. 3 цього ж Закону, або на її вимогу іншим фізичним чи юридичним особам з метою схилити цю особу до протиправного використання наданих їй службових повноважень чи пов'язаних з ними можливостей.

Корупцію зазвичай поділяють на низову (або побутову, пов'язану із повсякденним життям громадян), бюрократичну, або звичаєву (що виникає при взаємодії громадян, підприємців із чиновниками нижчої та середньої ланки), політичну (корупційну поведінку осіб, які приймають політичні рішення).

Корупція не обмежується отриманням неправомірної вигоди (хабарництвом) і не зводиться тільки до підкупу виключно державних службовців. Це явище поширене в бізнесовому середовищі (приватному секторі), відносинах комерційних структур між собою та державними органами.

Антикорупційна політика є частиною державної політики України та має на меті протидію корупції на всіх рівнях шляхом підвищення прозорості діяльності державних органів, додержання прав і свобод людини і громадянина, створення умов для розвитку економіки, забезпечення європейських соціальних стандартів і добробуту населення, зниження рівня корупції в Україні та усунення причин і умов, що її обумовлюють, відкритості та гласності при прийнятті рішень та оприлюдненні їх у засобах масової інформації, проведення громадського опитування та обговорення перед їх прийняттям.

Корупція вражає основу демократичних інститутів через спотворення виборчих процесів, перекручення принципу верховенства закону і створення бюрократичних бар’єрів. Подолати корупцію можливо тільки завдяки консолідації всього суспільства та налагодження системи протидії.

Корупція – це міжнародне явище, притаманне тією чи іншою мірою всім країнам. Тому доцільно враховувати світовий досвід запобігання корупції на міжнародному рівні та в окремих країнах, а також політичні, правові, організаційно-управлінські заходи, що здійснюються відповідними владними органами й інституціями з метою зменшення можливостей і звуження меж прояву цього негативного явища.



Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна активно протидіє корупції, розроблена Антикорупційна програма Харківського національного університету, з текстом якої можна ознайомитися на офіційному сайті університету. У разі ж виникнення таких ситуацій в університеті студентам рекомендується писати звернення до провідного фахівця з питань протидії корупції (кімната 4-62, Головний корпус).

Пропонується інтерактивна гра. Перейти за посиланням: тут.
Корупція в освіті.


Антикорупційний урок (Короткий навчальний посібник)

"Українська правда. Життя" продовжує просвітницький проект "Корупція – це... Пояснюємо на пальцях" і разом із юристами компанії ILF та аналітиками платформи YouControl пропонує вам пройти напівжартівливий тест.

10.12 – Міжнародний день прав людини


10 грудня міжнародна спільнота відзначає Міжнародний день прав людини (Human Rights Day). У цей день в 1948 році Генеральна Асамблея ООН прийняла Загальну декларацію прав людини – перший універсальний міжнародний акт з прав людини. Цим документом закріплено, що права людини – невід’ємний елемент людської особистості і людського буття. Цією декларацією започатковано процес створення системи міжнародних стандартів у галузі прав людини, набуття ними універсального характеру. До створення цього універсального документу не існувало ефективного та дієвого механізму захисту основоположних і невід’ємних прав людини.

У Преамбулі Загальної декларації прав людини Генеральна Асамблея зазначила, що «проголошує цю Загальну декларацію прав людини як завдання, до виконання якого повинні прагнути всі народи і всі держави з тим, щоб кожна людина і кожний орган суспільства, завжди маючи на увазі цю Декларацію, прагнули шляхом освіти сприяти поважанню цих прав і свобод і забезпеченню, шляхом національних і міжнародних прогресивних заходів, загального і ефективного визнання і здійснення їх як серед народів держав-членів Організації, так і серед народів територій, що перебувають під їх юрисдикцією».

Ще одним міжнародним актом, покликаним гарантувати захист прав людини, є Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод.

Україна, будучи державою-членом Ради Європи, 17.07.1997 року ратифікувала Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод та Протоколи до неї. Згідно преамбули Конвенції вона має на меті забезпечити загальне та ефективне визнання прав людини, проголошених Генеральною Асамблеєю ООН у Загальній декларації прав людини.

Конвенція не лише спрямована на захист широкого спектра громадянських та політичних прав, а запровадила ефективний механізм забезпечення прав особи, що зокрема передбачає право на індивідуальне звернення за захистом порушених прав.

Суб'єктом, на якого покладаються обов'язки щодо гарантування прав і свобод людини і громадянина, є держава. Роль держави як головного гаранта прав і свобод людини і громадянина випливає зі змісту статей 3, 22, 42, 51, 53 та інших Конституції України, і ця функція реалізується за допомогою різних правових засобів через усю систему органів державної влади.

Особливе місце в цій системі займає Президент України – гарант прав і свобод людини і громадянина (ст. 102 Конституції України). Верховна Рада України здійснює захист прав і свобод людини і громадянина через відповідну законодавчу діяльність (ст. 92 Конституції України), Кабінет Міністрів України вживає заходів щодо забезпечення прав і свобод людини і громадянина (ст. 116 Конституції України).

 

 

Рекомендована література

  1. Аналіз контекстуальних факторів, що впливають на антикорупційну діяльність в регіонах України : аналітичні документи / О. Гус, М. Бадер, А. Мелешевич [та ін.]. – Київ, 2019. – 20 с.

  2. Головатий С. Про людські права. Лекції / С. Головатий. – Київ : Дух і Літера, 2016. – 760 с.

  3. Головін А.С. Права людини: інтерпретаційна діяльність Конституційного Суду України / А.С. Головін. – 2-е вид., доп. та перероб. – Київ : Логос, 2017. – 399 с.

  4. Головченко В.В. Правозастосування і захист прав людини в суверенній Україні : монографія / В.В. Головченко, О.В. Головченко. – Чернігів : Видавець Лозовий В.М., 2012. – 328 с.

  5. Громадянське суспільство проти корупції в Україні: способи впливу : аналітичні документи / М. Бадер, О. Гус, А. Мелешевич [та ін.]. – Київ, 2019. – 24 с.

  6. Енциклопедія сучасної України. – Т.19. – Київ : ТОВ «КОНВІ ПРІНТ», 2018. – 688 с.

  7. Запобігання корупції. Законодавство : практичний посібник. – Київ : Центр учбової літератури, 2017. – 392 с.

  8. Запобігання корупції: підручник / За заг. ред. Б.М. Головкіна. – Харків : Право, 2019. – 296 с.

  9. Корупція в Україні: питання протидії / За заг. ред. В.М. Гаращука. – Харків : ФОП Панов А.М., 2015. – 172 с.

  10.  Кулінич І. М. Губернатор ( спогади про О.С. Масельського ). - Харків : Глобус, 1998. - 224 с.

  11. Механізми захисту прав в Україні / Під заг. ред. Є.Б. Кубка. – Київ : ПрАТ «Юридична практика», 2016. – 656 с.

  12. Сапелкін Ю.В. Корупція в Україні: сутність, умови існування, механізми протидії / Ю.В. Сапелкін. – Київ – Львів : Ліга-Прес, 2016. – 188 с.

 

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!  


Модельні навчальні програми (природничі науки)

 Модельні програми 5-6 класи (природнича освітня галузь) + підручники


Ці модельні навчальні програми стануть основою для розроблення нової навчальної та навчально-методичної літератури для учнів 5-9 класів.

Новостворені модельні навчальні програми будуть масово впроваджуватися в освітній процес закладів загальної середньої освіти ПОЕТАПНО, починаючи з 2022/2023 навчального року.

Міжгалузеві інтегровані курси

Робототехніка. 5-6 класи» (міжгалузевий інтегрований курс)

SТEM. 5-6 класи (міжгалузевий інтегрований курс)

Природнича освітня галузь

Пізнаємо природу». 5-6 класи (інтегрований курс)

Природничі науки. 5-6 класи (інтегрований курс)

Вищезазначена кількість модельних навчальних програм не є остаточною, оскільки авторські колективи і в подальшому можуть розробляти такі програми для впровадження нового змісту базової середньої освіти в освітній процес закладів загальної середньої освіти.


Підручники для вчителів пілотних 5-х класів (тут)

Природничі науки (підручник)

Новий стандарт для 5-9 класів дозволить як інтеграцію, так і окремі предмети – інтерв’ю з розробником Романом Шияном

Про деякі питання державних стандартів повної загальної середньої освіти

ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ ТИПОВОЇ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ ДЛЯ 5-9 КЛАСІВ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

ЗБІРНИК ТЕЗ МІЖНАРОДНОЇ НАУКОВО-ПРАКТИЧНОЇ ІНТЕРНЕТ-КОНФЕРЕНЦІЇ «ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОГО ПІДРУЧНИКА: КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ ТА ПРЕДМЕТНІ НАВИЧКИ»(електронне наукове видання)

РЕАЛІЗАЦІЯ ПРИРОДНИЧОГО СКЛАДНИКАУ БАЗОВІЙ СЕРЕДНІЙ ОСВІТІ ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН

НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА:ПОРАДНИК ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ

Сайт "Конструктор навчальних програм"

STEM-активності для школярів:



STEM-заняття: насіння-"гелікоптери"




Все про STEM: власний досвід + приклади найкращих STEM-уроків 2019-2020


Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!