ЗМІСТ
Передмова...................................................................................................................................... 3
Методичні акценти в роботі вчителя початкових класів: безпекові
реалії. Н. Бібік, О. Онопрієнко, Т. Павлова........................................................................................ 7
Методичні рекомендації на 2024‐2025 навчальний рік щодо навчання
української мови в 7 класі НУШ. О. Горошкіна...................................................................... 10
Методичні рекомендації щодо навчання української літератури в 7
класі закладів загальної середньої освіти у 2024/2025 навчальному
році.Т.Яценко............................. 18
Методичні рекомендації щодо навчання зарубіжної літератури в 7
класі закладів загальної середньої освіти у 2024/2025 навчальному
році.В.Снєгірьова..... 34
Методичні рекомендації щодо вивчення інтегрованого курсу
літератур (української та зарубіжної) у 7 класі закладів загальної
середньої освіти у 2024/2025 навчальному році. Т. Яценко, І. Тригуб............. 38
Тенденції оновлення цілей і змісту навчання іноземних мов у 7 класах
гімназіїВ.Редько.................................................................................... 57
Медіація як новий вектор розвитку сфери шкільної іншомовної освіти
України С. Печенізька..................................................................................... 59
Особливості використання мовленнєвих ситуацій як засобів навчання
іншомовної комунікації у процесі компетентнісно орієнтованого
навчання учнів 7‐8 класів гімназій. М. Яковчук............................................... 63
Вікові психологічні особливості учнів 7–9 класів та їх готовність до
компетентнісно орієнтованого навчання іншомовного спілкування.
О. Пасічник..................................................................................... 66
Дидактико‐методичні концепти оцінювання навчальних досягнень
учнів 7 класу гімназії. І. Горошкін................................................................................. 69
Зрушення у змісті історичної освіти в 7 класі за модельними
навчальними програмами і підручниками НУШ. О. Пометун.............................. 71
Як обрати підручник для навчання історії України у контексті
формування історичної пам’яті учнів. Н. Гупан 77
Реалізація діяльнісного підходу в навчанні учнів основ правознавства.
Л. Рябовол, Т. Ремех........................................................................................... 80
Формування ідентичності та громадянської свідомості учнів засобами
громадянської освіти. Т. Ремех........................................................................................................... 84
Методичні рекомендації щодо навчання математики у 2024/2025
навчальному році. М. Бурда, Д. Васильєва., Н. Тарасенкова.......................................... 87
Методичні рекомендації щодо викладання інформатики у 7 класі
НУШ. І. Завадський, О. Коршунова, І. Твердохліб........................................................................ 103
Особливості організації навчання інтегрованих курсів природничої
освітньої галузі Т. Засєкіна.................................................................................... 107
Методичні рекомендації щодо навчання біології і хімії в 7‐9 класах
Т. Коршевнюк............................................................................................................... 108
Вивчення біології у 7 класі нової української школи. К. Задорожний........... 123
Методичні рекомендації на 2024‐2025 навчальний рік із навчання
хімії в 7 класі НУШ. Г. Лашевська........................................................ 126
Вивчення фізики і астрономії у 7‐х класах нової української школи.
М. Головко, Т. Засєкіна.................................................................... 132
Методичні рекомендації щодо вивчення географії у 7‐му класі НУШ.
В. Грома........................................................................................................ 137
Реалізація stem‐освіти в умовах реформування української школи
Ляшенко О.І............................................................................... 140
Способи реалізації модельної навчальної програми STEM у 5‐9 класах
закладів загальної середньої освіти. М. Тишковець........................................................ 143
Особливості реалізації змісту технологічної освітньої галузі в 7 класах
базової середньої освіти. Т. Мачача............................................................................................... 147