Як розвивати критичне мислення (дидактичні ігри)
Критичне мислення: чіткість, точність, конкретність, ретельність, значимість, послідовність, глибина (фундаментальність), повнота, значущість, оцінююче судження, зважене судження, класифікація, припущення, розуміння принципів.
Звичайне мислення: нечіткість, неточність, невизначеність, похибки, незначимість, непослідовність, поверховість, неповнота, тривіальність, здогадки, імпульсивне віддавання переваги, просте групування, вірування, об’єднання понять за асоціацією.
Ключовими етапами формування критичного мислення є виклик
(формування та постановка питань), осмислення (ознайомлення з новою
інформацією), рефлексія (включення нових понять в уявлення).
Перелік методів розвитку критичного мислення достатньо великий. Добирати їх учителю слід з огляду на мету, завдання, зміст уроку. Крім того, слід зважати на особливості цих методів, адже на певних етапах уроку вони є ефективнішими, а отже, доречнішими. Учитель має опонувати якомога більше методів розвитку критичного мислення і бути обізнаним з особливостями їх ефективного застосування.
Джерело
Прийоми, що сприяють розвитку критичного:
Асоціації.
Вчитель пропонує учням по черзі висловитися, про те, які
асоціації в них викликає основне поняття уроку. Цим самим учні зможуть
«увійти» в тему, згадати те, що вони чули.
Мозковий штурм (до 7 хвилин).
Прийом починається постановкою перед
учнями чітко сформульованого проблемного питання, яке дає змогу висувати
багато версій для відповіді. Усі ідеї для вирішення записуються на дошці та
обговорюються в подальшому. Під час процесу учитель може спонукати дітей
змінювати думки один одного.
Кластер.
Прийом подібний до мозкового штурму, для його застосування
потрібно до 5 хв. Він передбачає виокремлення смислових одиниць тексту й
графічне оформлення їх у певному порядку у вигляді грона. Кластери
допомагають учням у ситуаціях, коли під час письмової роботи запас думок
вичерпується. Система кластерів охоплює більшу кількість інформації, ніж ви б
могли отримати за звичайної письмової роботи.
Асоціативний кущ
Інтерактивна технологія, під час проведення якої викладач визначає одним словом тему, над якою буде вестися робота, а уч називають усе, що виникає в пам'яті стосовно цього слова. Спочатку висловлюються найстійкіші асоціації, а потім – другорядні.
Дидактичні ігри для розвитку критичного мислення:
Якщо ігри були корисними, залиште свій коментар або зробіть символічний переказ на картку
5355 5712 8132 2123
Дякую!
Формувати знання дітей про професію захисника, вміння класифікувати предмети, які потрібні та, які не принесуть користі при захисті нашої Батьківщини. Пояснити свій вибір. Розвивати логічне та критичне мислення. Виховувати бережливе ставлення до свого життя та повагу до професії захисника.
Перегляд гри:
Перегляд гри:
Перегляд гри:
Гра "Яка мова українська?"
Пропонуються картки-ілюстрації до яких потрібно підібрати прикметники-асоціації до питання: "яка українська мова?".
Перегляд гри:
Завантажити: тут.
НАВЧАЛЬНИЙ КАЛЕНДАРИК
РОЗВИТКУ
КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ
Тетяна Бондар.
Критичне мислення + Інструментарій для підвищення власної ефективності
ЕФЕКТИВНЕ ЗАПАМ’ЯТОВУВАННЯ (презентація)
Слава Україні!
Бережіть себе і родину!
Все буде Україна!