Фізика 10 клас. Властивості рідин.

 Осмос. Осмотичний тиск

Осмос— процес односторонньої дифузії через напівпроникну мембрану. 

Що значить напівпроникна мембрана? Розміри пор цієї мембрани  менші за розмір молекул  компонента, що ми розчинили у розчиннику. Тобто, молекули розчинника можуть проникати крізь цю мембрану, а молекули речовини, що була розчинена - ні. 

 Анімація: джерело.

Для того, що вирівняти концентрації з обох областей, молекули розчинника (наприклад, води) будуть рухатися праворуч, і ми маємо різницю рівнів, що і обумовлює наявність осмотичного тиску.

 

 

Для виникнення осмотичного тиску необхідно щоб виконувались два критерії: 

  • присутність напівпроникною мембрани;  
  • знаходження двох розчинів з різною концентрацією по обидві сторони від перегородки.

Чому морські риби не можуть існувати у прісних водах і навпаки.

При зміні концентрації солей у воді, мешканці можуть загинути. Наприклад, якщо помістити прісноводну тварину в морську воду, то воно незабаром втратить п'яту частину своєї ваги (рідина із мешканця буде прямувати у водойму із солоною водою). Якщо морського мешканця перенести в прісну воду, то через дифузію молекул підвищиться рівень внутрішньоклітинної рідини, клітини його органів збільшаться і можуть втратити цілісність.

Знання і правильне застосування законів осмотичного тиску води необхідно в медицині, біології, енергетиці та промисловості. На них ґрунтуються багато фізико-біологічних процесів, а також способи очищення води (опріснення води). 


 Опріснення води. Зворотний осмос (потрібно створити надлишковий тиск)

Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22 

Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 

 https://t.me/physicsks

 

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/

Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!

Газові закони

 Ізотермічний процес (симуляція у вільному доступі)

Газові закони визначають кількісну залежність між двома параметрами даної маси газу при фіксованому значенні третього параметра.

Процес, у ході якого один із макроскопічних параметрів незмінної маси даного газу лишається незмінним, називають ізопроцесом.

• Оскільки стан газу визначеної маси характеризується трьома макроскопічними параметрами (p, V і Т), то таких процесів також три:

• ізотермічний — ізопроцес, який відбувається за незмінної температури;

• ізобарний — ізопроцес, який відбувається за незмінного тиску;

• ізохорний — ізопроцес, який відбувається за незмінного об'єму.

Ізотермічний процес описується законом Бойля — Маріотта: для даної маси газу добуток тиску газу на його об'єм є постійним, якщо температура газу не змінюється:

p1V1= p2V2, або pV = const.



Даний дослід можна змоделювати наступним чином: циліндр, який з одного кінця запаяний, а з іншого закритий рухомим поршнем. Якщо поршень повільно рухати всередині циліндра, то газ під поршнем зазнаватиме ізотермічного розширення або стиску. Повільний рух поршня забезпечить час для перебігу процесу теплообміну газу і навколишнього середовища, в результаті чого температура газу під поршнем завжди залишатиметься сталою. Слід відмітити, що при ізотермічному процесі газ завжди знаходиться в термодинамічній рівновазі з навколишнім середовищем, температура. 


Симуляція ізотермічного процесу:

 




https://www.vascak.cz/data/android/physicsatschool/templateimg.php?s=mf_izotermicky_dej&l=ua


  Більше фізичних симуляції на YouTube каналі: Симуляції

В ході даного досліду було встановлено наступне:

Ø під час повільного стиснення газу поршнем, тиск газу збільшувався пропорційно до зменшення об’єму даного газу;

Ø і навпаки під час повільного розширення газу, тиск газу зменшувався пропорційно до збільшення його об’єму.


Пояснимо закон Бойля-Маріотта, використовуючи положення молекулярно-кінетичної теорії. Оскільки температура газу при ізотермічному процесі не змінюється, то швидкість руху молекул газу теж є сталою під час всього процесу. Отже, тиск газу залежить лише від кількості ударів молекул об стінки посудини. Відомо, тиск газу пропорційний до кількості молекул, що припадають на одиницю об’єму газу (концентрації). Оскільки при розширенні газу (збільшенні його об’єму) кількість молекул залишається сталою, а об’єм газу збільшується, то концентрація молекул газу зменшуватиметься, відповідно зменшуватиметься і кількість ударів молекул, що припадатимуть на одиницю площі поверхні стінок посудини, отже, тиск газу зменшуватиметься.

І навпаки, якщо ми будемо стискати газ, то концентрація його молекул буде зростати, оскільки зі зменшенням об’єму газу відстані між молекулами ставатимуть все меншими. Зі збільшенням кількості молекул, що припадають на одиницю об’єму газу, збільшуватиметься і кількість ударів цих молекул об стінки посудини. Отже, тиск газу зростатиме.

Чому ж закон Бойля-Маріотта не справджується для газів під великим тиском? Справа в тому, що даний закон був відкритий для ідеального газу. Нагадаємо, що для ідеального газу ми нехтуємо розмірами молекул і їх електричною взаємодією, оскільки відстані між молекулами газу набагато більші за їх розміри. Коли газ знаходиться під великим тиском, то відстані між молекулами стають малими і співрозмірними з розмірами самих молекул, тому в цьому випадку нехтувати розмірами самих молекул і силами міжмолекулярної взаємодії вже не можна. Томі для газів під великим тиском закон Бойля-Маріотта не справджується.


Джерело.

#фізика

Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22  


Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 
 https://t.me/physicsks

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.

Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 


ЗНО Фізика

 

Відповідь - 1: прискорення вільного падіння напрямлено вниз.


 

 #ЗНО #фізика

Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22  


Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 
 https://t.me/physicsks

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.

Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

Фізика ЗНО

 Ізопроцеси



 

 

Задача

Як змінювався тиск ідеального газу в ході процесу, графік якого зображено на рисунку? Укажіть точки на графіку, відповідні показникам найбільшого й найменшого тиску.


 

Проведемо через різні точки графіка ізобари (див. рис.). Найбільшому тиску відповідає найнижча ізобара, тому найбільший тиск досягається в нижній точці дотику В.


 

Найменший тиск відповідає верхній точці А. Під час переходу від точки А до точки В тиск газу зростає, а під час переходу від точки В до точки А тиск знижується.


 #ЗНО #фізика

Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22  


Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 
 https://t.me/physicsks

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.

Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

 

Virtual Reality

 Віртуальна реальність - новий сучасний інструмент в освіті

Сьогодні освіта і освітяни стикаються з небаченими раніше змінами.  Технології змінюють звички людей.

Інтернет, доповнена реальність та тепер вже і віртуальна реальність формують освітній процес майбутнього. Учні перевантажені інформацією.  Вчителі визнають, що залучення студентів все частіше стає проблемою, відсутня мотивація навчання. Люди використовують передові технології вдома у повсякденному житті і очікують їх впровадження в аудиторіях на заняттях.

Технології віртуальної реальності можуть вивести навчання на новий рівень. Віртуальна реальність, що доповнює традиційний процес навчання, може сприяти вдосконаленню якості освіти. Це ледве може замінити вчителя при проведенні занять, но зробить процес навчання найсучаснішим, інтерактивним, 3D візуалізованим і найцікавішим. Застосування віртуальної реальності для освіти призводить до захоплюючого досвіду навчання для студентів та і для працівників освіти.

Віртуальна реальність в аудиторії може запропонувати викладачам широкий набір інструментів для проектування тривимірних моделей реальних об’єктів, залучення груп чи людей на відстані, використання інтерактивних дошок та організації практичних інтерактивних занять. Окрім шкіл та університетів, онлайн-репетиторські послуги та корпоративний навчальний сектор можуть отримати вигоду від впровадження віртуальної реальності в освіту. Майбутнє створюємо ми самі.

Переваги віртуальної реальності в освіті  

В освітньому секторі є широко розповсюджені проблеми, які, ймовірно, не будуть вирішені виключно за допомогою технології VR. З іншого боку, інтерактивність, отримана завдяки віртуальній та доповненій реальності, може підвищити мотивацію студентів до навчання, що стає однією з найбільш обговорюваних проблем у цій галузі. Замість того, щоб сидіти на традиційному уроці в класі, учні можуть випробувати реальні дії та стати активними учасниками процесу пізнання. Вони можуть по-новому взаємодіяти з об’єктами, один з одним та вчителями за допомогою віртуальної реальності. Крім того, у віртуальній реальності зникають усі відволікаючі фактори. 

Експерти виділяють дві безсумнівні переваги навчання у віртуальній реальності – наочність та безпека. Завдяки найвищому рівню деталізації у VR, можна достовірно показати такі речі, які не можна бачити при нормальних умовах (макро- та мікро- світ). Наприклад – поділ ядра перед ядерним вибухом, або процес пробудження вулкана. Стосовно безпеки, в VR-просторі помилки, які коштують людям життя у реальному світі – не страшні у віртуальному. Тому зараз ці технології використовуються при вивченні практично всіх дисциплін. 

Джерело

 Приєднуйтесь!

Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube. 


 

Доповнена реальність

 Мистецтво. Культура. Проєкти


Graphische Sammlung відкрив нову виставку 9 грудня 2020 року. Що робить цю останню виставку особливою, це її інтеграція з додатком доповненої реальності для мобільних телефонів та планшетів, що дозволяє відвідувачам взаємодіяти з експонованими витворами мистецтва.

https://www.youtube.com/watch?v=kCXfW8jMQmw




 Мобільний додаток:

https://play.google.com/store/apps/details?id=ch.ethz.gtc.cago

Відень. Виставка із доповненою реальністю.

https://artivive.com


https://www.youtube.com/watch?v=_1uJjT4bRKI

Нові технології, нові способи переживання мистецтва. Картини оживають, коли Деніел Лабросс експериментує з доповненою реальністю на своїй нещодавній персональній виставці "Штучні серця" під час Будапештського тижня дизайну!




 Микита Худяков "Віртуальна і доповнена реальність в культурних проєктах"


 

Презентація за посиланням.

Вигаданий світ: українські проєкти у VR та AR 

Додаток "Тустань"

 

Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.

 

 

Новий 2021 рік

 Добрий день, мої рідні, подруги і друзі, колеги і колежанки і просто однодумці!

Вітаю нас із прийдешніми святами, з Новим 2021 роком.

Рік 2020 був особливим для нас усіх. Ми маємо нові виклики, нові трагедії, нові розчарування. Але у майбутньому: виклики – це перемоги; трагедії це життєвий досвід, розчарування – це розуміння і мудрість.

Зичу нам здоров я і добра, миру і міцності для нових випробувань (вони будуть), холодного розуму для прийняття рішень, енергії для руху вперед і розвитку, людяності і єдності, благополуччя!

Дякую нам усім за підтримку і нові ідеї, за рух вперед і нові проєкти.

З кожним роком я усвідомлюю наскільки розумні ми з вами, наскільки працьовиті, наскільки амбітні і енергійні, наскільки талановиті і вибухові!

Здійснення мрій!


 Цінування кожної секунди нашого життя!

Тепла у наших домівках (у двох сенсах: з новими тарифами це досить складно)!


Святкового настрою!

Нових ідей!


Найоптимальнішої траєкторії!

Міцності!


Гарного дня!

Бережіть себе і родину!

Фізика. Геометрична оптика.

Інтерактивні вправи "Побудова зображень у лінзах і дзеркалі"


  Більше фізичних симуляції на YouTube каналі: Симуляції

1. Завантажити  програму LENSES 

Можна регулювати як розмір, так і відстань об’єкта та фокусну відстань.


2. Інтерактивний стенд оптики показаний у iFrame нижче. У верхньому лівому куті є невеличка гаряча точка. Клацання / натискання гарячої точки відкриває Interactive у повноекранному режимі. Використовуйте клавішу Escape на клавіатурі, щоб вийти з повноекранного режиму.


3. Інтерактивні лабораторні роботи (російська мова)

Вивчення оптичної сили і фокусної відстані тонкої лінзи.
У роботі можна вибрати 3 лінзи. Завдяки лінійки поміряти необхідні відстані і зробити розрахунок за робочою формулою.
 

4. Phet  симуляції

Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22  


Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 
 https://t.me/physicsks

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.

Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

 

ЗНО Фізика

 Побудова зображень в лінзах

Відповідь: дійсне збільшене.

Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22 

Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 
 https://t.me/physicsks

 

Інтерактивні вправи "Побудова зображень у лінзах"

1. Завантажити  програму LENSES 

Можна регулювати як розмір, так і відстань об’єкта та фокусну відстань.


2. Інтерактивний стенд оптики показаний у iFrame нижче. У верхньому лівому куті є невеличка гаряча точка. Клацання / натискання гарячої точки відкриває Interactive у повноекранному режимі. Використовуйте клавішу Escape на клавіатурі, щоб вийти з повноекранного режиму.


3. Інтерактивні лабораторні роботи (російська мова)

Вивчення оптичної сили і фокусної відстані тонкої лінзи.
У роботі можна вибрати 3 лінзи. Завдяки лінійки поміряти необхідні відстані і зробити розрахунок за робочою формулою.
 

4. Phet  симуляції


Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.

Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

Безкоштовний курс

 “30 кроків до нової української школи: навчаємо громадянина"

 



Платформа: Prometheus
Кількість годин: 30
Сертифікат: безкоштовно
Форма навчання: онлайн-курс, опановується дистанційно і самостійно.

Зареєструватись:

https://courses.prometheus.org.ua/courses/course-v1:EWC+DS101+2020_T3/about

ТЕМАТИКА КУРСУ

Нове в українській освіті
Школа для формування активних громадян/ок
Ціннісно орієнтоване навчання
Культура прав людини у школі
Компетентнісний підхід і громадянські компетентності
Автономія школи
Якісне й комфортне освітнє середовище
Внутрішня система якості освіти
Вирішення конфліктів у школі
Ненасильницьке спілкування
Протидія цькуванню та дискримінації
Шкільна служба медіації

Для кого?

Курс створений для вчительства та директорів, які прагнуть виховати активних сучасних школярів, а також для батьків, які хочуть розуміти, що відбувається в сучасній школі, і для всіх, хто дбає про розбудову сильної шкільної громади.

 

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/