Сучасні освітні технології (штучний інтелект, імерсивні технології, STEM-освіта, змішане навчання), корисні матеріали, практичні онлайн-інструменти, фізика. Дізнались про щось нове? Одразу реалізуймо в роботі!
Більше фізичних симуляції на YouTube каналі: Симуляції
Інтерактивна модель візків, що демонструє пружні і непружні зіткнення (iFrame).
Можна змінювати маси та швидкості взаємодіючих візків, тип зіткнення (абсолютно пружний, абсолютно непружний).
У верхньому лівому куті є невеличка гаряча точка. Натискання гарячої точки відкриває Interactive у повноекранному режимі.Використовуйте клавішу Escape на клавіатурі (або подібний спосіб), щоб вийти з повноекранного режиму.
Україна входить до елітної дев’ятки країн, що мають замкнутий технологічний цикл створення і виробництва авіатехніки
Гордістю колективу стала ракета-носій "Зеніт", для
якої характерна точність виведення на орбіту, що перевершує точність
зарубіжних носіїв, висока надійність, рівень автоматизації робіт на
стартовому комплексі, екологічна чистота. Вантажопідйомність "Зеніту"
становить 13740 кг. Не дивно, що до цього носія виявляють велику
зацікавленість зарубіжні фірми.
Школа М. К. Янгеля виплекала
яскраве сузір’я видатних вчених-конструкторів, спеціалістів світового
рівня, талановитих керівників галузі, державних діячів. Серед них Л.
Кучма, О. Негода, С. Конюхов, Ю. Семенов, В. Уткін, В. Ковтуненко, В.
Прісняков та багато інших.
Ракета-носій «Зеніт-3SL» - це
ракета-носій, пуски якої здійснювали із плавучої платформи з акваторії
Тихого океану. Ракету-носій «Зеніт-3SL» експлуатують у складі
ракетно-космічного комплексу «Морський старт» (Sea Launch), який
використовує компанія Sea Launch для надання пускових послуг.
Передстартова підготовка повністю автоматизована, що
забезпечує можливість запуску РН з морської стартової платформи за
схемою «безлюдний старт» і найвищу безпеку персоналу.
Унікальна система утримання РН «Зеніт» на пусковому
пристрої забезпечила можливість пуску ракети з морської платформи, в
умовах хвилювання океану.
Ракета-носій «Зеніт-3SL» працює на екологічно
безпечних компонентах палива – рідкому кисні й гасі РГ-1. Перший її пуск
відбувся 28 березня 1999 р. Усього було здійснено більше 30 успішних стартів.
До складу ракети-носія «Зеніт-3SL» входять: двохступенева ракета-носій
«Зеніт-2S», розроблена і виготовлена Державним конструкторським бюро
«Південне» і виробничим об’єднанням «Південмаш». «Зеніт-2S» є сучасним
засобом виведення, що вирізняється простотою експлуатації і повною
автоматизацією процесу підготовки і пуску; розгінний блок DM-SL (третій
ступінь), створений корпорацією «Енергія», характеризується високою
підтвердженою надійністю; блок корисного навантаження, розроблений
фірмою «Боїнг».
Гіпотеза про те, що всі речовини складаються з окремих найдрібніших
частинок, з’явилася дуже давно, більше двох тисяч років тому. Але
лише на межі XIX-XX ст. було встановлено, які це частинки і які
властивості вони мають.
Частинки, з яких складаються речовини, називають молекулами.
Молекули не можна побачити неозброєним оком. Вони настільки малі, що їх
неможливо розгледіти навіть у мікроскоп, що дає 1000-кратне збільшення.
Для визначення розмірів молекул було проведено різні досліди.
Дослід. У
чисту велику посудину наллємо воду і на її поверхню за допомогою
піпетки капнемо краплину стеаринової олії.
УдослідахРелеявикористовуваласякраплямасла, що розтікаласьпоповерхніводи.Цікаво,щоліпіди-молекулижирів,зокрема,масла-маютьамфімільнуструктуру.Цеозначає,щоодназчастинмолекулизмочуєтьсяводою(тобтоїїконтактзводоюєенергетичновигідним),аінша-не змочується.Молекулимасламаютьвиглядголівздвомааботрьомахвостами(див.рис.нижче),причомуголовизмочуютьсяводою,ахвости-ні.
Олія починає розтікатися по
поверхні води, утворюючи плівку. У міру розтікання олії товщина плівки
стає дедалі меншою. Через деякий час розтікання припиняється.
Якщо
припустити, що це відбувається через те, що всі молекули олії опинилися
на поверхні води (утворюючи плівку завтовшки в одну молекулу), то, щоб
знайти діаметр молекули, досить визначити товщину утвореної плівки.
Товщину плівки d визначимо із співвідношення:
Об’єм плівки - це об’єм поміщеної на поверхню води краплини. Його виміряли за допомогою піпетки V = 0,0009 см3, а площа плівки, що утворилася з краплини, - S = 5500 см2. Підставивши ці значення у формулу, ми отримали d = 0,00000016 см = 0,00000000016 м.
Цим числом і визначається приблизний розмір молекули стеаринової олії.
Оскільки
молекули дуже малі, то в кожному тілі їх міститься величезна кількість.
Щоб створити уявлення про їх число, наведемо приклад: якщо дитячу гумову
кульку, наповнену воднем, проколоти так, щоб з неї щосекунди виходило
мільйон молекул, то для вильоту всіх молекул з кульки знадобиться 30
мільярдів років! І це при тому, що маса водню, який наповнював кульку,
становила б усього 3 г.
Це цікаво знати
Англійський
фізик Майкл Фарадей (1791-1864) для визначення розмірів молекул
розплющував шматочки золота на такі тоненькі пластинки, що їх товщину
було неможливо виміряти безпосередньо. Можна було лише обчислити її,
знаючи об'єм шматочка золота і площу пластинки. Прийнявши
наближено товщину шматочка за діаметр молекули, Фарадей встановив, що
цей діаметр повинен становити не більше ніж кілька мільйонних часток
міліметра. Набагато точніший метод визначення розмірів молекул
запропонували одночасно й незалежно один від одного два відомих
фізики-експериментатори - німецький учений Вільгєльм Рєнтгєн (1845-1923)
і англійський учений Джон Релей (1842-1919). Учені дослідно встановили,
що олія розпливається по поверхні чистої води дуже тонкою невидимою плівкою. Тільки-но вся вільна
поверхня води вкриється такою плівкою, надлишок олії утворює на воді
олійні крапельки (їх завжди можна побачити на поверхні бульйону).
Рентген і Релей товщину цих тоненьких плівок брали за діаметр молекули.
Проведені Рентгеном і Релеєм досліди показали, що олія може утворювати плівку товщиною 10-8 см.
Експериментальне завдання: отримати краплі олії на поверхні води, сфотографувати, оцінити розмір молекули масла.
Фонду Віктора Пінчука – перша приватна загальнонаціональна програма з підтримки талановитої молоді.
Її головна мета сприяти формуванню та зміцненню нового покоління
інтелектуальної та ділової еліти країни. Найталановитіші
студенти України, отримають фінансову підтримку для продовження освіти
та реалізації власних проектів. Програма створює додаткові можливості для
індивідуального розвитку, налагодження нових зв’язків, спілкування,
обміну досвідом та інформацією.
Графік проведення 15-го конкурсу Стипендіальної програми «Завтра.UA» (сезон 2020/21):
11 листопада – 18 грудня: Прийом та реєстрація документів студентів на сайті www.zavtra.in.ua
1-й тур – грудень 2020 – лютий 2021. Обробка зареєстрованих документів та оцінювання рекомендаційного та мотиваційного листів, обґрунтування дослідження.
2-й тур – лютий – березень 2021. Оцінювання конкурсних робіт незалежними фаховими експертами та оцінка наукової діяльності конкурсантів.
3-й тур – березень – квітень 2021. Оцінювання особистісного потенціалу конкурсантів під час онлайн або очних одноденних змагань.
Травень 2021: Оголошення результатів конкурсу
Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22
З якою мінімальною силою потрібно двома пальцями стискати олівець, маса якого 10 г, щоб утримувати його у вертикальному положенні? Коефіцієнт тертя між олівцем та пальцями дорівнює 0.2
8.46
Якщо дошку завдовшки 1 м розмістити під кутом 30 градусів до горизонту, то брусок буде рухатись по ній рівномірно. За який час брусок зісковзне з верхнього краю дошки, якщо збільшити кут її нахилу до 45 градусів?
9.21
Літак описує коло, радіус якого дорівнює 1 км, рухаючись у вертикальній площині зі сталою за модулем швидкістю. При цьому максимальна сила тиску пілота на сидіння втричі перевищую мінімальну. З якою лінійною швидкістю рухається літак?
9.31.
Камінь, підвішений до стелі на мотузці, описує в горизонтальній площині коло, відстань від якого до стелі 1 м. Визначте період обертання каменя.
Дистанційне та змішане навчання – це виклик не лише для учнів, а й для їхніх викладачів. Організувати якісне онлайн-навчання, заряджати мотивацією і бути готовим(-ою) до технологічних проблем – це справді непросто. Навколо безмежна кількість педагогічних інструментів, але як обрати «ті самі» для себе, де знайти час, щоб їх опанувати? Ми знаємо як вам допомогти. У курсі «Бери й роби. Змішане та дистанційне навчання» розкрито понад 30 універсальних практичних інструментів.