Сучасні освітні технології (штучний інтелект, імерсивні технології, STEM-освіта, змішане навчання), корисні матеріали, практичні онлайн-інструменти, фізика. Дізнались про щось нове? Одразу реалізуймо в роботі!
Європейська академія шкільних мереж (European Schoolnet Academy) була створена у 2014 році у відповідь на необхідність розширення можливостей професійного розвитку для вчителів, щоб допомогти їм у зростаючій кількості проблем, з якими вони стикаються на уроці. Європейська академія шкільних мереж пропонує насамперед масові відкриті онлайн-курси (MOOC), які є абсолютно безкоштовними та відкритими для всіх, хто може приєднатися, без обмеження кількості учасників.
Курси пропонують вам ознайомлення з інноваційними педагогічними концепціями, загальношкільними стратегіями, інструментами та ресурсами, які ви можете використовувати у своїй щоденній навчальній практиці. Вони також дозволяють задуматися над вашою поточною практикою, дати конкретні результати, які ви можете використовувати у своїй роботі, та співпрацювати з великою спільнотою освітян з усієї Європи для вирішення щоденних проблем, з якими ви стикаєтесь.
Зараз більшість курсів знаходяться в архівх, але є повний доступ до усіх матеріалів. Якщо є бажання ознайомитися із матеріалами курсів, потрібно зареєструватися і відкрити обраний курс.
Чи відомі вам усі видатні постаті людства?
Чи маєте ви уяву хто з ким товаришував?
Зрозуміло, охопити одним поглядом події, що відбуваються в різних країнах, та ще й вибудувати між ними причинно-наслідкові зв'язки може бути дуже непросто. І тут на допомогу приходять нові технології. Чудовим прикладом того, який наочно і цікавою може бути подана «горизонтальна історія». Проект Map of Contemporaries дозволяє проаналізувати коло людей, які жили в одній країні і мали спільні інтереси. Розробник проєкту, Юрій Богданов, виконав величезну роботу зі створення інтерактивної стрічки часу, на якій представлені дані про майже 10 000 великих історичних особистостей. Тут зібрані великі політики, композитори, вчені, полководці, художники та інші персони, які залишили свій слід в історії людства. Дати народження і смерті людей було взято із сторінок Wikipedia. Рейтинг впливовості особистостей на сайті Pantheon.
Як це працює?
Потрібно вибрати країну, наприклад Італія.
Категорію (або декілька категорій), наприклад мистецтво, політика, наука, військова справа, винаходи.
Мета гри: ознайомитись із наявністю та розташуванням країн у
Європі, вивчити кольори національних прапорів та столиці країн Європи. Познайомитись
із історичними пам’ятниками архітектури, природними унікальними місцями у
Європі. Орієнтуватись у розташуванні цих країн на мапі Європи.
Склад гри: 49 двосторонніх карток (на одній стороні назва
держави, її національний прапор, а також мапа Європи із зазначеним
розташуванням країни, на іншому боці – фотографія визначного місця країни
Європи і назва її столиці.
Можна зробити самостійно або придбати електронну версію (100 грн)
1) Ісландію зображено ближче до континентальної Європи, ніж
вона розташована насправді.
2) Туреччина, Азербайджан, Казахстан і Росія в Європі
розташовані частково (інша частина в Азії).
3) Росія і Казахстан зображені на мапі частково.
4) Францію зображено без заморських володінь,
5) Данію зображено без Гренландії.
6) Іспанію і Португалію зображено без островів у
Атлантичному океані.
Правила гри.
Кількість учасників у групі: від 2 до 6.
Варіант 1.
Усі картки розташовано посередині стола фотографіями визначних
місць догори. Кожен гравець по черзі тягне картку і, не перегортаючи її,
відповідає на питання:
1. Назва країни.
2. Кольори її національного прапора.
3. З якими іншими країнами держава має кордони.
За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал. Можлива
допомога з боку учасників команди (в такому разі бал зараховується гравцю, який
дав правильну відповідь).
Бали можна рахувати будь-якими однаковими предметами
(наприклад монетками).
Перемагає той, хто отримав найбільшу кількість балів.
Варіант 2.
Колода карток знаходиться посередині стола фотографіями
догори. Перший гравець витягує дві картки, називає що зображено на фотографіях
і розташовує дві карти відносно сторін світу (що південніше, що північніше, або
східніше-західніше). При правильному відносному розташуванні карток, гравець
забирає картки. Правильна відповідь перевіряється миттєво при розвороті цих
двох карток.
Бали розраховуються по кількості отриманих карток.
Варіант 3.
Додатково потрібна мапа Європи (паперовий варіант, або на
смарт-дошці).
Гравець тягне картку із фотографією визначного місця
держави. Називає країну і розташовує магніт на мапі Європи у потрібному місці.
Миттєво перевіряється відповідь. Картка забирається при правильній відповіді.
Рахуються картки наприкінці гри.
Варіант 4.
Усі картки розташовано посередині стола назвами країн догори.
Кожен гравець по черзі тягне картку і, не перегортаючи її, відповідає на
питання:
1. Столиця країни.
За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал.
Бали можна рахувати будь-якими однаковими предметами
(наприклад монетками).
Перемагає той, хто отримав найбільшу кількість балів.
Варіант 5.
Індивідуальна робота із картками: використання карток для
вивчення країн Європи, їх столиць та державних прапорів, підготовка до ЗНО з
географії.
Бонус:
Дві картки цієї гри мають технологію доповненої реальності
(Тауерський міст і Ейфелева вежа).
Для того, щоб побачити 3Dмодель Ейфелевої вежі,
потрібно:
1. Завантажте додаток на телефон/планшет (Android).
2. Запустіть додаток на телефоні, наведіть камеру на
зображенняЕйфелевої вежі на
картці, і ви побачите 3D модель вежі. Крутіть папір з
розпечатаним зображенням, щоб роздивитись будівлю с усіх боків.
Для того, щоб побачити роботу Тауерського моста на екрані
телефону (планшету), потрібно:
1. Завантажте додаток на телефон/планшет (Android).
2. Запустіть додаток на телефоні, наведіть камеру на
зображенняТауерського мосту
на картці, і ви побачите 3D модель мосту. Натисніть «Оpen» і міст буде підніматись.
Крутіть папір з розпечатаним зображенням, щоб роздивитись міст с усіх боків.
Автор: Кордонська Альона Василівна.
Про матеріал: Матеріали з мультимедійної презентації (70 слайдів) допоможуть учителю на прикладі святкування Дня Соборності України успішно виховувати національну свідомість учнів.
Автор: Тимчишин Соломія Любомирівна
Про матеріал: Історичний квест допоможе учням у цікавій інтерактивній формі пригадати і засвоїти важливі факти з історії України. Сценарій спрямований на максимальну включеність дітей у виконання завдань, розвиток логічного та креативного мислення учнів.
Пазл
складається з 25 адміністративних територій України з позначками
місцерозташування обласних центрів та з основними річками (40 грн).
Замовляйте електронні версії дидактичних ігор: inpakhomova@ukr.net
7) Дидактичні картки: "Найвідоміші українці".
Картки містять 108 найвідоміших особистостей української історії:
гетьмани і політичні діячі, художники й композитори, актори й режисери,
письменники й науковці, спортсмени й релігійні діячі. На картці
розташована коротка інформація про видатного українця і внизу – його
ім’я. Доцільно використовувати в ігровій формі як у виховній, так і в
позакласній роботі з учням.
Замовляйте електронні версії дидактичних ігор: inpakhomova@ukr.net
101 картка на 26 аркушах, де з однієї сторони – фото видатних місць
України (природні, архітектурні), з іншої – назва, розташування на карті
та координати місця (PDF)
У захопливому ігровому форматі можна познайомити з історичними
пам’ятниками архітектури, природними унікальними місцями на території
України, навчити орієнтуватися у розташуванні цих місць на мапі України;
розвивати життєві компетентності, зв’язне мовлення та ін.
Замовляйте електронні версії дидактичних ігор: inpakhomova@ukr.net
9) Картки "Історія України: дати" (60 грн.)
Замовляйте електронні версії дидактичних ігор: inpakhomova@ukr.net
Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті! Підписуйтесь на блог! Підписуйтесь на канал YouTube.
"Здравствуйте, дорогие преподаватели, выпускники, нынешние, а также будущие студенты кафедры физики кристаллов!
Хотелось бы поделиться с вами своим личным опытом работы в научной сфере Германии. Однако, начну рассказ с самых истоков.
Одним октябрьским днем, ровно восемь лет тому назад, нам,
третьекурсникам, распределили научные темы и руководителей. По сути
дела, это была воля судьбы, абсолютная случайность - мы тогда мало
разбирались в актуальных научных проблемах физики конденсированного
состояния и слабо представляли свою роль в разрешении этих проблем. Что
касается меня, то мне была отведена задача моделирования процесса роста
монокристалла сапфира в лаборатории №12 Института монокристаллов. Стоит
ли говорить о том, какая высокая необходимость существует сегодня в
качественных монокристаллах сапфира для техники, медицины и науки, и как
важен контроль качества сапфира во время его роста? В то время эта тема
показалась мне абсолютно незнакомой, а оттого и интересной.
Три года исследований прошли как один миг - в лаборатории №12 я написал
свою курсовую, бакалаврскую и магистрскую работы. Однако, всё хорошее
когда-нибудь кончается, и по завершению магистратуры, передо мной остро
встал вопрос о том, где продолжить свою карьеру. Я очень хотел поступить
в аспирантуру, и ссылаясь на мнения знакомых, решил для себя искать
место в одном из университетах Германии.
Безусловно, проблематики,
которыми занимаются те или иные научные группы уникальны, и найти
группу, где также бы исследовали рост сапфиров было не просто нелегко, а
скажем прямо - нереально. Психологически трудно было получать
отрицательные ответы на запрос о месте в аспирантуры, однако, поговорка
"кто ищет, тот всегда найдет" оказалась правдивой, и спустя три месяца
поисков, меня пригласили поучаствовать в научном проекте по исследованию
роста нанопроволок оксида цинка в университете Лейпцига в качестве
аспиранта. Меня разрывали два противоположных чувства - с одной стороны,
моя мечта получить степень PhD в немецком университете стала реальней, с
другой стороны, рост наноструктур требовал совершенно других знаний и
умений, чем были у меня. Приходилось осваивать новые техники - рост
осуществлялся при помощи импульсно-лазерного осаждения, исследование
нанопроволок и подложек, на которых они растут - при помощи
атомно-силовой и растровой электронной микроскопии, высокоточного
рентгеноструктурного анализа, эллипсометрии. Всё удалось освоить, в этом
мне помогали коллеги по группе физики полупроводников.
Откровенно говоря, немецкий подход в исследованиях предполагает большую
самостоятельность, однако у этого подхода есть две стороны.
Положительная сторона заключается в том, что ты сам определяешь, как
проводить исследования, что тебе нужно для этого, какие ресурсы, и
сколько времени. Если твои идеи находят поддержку со стороны
профессора-руководителя группы (а это случается в 9 случаях из 10), то
всё в твоих руках, и никто не может тебя остановить, кроме тебя самого.
Отрицательная сторона этого подхода в том, что вся ответственность
ложится на твои плечи. Осознание этого подхода было для меня, пожалуй,
самым сложным моментом в аспирантуре.
Однако, сплоченность
интернационального коллектива группы, где каждый обладает своим
уникальным опытом исследований, множество современной техники делали мою
аспирантуру плодотворной. Месяц от месяца я получал гигантские
результаты, которые обкатывал на конференциях и публиковал в статьях.
Спустя 4,5 года с начала моей аспирантуры, я защитился и получил
вожделенную степень "doctor rerum naturaleum".
Что же дальше?
Путь у недавнозащитившихся прост - нужно укрепить свой опыт двумя-тремя
годами в постдоктарантуре. Этот тот период, когда ты можешь не
отвлекаться на необходимость написания диплома или диссертации, а
проявляешь чуть более творческий подход в исследованиях и ищешь новые
возможности для усиления своего научного багажа знаний. С марта этого
года я работаю постдоком в исследовательском центре Юлиха, в институте
наноэлектроники и полупроводников. Этот исследовательский центр
насчитывает более трех с половиной тысяч сотрудников, которые заняты
многочисленными проблемами на острие науки. В частности, мой проект, над
которым я работаю - получение кремне-германиевых наноточек для их
дальнейшего использования в амбициозной целе по созданию квантового
компьютера.
Скорей всего, кто-то из читателей справедливо
заметит, что мое повествование затянулось, поэтому я спешу сделать
вывод. Мир красив своей сложностью. Тайны устройства Вселенной, ее
законы необычайно притягательны и интересны. Не бойтесь броситься с
головой в их изучение, вооружитесь наукой, и преумножайте знания
человечества. Возможно, ваш труд станет лишь частичкой, маленьким
кирпичиком в огромной стене научного познания. А возможно, ваш вклад
станет краеугольным камнем, и соединит воедино разнозненные факты и
сведения, дав начало новой научной сфере. Не бойтесь науки, будьте
частью ее. Для этого существует множество возможностей и путей - ищите
свой собственный. Надеюсь, что мой рассказ подтолкнет будущих студентов
сделать правильный выбор профессии, а нынешних студентов смотивирует не
уйти, а остаться в науке. А преподавателям, учителям, наставникам я бы
хотел еще и еще раз сказать огромное спасибо за то, что помогли мне
сделать мой выбор.
P.S. Для интереса читателя, предлагаю
небольшой ролик о факультете физики и наук о Земле университета
Лейпцига, где я закончил свою аспирантуру: https://www.youtube.com/watch?v=QVHGZTGQAJs
А если у кого-то возникли какие-либо вопросы, то я с превеликим удовольствием на них отвечу.
Желаю вам всего доброго и удачи!" Alexander Shkurmanov сторінка RG
Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті! Підписуйтесь на блог! Підписуйтесь на канал YouTube.
Из первых уст выпускника кафедры физики кристаллов Сергея Васюкова.
"Приветствую!
По просьбе Ирины и чтобы немого растормошить группу делаю этот пост.
Хочу немного поведать про зарубежные научные центры. ЦЕРН конечно сейчас у всех на устах, но не им едины...
И речь пойдет о науке в Италии, где я сейчас и работаю.
А именно, хочу рассказать о Istituto Nazionale di Fisica Nucleare
(INFN), подразделение Laboratori Nazionali di Legnaro. Это достаточно
большой научный центр, с широким охватом всего что касается ядерной
физики. Специально прикрепляю несколько видеороликов об истории и
развитии центра. В центрах INFN, которые расположены по всей Италии,
трудятся над решение вопросов физики частиц, нейтронной и ядерной
медицины, астрофизики и прочее.
Так сложилось, что и я теперь погружен в этот научный поток. Группа, в
которой я работаю озадачена поиском способа регистрации частиц темного
вещества. Для этого, например, пытаемся реализовать схему инфракрасного
квантового счетчика (IRCQ), которая была предложена еще в середине
прошлого век. Также ведутся работы по исследованию и применению
полупроводниковых кристаллов в качестве криогенных сцинтилляторов.
Зачем я это пишу? А хотя бы для тех, кто сомневается в себе или
разочарован в науке (если это вообще возможно). Отставить панику и
сомнения! Нужно работать над собой!!! После дождя всегда приходит
радуга!
И конечно же!!! Отдельно хочу сказать слова благодарности
всем труженикам кафедры! Спасибо, что Вы не читали нам с бумажки.
Спасибо за умение вызвать у нас интерес к кристаллам живой и
непредвзятой беседой! Спасибо за доброжелательное отношение! Спасибо за
то, что Вы трудитесь несмотря на все перипетии!"
Співпрацю із ІСМА (Інститутом сцинтиляційних матеріалів НАН України) вже
20 років проводить кафедра фізики кристалів фізичного факультету ХНУ імені
Каразіна. Ця програма зарекомендувала себе як найпродуктивніший проект
співпраці студентів, науковців, викладачів і закордонних партнерів.
Кожного року студенти кафедри фізики кристалів проходять реальні виробничі і переддипломні практики на базі потужного наукового центру, співпрацюють із провідними лабораторіями, займаються дослідженнями, пишуть бакалаврські і магістерські випускні роботи і захищаються на відмінно.
Питання:
Як виглядатиме участь студентів у міжнародних наукових проектах? Чи погоджуються на це зарубіжні партнери?
Чому матеріалознавство? Чому сьогодні в науці важливий саме цей напрям?
У
2020 році Каразінський університет проводить Всеукраїнські олімпіади
для професійної орієнтації вступників на основі повної загальної
середньої освіти з таких предметів:
біологія — біологічний факультет;
географія — факультет геології, географії, рекреації та туризму та екологічний факультет;
математика — факультет математики і інформатики;
фізика — факультет радіофізики, біомедичної електроніки та
комп’ютерних систем, фізичний, фізико-технічний та фізико-енергетичний
факультети;
хімія — хімічний факультет.
При участі в олімпіаді по фізики, додаткові бали зараховуються при вступі до ХНУ імені В.Н. Каразіна на 4 факультети:
факультет радіофізики, біомедичної електроніки та
комп’ютерних систем,
фізичний факультет,
фізико-технічний факультет
фізико-енергетичний
факультет
Графік проведення олімпіади з фізики:
До участі у змаганнях допускаються особи, які отримали повну загальну
середню освіту, або є учнями випускних класів загальноосвітніх
навчальних закладів, або мають право на отримання документа про повну
загальну середню освіту в той навчальний рік, коли проводяться
олімпіади. Олімпіади проходитимуть у два тури — дистанційний (перший
тур) та очний (другий тур).
Учасникам другого туру олімпіад, які набрали не менше ніж 90 %,
нараховуються 20 додаткових балів до одного з предметів сертифіката
зовнішнього незалежного оцінювання при розрахунку конкурсного бала
в університеті.
Зі снігом і льодом можна придумати чимало ігор та цікавих дослідів. Вони допоможуть вашій дитині дізнатися основи фізики і хімії і прекрасно розважать її як на вулиці, так і вдома.
Сніжинки
Зовсім маленьким експериментаторам варто почати просто з того, щоб уважно розглянути сніжинки, їх форми, розміри, малюнок. Зробити це можна, вийшовши під час снігопаду на вулицю з листом чорного паперу - сніжинки на ньому видно особливо чітко. Скільки променів має сніжинка? Чи однаковий візерунок мають сніжинки?
Зробіть мікроскоп із лінзи лазерної указки та смартфону і сфотографуйте сніжинки.
Деякі цікаві наукові факти про сніжинки можна прочитати на сторінці - "Сніжинки".
Як зробити мікроскоп із власного смартфону за 5 хвилин?
Снігові квіти
В холодну погоду винести на вулицю чашку окропу і прикрити її металевою пластиною (або простою кришкою від каструлі). Осілі на кришці крапельки пари замерзнуть і перетворяться на морозі в іній. Поекспериментуйте із різними поверхнями (металеві кришки, скляні, пластикові).
Зробіть фотографії.
Сніговий вулкан
Спершу потрібно обліпити стаканчик снігом. Далі засипати у нього соду (2 ст. ложки), додати кілька крапель харчового барвника та залити миючу рідину з оцтом (100-150 мл). Можете спостерігати за виверженням «вулканічної лави».
Як це працює: оцет і бікарбонат соди вступають у реакцію, щоб нейтралізувати один одного. У результаті виділяється вуглекислий газ – ви бачите бульбашки, а посилюється виверження піни завдяки миючому засобу.
Солоні візерунки
Беремо звичайний лід, фарбуємо його фарбою (гуаш або акварель) і посипаємо сіллю. У тих місцях, куди потрапляє сіль, лід тане швидше, фарба потрапляє всередину льоду і виходить краса.
Зимова рибалка
Для цього досліду вам знадобиться нитка, кубик льоду, стакан води та щіпка солі.
Завдання: за допомогою нитки витягти кубик льоду зі стакану, не замочивши при цьому руки.
Тепер можна здивувати учнів: опустіть кубики льоду у воду, а один кінець нитки покладіть на поверхні. Далі потрібно насипати щіпку солі на лід із ниткою та зачекати 8–10 хвилин. Тепер беремо вільний кінець нитки та витягуємо лід із стакану.
Чому це відбувається? Коли сіль потрапляє на лід, то лід починає плавитись. Температура кристалізації солоної води нижче ніж прісної (чим більша солоність води, тим нижча така температура замерзання). За кілька хвилин сіль розчиняється у воді, а чиста вода, що на поверхні, примерзає разом із ниткою.
Танення морського льоду починається при температурі вище за −2,3 °C. У порівнянні з прісним він важче піддається роздробленню на частини і більш еластичний.
Кольорові крижинки
Змішуємо воду і акварельні барвники, наливаємо кольорові рідини у формочки і відправляємо у морозилку.
Завдання: вивчити процес плавлення льоду.
Методика експерименту: кольорові крижинки розміщуємо у різних умовах після морозилки.
1- й у холодну воду
2-й у вовняний шарф (попередньо загорнути у пакет)
3-й у банку із сіллю
Питання: де плавлення люду буде найшвидшим?
Першим лід розтанув в холодній воді. Це пояснюється тим, тепло через воду передається легше, ніж через повітря. Тому, наприклад, в мокрому одязі стає холодно.
Потім лід розтанув в солі (діти самі згадали, що сіллю посипають тротуари). І навіть через 2 години лід не до кінця розтанув у шарфі. Шарф та шуба не гріють - вони просто погано передають тепло, тому в них і тепло, мороз через них не проходить.
Опріснення води
Візьміть солодку і солону воду, заморозьте.
Питання: Кубики льоду теж повинні бути солодкими і солоними?
Розколіть льодинки і дайте спробувати дітям, щоб вони зрозуміли, що і ті, і інші прісні за смаком. Поясніть, що вода, перетворюючись на лід, виганяє з кристалів будь-які сторонні домішки. Саме тому в Північному Льодовитому океані вода солона, а лід прісний.
Пінгвіни
Детальніше розкажіть про пінгвінів. Це дивовижні птахи. У них є крила, але вони користуються ними тільки під водою, а літати не вміють. Пінгвіни пересуваються на лапах, незграбно перевалюючись.
Розкажіть, що пір'я пінгвінів не пропускають воду. Щоб показати наочно їх унікальні властивості, проведіть наступний дослід.
Виріжте з картону пінгвінів, розфарбуйте восковими крейдою по обидва боки.
Принесіть з вулиці сніг. Нехай діти покладуть в нього пінгвінів.
Коли сніг почне танути, покажіть, що птахи залишилися сухими.
Поясніть, що тварини змащують шерсть маслом, що містяться в залозах у хвоста.