Освіта під загрозою: головні проблеми вчителів у 2025 році

Виклики для вчителів у 2025: низькі зарплати, стрес і нестача кадрів


У 2025 році вчителі в усьому світі зіткнуться з кількома серйозними проблемами, які впливатимуть на їх здатність надавати якісну освіту. Ці проблеми можна загалом класифікувати таким чином:

Основні виклики


Нестача вчителів

  • Глобальна нестача : до 2030 року у всьому світі буде потреба в 44 мільйонах додаткових вчителів початкової та середньої школи. Лише в Африці на південь від Сахари потрібно 15 мільйонів нових вчителів, тоді як регіони з високим рівнем доходу, такі як Європа та Північна Америка, також стикаються з проблемами найму та утримання 2 .

  • Контекст у США : у США не вистачає приблизно 55 000 вакантних посад викладачів, а ще 270 000 зайнято недостатньо кваліфікованими педагогами. Особливо страждають STEM та іноземні мови 1 .

  • Загальна кількість : За останню шість років кількість вчителів в Україні скоротилася на 16,2%. У містах цей показник становить 10,9%, а в селах — 22,8%

Низька оплата праці та фінансове напруження

  • Зарплати вчителів часто відстають від зарплат інших професій. Наприклад, середня зарплата вчителів у США у 2023 році становила 68 000 доларів США, що на 8% нижче, ніж у середньому по країні для всіх працівників 1 .

  • У таких штатах, як Кентуккі, стартові зарплати значно нижчі, ніж у сусідніх штатах, що спонукає багатьох учителів покинути школу в пошуках кращої оплати 1 .

Стресове робоче середовище

  • Тривалий робочий день, брак ресурсів і політичне втручання в освітню політику сприяють стресовому робочому середовищу. Це відлякує молодих людей від викладацької діяльності; лише 18% американців рекомендували б викладати як професію 1 2 .

Високі показники скорочення

  • У всьому світі рівень вибуття вчителів початкових класів майже подвоївся з 4,62% ​​у 2015 році до 9,06% у 2022 році. Багато хто залишає професію протягом перших п’яти років через неадекватну підтримку та погані умови праці 2 .

Освітні відмінності

  • Нестача вчителів призводить до збільшення розмірів класів, зниження індивідуальної уваги до учнів та прогалин у навчальних програмах, які перешкоджають результатам навчання, особливо в регіонах з недостатнім фінансуванням 1 2 .

  • З розвитком цифрових технологій вчителі стикаються з необхідністю інтеграції нових інструментів у навчальний процес. Це включає в себе:

    Використання онлайн-платформ: багато вчителів не мають достатньої підготовки для ефективного використання онлайн-ресурсів.

    Кібербезпека: зростання використання технологій підвищує ризики, пов'язані з безпекою даних учнів.



Citations:

  1. https://www.teachersoftomorrow.org/blog/insights/teacher-shortages-in-the-us/
  2. https://www.unesco.org/en/articles/global-report-teachers-what-you-need-know



Дякую за коментар і вподобайку!

Бережіть себе і родину!

Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com/
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation
FB: https://www.facebook.com/educationXXII/
YouTube: https://www.youtube.com/@educationpakhomova

Досліджуємо штучний інтелект: Course box, Napkin

 

Проактивний педагог. Досліджуємо штучний інтелект: Coursebox, Napkin


Сучасні освітні технології змінюють підхід до навчання, роблячи його більш ефективним та інтерактивним. У цій статті розглянемо два потужні інструменти — Coursebox і Napkin, які можуть значно полегшити роботу викладачів і зробити навчальний процес захопливішим для учнів.

Coursebox — створюйте курси легко

Coursebox — це платформа для створення онлайн-курсів за допомогою штучного інтелекту. Вона дозволяє викладачам швидко генерувати навчальні матеріали, адаптуючи їх під свої потреби. Один із прикладів використання цього інструменту — курс "STEM освіта в молодшій школі", що допомагає вчителям інтегрувати STEM-підхід у свої заняття.

Основні можливості Coursebox:

  • Автоматичне створення навчального контенту

  • Інтерактивні елементи та тести

  • Можливість адаптації матеріалів під конкретну аудиторію

Napkin — організація знань у зручному форматі

Napkin — це інструмент для структуризації ідей та ведення нотаток за допомогою штучного інтелекту. Він допомагає викладачам організовувати матеріали, створювати логічні зв’язки між темами та швидко знаходити необхідну інформацію.

Один із прикладів використання Napkin — цей проєкт, який демонструє, як можна організувати знання та візуалізувати навчальні матеріали.

Посилання на ресурси:

Coursebox

Курс "STEM освіта в молодшій школі"

Napkin 




Дякую за коментар і вподобайку!

Бережіть себе і родину!

Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com/
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation
FB: https://www.facebook.com/educationXXII/
YouTube: https://www.youtube.com/@educationpakhomova

Освітні тренди 2025: як змінюється навчання у світі (education 2025)

Головні освітні тренди 2025 року


Освіта у 2025 році зазнає значних змін під впливом технологічного прогресу, соціальних викликів і глобальних тенденцій. Ось основні тренди, які визначають сучасний освітній ландшафт.

1. Штучний інтелект у навчанні 

Штучний інтелект (ШІ) відіграє дедалі більшу роль в освіті, забезпечуючи персоналізоване навчання та автоматизацію адміністративних процесів. Наприклад, у Пекіні з 2025 року введено обов’язкове навчання ШІ для всіх учнів, що підкреслює зростаюче значення цієї технології в навчальних програмах усього світу.

2. Психічне здоров’я та благополуччя студентів 

Навчальні заклади активно впроваджують програми соціально-емоційного навчання, щоб підтримувати психічне здоров’я студентів. Зростаючий рівень стресу та тривожності серед молоді сприяє популяризації ініціатив із психологічної підтримки в освітніх установах.

3. Мікронавчання 

Формат мікронавчання, що передбачає короткі, концентровані освітні модулі, набирає популярності. Він сприяє кращому засвоєнню матеріалу та адаптується до сучасних коротких інтервалів уваги учнів.

4. Дефіцит викладачів та проблеми з їх наймом 

У багатьох країнах світу, зокрема у Великій Британії, Україні, спостерігається рекордно високий рівень нестачі викладачів. Причини цього явища включають низьку оплату праці та складні умови роботи, що вимагає нових стратегій з утримання та залучення педагогів.

5. Оновлення навчальних програм 

Освітні системи переглядають свої навчальні плани, впроваджуючи нові дисципліни, такі як фінансова грамотність, критичне мислення та творчість. Наприклад, у Великій Британії акцент у новій навчальній програмі робиться на соціальній справедливості та зменшенні нерівності.

6. Розвиток приватної освіти 

Зростання кількості приватних шкіл викликає дискусії щодо їх фінансування та доступності. Наприклад, в Ірландії тривають дебати щодо розширення державних освітніх програм на приватні навчальні заклади.

7. Конкуренція у ранній освіті 

У Південній Кореї батьки масово віддають дітей у підготовчі освітні програми ще з дошкільного віку, що створює фінансовий тягар для сімей і впливає на демографічні тенденції.

Ці тренди демонструють, що освіта 2025 року стає більш технологічною, персоналізованою та орієнтованою на психологічне благополуччя учнів.

Джерела:

  1. China's capital city is making AI education mandatory, even for elementary schoolers

  2. 'No mad reinvention' in national curriculum review

  3. Teacher vacancy rates at record high in England, report finds



Дякую за коментар і вподобайку!

Бережіть себе і родину!

Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com/
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation
FB: https://www.facebook.com/educationXXII/
YouTube: https://www.youtube.com/@educationpakhomova

Scholar GPT для навчання

Як використовувати Scholar GPT для навчання



1. Пошук та аналіз інформації

Scholar GPT може швидко знаходити актуальні дослідження, статті та книги, допомагаючи користувачам отримати достовірні джерела інформації. Це особливо корисно для написання наукових робіт і проведення аналізу літератури.

2. Генерація текстів та резюме

Агент здатний створювати структуровані тексти, короткі описи статей або конспекти книг, що полегшує процес засвоєння великого обсягу інформації. Це може бути корисним для студентів під час підготовки до іспитів або написання рефератів.

3. Допомога у написанні наукових робіт

Scholar GPT може допомагати у формулюванні тез, побудові логічної структури статті та навіть у редагуванні тексту. Також він може перевіряти граматику, стилістику та наукову коректність роботи.

4. Вирішення задач та пояснення концепцій

Для студентів, які вивчають математику, фізику, програмування та інші точні науки, агент може надавати покрокові пояснення та рішення складних задач.

5. Підготовка до іспитів

Scholar GPT може генерувати тестові запитання, створювати навчальні картки та пояснювати складні теми, що значно полегшує підготовку до екзаменів і контрольних робіт.

6. Переклад та адаптація матеріалів

Завдяки можливості перекладу текстів Scholar GPT допомагає працювати з матеріалами іноземними мовами, адаптуючи їх до потреб користувача.

7. Індивідуальне навчання

Користувачі можуть налаштовувати взаємодію з агентом відповідно до своїх потреб, отримуючи персоналізовані пояснення та навчальні плани.

https://chatgpt.com/g/g-kZ0eYXlJe-scholar-gpt

Приклад:

https://chatgpt.com/share/67cbd763-3020-8010-9459-948c3b77b3f1


Дякую за коментар і вподобайку!

Бережіть себе і родину!

Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com/
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation
FB: https://www.facebook.com/educationXXII/
YouTube: https://www.youtube.com/@educationpakhomova

«ROBOROBO OLYMPIAD 2025»


Всеукраїнська олімпіада з робототехніки «ROBOROBO OLYMPIAD 2025»




 проводиться з метою розвитку STEAM-освіти та спрямована на поглиблення знань про роботів, робототехніку, інженерію та їх поєднання з творчими напрямами розвитку дитини. Що саме? Формування креативного мислення у дітей в процесі створення творчого продукту, освоєння сучасних комп’ютерних технологій та стимулювання зацікавленості у поєднанні різних напрямів науково-технічної творчості. А також мотивація створювати нові механічні прототипи та стартапи.

Олімпіада сприяє професійному розвитку вчителів, допомагаючи їм вдосконалювати методики навчання, впроваджувати інноваційні підходи та формувати спільноту освітян-новаторів.
Довгостроковий вплив заходу поширюється на розвиток громади, оскільки активна участь дітей, педагогів і батьків у подібних ініціативах сприяє формуванню технічно освіченого покоління, здатного впроваджувати інноваційні рішення у майбутньому.
Предметом олімпіади є освітні проекти, в основі яких лежить розроблення, створення, налаштування та демонстрація робототехнічних конструкцій.
Організатор та головний спонсор «ROBOROBO OLYMPIAD 2025» компанія STEM-class, офіційний представник RoboRobo Co. в Україні.

Деталі:


Реєстрація: 

Дякую за коментар і вподобайку!

Бережіть себе і родину!

Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com/
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation
FB: https://www.facebook.com/educationXXII/
YouTube: https://www.youtube.com/@educationpakhomova

Rooms:xyz інтерактивні 3d-кімнати

Інтерактивні 3d-кімнати


Rooms.xyz – платформа, яка дозволяє створювати та налаштовувати інтерактивні 3d -кімнати. 

Використання Rooms.xyz у навчанні

1. Віртуальні навчальні простори

Rooms.xyz дає змогу створювати інтерактивні 3D-кімнати, які можуть відображати реальні чи вигадані локації. Це ідеальний спосіб візуалізації матеріалу на уроках історії, літератури або природничих дисциплін. Учні можуть «переміщуватися» по таких просторах, досліджувати об’єкти та взаємодіяти з інформацією.

2. Інтерактивне навчання програмуванню та дизайну

На уроках інформатики Rooms.xyz можна використовувати для навчання основам 3D-дизайну та програмування. Учні можуть створювати власні об'єкти та кімнати, експериментуючи з візуальними елементами та логікою взаємодії.

3. Вивчення іноземних мов

Вчителі англійської мови можуть використовувати платформу для створення тематичних кімнат, які допомагають учням засвоювати нову лексику. Наприклад, кімнати можуть відображати побутові ситуації, магазини, лікарні тощо, що допомагає учням краще запам’ятовувати слова та вирази у контексті.

4. Тематичні дослідження та проєкти

Кожна 3D-кімната може бути присвячена окремій темі або дослідницькому проєкту. Це дозволяє учням створювати власні навчальні середовища, презентувати інформацію у новому форматі та глибше занурюватися у матеріал.

5. Гейміфікація та залучення учнів

Введення ігрових елементів у навчальний процес допомагає підвищити мотивацію учнів. За допомогою Rooms.xyz можна створювати квести, завдання та інтерактивні місії, що роблять навчання цікавим та захопливим.

6. Розвиток креативності

Створення 3D-кімнат розвиває уяву, навички просторового мислення та творчі здібності учнів. Дизайн таких кімнат допомагає дітям вчитися виражати свої ідеї візуально, а також розуміти основи композиції та дизайну.

Посилання на ресурс:

https://rooms.xyz


Дякую за коментар і вподобайку!

Бережіть себе і родину!

Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com/
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation
FB: https://www.facebook.com/educationXXII/
YouTube: https://www.youtube.com/@educationpakhomova

Асоціативні картки

Асоціативні картки на уроках: як розвивати мислення та уяву учнів


Асоціативні картки – це потужний інструмент для розвитку критичного мислення, уяви та креативності учнів. Вони допомагають формувати глибші зв’язки між матеріалом, який вивчається, і особистим досвідом дітей. Використання карток на уроках може значно підвищити зацікавленість і залученість учнів у навчальний процес.

Що таке асоціативні картки?

Асоціативні картки – це набір зображень, символів або слів, які викликають певні емоції, спогади чи асоціації. Вони можуть бути ілюстрованими, абстрактними, містити текст або ж поєднувати візуальний і вербальний контент. Головна мета таких карток – стимулювати учня до роздумів, дискусій і творчого вираження.

Як використовувати асоціативні картки на уроках?

  1. Обговорення теми. Перед початком нового розділу чи теми роздайте учням картки і попросіть їх висловити свої асоціації. Це допоможе активізувати попередні знання та підготувати учнів до сприйняття нового матеріалу.

  2. Розвиток мовлення. Учні можуть описувати зображення, вигадувати історії або пояснювати, чому саме ця картка асоціюється у них з певним поняттям.

  3. Написання творчих робіт. Використання карток як натхнення для написання творів, есе чи віршів допомагає учням розвивати образне мислення та навички письма.

  4. Рефлексія. Наприкінці уроку учні можуть вибрати картку, яка найбільше відображає їхній настрій або ставлення до пройденого матеріалу, і пояснити свій вибір.

  5. Командна робота. Групи учнів можуть створювати спільні історії, використовуючи випадковий набір карток, що сприяє розвитку комунікативних навичок і вмінню працювати в команді.

5 практичних завдань з асоціативними картками

  1. «Моя асоціація» – Учням роздаються випадкові картки, і вони повинні пов’язати їх із темою уроку, пояснивши свій вибір.

  2. «Ланцюжок історій» – Кожен учень отримує картку і додає речення до спільної історії на основі зображення.

  3. «Опиши почуття» – Учні обирають картку, яка найбільше відповідає їхньому настрою або емоціям, і пояснюють, чому.

  4. «Знайди пару» – Учні об’єднуються в пари, знаходячи спільні риси між своїми картками та пояснюючи зв’язок.

  5. «Аргументований вибір» – Кожен учень повинен вибрати картку, яка, на його думку, найкраще описує певну подію чи явище, і обґрунтувати свою думку.

 Автор: Olena Zaliznytska

Текст від авторки:

"Я починаю знайомити учнів з Маленьким принцом. Хочу кожний урок починати з цитат і міркувань дітей про сенс слів, значень прямих і переносних, про їхній життєвий досвід і вміння цінувати (будемо шукати те, що можна цінувати сьогодні). А ви, впевнена, придумаєте самі спосіб використання цитат.
Якщо будете друкувати, то зверніть увагу на маленькі цифри на листках: 1-1, 2-2... так текст відповідатиме зображенню. ШІ малював за цитатою сам у Canva."















7 активностей до тематичного заняття "Тарас Шевченко" з елементами STEM

7 активностей до тематичного заняття "Тарас Шевченко" з елементами STEM 


Тарас Шевченко – це не лише величезна культурна постать, але й джерело натхнення для вивчення різних дисциплін. Для того щоб зробити уроки більш інтерактивними та цікавими, можна інтегрувати елементи STEM (наука, технології, інженерія, математика) у вивчення творчості Шевченка. Ось сім цікавих активностей, які допоможуть учням краще зрозуміти поета, а також розвивати навички STEM.

1. 3D-моделювання портрету Шевченка

За допомогою програм для 3D-моделювання, таких як Tinkercad, SketchUp,Hyper3D, Shapen учні можуть створити модель портрету Тараса Шевченка. Ця діяльність дозволяє поєднати мистецтво з технікою та навчає дітей основам 3D-дизайну та моделінгу.

Детальніше про ресурси, що дозволяють створювати 3D-моделі.

2. Створення інтерактивної карти "Шлях Шевченка"

Використовуючи технології геоінформаційних систем (GIS) або Google Maps, учні можуть створити інтерактивну карту життєвого шляху Шевченка. Діти досліджуватимуть місця, де поет жив, працював і подорожував, а також позначать важливі історичні події його життя.

3. Шевченко через математику: аналіз поетичних структур

Для вивчення метричних та ритмічних структур в поезії Шевченка можна використати елементи математичного аналізу. Учні можуть визначати кількість складів, рим, чергування наголосів у віршах і створювати математичні моделі для вивчення поетичних форм.

4. Експерименти з кольором та світлом в малярстві

Шевченко був не лише поетом, а й художником. З допомогою простих експериментів учні можуть вивчити, як змішуються кольори, як світло впливає на сприйняття малюнків. Або розмалювати портрет молодого Тараса.




5. Шевченко в цифрових технологіях: створення мультимедійного проекту

Учні можуть створити мультимедійний проект, використовуючи відеоредактори, графічні програми та звукозапис. Вони можуть поєднати твори Шевченка з сучасними технологіями, створюючи відео, яке поєднує історію його життя, мистецтво та музику.

6. Екологія та природа в поезії Шевченка

Шевченко часто звертався до тем природи. Учні можуть досліджувати екологічні питання, підкріплюючи їх знаннями з біології та екології. Вони можуть скласти екологічний проект, де проаналізують зв’язок поезії Шевченка з природними явищами та охороною навколишнього середовища.

7. Часова стрічка "Життєвий шлях Тараса Шевченка" за допомогою інструментів ШІ

За допомогою сучасних інструментів штучного інтелекту (ШІ) учні можуть створити інтерактивну часову стрічку, що відображатиме важливі етапи життя Тараса Шевченка. Для цього можна використати сервіси, що дозволяють генерувати графіки та часові лінії,  або скористатися інструментами ШІ для створення текстових описів та візуалізацій, наприклад, ChatGPT для генерування фактів та описів або DALL·E для створення ілюстрацій, що доповнюють події.

Учні можуть дослідити важливі моменти життя Шевченка — від його народження, арешту, заслання до творчих злетів, відвідувань інших країн, до його повернення в Україну і останніх років життя. За допомогою ШІ учні зможуть:

  • Генерувати текстові описи ключових подій, щоб відобразити їх на часовій стрічці.
  • Створити візуальні елементи для кожної події, такі як малюнки, портрети або фотографії, які допоможуть краще уявити атмосферу того часу.
  • Визначати хронологічний порядок подій та інтерактивно досліджувати життєвий шлях поета через візуальне представлення.


Життєвий шлях Тараса Шевченка був багатим на події, які суттєво вплинули на його творчість та особистість. Ось деякі ключові роки та події з його життя:

  • : Народився 9 березня в селі Моринці Київської губернії (сьогодні Черкаської області) у сім'ї кріпаків Григорія та Катерини Шевченків 1 2 3 .

  • : Сім'я Шевченків повернулася до села Кирилівка, де майбутній поет провів більшу частину дитинства 1 3 7 .

  • : Батько віддав Тараса в науку до кирилівського дяка Павла Рубана, де він навчився грамоти 6 7 .

  • : Померла мати Тараса, Катерина Якимівна Шевченко 1 3 7 .

  • : Помер батька Тараса, Григорій Іванович Шевченко. Тарас пішов у найми до дяка Петра Богорського, але згодом втік, щоб навчитися малярству 1 3 8 .

  • : Став служником-козачком у пана Енгельгардта в селі Вільшани та згодом переїхав з ним до Вільно 1 3 .

  • : Приїхав до Петербургу для навчання живопису у Ширяєва 1 3 .

  • : Був викуплений з кріплення та вступив до Петербургської академії мистецтв 1 3 .

  • : Видав першу збірку поезій «Кобзар» 1 .

  • : Перша подорож Шевченка в Україну, де він познайомився з багатьма відомими людьми 5 8 .

  • : Отримав звання некласного художника та право на проживання в Україні 5 .

  • : Став членом Кирило-Мефодіївського братства в Києві 5 .

  • : Був заарештований 5 квітня через участь у братстві та антиросійській настрої 1 .

  • : Брав участь в експедиції до Аральського моря під час військової служби 1 .

  • : Звільнений з військової служби та повернувся до Петербургу 9 .

  • : Подорожував Україною та відвідав рідне село 1 .

  • : Видав нове видання «Кобзаря» 1 .

  • : Помер 10 березня в Петербургу та був спочатку похований на Смоленському кладовищі. 22 травня тіло було перепоховано в Каневі на Чернечій горі згідно з його заповітом 1 3 .

Citations:

  1. https://taras-shevchenko.com.ua/ua/biography/hronologichna-tablicya-shevchenko.htm
  2. https://tsn.ua/ukrayina/sogodni-209-richnicya-z-dnya-narodzhennya-tarasa-shevchenka-2281507.html
  3. https://dovidka.biz.ua/taras-shevchenko-hronologichna-tablitsya/
  4. https://knu.ua/pdfs/sh-200/sh-s-18.pdf
  5. https://znoclub.com/mova-ta-literatura/550-taras-shevchenko.html
  6. https://osvita.ua/school/biography/91242/
  7. http://litopys.org.ua/shevchenko/daty.htm
  8. https://knu.ua/ua/geninf/osobystosti/shevchenko/
  9. https://informatika152.wixsite.com/tg-shevchenko/biographia-kobzarya

7. Пісенна композиція за допомогою інструментів ШІ на вірші Тараса Шевченка

Однією з цікавих активностей для уроку є створення пісенної композиції на основі віршів Тараса Шевченка за допомогою інструментів штучного інтелекту. З використанням сучасних технологій ШІ учні можуть перетворити поезію Шевченка в музику, експериментуючи з різними музичними стилями, аранжуванням та вокалом.



Корисні публікації:




Дякую за коментар і вподобайку!

Бережіть себе і родину!

Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com/
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation
FB: https://www.facebook.com/educationXXII/
YouTube: https://www.youtube.com/@educationpakhomova