STEM на уроках інформатики (ідеї, приклади, джерела)
Віртуальний STEM-центр Малої академії наук України
STEM-лабораторія МАНЛаб – центр реальних і віртуальних навчальних досліджень, спрямований на підтримку та розвиток STEM-освіти в Україні.
Що пропонує STEM-лабораторія МАНЛаб? STEM-лабораторія МАНЛаб пропонує дистанційну й очну фахову методичну і технологічну допомогу в організації STEM-навчання учнівської молоді України.
Які предметні області охоплює STEM-лабораторія МАНЛаб? STEM-лабораторія МАНЛаб спеціалізується на здійсненні досліджень у галузі природничих дисциплін: фізика, хімія, біологія, географія, астрономія, екологія, мінералогія.
Практичний кейс STEM-уроків з інформатики
Вивчаємо Arduino (спочатку) без Arduino (STEM на уроках інформатики)
Основи автоматики і робототехніки як
як складові впровадження STEM-освіти на уроках інформатики
STEM-практики на уроках інформатики та дизайну у 2-3 класах
Приклад міні-проєктів із STEM-активностями
Ціль: Ознайомити учнів з механізмами збору та обробки відходів у місті за допомогою інформаційних технологій.
Обладнання: Комп'ютери з доступом до Інтернету, проектор, дошка, маркери.
Кроки:
Введення (15 хвилин):
- Пояснення теми уроку та її важливості.
- Визначення поняття "відходи" та їх класифікація.
- Подання основних проблем, пов'язаних із неконтрольованим накопиченням відходів у містах.
Пошук та аналіз інформації (30 хвилин):
- Учні групами отримують завдання з пошуку інформації в Інтернеті про механізми збору та обробки відходів у їх місті.
- Кожна група повинна зібрати інформацію про способи сортування, переробки та використання відходів у місті.
Презентація та обговорення (30 хвилин):
- Кожна група презентує результати свого дослідження.
- Під час презентацій учні обговорюють отриману інформацію, порівнюючи різні підходи та методи вирішення проблеми в містах.
Створення інформаційного буклету (40 хвилин):
- Учні утворюють нові групи та отримують завдання підготувати інформаційний буклет з пропозиціями щодо покращення системи збору та обробки відходів у місті.
- Кожна група має включити в буклет рекомендації, графічні матеріали, та аргументовані пропозиції для влади та місцевих мешканців.
Презентація та обговорення буклетів (15 хвилин):
- Кожна група презентує свій буклет та аргументує запропоновані рекомендації.
- Клас обговорює ідеї та пропозиції, спільно обираючи найефективніші та реалізовані.
Підсумок (10 хвилин):
- Резюмування основних відкриттів та важливості проблеми управління відходами.
- Заклик до відповідальності кожного громадянина щодо управління відходами та збереження навколишнього середовища.
Тема: Вплив глобального потепління на клімат та екосистеми.
Обладнання: Комп'ютери з доступом до Інтернету, проектор, діаграми/графіки та картки для групової роботи.
Мета:
- Ознайомити учнів з поняттям глобального потепління та його впливом на навколишнє середовище.
- Розглянути можливі шляхи мінімізації негативних наслідків глобального потепління.
Кроки:
Введення (15 хвилин):
- Пояснення теми уроку та її важливості.
- Демонстрація діаграми/графіка, який показує зростання температур у світі протягом останніх десятиліть.
Вивчення впливу (35 хвилин):
- Поділ учнів на групи. Кожна група вивчає конкретний аспект впливу глобального потепління (наприклад, танення льодовиків, зміна вегетації, підвищення рівня морів тощо).
- Кожна група аналізує дані, шукає відомості та готує коротку презентацію про вплив обраного аспекту глобального потепління.
Презентація та обговорення (30 хвилин):
- Кожна група презентує свій аспект впливу глобального потепління та запропоновані способи управління цими впливами.
- Учні обговорюють представлену інформацію та аналізують можливі шляхи зменшення негативних наслідків глобального потепління.
Моделювання рішень (30 хвилин):
- Учні у групах працюють над проектом, який має на меті запропонувати конкретні кроки для мінімізації впливу глобального потепління в їх регіоні або країні.
- Вони використовують інформацію, зібрану під час аналізу впливу, та розробляють практичні рекомендації.
Презентація проектів (20 хвилин):
- Кожна група презентує свій проект та обговорює його з класом.
- Разом з класом визначають найефективніші та реалізовані ідеї для мінімізації впливу глобального потепління.
Підсумок та аналіз (10 хвилин):
- Резюмування основних відкриттів та ідей, які були обговорені під час уроку.
- Заклик до відповідального ставлення до збереження навколишнього середовища та поширення знань про глобальне потепління.
Немає коментарів:
Дописати коментар