IYPT 2021

34 Міжнародний турнір юних фізиків і збірна команда школярів м. Харкова 



Міжнародний турнір юних фізиків (International Young Physicists’ Tournament - IYPT) вважається одним з найскладніших наукових конкурсів в світі. Турнір проходить щорічно, починаючи з 1988 року, в різних країнах світу. У ньому беруть участь школярі старших класів, змагаючись в умінні вирішувати складні дослідницькі проблеми і відстоювати свої рішення у наукових дискусіях. Усі етапи змагань IYPT відбуваються на англійській мові. У багатьох країнах Міжнародному турніру юних фізиків передують національні турніри, переможці яких отримують право представляти країну на міжнародному рівні.

Черговий 34 Міжнародний турнір юних фізиків (https://www.iypt.org/) відбудеться цього року наживо. Турнір прийматиме Кутаїський міжнародний університет, Грузія, з 07 по 14 липня. Україну на турнірі представлятиме команда харківського ліцею № 161 «Імпульс». Команду до турніру готували заслужений учитель України, доктор фізико-математичних наук,  доцент фізичного факультету ХНУ імені Василя Каразіна Захар Майзеліс і студент четвертого курсу фізичного факультету кафедри теоретичної фізики Григорій Овчаренко. Фінансова підтримка надійшла від Благотворительный фонд выпускников ФТФ.

Минулого року збірна команда школярів м. Харкова "Момент імпульсу" здобула срібні медалі на 33 Міжнародному турнірі юних фізиків (IYPT'2020), який пройшов в режимі онлайн з 4 по 8 вересня 2020 року.


Задачі турніру 2021: (English)

1. Придумай сам Сконструюйте човен, що рухається виключно за рахунок періодичного механічного руху внутрішніх частин, взаємодіючи з навколишнім середовищем (повітрям, водою) через жорсткий корпус. Оптимізуйте його параметри так, щоб він плив якомога швидше.



2. Магніти, що кружляють Закріпіть дискові магніти різного діаметру на обох кінцях циліндричної батарейки. Якщо покласти цей пристрій на алюмінієву фольгу, він почне здійснювати круговий рух. Дослідить, як цей рух залежить від істотних параметрів.


3. Датчик наближення

Нескладний індуктивний пасивний датчик здатний виявити феромагнітні предмети, що рухаються через його магнітне поле. Зберіть такий пристрій і дослідить його характеристики, в тому числі діапазон чутливості.

4. Швидкість вітру

Коли котушку, по якій протікає електричний струм, обдуває холодне повітря, її температура буде знижуватися. Дослідить, як це зниження температури залежить від швидкості вітру. З якою точністю можна вимірювати швидкість вітру таким методом?


5. Синхронізація свічок Поставивши поруч кілька свічок, можна спостерігати коливання їх полум'я. Взаємодіючи один з одним, два таких осцилятора можуть в результаті коливатися в фазі або протифазі, в залежності від відстані між ними. Поясніть і дослідить дане явище.






6. Неповоротний картезіанський водолаз Простий картезіанський водолаз (наприклад, частково заповнена водою перевернута пробірка) поміщається в заповнену водою довгу вертикальну трубу. Збільшення тиску в трубі змушує картезіанського водолаза йти на дно. Досягнувши певної глибини, водолаз вже не підніметься на поверхню, навіть якщо тиск повернеться до початкового значення. Дослідить це явище і його залежність від відповідних параметрів.

7. Рух намистини

Обруч обертається навколо вертикальної осі, що проходить через його діаметр. Маленька намистина катається по канавці на внутрішній поверхні обруча. Досліджуйте, від яких істотних параметрів залежить рух намистини.



8. Запобіжник

Короткий дріт може служити електричним запобіжником. Визначте, як різні параметри впливають на час перегоряння такого запобіжника.

9. Гілки світла

Якщо направити промінь лазера під малим кутом на мильну плівку, всередині плівки може з'явитися картинатонких розгалужених світових каналів, що швидко змінюється . Поясніть і дослідить це явище.

10. Шкереберть Якщо запустити кільце кататися в параболічної чаші, то можуть спостерігатися цікаві типи руху. Дослідить це явище.



11. Гітарна струна

До сталевої гітарної струни за допомогою електромагніту прикладають періодичну силу. Дослідить рух струни в околиці її резонансної частоти.



12. Маятник Вільберфорса

Маятник Вільберфорса - це пружина з підвішеним на ній вантажем. Вантаж на пружині може як гойдатися вгору-вниз, так і обертатися навколо вертикальної осі. Дослідить поведінку такого маятника і як рух залежить від істотних параметрів.



13. Губка

Швидкість всмоктування води губкою визначається різними параметрами. Дослідить ефективність губки в «висушуванні» вологої поверхні.

14. Динамічна гидрофобность

Коли крапля рідини налітає на поверхню, що рухається в горизонтальній площині, крапля може відбитися чи ні, в залежності від швидкості поверхні. Дослідить взаємодію між рухомою поверхнею і краплею рідини.

15. Відскік капсули

Куля, що падає на на тверду поверхню, ніколи не відскочить до первісної висоти, навіть якщо її закрутити. Однак об'єкти в формі капсули (наприклад, як у драже Tic Tac) можуть відскочити на більшу висоту. Дослідить це явище.




16. Ультразвуковий насос Капіляр, що занурений в ультразвукову ванну, працює як насос, здатний піднімати воду на значну висоту. Поясніть і дослідить це явище.

17. Ручний гелікоптер

Простий гелікоптер можна зробити, закріпивши гребний гвинт на кінці вертикальної палички. Якщо паличку розкрутити з досить високою швидкістю, а потім відпустити, іграшка злетить. Дослідить, як відповідні параметри впливають на її зліт і максимальну висоту підйому.


Корисні ресурси:
“Отток мозгов” в нашей стране намного страшнее, чем кажется на первый взгляд” – Захар Майзелис

IPT 2020 Online edition: PF1, Paper tube, Ukraine vs France

Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті ХНУ імені В.Н. Каразіна.

«ІННОВАЦІЙНІ ТРАНСФОРМАЦІЇ В СУЧАСНІЙ ОСВІТІ: ВИКЛИКИ, РЕАЛІЇ, СТРАТЕГІЇ»


ОНЛАЙН-ФОРУМ «ІННОВАЦІЙНІ ТРАНСФОРМАЦІЇ В СУЧАСНІЙ ОСВІТІ: ВИКЛИКИ, РЕАЛІЇ, СТРАТЕГІЇ»


15–16 червня 2021 року відбувся ІІІ всеукраїнський відкритий науково-практичний онлайн-форум «Інноваційні трансформації в сучасній освіті: виклики, реалії, стратегії». 

 

 

Напрями роботи онлайн-форуму:

  1. Теоретичні і методичні підходи щодо забезпечення ефективної діяльності закладів освіти в умовах коронавірусної епідемії.
  2. Цифровізація як ключовий фактор розвитку освіти ХХІ ст.
  3. Професійний розвиток педагогічних і науково-педагогічних працівників в умовах відкритої освіти.
  4. Особистісна самореалізація вчителя та учня в інноваційному освітньому просторі.
  5. Трансдисциплінарна парадигма наукової освіти.
  6. Бібліотечні цифрові ресурси, як фактор забезпечення науково-педагогічної та науково-навчальної діяльності.
  7. Цифрові платформи та цифровий контент щодо дистанційної форми навчання.
  8. Психолого-педагогічні проблеми дистанційного і змішаного навчання.
  9. Розвиток інтелекту і суб’єктності у віртуальному освітньому просторі.
  10. Адаптивні системи в освіті: виклики сьогодення.
  11. STEM-освіта: науково-теоретичні аспекти, досвід впровадження, перспективи розвитку. 

До науково-практичного заходу приєдналися учасники з усіх регіонів України.


Наукові секції і напрями роботи були присвячені теоретичним і методичним підходам до забезпечення ефективної діяльності закладів освіти в умовах сучасних реалій. Обговорили науково-теоретичні аспекти і досвід упровадження STEM-освіти, цифровізацію як ключовий фактор розвитку освіти ХХІ століття. Звернули увагу на особистісний і професійний розвиток педагога в умовах карантину і трансдисциплінарну парадигму наукової освіти. Учасники визначили, що бібліотечні цифрові ресурси та платформи цифрової освіти покращують науково-педагогічну і науково-навчальну діяльність. Також обговорювали психолого-педагогічні проблеми дистанційного і змішаного навчання.

Приклади докладів.

Інструменти швидкого опитування

Познайомилися із інструментами для швидкого опитування:

https://raptivity2020-prod.s3.amazonaws.com/users/dBr2o/published/bqjY7/interaction.html

 Посилання працює до 25 червня 2021.

 https://www.menti.com/w85qacioo2

Імерсивні технології

Технологіями доповненої і віртуальної реальності в освіті

 

 

Фізика у смартфоні

Дослідження коливань учнівської лінійки за допомогою смартфона


Визначення коефіцієнта відновлення за допомогою смартфона


Визначення прискорення вільного падіння за допомогою смартфона


Визначення коефіцієнта тертя ковзання за допомогою смартфона

 

Основною резолюцією Форуму стало об’єднання зусиль освітян, науковців, обмін досвідом у контексті роботи в умовах сучасних реалій задля розвитку освіти і науки.



Дякую за можливість поділитися практичним досвідом у галузі імерсивних технологій і навчитися новим інноваційним підходам і стратегіям для підвищення якості освітнього процесу.

Нових ідей!


Захист бакалаврських робіт 2021

Дипломи бакалаврів 2021


Вітаємо бакалаврів фізичного факультету кафедри фізики кристалів 4 курсу  із успішним захистом дипломних робіт за спеціальністю "Фізика та астрономія - 104".

Дмитро Черкашин

 

 


 

 

 





Микита Бєлік








Державна екзаменаційна комісія  заслухала доповіді та прийшла до висновку, що всі роботи виконані на високому науковому та методичному рівні відповідно до діючих нормативних документів та методичних вказівок щодо виконання та захисту дипломних робіт та проєктів, студенти продемонстрували високий рівень теоретичної і практичної підготовки.

Колектив кафедри фізики кристалів фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна щиро вітає студентів із захистом дипломних робіт. 

Бажаємо успіхів, творчої наснаги, реалізації в майбутньому свого потенціалу та здобутих під час навчання знань!
Вітаємо!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей, успіхів у науковій діяльності!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube. 
Підписуйтесь на сторінку у fb.
https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!

Презентація фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна

Вебінар «Класика, що випереджає час - Фізичний факультет Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна»



 Сайт: http://physics.karazin.ua/

В рамках співпраці Всеукраїнського клубу почесних послів науки ЦЕРН в Україні на чолі з Олександром Юровим відбулася презентація можливостей фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна. 

Спікер – Руслан Володимирович Вовк, декан факультету, член-кореспондент Національної академії наук України, доктор фізико-математичних наук, професор 

 

 

 

 

Запропоновано декілька напрямків співпраці:

для абітурієнтів;

для бакалаврів;

для магістрів;

для учнів середньої школи;

для учнів старшої школи;

для вчителів. 

 

 

Додаткові корисні ресурси:

Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22 

Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 
 https://t.me/physicsks
 
 Сервер "Фізичний факультет ХНУ Каразіна"

Фізфак ХНУ Каразіна

http://physics.karazin.ua/

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/

Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

 #karazin #univer #фізичнийфакультет #vstup


Фізичний факультет ХНУ імені В. Н. Каразіна (вебінар)

Вебінар «Класика, що випереджає час - Фізичний факультет Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна»

Всеукраїнський клуб почесних послів науки ЦЕРН в Україні представляє вебінар рубрики «Абітурієнту-2021»


15 червня 2021, початок 17:00 Ключ на вхід до вебінару: https://webinar.man.gov.ua/b/adm-jp2-fvh

«Класика, що випереджає час - Фізичний факультет Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна» Спікер – Руслан Володимирович Вовк, декан факультету, член-кореспондент Національної академії наук України, доктор фізико-математичних наук, професор. На вебінарі дізнаєтесь про школи, традиції, здобутки і можливості фізичного факультету ХНУ ім. В.Н. Каразіна: - поєднання традиційних і новітніх освітніх технологій, орієнтація на особистість забезпечують успішне опанування його студентами вмінь і навичок, завдяки яким вони набувають високої кваліфікації і стають справжніми фахівцями, майстрами своєї справи: - диплом фізфаку це - не кінцевий результат, а початок великого шляху, насиченого гідною роботою, творчими пошуками, цікавими подіями, подорожами, зустрічами, це - унікальна можливість для подальшого самовдосконалення й самореалізації.

Навчання на фізфаку це - класична університетська освіта, яка здійснюється на основі інноваційних освітніх технологій і вдало доповнюється доступністю навчання; високою стипендією; можливостями продовження навчання, зокрема за кордоном. Це - гарантоване місце роботи, перспективна професія і висока конкурентоспроможність на ринку праці! Модератор - Олександр Юров, голова Всеукраїнського клубу почесних послів науки ЦЕРН в Україні, член-кореспондент Академії технологічних наук України, провідний фахівець Національного центру «Мала академія наук України». Приходьте на вебінар і ви дізнаєтесь багато цінного для вибору майбутнього місця навчання!
Наука була, є і буде. Запрошуємо до співпраці! Обирай, де найзручніше! Кафедра фізики кристалів започаткувала: перший сервер "ФІЗИКА" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22 telegram:https://t.me/physicsks сторінку на блозі "Фізика ЗНО" https://educationpakhomova.blogspot.com
fb: "ФіЗиКа ЗНО" https://bit.ly/2L0sJ97 Детальніше за посиланням: https://bit.ly/37ZbBcT Запрошуємо усіх бажаючих зареєструватись у гугл формі https://forms.gle/7uH2wfAWWvwfLKWT6 для того, щоб ми могли запросити вас на:

NASA Selfies: сучасні освітні ресурси

NASA Selfies

Нова програма NASA Selfies дозволяє вам створювати свої знімки у віртуальному скафандрі, позуючи перед чудовими космічними місцями, як туманність Оріон чи центр галактики Чумацький Шлях. Простий інтерфейс означає, що ви просто фотографуєте себе, вибираєте фон та ділитесь у соціальних мережах або використовуєте ці фотографії у міні-проєктах, астрономічних квестах.

 



Селфі NASA дозволяє розмістити свою фотографію у віртуальному скафандрі перед деякими найбільш захоплюючими космічними зображеннями NASA. Поділіться цими космічними селфі в соціальних мережах та дізнайтеся про науку, яка стоїть за фотографіями. Спочатку розроблений для святкування 15-ї річниці запуску космічного телескопа NASA Spitzer, з тих пір цей додаток було розширено багатьма новими зображеннями та науковими фактами, щоб допомогти користувачам дослідити наш Всесвіт. Нещодавнє оновлення відзначає закінчення місії "Шпітцер", яка відбулася 30 січня 2020 року після 16 + років розвідки.  

Get the iOS app
Get the Android app

 

Бережіть себе і родину!
Дякую за увагу!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube

Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті ХНУ імені В.Н. Каразіна.

«Краща STEM-публікація – 2021»

Конкурс «Краща STEM-публікація – 2021»


 Дата:

- 15/06/2021 - 15/03/2022

Творче змагання, яке проводить відділ STEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», проходитиме у два етапи і  сприятиме розвитку досліджень з напрямів STEM-освіти в Україні та мотивуватиме педагогів, науковців, практиків до написання актуальних наукових статей із означеної тематики.

Етапи і терміни проведення:

І етап:

З 15 червня по 25 грудня 2021 р. – подача заявок і робіт.

З 25 грудня 2021 р. по 15 березня 2022 р. – робота комісії та організаційного комітету.

ІІ етап:

Березень 2022 р. – підбиття підсумків заходу.

Березень-квітень 2022 р. – оприлюднення результатів.

Матеріали (заявка учасника, текст публікації, рецензія наукового керівника надсилаються до 25 грудня 2021 р. за адресою: ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», вул. Митрополита Василя Липківського, 36, м. Київ, 03035, з обов’язковою позначкою «Краща STEM-публікація – 2021» та на електронну адресу: stem@imzo.gov.ua

Науково-практична тематика публікацій заходу:

Номінація 1. Теоретичні аспекти STEM-освіти:

  • вітчизняні, зарубіжні надбання та проблеми запровадження STEM-освіти;
  • новітні технології як інноваційний інструмент оновлення дидактичних принципів природничо-математичної освіти;
  • STEM-напрями як інструмент підвищення якості інклюзивної освіти.

Номінація 2. STEM-освіта від дошкільника до випускника:

  • науково-методичне забезпечення та організація STEM-навчання в контексті реалізації дидактичних принципів Нової української школи;
  • наступність між освітніми рівнями як актуальна проблема запровадження STEM-освіти та реалізації Нової української школи;
  • інноваційні підходи у підготовці випускників до побудови успішної STEM- кар’єри;
  • зміст та напрями організації освітнього процесу із запровадженням STEM-навчання;
  • представлення STEM-проєктів, впроваджених у навчально-виховний процес;
  • інноваційні методи, засоби та форми організації освітнього процесу: хакатони, марафони, онлайн-експерименти, електронні віртуальні лабораторії, наукові музеї, платформи для організації проєктно-дослідницької діяльності.

Номінація 3. Підготовка педагогічних кадрів та освіта дорослих:

  • теорія і практика формування професійної компетентності педагогів у контексті STEM-освіти;
  • розвиток професійної компетентності фахівців STEM-освіти у системі неперервної педагогічної освіти.

Роботи, які повністю відповідатимуть вимогам, будуть надруковані у науково-педагогічних журналах.

Друк публікацій відбуватиметься протягом ІІ – ІV кварталів 2022 р.

Переможці нагороджуються почесними грамотами та подяками ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти».

Довідки за тел.: (044) 248- 24-65

Джерело: https://imzo.gov.ua/events/krashcha-stem-publikatsiia-2021/