Khan Academy (українською мовою)

Khan Academy (навчальні курси: відео + вправи)




Ви точно чули про Khan Academy, яка містить численні відеоуроки та практичні завдання з різноманітних шкільних предметів. Але чи знаєте ви, що значну частину цих матеріалів не так давно було перекладено українською? Уроки локалізувала команда, сформована KSE Foundation.


Зараз на платформі українською доступні відео та вправи з:
📝 математики (1-11 клас + підготовка до НМТ);
💡 біології та фізики (середня школа);
🔬 хімії (старша школа);
📈 економіки.




Як працює безкоштовна платформа:

  • зареєструйтесь на платформі як вчитель (https://uk.khanacademy.org);
  • створіть собі клас;
  • зареєструйте та додайте до нього ваших учнів;
  • оберіть і призначте їм завдання — переглянути відео, зробити тест чи опанувати навичку;
  • спостерігайте за їх результатами і отримуйте вичерпну інформацію про поступ підопічних.

Попереду довгі літні канікули і платформа може стати саме тим рішенням, що допоможе учням не забути матеріал, а вам не витрачати зайвий час у вересні на повторення.

Для роботи на платформі буде достатньо смартфону, мобільного інтернету та навушників — доступ до знань майже без перешкод. І навіть 20 хвилин на тиждень дадуть результат.

Щоб заохотити учнів до роботи — запропонуйте обміняти зароблені на платформі бали на додаткові на перших контрольних або тестах. Курс встановіть самостійно.



👍 Поставте лайк, напишіть коментар і поділіться публікацією з друзями! Це допомагає просувати блог і мотивує знаходити ще більше цікавого контенту! 🙏 Дякую кожному з вас! Ви — найкращі! ❤

Жива природа на екрані: як використовувати камери Explore.org на уроках

 Live-уроки природи: екологічна освіта з Explore.org


Знайомі з Explore.org ?

https://explore.org/

1. Спостереження за тваринами в реальному часі

Учні мають можливість бачити поведінку тварин у природному середовищі — без втручання людини. Наприклад, можна спостерігати за ведмедями, які ловлять рибу на Алясці, чи пінгвінами, що доглядають за пташенятами в Антарктиці. Такі спостереження формують у дітей глибше розуміння тваринних інстинктів, соціальних взаємодій і способів виживання.


2. Тривалі спостереження та ведення щоденників

Цікавою формою роботи є завдання для учнів обрати одну камеру або тварину й спостерігати за нею регулярно протягом кількох тижнів. Записи можна вести у вигляді щоденників або електронних таблиць: нотуючи час, поведінку, зміни середовища. Це розвиває навички наукового аналізу, увагу до деталей і відповідальність.


3. Інтерактивне обговорення та аналіз

Після перегляду трансляцій можна організовувати дискусії у класі. Що робила тварина? Чому вона так поводиться? Які фактори могли на це вплинути? Учні можуть створювати гіпотези, обговорювати їх у групах, проходити тематичні тести чи брати участь у вікторинах. Такий підхід сприяє розвитку критичного мислення та навичок співпраці.


4. Вивчення екологічних процесів та явищ природи

Окрім спостереження за тваринами, камери Explore.org дозволяють бачити сезонні зміни, міграції, зміни кліматичних умов, розвиток рослин. Це допомагає школярам краще усвідомити екологічні зв’язки в природі, роль кожного організму у біоценозі, а також значення збереження екосистем.


5. Формування екологічної свідомості

Безпосереднє, живе спостереження за дикою природою викликає в учнів емоційний відгук, співпереживання тваринам, зацікавлення природою. Це стає міцною основою для формування екологічно відповідального ставлення, що надзвичайно важливо в умовах глобальних кліматичних викликів.


7 конкретних ідей для уроків з використанням live-камер сайту Explore.org, які допоможуть зробити уроки природи інтерактивними, змістовними й незабутніми:


1. «День із життя ведмедя» 

Мета: вивчення поведінки хижаків у природному середовищі.
Завдання: спостерігати за ведмедем, описати його дії, зробити припущення щодо цілей його поведінки (харчування, відпочинок, захист території).

https://www.youtube.com/@explorebears


2. «Щоденник пінгвіна» (камера: Penguin Beach, Антарктика)

Мета: вивчення адаптацій до життя в холодному кліматі.
Завдання: вести щоденник спостережень за колонією пінгвінів протягом тижня — помічати поведінку, піклування про пташенят, рухи тощо.


3. «Морські мешканці в прямому ефірі» (камера: океанічні рифи)

Мета: дослідження різноманіття морської фауни.
Завдання: ідентифікувати побачених тварин, класифікувати їх за типом (риби, молюски, корали), скласти міні-енциклопедію.

4. «Тваринний театр: інсценізація побаченого»

Мета: розвиток уяви й навичок командної роботи.
Завдання: учні інсценізують поведінку тварин, яку спостерігали на трансляції, розподіливши ролі у групах (наприклад, родина пінгвінів, конфлікт двох ведмедів).

5. «Сафарі-експедиція» (ігровий урок)

Мета: повторення матеріалу.
Завдання: учні — “дослідники” у віртуальній експедиції. Їм видаються завдання на знаходження певних тварин, опис місцевості, визначення погоди тощо на основі live-трансляцій.


6. «Вікно в природу: створення інтерактивної карти»

Мета: географічне розташування тварин і біомів.
Завдання: розмістити на Google-карті точки з камерами Explore.org, додати короткий опис середовища, клімату, тварин, яких там можна побачити.

7. «Знайти відео в яких тварини використовують закони фізики»

Мета: розуміння фізичних явищ.
Завдання: подивитись відео і знайти моменти, коли тварини використовують закони фізики для рішення проблеми.

 Як тварини використовують фізику у своєму повсякденному житті

Ідеально для інтеграції з природознавством, біологією, географією або фізикою чи виховними годинами.


👍 Поставте лайк, напишіть коментар і поділіться публікацією з друзями! Це допомагає просувати блог і мотивує знаходити ще більше цікавого контенту! 🙏 Дякую кожному з вас! Ви — найкращі! ❤

AI in education (ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ в освіті: виклики, можливості та роль викладача в новій реальності)

ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ в освіті: виклики, можливості та роль викладача в новій реальності



 ➖ Олег Іларіонов, завідувач кафедри інтелектуальних технологій Київського національного університету імені Тараса Шевченка
➖ Юрій Чоп'юк, заступник декана із викладацької діяльності факультету компʼютерних наук Київської школи економіки
➖ Артур Пройдаков, переможець Global Teacher Prize Ukraine 2021, виконавчий директор освітньої фундації MriyDiy
➖ Тетяна Ткаченко, IT-директорка Новопечерської школи, експертка ГС «Освіторія»

Модератор:

➖ Юрій Д’яченко, професор, радник ректора Київської школи економіки

Опис проблеми:

Стрімкий розвиток технологій ШІ швидко й кардинально змінює професійні ландшафти в усіх галузях, ставлячи перед суспільством фундаментальне питання: чи є ШІ інструментом, що посилює людські можливості, чи технологією, яка поступово витісняє людський капітал? Сьогодні ми спостерігаємо безпрецедентну інтеграцію систем ШІ у робочі процеси. Ця трансформація вимагає переосмислення ролі людини у професійному середовищі та формування нових підходів до освіти та професійної підготовки.

Університети стоять на передовій цих змін, адже вони мають не лише адаптувати освітні програми до нових реалій, але й самі активно впроваджувати технології ШІ у викладання та дослідження. Питання балансу між технологічними інноваціями та збереженням людського компоненту в освіті стає критичним. З одного боку, ШІ відкриває нові можливості для персоналізації навчання, автоматизації оцінювання та розширення доступу до знань; з іншого — виникають побоювання щодо зниження якості міжособистісної взаємодії, критичного мислення та творчості.

Для бізнесу та освітніх установ впровадження технологій ШІ представляє не лише технологічний, але й фінансовий, етичний та організаційний виклик. Необхідність інвестування у нові технології та переналаштування бізнес-процесів потребує значних ресурсів, тоді як переваги від таких інвестицій можуть проявитися лише у довгостроковій перспективі. У цьому контексті особливого значення набуває обмін досвідом та спільне вироблення підходів до інтеграції ШІ у різні сфери діяльності, що дозволить максимізувати позитивний ефект від технологій при мінімізації потенційних ризиків для людського капіталу.

Відео присвячене обговоренню використання штучного інтелекту в освіті. Учасники дискусії поділяються своїми та досвідом щодо проблем і можливостей, які висловлюються у зв'язку з впровадженням технологій штучного інтелекту в навчальний процес. також, обговорюють, як вчителі та студенти сприймають штучний інтелект, його роль у навчанні, а також методики його ефективного використання.

Відзначається, що важливо адаптувати освітні підходи, щоб краще використовувати ці технології, а також відзначається, що викладачі та вчителі тепер стають менторами, які супроводжують студентів у їхньому навчанні, а не тільки носіями знань. Учасники обговорюють як позитивні, так і негативні аспекти використання штучного інтелекту в освіті, а також діляться конкретними прикладами із власного досвіду.


Тетяна Ткаченко розповідає про своє бачення штучного інтелекту в освіті, наголошуючи на важливості використання штучного інтелекту як корисного інструменту, а не як супротивника.

Артур Проидаков розповідає про свою освіту та зростаюче значення штучного інтелекту ще з часів навчання в університеті. Він розмірковує про роль штучного інтелекту в сучасній освіті та необхідність розуміння його використання.
Він наголошує на відсутності регулювання використання ШІ в школах і пропонує практичне застосування для покращення навчання з урахуванням етичних аспектів.

Юрій Чопюк представляє себе та наголошує на важливості відповідального використання штучного інтелекту серед студентів, освітян та установ.
Він детально розповідає про відповідальну інтеграцію штучного інтелекту в навчальну програму, враховуючи різні освітні заходи та важливість адаптації методів навчання.

Олег Ілларіонов ділиться своїми поглядами на генеративний ШІ як трансформаційну силу в освіті, пропонуючи адаптивні системи навчання та інтелектуальних помічників.
Він наголошує на ризиках штучного інтелекту, таких як цифрова гігієна та академічна доброчесність, а також на необхідності обережного впровадження, щоб уникнути інтелектуальної атрофії.




100 + інструментів штучного інтелекту у відеоінструкціях:
БЕЗКОШТОВНО


👍 Поставте лайк, напишіть коментар і поділіться відео з друзями! Це допомагає просувати канал і мотивує знімати ще більше цікавого контенту! 🙏 Дякую кожному з вас! Ви — найкращі! ❤

Проактивний педагог. Досліджуємо штучний інтелект: Dreamina, GammaApp

 

Проактивний педагог. Досліджуємо штучний інтелект: Dreamina, GammaApp


Зустрічі в рамках проєкту "Проактивний педагог. Досліджуємо штучний інтелект." спрямовані на ознайомлення педагогів з новітніми технологіями та інструментами штучного інтелекту, які можуть бути інтегровані в освітній процес для підвищення його ефективності та інноваційності.


Посилання на ресурси:

Dreamina

Результати:





Результати:


👍 Поставте лайк, напишіть коментар і поділіться відео з друзями! Це допомагає просувати канал і мотивує знімати ще більше цікавого контенту! 🙏 Дякую кожному з вас! Ви — найкращі! ❤

Дякую за коментар і вподобайку!

Бережіть себе і родину!

Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com/
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation
FB: https://www.facebook.com/educationXXII/
YouTube: https://www.youtube.com/@educationpakhomova

Проактивний педагог: досліджуємо інструменти штучного інтелекту для освітян

«Проактивний педагог»: вже 65 онлайн-зустрічей про ШІ в освіті!



Друзі, хочу поділитися з вами невеликим, але дуже важливим підсумком нашої спільної роботи. Вже понад два роки триває проєкт "Проактивний педагог. Досліджуємо штучний інтелект", і за цей час ми провели 65 онлайн-зустрічей, кожна з яких була присвячена реальному, практичному застосуванню ШІ в освіті 🎓🤖

💡 У наших епізодах — огляди, демо, лайфхаки і відповіді на запитання педагогів. Ми дослідили понад 100 різних інструментів штучного інтелекту: від генераторів текстів і зображень до сервісів для створення казок, відео, пісень, інтерактивних матеріалів та презентацій. І все це — для підтримки вас, освітян, у щоденній практиці.

📺 Всі записи доступні на YouTube-плейлисті:

https://youtube.com/playlist?list=PLpwHAnFf4VEKelJZvtHuGRLbJRZyLQz6k&si=bNhvrI5aCo1fU54a



Долучайтесь!

🔔 Підпишіться на канал @educationpakhomova — попереду ще багато цікавого!

👍 Поставте вподобайку, якщо вам було корисно.
💬 Залиште коментар, якщо хочете поділитися своїм досвідом використання ШІ.
📢 Поширте посилання серед колег, яким це може стати у пригоді.

Разом — ми сила. Разом — ми проактивні 💪

З повагою і натхненням,
Ірина Пахомова

Prezo ai створюємо презентації за допомогою штучного інтелекту

Prezo ai для освітян


Prezo.ai — це інструмент на основі штучного інтелекту, який швидко і легко створює презентації, документи та веб-сайти з використанням інтерактивних і візуально привабливих блоків. Він автоматизує процес створення презентацій, що особливо корисно для вчителів, які хочуть заощадити час і зробити свої уроки більш захопливими та зрозумілими для учнів 1 2 .

Як Prezo.ai допоможе освітянам

  • Автоматичне створення презентацій : Prezo.ai може за кілька секунд згенерувати презентацію на будь-яку тему без необхідності володіти дизайнерськими навичками 1 2 .

  • Інтерактивність і видима привабливість : інструмент дозволяє додати інтерактивні блоки, що робить матеріал більш цікавим і легким для сприйняття учнями.

  • Підтримка асистентів вчителів : у педагогічній практиці інструменти на кшталт Prezi (які схожі за функціоналом і часто використовують разом із Prezo.ai) допомагають виділяти складні слова, ключові фрази, а також використовувати емоційні реакції для підтримки мотивації учнів, особливо з особливими освітніми потребами (ООП) 5 .

  • Інтеграція з іншими освітніми інструментами : освітяни часто комбінують Prezo.ai із сервісами Canva, Mentimeter, LearningApps тощо для створення комплексного, адаптованого до потреб учнів навчального простору 5 .

Переваги для освітян

  • Економія часу на підготовку матеріалів.

  • Можливість швидко адаптувати презентації під різні рівні учнів.

  • Підвищення залученості учнів через інтерактивність і візуальні елементи.

  • Підтримка інклюзивного навчання завдяки можливості позбавлення ключових моментів і використання емоційних реакцій.


Citations:

  1. https://prezo.ai
  2. https://www.youtube.com/shorts/hts0ipg3Rlk
  3. https://prezi.com/features/ai/
  4. https://naurok.com.ua/learn/stvorennya-privablivogo-osvitnogo-prostoru-praktika-zastosuvannya-cifrovih-instrumentiv-58
  5. https://nus.org.ua/2024/05/19/na-dopomogu-asystentu-vchytelya-servisy-j-porady-dlya-tsikavogo-onlajn-uroku/
  6. https://myronivka-osvita.gov.ua/resursi-distancijnogo-navchannya-dlya-vchiteliv-14-17-10-31-03-2020/
  7. https://nano.komputronik.pl/n/generator-prezentacji-ai-ranking/
  8. https://ippo.com.ua/category/informatika/

Answer from Perplexity: pplx.ai/share

100 + інструментів штучного інтелекту у відеоінструкціях:
БЕЗКОШТОВНО

Дякую за коментар і вподобайку!

Бережіть себе і родину!

Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com/
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation
FB: https://www.facebook.com/educationXXII/
YouTube: https://www.youtube.com/@educationpakhomova

5 корисних нейромереж: ChatGPT, Khanmigo, Canva, Diffit, Twee

5 корисних нейромереж (або інструментів на базі ШІ), які можуть значно полегшити роботу педагогам


1. ChatGPT (від OpenAI)

  • Для чого: Генерація конспектів уроків, пояснення складних тем простими словами, створення тестів, завдань, адаптація матеріалів під різні рівні учнів.

  • Як використовувати: Введіть тему або запит – і отримаєте відповідь або готовий матеріал.

  • Мова: Працює українською, англійською та іншими мовами.




2. Khanmigo (від Khan Academy)

  • Для чого: Асистент для вчителів і учнів. Допомагає у поясненні тем з математики, науки, гуманітарних наук.

  • Перевага: Адаптований під навчальний контекст, з особливою увагою до педагогіки.

  • Мова: Переважно англійська.


3. Canva з ШІ-функціями

  • Для чого: Створення презентацій, плакатів, візуальних матеріалів до уроків. Із ШІ Canva може генерувати дизайн, тексти, шаблони.

  • Особливість: Простий інтерфейс, багато освітніх шаблонів.

  • Мова: Є українська локалізація.


4. Diffit

  • Для чого: Автоматично перетворює текст (статтю, тему) у навчальні матеріали: тести, запитання, резюме.

  • Корисно: Для швидкого створення дидактичних матеріалів.

  • Мова: Переважно англійська, але можна адаптувати контент.

Майстер клас по роботі із платформою: https://forms.gle/VhPnAdhvU6ZRqXxh7

5. Twee

  • Для чого: Створення вправ з англійської мови – кросворди, вікторини, діалоги, граматичні завдання – на основі будь-якого відео або теми.

  • Особливість: Дуже зручний для вчителів ESL (англійська як друга мова).

  • Мова: Працює з англійською, але може адаптуватися.



5 нейромереж для педагогiв

Назва Опис Мова інтерфейсу Посилання
1 ChatGPT (OpenAI) Генерує конспекти, тести, пояснює теми простими словами Українська, англійська ChatGPT
2 Khanmigo (Khan Academy) Асистент для учителів і учнів, пояснює теми Англійська Khanmigo
3 Canva із ШІ Створення візуальних матеріалів, презентацій Українська Canva
4 Diffit Автостворення навчальних матеріалів з текстів Англійська Diffit
5 Twee Створення завдань з англійської мови Англійська Twee


100 + інструментів штучного інтелекту у відеоінструкціях:
БЕЗКОШТОВНО

Дякую за коментар і вподобайку!

Бережіть себе і родину!

Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com/
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation
FB: https://www.facebook.com/educationXXII/
YouTube: