День безпечного Інтернету (Safer Internet Day).

 Корисні матеріали до Дня безпечного інтернету




День безпечного Інтернету (SID/ДБІ) запровадили мережі Insafe та INHOPE за підтримки Європейської комісії для просування безпечного та позитивного використання цифрових технологій, особливо, дітьми й молоддю. Центр кращого Інтернету представляє Національний комітет Дня безпечного Інтернету в Україні.

Цей день проводиться з метою залучити до дій кожного та кожну, хто відіграє свою роль у створенні кращого Інтернету для всіх, зокрема, наймолодших користувачів. Більш того, це запрошення для всіх до поважливого онлайнового спілкування задля забезпечення найкращого цифрового досвіду.

День безпечного Інтернету надає унікальну можливість для проведення заходів з безпеки онлайн разом зі всім світом: як у закладі освіти, бібліотеці, громадській організації, так й в органах влади, бізнесових організаціях. Щороку до Дня безпечного Інтернету в Україні, як і у всьому світі, приєднується все більше організацій. 

Ми б хотіли подякувати кожному та кожній, хто організовували, хто брали участь, хто висвітлювали заходи до Дня безпечного Інтернету 2023 та запрошуємо до відзначання Дня безпечного Інтернету 2024 у вівторок 6 лютого! Саме ви робите цей День в Україні – день заради безпечнішого та найкращого Інтернету! ”, – команда Центру кращого Інтернету.

Для того, щоб дізнатися, як День безпечного Інтернету відзначається в світі та Україні слідкуйте за хештегами #SID2024 та #SaferInternetDay, #ДеньБезпечногоІнтернету у соціальних мережах.

Центр кращого Інтернету запрошує долучитися до спільного проведення цього дня в Україні у вашій родині, закладі освіти, місті, організації, країні, світі:

  • Завантажуйте Ключові повідомлення до Дня безпечного Інтернету 2024;
  • Реєструйте свою підтримку та отримуйте відкритий цифровий бейдж Організатор_ка заходу до Дня безпечного Інтернету 2024 за посиланням: https://bit.ly/2OAHJXB;
  • Проводьте зустрічі, обговорення, тренінги, форуми, конференції, родинні наради, класні години, батьківські збори, прес-конференції, квести із безпеки онлайн;
  • Повідомляйте про свої події у соціальних мережах, використовуючи хештеги #SID2024 або #SaferInternetDay#ДеньБезпечногоІнтернету#ДеньБезпечногоІнтернету2024;

Дізнайтеся більше про День безпечного Інтернету на www.saferinternetday.org, зокрема інформацію про заходи в Україні: https://www.saferinternetday.org/web/ukraine/sid

День безпечного Інтернету в Україні у Фейсбуці: https://www.facebook.com/UkraineSID

Сайт Центру кращого Інтернету: https://betterinternetcentre.org

Навчально-методичні ресурси


Збірка есе «Мережевий» – запрошення заглибитись у можливості та виклики цифрового простору та цифрових пристроїв, відшукати натхнення та ідеї як для повсякденного, так можливо і професійного життя.
Мереживий – це 10 есе, кожне з яких присвячено окремій темі. Приватність в цифрову еру, розвиток дитини та цифрові пристрої, цифровий світ як «іквалайзер» для людей з інвалідністю, інфлюенсери та зміна ставлень до загроз та можливостей інтернету, привабливий дизайн девайсів та цифрового світу

  • Навчально-методичний посібник “Онлайк”

Джерело: https://www.osce.org/files/f/documents/0/f/483533.pdf

У посібнику містяться детально розроблені вправи й інформаційні матеріали для висвітлення теми безпечної поведінки в інтернеті у професійній діяльності з дітьми, молоддю та професійними спільнотами. Посібник також містить теоретичний матеріал про безпечну поведінку в інтернеті, опис занять і тренінгових вправ з розвитку компетентностей безпечної поведінки в інтернеті:

  • «Повага до прав людини онлайн»;
  • «Участь онлайн»;
  • «Збереження здоров’я під час роботи з цифровими пристроями»;
  • «Звернення по допомогу та захист».

Використовувати вправи можна окремо чи адаптувати їх відповідно до потреб цільової аудиторії – дітей, молоді, батьків та/чи осіб, що їх замінюють, освітянської й бібліотечної спільнот, працівників і працівниць молодіжної, соціальної, правоохоронної сфер.


Посібник містить плани уроків, що пропонують ідеї та заходи, щоб заохотити молодь розвивати навички творчого та критичного мислення, необхідні для повноцінного життя в світі.

  • Методичні рекомендації до використання в освітньому процесі закладів загальної середньої освітинавчально-методичного посібника та робочого зошита„Інтернет, який ми хочемоˮ (the Web We Want).

Джерело: https://betterinternetcentre.org/wp-content/uploads/2019/11/WWW_%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97-BetterInternetCentre.pdf

Рекомендації містять практичні пропозиції для інтегрування занять, представлених у навчально-методичному посібнику та завдань у робочому зошиті „Інтернет, який ми хочемоˮ (Тhe Web We Want) в навчальні програми з предметів в закладах освіти України.

  • Посібник з протидії мови ненависті «Закладинки»

Джерело: https://goo.gl/GZNQYf

Посібник містить 24 приклади вправ з теми протидії мові ненависті онлайн через навчання з прав людини. У вправах розкриваються теми мови ненависті онлайн, прав людини в Інтернеті, свободи вираження поглядів, приватного життя і безпеки, інтернет-грамотності, демократії та участі.

  • Ресурси від організації “Ла-Страда Україна”:

Методичні рекомендації «Небезпечні квести для дітей: профілактика залучення» – https://bit.ly/39GpVHZ

Навчально-методичний посібник «Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе», в якому розміщено заняття для учнів та учениць «Протидія кібербулінгу або лайфхак, як користуватись Інтернетом безпечно», ст. 141 – https://bit.ly/3pNEXBm

Ліфлет «А з чим ти стикаєшся в Інтернеті?» https://bit.ly/3jdpS9W

Навчальний анімаційний ролик «Цінуй життя!» https://www.youtube.com/watch?v=GYjkgg7JO-M

  • Онлайн-курс “Права людини в освітньому просторі”

Джерело: https://courses.ed-era.com/courses/course-v1:EDERA_OSCE+HRE101+2019/about

Третій модуль курсу розкриває тему «Права людини та Інтернет»: еволюція концепції прав людини у цифрову еру, результати моніторингу сайтів закладів освіти в Україні (2018). Дає можливість дослідити власний сайт закладу освіти чи сторінку закладу освіти щодо дотримання прав дитини онлайн, дізнатись більше про законодавство та міжнародні ініціативи щодо безпеки дітей в онлайновому просторі.

  • Мікрокурс “Безпека дитини в Інтернеті: від загроз до можливостей” від Уміти

         Джерело: https://umity.in.ua/mc/entry/112079/

Про сучасне розуміння ключових понять теми; класифікація загроз в Інтернеті; принципи формування безпечної поведінки; звернення по допомогу та захист; ідеї та ресурси для позакласних заходів.

  • Навчально-методичний посібник «Обачність. Пильність. Захист. Ввічливість. Сміливість»
  • Джерело: https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2018/08/PRESS.pdf
  • Посібник містить плани уроків призначені для учнів та учениць початкової школи та зосереджені на ключових принципах мережевого етикету й безпеки. Заняття запропоновані у п‘яти темах: обачність в Інтернеті, пильність в Інтернеті, захист в Інтернеті, доброзичливість в Інтернеті, сміливість в Інтернеті.

  • Посібник Клан Кліц-Клац. Виховання дітей в цифрову еру
  • Джерело: https://edpro.ua/blog/informacijna-bezpeka
  • Посібник для батьків у доступній формі містить необхідну інформацію та поради, які будуть корисні батькам для сприяння позитивному використанню дітьми цифрових технологій.

Огляд підходів, ідей та ресурсів для посилення ефективності заходів з безпеки в Інтернеті.

Відео містять короткі поради щодо безпеки в Інтернеті та можуть бути використані під час освітніх заходів як з підлітками, так і з представниками та представницями професійних спільнот.

  • Канал “Права людини та Інтернет”

Джерело: https://www.youtube.com/channel/UCeuQLmBXJMdjLl5lUEUQDlA

Канал містить 8 роликів, що відповідають змісту розділів Посібника з прав людини для Інтернет-користувачів та пояснювального меморандуму (Рекомендація СМ/Rec(2014)6 Комітету міністрів країнам-членам щодо посібника з прав людини для Інтернет-користувачів – пояснювальний меморандум).

Відео містять короткі поради щодо безпеки в Інтернеті та можуть бути використані під час освітніх заходів як з дітьми та молоддю, так і з представниками та представницями професійних спільнот.

Відео з інтерв’ю містять огляди щодо сучасного стану безпеки в Інтернеті та поради щодо безпечної поведінки в Інтернеті. Курси та відео можуть бути використані під час освітніх заходів  з представниками та представницями професійних спільнот та можуть буди рекомендовані для перегляду батькам та особам, які їх замінюють.

Відеоурок 1 – Захист дітей онлайн

Відеоурок 2 – Сексуальний шантаж

Відеоурок 3 – Секстинг

Відеоурок 4 – Секс-чатинг

Відеоурок 5 – Грумінг

Відеоурок 6 – Зображення сексуального характеру, що використовуються для помсти

Чат-бот є у Telegram і Viber допоможе дізнатись, як визначити кібербулінг, як самостійно видалити образливі матеріали з соціальних мереж, а також куди звертатись за допомогою.

  • Міжнародна конференція «Безпечний онлайн 2020: Сучасні виклики»

Топ-5 відео з теми захисту дітей: 

1. Приклад та роль батьків та вчителів у захисті дітей в Інтернеті – Анастасія Дьяковаhttps://www.youtube.com/embed/Wr9och7m3nA?list=PL6RPqDSFS-kPld13DvBwbnsT7QDafw_YF

2. Рекомендацій щодо захисту дітей у цифровому середовищі: зміст та супутні матеріали – Сара Дельпортhttps://www.youtube.com/embed/Yq5spIa6_Kw?list=PL6RPqDSFS-kPld13DvBwbnsT7QDafw_YF

3. Безпека дітей в Інтернеті – досвід Швеції – Сюзанна Дракборгhttps://www.youtube.com/embed/gGqbHHFkOUM?list=PL6RPqDSFS-kPld13DvBwbnsT7QDafw_YF

4. Чому дописи у соціальних мережах про дітей можуть зашкодити їхньому майбутньому? – Анастасія Апетикhttps://www.youtube.com/embed/65jQAeVG5jk?list=PL6RPqDSFS-kPld13DvBwbnsT7QDafw_YF

5. Кібербулінг. Панельна дискусіяhttps://www.youtube.com/embed/y4OD2cIKlYM?list=PL6RPqDSFS-kPld13DvBwbnsT7QDafw_YF

Подивитись повну конференцію можна за посиланням:

Виступи 1-го дня  https://cutt.ly/njS95is

Виступи 2-го дня  https://cutt.ly/NjS3rR1

Презентації до виступів спікерів  https://cutt.ly/qjJR4VC 

  • Серіал “Про кібербулінг для підлітків” – https://osvita.diia.gov.ua/courses/cyberbullying
  • Серіал для батьків «Безпека дітей в інтернеті» https://osvita.diia.gov.ua/courses/serial-dlya-batkiv-onlayn-bezpeka-ditey
  • Додаткові матеріали про безпеку та інтернет від Міністерства цифрової трансформації
https://thedigital.gov.ua/projects/onlinesafety

Ресурси про День безпечного Інтернету:



Учителів шкіл і викладачів закладів вищої освіти запрошують долучитися до проведення освітнього заходу з нагоди Дня безпечного інтернету, який відзначають 6 лютого. Заняття має стосуватися важливості дотримання правил безпеки платежів та розрахунків в Інтернеті.

Про це редакції “НУШ” повідомив Національний банк України.

Для участі в Дні безпечного інтернету педагогам необхідно:

  • заповнити анкету за посиланням;
  • провести освітній захід за матеріалами НБУ (посилання на них можна знайти нижче);
  • зробити публікацію в соціальних мережах з хештегами #ДеньБезпечногоІнтернету, #ШахрайГудбай і відмітити в дописі НБУ (Facebook – @harazd.bank.gov.ua, @talan.nbu; Telegram – @harazd_nbu);
  • заповнити звітну форму за лінком;
  • надіслати звіт про проведене заняття (для отримання сертифікатудо 15 лютого 2024 року на електронну адресу: talan@bank.gov.ua (у темі листа необхідно обов’язково вказати “День безпечного Інтернету”).
Під час проведення заходу освітяни можуть використовувати матеріали на тему платіжної безпеки, розроблені експертами НБУ.

Для початкової школи – заняття з платіжної безпеки “Готівкові та безготівкові гроші”.

Для середньої, старшої школи й студентів:

Для проведення уроків з англійської мови (для середньої, старшої школи й студентів):

Досліджуємо штучний інтелект: huggingface, KREA AI, Dream, Questionwell, Bing

Досліджуємо штучний інтелект: huggingface, KREA AI, Dream, Questionwell, Bing


Відбулась наступна зустріч у новому форматі. Розглядали можливості ресурсів: huggingface, KREA AI, Opusclip, Dream, Questionwell, Bing

Посилання на ресурси:

 https://huggingface.co/Norod78/SDXL-YarnArtStyle-LoRA


Результати:













Результати:


Промти:
штучний інтелект у вигляді голови напівлюдини, напів електронного приладу

кіт у чоботях біля єгипетської піраміди, national geographic style

дівчинка із жовтою парасолькою, що піднімається на велику гору
дівчинка із жовтою парасолькою, що піднімається на велику гору, midday, noon, 4k, nature photography
дівчинка із жовтою парасолькою, що піднімається на велику гору, sunset, 4k, nature photography








Emoji Kitchen: інструменти розвитку мовлення та емоційного IQ


Корисні публікації:




Платна пропозиція:




Підписуйтесь!
Дякую за коментар і вподобайку!
Бережіть себе і родину! Все буде Україна!

Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com/
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 

Діяльнісний підхід (математика)

Діяльнісний підхід в процесі формування математичних понять (НУШ 5-6 класи)



Діяльнісний підхід до навчання математики передбачає: постійне залучення учнів до різних видів навчально-пізнавальної діяльності; засвоєння формально-логічних і оперативних знань (як треба діяти в конкретних ситуаціях, щоб досягти поставленої мети); засвоєння не лише готових знань, а й способів цього засвоєння.

Нова українська школа. Навчання математики у 5-6 класах


Галина Годована. Діяльнісний підхід в організації дистанційного навчання математики в 5 класі НУШ





Корисні публікації:

Збірники завдань для розвитку математичної компетентності учнів у форматі PISA

Кола Ейлера: як легко розвинути логічне мислення?


Нова українська школа: путівник для вчителя 5–6 класів


Підписуйтесь!
Дякую за коментар і вподобайку!
Бережіть себе і родину! Все буде Україна!

Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com/
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 

День вшанування пам’яті жертв Голокосту (зображення DALLI-3)

27 січня - Міжнародний день пам'яті жертв Голокосту (завантажити зображення згенеровані штучним інтелектом)




Щорічно 27 січня міжнародна спільнота вшановує пам’ять жертв Голокосту.


Южноукраїнським міським історичним музеєм розроблено презентацію наукового матеріалу, присвяченого до Міжнародного дня па'яті жертв Голокосту.




Класна година до Міжнародного дня пам'яті жертв Голокосту:

«Голокост:Чужого горя не буває».

Мета: ознайомити учнівз сумними подіями Голокосту на Україні; виховувати почуття патріотизму, лю­бов до людей похилого віку, бажання вивчати історію своєї країни.

Голокост нам треба пам’ятати,

Адже пам'ять – то є  наша совість.

Помилок таких не допускати,

Не писати  геноциду повість.

 

Процвітай і слався, Україно мила!

Кращого життя ти, вірю, гідна,

В об’єднанні й мирі наша сила!

А вона нам зараз так потрібна!


https://www.bing.com/images/create 

Сучасні технології штучного інтелекту (ШІ) здатні вражати своєю творчістю та здатністю реалізації ідей. Однією із найбільш вражаючих розробок є DALLI-3, система глибокого навчання, яка генерує  зображення. Сьогодні ми наведемо приклади кілька прикладів візуальних творінь DALLI-3, які присвячені Мыжнародному дню пам'яті жертв Голокосту.

Ці зображення, створені DALLI-3, не лише естетично привабливі, але й можуть використовуватися як унікальні візуальні матеріали для уроків та виховних заходів. Сучасні технології штучного інтелекту стають не лише інструментами для наукових досліджень, але й джерелом невичерпного натхнення для творчого вираження.

Промт:

many candles with sad atmosphere, digital painting

Результат





Промт:

many candles and Star of David with sad atmosphere,  digital painting



 Промт:

Star of David and a candle with sad atmosphere,  digital painting




Промт:

Star of David on the palms and a candle with sad atmosphere,  digital painting




Підписуйтесь!
Дякую за коментар і вподобайку!
Бережіть себе і родину! Все буде Україна!

Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com/
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation