Як зробити термометр?
Створення термометра — це чудове заняття, орієнтоване на дослідження середовища. Діти можуть негайно почати його використовувати, коли вони досліджують зміну температур і навіть різницю температур у різний час доби протягом осінніх місяців.
Урок «Виготовлення термометра для вивчення температури»
Учні відчувають холодний весняний ранок і теплий літній день. Практичний урок по виготовленню термометра допоможе їм визначити, наскільки гаряче чи холодно, за допомогою термометра, який вони зроблять самі! На основі зібраних даних і спостережень учні можуть зробити висновок про те, як температура змінюється залежно від місця та часу.
Мета навчання
Визначити температуру.Записати температурні дані за допомогою саморобного рідинного термометра.
Побудувати графіки, що відображають дані про температуру (в залежності від віку учнів)
Інтерпретувати, порівняти та пояснити дані про температуру.
Розуміти, що температура зовнішнього повітря змінюється з часом і місцем.
Матеріали для кожної групи учнів:
Прозора пластикова соломинка для пиття, бажано 0,5 мм. (Можна зробити термометри із різними діаметрами соломинок для пиття, потім дослідити переваги та недоліки соломинок різного діаметру).
Метрична лінійка
Перманентний маркер з тонким кінчиком
Чиста вузькогорла маленька пляшка з кришкою (наприклад пляшка з антисептиком). Такі пляшки добре працюють.
Добре працює спирт 70%.
Кілька крапель червоного, синього або зеленого харчового барвника. Найкраще підходить рідкий харчовий барвник.
Паперові або тканинні рушники
Глина для ліплення. Добре працює повітряно-суха глина. Можна використати пластилін.
Лікарська піпетка або шприц
Вода
Маленька миска
Кубики льоду
Хід виконання практичного завдання
Рідинні термометри складаються із заповненого рідиною резервуара на кінці вузької трубки. Прозора соломинка для пиття стане вузькою трубкою вашого термометра.2. Глина для ліплення запечатає шийку пляшки та утримає соломинку на місці. Ліпить глину, доки вона не стане м’якою та еластичною, потім сформуйте кульку та натисніть її. Цей круглий плоский шматок глини повинен бути більшим за шийку вашої пляшки. Використовуйте свою соломинку, щоб пробити отвір у середині цього круглого шматка глини, достатнього розміру, щоб через нього могла пройти соломка. Видаліть глину, яка забиває солому.
3. Допоможіть учням додати спирт у пляшку, заповнивши її приблизно від третини до половини. Негайно закрийте пляшку спирту, щоб звести до мінімуму випаровування та вплив парів. Додайте в спирт пару крапель харчового барвника, закрийте пляшку і струсіть її, щоб рідини добре перемішалися. Це буде заповнений рідиною резервуар вашого термометра.
4. Відкрийте пляшку і наповніть піпетку або шприц кольоровим спиртом. Обережно відкладіть піпетку або шприц вбік, бажано на паперовий рушник або тканину, якщо рідина витече. Якщо рівень рідини у вашій пляшці впав нижче однієї чверті, додайте в пляшку ще трохи спирту, щоб рівень був від однієї чверті до половини пляшки.
5. Просуньте соломинку в отвір у глину (пластилін) для ліплення та покладіть глину (пластилін) на горлечко пляшки, щоб соломинка звисала в пляшці. Відрегулюйте соломинку так, щоб її кінець був занурений у рідину, але не торкався дна пляшки. Більша частина соломинки буде стирчати з пляшки.
Почніть обговорення з учнями.
Використання термометра для вимірювання температури
Додаткові матеріали:
Виготовлення моделі термометра
Природа восени