STEM - активність: зробіть термометр (початкова школа)

Як зробити термометр?




Створення термометра — це чудове заняття, орієнтоване на дослідження середовища. Діти можуть негайно почати його використовувати, коли вони досліджують зміну температур і навіть різницю температур у різний час доби протягом осінніх місяців.

Урок «Виготовлення термометра для вивчення температури»



Учні  відчувають холодний весняний ранок і теплий літній день. Практичний урок по виготовленню термометра допоможе їм визначити, наскільки гаряче чи холодно, за допомогою термометра, який вони зроблять самі! На основі зібраних даних і спостережень учні можуть зробити висновок про те, як температура змінюється залежно від місця та часу.


Мета навчання

Визначити температуру.
Записати температурні дані за допомогою саморобного рідинного термометра.
Побудувати графіки, що відображають дані про температуру (в залежності від віку учнів)
Інтерпретувати, порівняти та пояснити дані про температуру.
Розуміти, що температура зовнішнього повітря змінюється з часом і місцем.


Матеріали для кожної групи учнів:


Прозора пластикова соломинка для пиття, бажано 0,5 мм. (Можна зробити термометри із різними діаметрами соломинок для пиття, потім дослідити переваги та недоліки соломинок різного діаметру).
Метрична лінійка
Перманентний маркер з тонким кінчиком
Чиста вузькогорла маленька пляшка з кришкою (наприклад пляшка з антисептиком). Такі пляшки добре працюють. 
Очищені порожні пляшки з харчовим барвником або ванільним екстрактом також добре підходять.
Добре працює спирт 70%.
Кілька крапель червоного, синього або зеленого харчового барвника. Найкраще підходить рідкий харчовий барвник.
Паперові або тканинні рушники
Глина для ліплення. Добре працює повітряно-суха глина. Можна використати пластилін.
Лікарська піпетка або шприц
Вода
Маленька миска
Кубики льоду

Хід виконання практичного завдання

Рідинні термометри складаються із заповненого рідиною резервуара на кінці вузької трубки. Прозора соломинка для пиття стане вузькою трубкою вашого термометра. 
1. Використовуйте перманентний маркер, щоб позначити соломинку зверху вниз з інтервалом у півсантиметра. Вони будуть служити позначками рівня на вашому термометрі. Чергувати два кольори не обов’язково, але це може полегшити читання термометра.

2. Глина для ліплення запечатає шийку пляшки та утримає соломинку на місці. Ліпить глину, доки вона не стане м’якою та еластичною, потім сформуйте кульку та натисніть її. Цей круглий плоский шматок глини повинен бути більшим за шийку вашої пляшки. Використовуйте свою соломинку, щоб пробити отвір у середині цього круглого шматка глини, достатнього розміру, щоб через нього могла пройти соломка. Видаліть глину, яка забиває солому.

3. Допоможіть учням додати спирт у пляшку, заповнивши її приблизно від третини до половини. Негайно закрийте пляшку спирту, щоб звести до мінімуму випаровування та вплив парів. Додайте в спирт пару крапель харчового барвника, закрийте пляшку і струсіть її, щоб рідини добре перемішалися. Це буде заповнений рідиною резервуар вашого термометра.

4. Відкрийте пляшку і наповніть піпетку або шприц кольоровим спиртом. Обережно відкладіть піпетку або шприц вбік, бажано на паперовий рушник або тканину, якщо рідина витече. Якщо рівень рідини у вашій пляшці впав нижче однієї чверті, додайте в пляшку ще трохи спирту, щоб рівень був від однієї чверті до половини пляшки.

5. Просуньте соломинку в отвір у глину (пластилін) для ліплення та покладіть глину (пластилін)  на горлечко пляшки, щоб соломинка звисала в пляшці. Відрегулюйте соломинку так, щоб її кінець був занурений у рідину, але не торкався дна пляшки. Більша частина соломинки буде стирчати з пляшки.

Запитайте учнів, чому вони вважають, що соломинка не повинна торкатися дна вашої пляшки.

6. Використовуйте глину, щоб закрити отвір у пляшці та утримати соломинку на місці. Важливо: переконайтеся, що глина утворює герметичний шар навколо соломинки та горловини пляшки, але не закривайте отвір соломинки.

Запитайте учнів, чи можуть вони назвати причину, чому необхідно, щоб повітря не потрапляло в пляшку.

7. Капніть вміст вашої крапельниці або шприца — крапля за краплею — в соломинку. 
Почніть обговорення з учнями. 
Що сталося? 
Якщо рідина піднімається вгору по соломинці і залишається там, чому це відбувається? 
Якщо рідина капає в пляшку, чому це відбувається?

Якщо ваша кришка герметична, повітря не може витікати з пляшки, щоб звільнити місце для додаткової рідини, тому рідина падає вниз по соломинці та утворює стовп. Якщо ваша кришка не герметична, рідина, що стікає по соломинці, тече в резервуар, виштовхуючи повітря з пляшки. Якщо це станеться, видаліть глину та соломинку та поверніться до кроку 4, переконавшись, що глина утворює герметичне ущільнення на шийці пляшки та навколо соломинки під час виконання кроку 6.

8. Рівень рідини в колонці повинен сягати приблизно середини видимої частини соломинки. Якщо потрібно, скористайтеся крапельницею або шприцом, щоб додати більше спирту (цього разу підійде незабарвлений) у соломинку.

Слідкуйте за рівнем рідини в соломинці. Запитайте учнів, як, на їхню думку, зміниться рівень рідини, якщо пляшку охолодити або нагріти?

Щоб перевірити, додайте в миску холодної води. Покладіть у воду кубики льоду, щоб вода охолола до 0 градусів за Цельсієм (32 градуси за Фаренгейтом). Помістіть резервуар для термометра в крижану воду і дайте термометру адаптуватися до нової ситуації.

Почніть обговорення з учнями. 

Що сталося? 
Це схоже чи відрізняється від того, що ви очікували? 
Чи може це вимірювання допомогти вам додати шкалу до свого термометра?

Позначте рівень рідини у вузькій трубці, вказуючи 0 градусів Цельсія/32 градуси Фаренгейта.

Поширені помилки, на які слід звернути увагу учнів:

Видаліть глину, що забиває соломинку, проштовхнувши соломинку крізь сплюснуту глиняну кулю, щоб рідина могла витікати з соломинки.
Занурте кінець соломинки в рідину, не дозволяючи йому торкатися дна пляшки, щоб рідина могла витікати з соломинки.
Герметично закрийте пляшку глиною. Це гарантує, що повітря та рідина, що розширюються в пляшці, проштовхують рідину вгору по соломинці, а не виштовхують повітря з пляшки.

Використання термометра для вимірювання температури

 Поверніться до своїх груп і використайте термометр, який ви зробили, щоб виміряти температуру навколишнього середовища:

Кімнатна температура
Зовнішня температура
Температура ваших рук. Це можна виміряти, скрутивши руки навколо термометра.
Якщо у вас є легкий доступ до холодильника, басейну та/або морозильника, дозвольте учням також виміряти температуру в цих середовищах.




Джерело: Make a Thermometer to Study the Temperature

Сергій ВакарінНова українська школа: Дидактичні основи STREAM-освіти в початковій школі. Навчально-методичний посібник. Київ. Видавництво «Саміт-книга».




Завантажити: тут.

Бережіть себе і родину! Все буде Україна!


Шаблони для створення власного лепбука

 +25 шаблонів для створення власного лепбука



Lapbooking – процес виготовлення лепбуку як форми організації навчального матеріалу, явище нове, але вже набуло популярності та широко використовується у всьому світі: від Америки до Європи.

Термін «лепбук» ( з англійської «lapbook» – книга на колінах ) вперше використала у своїй домашній школі мати та письменниця з Вірджинії ТемміДабі. Вона узагальнила досвід використання різноманітних міні-книг, автором створення яких була Діна Зайк ще у вісімдесятих роках минулого сторіччя. Саме Діна Зайк запропонувала використовувати так звані foldables – cкладені аркуші паперу, для легкого та ненав'язливого запам'ятовування інформації дітьми.
Автор детально описала у своїй книзі різні способи їх створення. Використання таких складених різними способами аркушів паперу або, як ми їх зараз називаємо, «міні-книги», давало можливість дітям, працюючи над їх виготовленням, швидко та надовго запам'ятовувати потрібну інформацію. Ця техніка широко застосовувалась у домашніх школах усього світу. Таммі Даббі зі свого боку запропонувала вкласти ці міні-книжки в одну оригінально оформлену папку. Автор назвала цю саморобну книгу так, тому що вся робота відображається у «книзі», яка може розташуватись на колінах у дитини. Звичайно, американці не винайшли велосипед, адже подібні книжки або книжки-іграшки були завжди, але завдяки американським домашнім школам, лепбук виділився в окремий жанр. Лепбук при такому навчанні є фінальним етапом вивчення певної теми. Тобто учень, вивчивши тему, оформлює отримані знання у вигляді лепбука, куди вміщує все, про що він дізнався. Отже, лепбук – це книга або папка будь-якої форми та з будь-якої теми, з вкладеними у неї оформленими в оригінальний спосіб різноманітними міні-книжками, віконечками, малюнками, іграми. Як і інші цікаві інновації, він був підхоплений матусями, вихователями, вчителями всього світу та досить вдало ними використовується під час навчання у звичайних та домашніх школах.

Якщо картки були корисними, залиште свій коментар або зробіть символічний переказ на картку


5355 5712 8132 2123

Дякую!

Шаблони для створення власного лепбука:

Перегляд:


Завантажити: тут.

Загальні шаблони варіант 2: завантажити (тут).

Корисні публікації:








Бережіть себе і родину! Все буде Україна!


Логопедичні ігри

Логопедичні ігри та вправи для збагачення словникового запасу дитини


Логопедична дидактична розробка "Хмаринки" Автор Антонець Алеся


Дана логопедична дидактична розробка допоможе молодшим школярам удосконалити вміння щодо визначення наявності потрібного голосного звука у слові, розвиватиме у них фонематичні процеси, формуватиме навички звуко-буквеного аналізу.

Перегляд:


Завантажити: тут

Логопедична вправа «Словник іменників» 


Вам знадобляться овочі та фрукти, або картинки, на яких вони зображені. 
Спочатку покажіть їх, попросіть усі, а потім назвати їх одним загальним словом. Дитина повинна сказати: банан, яблуко, персик, лимон – це фрукти; огірок, морква, буряк, цибуля – це овочі. Далі називайте їй групи слів уже без опори на наочність.

Зразок: 
огірок, помідор, картопля, капуста, морква, буряк, редька, кабачок, баклажан, гарбуз (овочі); 



Логопедична гра «Словник іменників» ОВОЧІ автор: Ірина Пахомова

яблука, груша, банан, апельсин, лимон, мандарин, персик (фрукти); 
малина, полуниця, суниця, смородина, журавлина, аґрус, вишня (ягоди); 
лялька, м’ячик, пірамідка, дзиґа, кубики (іграшки); 
корова, коза, вівця, кішка, собака, кінь, кролик (свійські тварини); 
лисиця, вовк, заєць, білка, ведмідь, лев, мавпа, слон (дикі тварини); 
півень, курка, качка, гуска, індик (свійські птахи); 
голуб, ворона, горобець, сова, соловей, орел, папуга, чайка (дикі птахи); 
муха, комар, павук, оса, бджола, жук, метелик (комахи); 
сом, щука, окунь, карась, камбала, судак, тріска (риби); 
спідниця, штани, халат, сарафан, шорти, плащ, куртка (одяг); 
майка, труси (білизна); 
туфлі, кеди, чоботи, кросівки (взуття); 
тарілка, склянка, глечик, вилка, ложка (посуд); 
стіл, стілець, диван, шафа, ліжко (меблі); 
молоток, сокира, лобзик, пилка, обценьки, дриль (інструменти); 
літак, автобус, трамвай, тролейбус, пароплав, метро (транспорт); 
дуб, липа, верба, сосна, береза, клен, горобина, тополя, каштан (дерева); 
ромашка, мак, волошка, гладіолус, тюльпан, чорнобривці (квіти). 

Також можна повправлятись і в зворотному порядку. Запитайте у дитини, які інструменти (квіти, свійських птахів тощо) вона знає. Дитина повинна відповісти: "Я знаю такі інструменти: молоток, сокира, лобзик."

Ігри з крупою


Ейдетика і формування правильної звуковимови

Диференціація звуків: правила, послідовність

Корисні публікації:



Бережіть себе і родину! Все буде Україна!

Лепбук

 +75 лепбуків для початкової школи (вільний доступ)


Для завантаження матеріалу натисніть на назву потрібного лепбука, перейдіть на сторінку і завантажте матеріали лепбука.

1 клас
Заготовки для Лепбука
"Я - школяр"
"Моє довкілля" 
"Осіння мозаїка"
"Дива осені"
"Осінь" 


"Осінь" 
"Осінь"
"Осінній ярмарок. Ми підприємливі"



 "Ігри"
"Граємо в казку"


"Театр" 
"Театр"
"Мода"
"Мода"
"Мода в школі" 
"Пригоди Краплинки"


"Зимонька-зима"
"Зима"
 Зима
"Зима" 
"Зима"


"Космос" 



"Як керувати часом"
"Краплинка води"
"Подорожуємо у часі" 
"Подорож у часі" 
"Подарунок"
"Світ захоплень"   
"Світ захоплень" 1 
"Світ захоплень" 2
"Спорт"
"Мої улюблені книжки" 
"Мої улюблені книги"
"Транспорт"
"Транспорт"
"Транспорт" 
"Світ професій"
"Світ професій"  
"Я мандрівник" 
"Я мандрівник"
"Ми мандрівники"
"Ми дослідники, ми винахідники"
"Час"
"Весна" 
"Весна"
"Весна" 
"Великдень": шаблон і наповнення 
"Великдень"- титулка і кишені. 
"Навіщо їсти?"  
"Навіщо їсти": шаблон і наповнення
"Подарунок"
"Світ рослин" 
"Рослини"
"Тварини"
"Моя родина" 
"Україна - серце Європи"
"Ми - українці, ми - європейці"
"Абетка" 
"Небезпечний вогник" 
"Цікава математика" 


2 клас
"Зміни"
"Спільнота" 
"Спогади про літо" з наповненням та зразком грамоти "За гарно проведене літо!". Я досліджую світ. 1 , 2 класи
"Гриби"
"Територія" 



"Василь Сухомлинський"  
"Про Тараса Шевченко"
Т.Г. Шевченко 
"Іменники" 
"Людина" 



Азбука здоров'я 
"Новий рік"
"Організм людини" 
"Права і обов'язки дитини
"Мій друг - дорожній рух"
"Іменник"


Лепбук призначений дітям старшого дошкільного віку. Мета: формування основ фінансової грамотності та економічних компетенцій у дітей старшого дошкільного віку. Завдання: розширити знання дітей про виникнення грошей. Розвивати пам'ять, увагу, мовлення, стимулювати активність дітей, розвивати вміння добирати предмети та атрибути для гри. Виховувати уяву про таки поняття, як економність та бережливість.


Економічне виховання


Корисні публікації





Література 

1. Лепбук як новітній спосіб систематизації навчальної інформації. 

 http://shtf.tilda.ws/lapbook1 

2. Катерина Крутій. Лепбук як дослідницький проект дошкільника.

http://ukrdeti.com/lepbuk-yak-doslidnickij-proekt-doshkilnika/ 

3. Шабат Галина Миколаївна. Цікаві шаблони для дитячих лепбуків. 

https://naurok.com.ua/cikavi-shabloni-dlya-dityachih-lepbukiv-19470.html

Бережіть себе і родину! Все буде Україна!