STEM-освіта

 Корисні ресурси для впровадження STEM-орієнтованого підходу у навчанні



Нормативна база

Методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти у 2022/2023 навчальному році

Головна мета STEM-освіти

– це реалізація державної політики з урахуванням нових вимог Закону України «Про освіту» задля:

  • посилення розвитку науково-технічного напряму в навчально-методичній діяльності на всіх освітніх рівнях
  • створення науково-методичної бази для підвищення творчого потенціалу молоді й професійної компетентності науково-педагогічних працівників.

1. Віртуальний STEM-центр малої академії наук України. 

2. Збірник матеріалів «STEM-школа -2021»

 http://yakistosviti.com.ua/userfiles/image/2021_Zbirnyk_STEMschool_1.pdf



3. Збірник матеріалів «STEM-тиждень — 2021»

Видання рекомендовано для науковців, педагогічних працівників та керівників методичних служб усіх ланок системи освіти, організаторів післядипломної педагогічної освіти, слухачів курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників, а також усіх, хто цікавиться питаннями розвитку STEM-освіти.

4. Збірник матеріалів «STEM-тиждень — 2020»

До збірника увійшли методичні матеріали, які педагогічні працівники презентували під час проведення STEM-тижня у рамках фестивалю «STEM-весна-2020. Завданням цього методичного видання є консолідація сил та обмін досвідом представників різних ланок освіти щодо розвитку напрямів STEM-освіти. Автори пропонують практичні кейси, практичні підходи реалізації концептуальних засад Нової української школи; розвитку STEM-навчання.


5. Бібліотечна лабораторія STEM 

«STEM Library Lab — це безцінний ресурс, наповнений багатьма надихаючими планами уроків, які справді допомагають мені знайти ідеї експериментів та заходи, щоб залучити учнів до вивчення STEM!»

6. STEM Rising (ресурси для проведення STEM-занять)



Для вчителів розроблено комплекти матеріалів різної тематики, наприклад, “Керований атом” (“Harnessed atom”), в яких розкриваються фундаментальні принципи науки про енергетику, актуальна інформація про ядерну енергетику, пропонуються набори експериментальних досліджень, практичних вправ, наприклад, щодо моделювання атомів літію, гідрогену тощо.


7. Ідеї для створення видовищних STEM-проєктів


8. Корисні безкоштовні ресурси для проведення STEAM - уроків 

9. Цікаві ідеї для уроків у стилі STEM: добірка матеріалів із Бібліотеки «На Урок»

10. Механіка по-українськи

11. «STEM-проєкти в початковій школі»

12. Steamexperiments (інтернет-ресурс для педагогів, які хочуть впроваджувати STEM та шукають нові ідеї проєктів)

13. Scientix 

Онлайн-платформа, що містить дидактичні матеріали для вчителів природничо-математичних дисциплін, а також інформує європейську освітянську спільноту про інноваційні освітні конкурси — Європейський тиждень STEM (STEM Discovery Week) і STEM Ahead Competition 

14. Teacherstryscience 

Сайт, який містить матеріали для проведення STEM-проєктів (плани уроків), стратегії навчання і ресурси, які покликані викликати інтерес учнів до наукових досліджень

15. «STEAM-освіта: інноваційна науково-технічна система навчання» 


А звідки ви берете ідеї STEM?

Корисні публікації










Слава Україні!

Бережіть себе і родину! Все буде Україна!


Онлайн-інструменти для створення інтерактивних мап

Найкращі онлайн-інструменти для створення мап



Створення мап є ключовим навчальним заняттям, що допомагає учням розвинути географічну грамотність і вдосконалити навички просторового мислення. Це також підвищує їхню критичну обізнаність щодо ролі, яку відіграє географія в культурному, політичному та соціальному різноманітті, і допомагає їм зрозуміти свою позицію як активних учасників соціального конструювання цього різноманіття.

Окрім вивчення різних частин світу та навичок, необхідних для навігації в них, здатність створювати мапи, незалежно від того, наскільки простим чи складним є цей процес, також дає змогу учням розвинути детальне розуміння того, як географія завжди формувала і продовжує формувати світ. події, включаючи катастрофічні, такі як колоніалізм, війни та вторгнення.

Важлива навігаційна та географічна грамотність є наріжним каменем сучасного навчання. Це може допомогти підготувати добре поінформованих громадян, здатних вести переговори та вирішувати свої розбіжності мирним шляхом. Одним з важливих кроків на шляху до цієї мети є надання учням засобів для участі у змістовній географічній діяльності на уроках і поза ними. Створення мапи є одним із багатьох інших прикладів у цьому відношенні.


Є кілька інструментів, які студенти та викладачі можуть використовувати для створення інтерактивних мап.

Найкращі інструменти для створення мап.

1. Мy maps від Google Maps

Мy maps, безперечно, є одним із найкращих онлайн-картографів для студентів і викладачів. Він простий і легкий у використанні. Студенти можуть додавати точки або малювати фігури будь-де на карті. Вони також можуть шукати місця та одним клацанням додавати їх на свої карти або імпортувати дані з електронних таблиць для створення карт.


Щоб додати індивідуальний штрих до своїх карт, учні можуть додавати зображення та відео до будь-якого місця, а також вставляти значки та кольори. Мої карти підтримують режим співпраці, що дозволяє учням разом створювати та редагувати карти.



Посилання на ресурс: https://www.google.com/maps/about/mymaps/


2. Interactive Map Maker, від Visme

У Visme є чудовий генератор карт, який дозволяє студентам створювати власні інтерактивні карти. Студенти можуть почати з попередньо розробленого шаблону або створити свою карту з нуля. Visme пропонує величезну колекцію готових шаблонів карт, щоб підштовхнути студентів до творчості. Вони можуть просто вибрати шаблон, який їм подобається, і почати налаштовувати його так, як вони хочуть.


Посилання на ресурс: https://www.visme.co/map-generator/


Приклад створення мапи:
 

3. Mapme

Mapme — ще один чудовий інструмент для створення власних інтерактивних карт у школах. Його конструктор карт простий і легкий у використанні та не вимагає жодних знань кодування. Mapme пропонує широкий вибір функцій налаштування, включаючи численні стилі, макети та кольори. Студенти можуть створювати власні маркери на карті або завантажувати власні. Вони також можуть вставляти різні типи медіа на свої карти, наприклад відео, аудіо, фотографії, документи тощо.

Інші цікаві функції, надані Mapme, включають можливість створювати фігури для виділення важливих місць на карті, малювати лінії для показу маршрутів, виділяти будівлі в 3D, імпортувати розташування з електронних таблиць або форм Google, отримувати доступ до аналітичних звітів для відстеження ефективності своєї карти, і багато іншого. Коли ваша інтерактивна карта буде готова, ви можете поділитися нею з іншими на веб-сайтах соціальних мереж або опублікувати на вашій онлайн-платформі.

Посилання на ресурс: https://mapme.com/



4. ZeeMaps

ZeeMaps — це онлайн-ресурс, за допомогою якого можна створювати власні та інтерактивні карти. Деякі з функцій, які він пропонує, включають накладення трафіку Google у режимі реального часу, можливість вставляти різні медіа-матеріали на ваші карти (наприклад, відео, фото та аудіо), планувальник подорожей, редагування сіток, відображення списку записів, які можна натиснути, ліворуч або праворуч від вашої карти, функція географічного пошуку, кольорове кодування регіонів і областей, додавання користувацьких полів для пошуку для записів на карті, використання власних зображень для налаштування значків маркерів та багато іншого.


ZeeMaps пропонує різні типи підписки: безкоштовну базову версію, яка має надзвичайно обмежені можливості (наприклад, підтримує створення лише 5 карт і 100 переглядів/карт за весь час). Преміум-версії пропонують більше можливостей.

Посилання на ресурс: https://www.zeemaps.com/

Корисні публікації:

Календарне планування з географії на 2022-2023 навчальний рік






Слава Україні!

Бережіть себе і родину! Все буде Україна!

James Webb Space Telescope

 Час поширених запитань: які інструменти має Webb?

Відповідь: Webb має 4 інструменти: камеру ближнього інфрачервоного діапазону (NIRCam), спектрограф ближнього інфрачервоного діапазону (NIRSpec), прилад середнього інфрачервоного діапазону (MIRI) і камеру ближнього інфрачервоного діапазону та безщілинний спектрограф (NIRISS). 

Подивіться NIRCam у дії на цьому зображенні туманності Тарантул.


Сайт: https://webb.nasa.gov/

Слава Україні!

Бережіть себе і родину! Все буде Україна!

Порадник: АКТИВНОСТІ ДЛЯ ДІТЕЙ В УКРИТТІ

 Активності для учнів та учениць у бомбосховищах шкіл



Порадник для вчителів пропонує низку активностей для різних вікових груп, які викладачі та адміністрація закладів загальної середньої освіти можуть організувати для дітей, щоб допомогти їм емоційно та фізично впоратися з перебуванням у бомбосховищі під час повітряної тривоги.

 

Вікові групи, на які розраховані вправи:

  • початкова школа (6–10 років)
  • середня школа (11–14 років)
  • старша школа (15–18 років) 

Переглянути порадник і завантажити 




Слава Україні!

Бережіть себе і родину! Все буде Україна!

"Видатні місця України"

Дидактична гра "Видатні місця України"




101 картка на 26 аркушах (цифровий варіант), де з однієї сторони – фото видатних місць України (природні, архітектурні), з іншої – назва, розташування на карті та координати місця (PDF).

Вартість 200 грн. 
Замовити електронну версію: тут
https://forms.gle/USmuBLmErhidLPA59

“Чудеса України - координати”

Настільна гра.

Мета гри: познайомиться із історичними пам’ятниками архітектури, природними унікальними місцями на території України. Орієнтуватися у розташуванні цих місць на мапі України.


Склад гри: 101 двостороння картка (на одній стороні фотографія визначного місця, на іншому боці – мапа України і позначка із розташуванням місця на мапі, назва місця, область, у якій це місце знаходиться, географічні координати місця); ключова картка із зображенням 4 напрямків світу (північ, південь, схід, захід), правила гри.


Правила гри.

Кількість учасників у групі: від 2 до 6.


Варіант 1.

Усі картки розташовано посередині стола фотографіями догори. Кожен гравець по черзі тягне картку і, не перегортаючи її, відповідає на питання:

1. Назва місця.

2. Область, де знаходиться місце, яке зображене на фотографії.

3. Географічні координати місця.

За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал. Можлива допомога з боку учасників команди (в такому разі бал зараховується гравцю, який дав правильну відповідь).

Бали можна рахувати будь-якими однаковими предметами (наприклад монетками).

Перемагає той, хто отримав найбільшу кількість балів.


Варіант 2.

Колода карток знаходиться посередині стола фотографіями догори. Перший гравець витягує дві картки, називає що зображено на фотографіях і розташовує дві карти відносно сторін світу (що південніше, що північніше, або східніше-західніше). При правильному відносному розташуванні карток, гравець забирає картки. Правильна відповідь перевіряється миттєво при розвороті цих двох карток.

Бали розраховуються по кількості отриманих карток.


Наприклад: 2 картки (Почаївська лавра і Держпром).

Розташовуємо картки (схід-захід), в цьому випадку ці місця мають однакову широту. 

Перевіряємо. 

Отримаємо бали (картки).

Беремо наступні дві картки.

Наприклад: Будинок із химерами і Ластівчине гніздо.

Розташовуємо картки відносно півночі та півдня.


Варіант 3.


Додатково потрібна мапа України (паперовий варіант, або на смарт-дошці).

Гравець тягне картку. Називає місце і розташовує магніт на мапі України у потрібному місці. Миттєво перевіряється відповідь. Картка забирається при правильній відповіді.

Рахуються картки наприкінці гри.

Для біль дієвого ходу гри, пропонується презентація із фотографіями визначних місць України. Перед початком гри, познайомитись із місцями по презентації.



Варіант 4.


Посередині столу знаходиться колода карток фотографіями догори. Перша початкова картка витягується із колоди і розташовується у центрі. 

Наприклад, це Будинок із химерами.

Гравець тягне наступну картку. Називає, що зображено на фотографії, потім розташовує цю картку, відносно першої (початкової), яка вже є на столі. Розташування картки може мати тільки чотири напрямки (північ, південь, захід, схід). Гравець може обрати більш зручний для нього напрямок (або схід-захід, або північ-південь). Гравцю потрібно зорієнтуватися у географічних координатах місця, що зображено на фотографії і розташувати на парті у правильний позиції. 

Наприклад:

Перша картка –Будинок із химерами. Друга – Вилкове. Вилкове очевидно південніше, ніж Будинок із химерами. Розташовуємо у південному напрямку відносно Будинку із химерами. Третя – Чернівецький університет. Розташовуємо між Будинком із химерами та містом Вилкове. І так далі. Можна орієнтуватися і у горизонтальному напрямку (східніше, західніше).



Ідеї використання гри «Чудеса України - координати».

1. Інтелектуальні ігри (один із раундів).

2. Уроки патріотичності (класні години).

3. Уроки географії.

4. Літній табір.

5. Початкова школа («Я у світі»).

6. Проектна діяльність («Створити екскурсійний маршрут».)



Дякую за коментар і вподобайку!
Бережіть себе і родину!

Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com/
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation
FB: https://www.facebook.com/educationXXII/
YouTube: https://www.youtube.com/@educationpakhomova


«Баланс в умовах невизначеності»

У вільному доступі робочий зошит «Баланс в умовах невизначеності»



Робочий зошит для самодопомоги «Баланс в умовах невизначеності» за авторством Катерини Леонідівні Мілютіної в наявності у вільному доступі!
У зошиті теоретична основа системи самодопомоги базується на концепції стресостійкості професора Мулі Лаада, який розробив унікальний метод, що дозволяє зберегти психологічну рівновагу після стресових ситуацій.
Вправи підійдуть для дорослих, здорових людей, які потрапили до складних життєвих обставин: втратили роботу, стали вимушеними переселенцями, біженцями, або проживають в місцях, де ймовірні обстріли.
Користуйтесь із задоволенням та радьте клієнтам — робочий зошит є абсолютно БЕЗКОШТОВНИМ.

Завантажити: тут.


Мілютіна К. Л.
Баланс в умовах невизначеності : робочий зошит для самодопомоги / Мілютіна Катерина Леонідівна – ГО «МНГ», 2022. — 91 с. : рис., таблиці / Online-видання.

Слава Україні!

Бережіть себе і родину! Все буде Україна!





Наказ МОН предмети ДПА-2023

З яких предметів учні складатимуть ДПА-2023: наказ МОН



Міносвіти визначило перелік предметів, з яких проводитиметься Державна підсумкова атестація в 2022/2023 навчальному році.

Випускники 4-х класів складатимуть такі предмети:

  • українська мова;
  • математика;
мова національної меншини чи корінного народу (у класах із навчанням або вивченням відповідних мов; складання цього предмета можливе за заявою одного з батьків або опікунів і за рішенням педради).

Випускники 9-х класів складатимуть:

  • українську мову;
  • математику;
  • один із цих предметів (за рішенням педради):

– для класів з українською мовою навчання, в яких не вивчається мова національної меншини або корінного народу: біологія, всесвітня історія, географія, зарубіжна література, іноземна мова, інформатика, історія України, основи правознавства, українська література, фізика, хімія;

– для класів з навчанням або вивченням мови національної меншини або корінного народу: біологія, всесвітня історія, географія, література, іноземна мова, інформатика, інтегрований курс “Література”, історія України, мова національної меншини, мова корінного народу, основи правознавства, українська література, фізика, хімія.

Випускники 11-х класів складатимуть (у формі зовнішнього оцінювання):

  • українську мову;
  • математику;
  • історію України або іноземну мову;
  • один із предметів на вибір: історію України, іноземну мову, біологію, географію, фізику, хімію;
  • мову національної меншини або корінного народу (на підставі заяви одного з батьків або опікунів і за рішенням педради).
  • Завантажити документ


 Слава Україні!

Бережіть себе і родину! Все буде Україна!