Цифрові лабораторії (обладнання для STEM-лабораторій)

 Що таке STEM-лабораторія? Обладнання для STEM-лабораторії

STEM-лабораторія - навчальний кабінет або приміщення закладу освіти, оснащене сучасними засобами навчання та обладнанням, для залучення здобувачів освіти до навчально-дослідницької, дослідницько-експериментальної, конструкторської, винахідницької та пошукової діяльності відповідно до стандартів освіти, освітніх та навчальних програм з використанням проєктних технологій в освітньому процесі.

Наказ №574/29.04.2020 "Про затвердження типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій".


  • інтерактивна панель,
  • документ-камери і цифрові мікроскопи,
  • цифрові токарний, лазерний і фрезерний верстати,
  • 3D принтер, сканер і ручки,
  • фото-відеостудія,
  • комплекти для вивчення робототехніки, програмовані роботи і роботи-конструктор,
  • мехатронні системи,
  • цифрові вимірювальні комплекси по хімії, фізиці і біології, укомплектовані датчиками відповідно до навчальної програми.

Пропозиції для наповнення STEM-лабораторії

Makeblock Neuron Creative Lab Kit


Для молодшої школи оптимальним рішенням є набір Makeblock Neuron Creative Lab Kit, модулі якого надійно захищено пластиковим корпусом, а магнітні розніми дають змогу максимально швидко та зручно поєднувати їх між собою.

У наборі є 30 різних електронних модулів, як-от: світлодіодний дисплей, камера, ультразвуковий датчик, двигуни тощо.

Makeblock


Для середньої і старшої школи Makeblock пропонує новітні програмовані модулі mBuild, перевагою яких є компактність, можливість програмування мовами Scratch та Python, а також підтримання сучасних технологій, як-от штучний інтелект та інтернет речей.
Наприклад,  mBot 2Codey Rocky



ПРОГРАМОВАНІ ЕЛЕКТРОННІ МОДУЛІ

Polynom

Цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс із фізики Polynom – це спільна розробка ПрАТ «Електровимірювач» (м. Житомир) та Інституту прикладної фізики НАН України (м. Суми).
Polynom допомагає вимірювати, обробляти та візуалізувати дані, отримані при виконанні лабораторної роботи або демонстраційного експерименту. Комплекс складається з набору датчиків, спеціального програмного забезпечення, з’єднувальних проводів та кріплення для встановлення датчиків на експериментальні установки.

Цифрова лабораторія Einstein (TM)

Цифрова лабораторія Еinstein™ Фізика, цифровий вимірювальний комплекс включає в себе реєстратор даних LabMate+ – легкий, бездротовий реєстратор даних нового типу, оснащений 6-тю вбудованими датчиками (ЧСС, вологості, освітленості, УФ-випромінювання, тиску, температури), які найчастіше використовуються в навчальній програмі, до нього можна підключати до 4 зовнішніх датчиків одночасно. Комплекс дозволяє проводити велику кількість різноманітних шкільних дослідів, перетворюючи звичайний комп'ютер, планшет чи смартфон у повноцінну цифрову природничо-наукову лабораторію.





ЦВК Vernier


Реєстратора даних LabQuest® 2, який дозволяє отримувати дані автономно або передавати їх на комп’ютер чи смартфон.

Цей реєстратор даних є повністю автономним і дозволяє проводити дослідження як у польових, так і в лабораторних умовах. Його застосування передбачає можливість під’єднання та повноцінного використання мультимедійних дисплеїв, комп’ютерів, смартфонів. Також є можливість відправляти отримані дані на електронну пошту. Серед вбудованих датчиків є GPS модуль, який дозволяє робити геопозиціонування місць збору даних на відкритій місцевості.
Асортимент датчиків: датчики температури, тиску, напруги, струму, ультрафіолету, кольору світла, рівня освітленості, вологості, радіації, вмісту кисню й вуглекислого газу, визначення ЕКГ, ЧСС і артеріального тиску, датчик руху, рівня звуку, електропровідності різних розчинів.
Кожна міні-лабораторія Vernier комплектується спеціалізованим програмним забезпеченням, інструкцією з експлуатації та посібником із використання на шкільних практичних роботах.






BOTEON



Ознайомитися із навчальними роботами-конструкторами можна на сайті: https://boteon.com/ Методичні матеріали щодо використання навчальних конструкторів https://online.boteon.com/

Arduino 


CORE MODULE — це навчальна програма STEAM, що складається з декількох модулів, які можна комбінувати для викладання STEAM на різних предметах. Ці модулі надають викладачам міждисциплінарну програму, де учні спочатку навчаються використовувати технологію як інструмент, а потім застосовують ці знання на практиці. Навчальні комплекти Arduino Education Starter Kit (для вивчення електроніки, не вимагає знань з програмування чи електроніки) та Arduino Education Science Kit Physics Lab (для проведення експериментів з рухом, магнетизмом, провідністю та різними фізичними силами).


http://bit.do/UmDom - Посилання на конструктор Розумний Дім.

Micro:bit

MICRO-BIT. ПОВНИЙ КОМПЛЕКТ
Містить мікрокомп’ютер, пристрої автоматичного регулювання (сервоприводи, помпи), додаткові датчики та книгу навчальних проектів.
У навчальному посібнику «МОЯ STEM-ЛАБОРАТОРІЯ НА ОСНОВІ micro:bit» описано навчальні проекти для учнів 5-9 класів з природознавства, фізики, інформатики, географії та запропоновано інструкції щодо їх реалізації.

Micro:bit як сучасний інструмент навчання


Онлайн-уроки | Программирование c BBC micro:bit 

ELIZLABS

ШКІЛЬНЕ ОБЛАДНАННЯ ELIZLABS ДЛЯ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ
Вже 5 рік поспіль компанія Elizlabs є постачальником сучасного навчального обладнання. Різноманітний асортимент товарів дозволяє обрати найкраще оснащення для школи, садка, початкової школи та інших освітніх закладів.

За допомогою товарів від Elizlabs діти отримують все необхідне для легкого вивчення:
1. природничих та точних наук: фізика, хімія, біологія, математика, географія.
2. гуманітарних наук - музика, українська мова, література та іноземна мова.
Також є вибір товарів для таких предметів як Захист України, трудове навчання та спорт.


Компанія B-Pro


Компанія B-Pro — це комплексне забезпечення навчального процесу: сучасний заклад освіти "під ключ".

Вебінар "Програмована електроніка. Hardware Soft"

#polynom  #ELIZLABS #B-Pro #Makeblock #Micro:bit #Arduino #BOTEON #Makeblock #Vernier #Einstein


Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22 


Наноструктури на наносистеми

 Сучасні напрямки досліджень на кафедрі фізики кристалів фізичного факультету ХНУ Василя Каразіна

За результатами досліджень у майбутньому будуть професії, що пов'язані із дослідженнями наноструктур і ноносистем. [Професії майбутнього]

На кафедрі фізики кристалів у співробітництві із Інститутом сцинтиляційних матеріалів в рамках дуальної освіти активно розробляються нові курси, що присвячені найактуальнішим дослідженням сьогодення: створення та фундаментальні дослідження фізико-хімічних властивостей багатофункціональних гібридних нанокомпозитів, редокс-активних нанокристалів, наноструктурних матеріалів на основі неорганічних нанокристалів простих та складних оксидів рідкісноземельних елементів та перехідних металів, в тому числі, сцинтиляційних нанокристалів, а також рідкокристалічних матриць, тощо, для широкого кола технічних та медико-біологічних застосувань.

Проводяться наукові вебінари, спікерами яких є випускники та викладачі кафедри фізики кристалів.

Семінько Владислав  доктор фізико-математичних наук
завідувач відділу ЛАБОРАТОРІЯ НАНОСТРУКТУРНИХ ОРГАНІЧНИХ МАТЕРІАЛІВ (2315-1), професор кафедри фізики кристалів фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна.



Шкурманов Олександр - випускник кафедри фізики кристалів.
На сьогоднішній момент науковий співробітник Гамбурзького технічного університету, Німеччина.

 Після закінчення кафедри фізики кристалів молоді науковці активно продовжують працювати в ІСМА у ВІДДІЛІ НАНОСТРУКТУРНИХ МАТЕРІАЛІВ ІМЕНІ Ю.В. МАЛЮКІНА

Знайомство із напрямками роботи відділу наноструктурних матеріалів імені Ю.В. Малюкіна відбулось у форматі онлайн 26.11.2021 із студентами кафедри фізики кристалів.


Наука була, є  і буде!

Приєднуйтесь!

Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation


+ публікації  у блозі: 

Школа Кар’єрного Консультанта (безкоштовне навчання)

 

Який рівень підготовки на фізичному факультеті?

Кристалічна планета (сучасні наукові дослідження)


Кристали ІСМА входять до 30 найкращих продуктів України, що завоювали світ


#karazin #univer #ISMA #кафедра_фізики_кристалів 

Facebook

На FB створено 3 групи.

Група №1 "Все про освіту" приєднатися за посиланням. 

Група №2 "Доповнена реальність в освіті" приєднатися за посиланням. 

Група №3 "Фізика + ЗНО ФіЗиКа" приєднатися за посиланням.

Професії майбутнього

 Які професії можуть бути актуальними у майбутньому?



Blue and Purple Casual Corporate Vision Deck Company Presentation автор: Ірина Пахомова


Перелік сайтів для успішного пошуку вакансій:

Приєднуйтесь!

Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation


+ публікації  у блозі: 

Школа Кар’єрного Консультанта (безкоштовне навчання)

 

Який рівень підготовки на фізичному факультеті?

Кристалічна планета (сучасні наукові дослідження)


Кристали ІСМА входять до 30 найкращих продуктів України, що завоювали світ



Facebook

На FB створено 3 групи.

Група №1 "Все про освіту" приєднатися за посиланням. 

Група №2 "Доповнена реальність в освіті" приєднатися за посиланням. 

Група №3 "Фізика + ЗНО ФіЗиКа" приєднатися за посиланням.

Оптичне мистецтво "Оп-арт» як синтез науки і мистецтва"

 Оптичні ілюзії, оптичне мистецтво



Оп-арт або оп-мистецтво — стиль сучасного мистецтва, який широко використовує оптичні ілюзії. Митці оп-арту досягають створення ілюзій руху або мерехтіння нерухомих об'єктів через зображення періодичних структур і влучне використання кольорів та форм. Зазвичай твори оп-арту носять абстрактний характер.

Станчак вважається творцем мистецького напряму оп-арт. Саме в честь його виставки Optical Paintings в 1964 році жанр отримав свою назву.

Оп-арт — художня течія протягом другої половини XX століття, заснована на оптичних ілюзіях. Вважається підвидом абстракціонізму. Найбільш відомі представники руху — Бріджит Райлі, Мауріц Корнеліс Ешер і Віктор Вазарелі



Бриджет Райли. Арест 1



Бриджет Райли. Движение в квадратах



Виктор Вазалели. Сверхновые



Виктор Вазарели. Зебры

Оп-арт у дизайні


Ця підлога була зроблена брендом CASACERAMICA для свого нового виставкового залу. Ідея полягала в тому, щоби трохи шокувати глядача, створити щось ефектне, що дало б привід більше говорити про це місце.


Італійська компанія GLAMORA має шпалери з картинкою, що чудово підкреслюють сучасний інтер'єр.



Genially інтерактивна презентація "Оптичне мистецтво «Оп-арт» як синтез науки і мистецтва":

https://view.genial.ly/5ffb28a2bf5ddc3bd7454d4a/video-presentation-optichne-mistectvo-op-art-yak-sintez-nauki-i-mistectva


Як працює мозок та чому виникають оптичні ілюзії?

Низка науковців дійшли висновку, що людина бачить реальність із запізненням на 100 мілісекунд, а відтак, мозок намагається заповнити прогалину в часі та доповнює картину за допомогою досвіду. А це, своєю чергою, і призводить до виникнення оптичних ілюзій.


Оптичні ілюзії у житті:


 

Чому кораблі мали контрастне фарбування?


Під час Першої світової війни американські та британські військово-морські сили знайшли спосіб використовувати лінію, форму та колір для приховування інформації, зокрема, розташування своїх військових кораблів.


Dazzle Ships, як їх називали, з'явилися в 1910-х роках як рішення цілком реальної проблеми. Німецькі підводні човни відбирали американські та британські кораблі під час перетину Атлантичного океану. Спроби допомогти кораблям влитися в морські пейзажі, використовуючи сліпучу фарбу, щоб пофарбувати їх у темні відтінки синього або сірого, провалилися через реальні зміни погодних умов, а димові труби зробили їх практично неможливими для маскування.

Вчений сер Джон Грем Керр писав до Вінстона Черчілля в 1914 році. «Важливо порушити регулярність контуру, і на це можуть легко вплинути сильно контрастні відтінки», — сказав Керр. «Жираф, зебра чи ягуар виглядають надзвичайно помітно в музеї, але на природі, особливо коли рухатися, його надзвичайно важко помітити».

Британські та американські флоти почали використовувати сліпучу фарбу для фарбування кораблів зигзаговидними лініями, картатими візерунками та жирними яскравими кольорами для створення оптичних ефектів. Незважаючи на те, що Dazzle Ships були дуже помітні на горизонті океану, їхні дивні позначки ускладнювали розшифровку контуру камуфляжного корабля або напрямку, в якому він дивиться.

Через технологію далекоміру, що використовувалася в той час, німецьким підводним човнам було б важко точно розрахувати траєкторії своїх торпед. Похибка стрільця-торпедоносця при попаданні в Dazzle Ship була досить низькою. Фарбування Dazzle може відкинути досвідченого підводника на цілих 55 градусів.

Галерея фотографій Dazzle Ships.

Оптичні ілюзії на дорогах, щоб змусити водія пригальмувати.


via Ágúst G. Atlason | Gusti Productions

548 Freeman School Road, Lower Salford Township



935 Bethlehem Pike, Colmar


Створюємо власні шедеври: "Як намалювати оптичну ілюзію?"


Ласкаво просимо до нашого онлайн-клубу  "Science around us".

Детальніше про роботу нашого клубу: тут.


Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22 


Український проєкт "Якість освіти"

 


Інститут педагогіки НАПН України підготував повний комплект навчально-методичних матеріалів для забезпечення реформи НУШ


Детальніше за посиланням: тут.


Курси складаються з 6 навчальних занять та підсумкового оцінювання

Назви:
1. Особливості курсу «Природничі науки» Засєкіна Т.М.
2. Вивчення фізичних і хімічних питань у курсі «Природничі науки» в 5-6 класах Засєкіна Т.М., Лашевська Г.А.
3. Вивчення фізичних та географічних питань у курсі «Природничі науки» в 5-6 класах Засєкіна Т.М., Британський П.А.
4. Вивчення біологічних та фізичних питань у курсі «Природничі науки» у 5-6 класах Засєкіна Т.М., Білик Ж.І.
5. Методика проведення досліджень у 5-6 класах Білик Ж.І. Засєкіна Т.М.
6. Методика проведення STEM-проєктів у 5-6 класах. Оцінювання навчальних результатів з вивчення курсу "Природничі науки" Білик Ж.І. Лашевська Г.А.

Міжгалузевий інтегрований курс STEM. Модельна програма

 
Віртуальні фізичні лабораторії
 

Facebook

На FB створено 3 групи.

Група №1 "Все про освіту" приєднатися за посиланням. 

Група №2 "Доповнена реальність в освіті" приєднатися за посиланням. 

Група №3 "Фізика + ЗНО ФіЗиКа" приєднатися за посиланням.

ЗНО Історія України

 Вивчаємо дати (5 цікавих ігор) + онлайн ЗНО тренажери

ЗНО Історія України

Для проведення ігор потрібно мати флеш-картки: з однієї сторони картки написана дата, з іншої - подія.

1. Гра "Знайди картку"

В учнів на столах лежать картки з певного періоду (може бути використана будь-яка кількість карток, краще 10-15). Учитель на різних етапах уроку називає певну дату, всі учні повинні підняти і показати картку сусіду з відповідною подією (або навпаки, називається подія і потрібно показати дату). Учні перевіряють при перегортанні картки.

2. Гра "Скинь картки"

Проводячи узагальнюючий урок з вивченого розділу навчального матеріалу, можна на одному з етапів уроку організувати групову роботу з картками.

Клас розбивається на групи по 4-6 учнів. Учні, сидячи групою за партами, розкладають свої картки перед собою.
Учитель дає завдання покласти у центр парти картки з подіями, які трапились у певний проміжок часу.
Учні в групах контролюють один одного. Той, хто виконав завдання неправильно, забирає собі всі картки з центру столу і відкладає їх поруч з собою в сторону.
Якщо всі учні впоралися із завданням, картки залишаються у центрі столу. В кінці роботи визначається кількість карток у кожного учня. Ті, у кого карток виявиться багато, із завданням не впоралися, вчитель їм пропонує потренуватися самостійно. Учні, у яких карток не виявилося, із завданням впоралися і отримують позитивну оцінку.

3. Гра "Пізніше чи раніше"

Ця гра підходить для підготовки до ЗНО. Можна грати індивідуально або у пахах.

Приклад правил гри у парах.

На двох учнів один комплект карток. Картки перегорнуті таким чином, що можна бачити лише події. 

1. Потрібно витягнути 2 картки.

2. Хід першого учня: розташувати картки у порядку "Раніше-Пізніше".

3. Перегорнути картки і перевірити,

4. Якщо відповідь правильна, то учень забирає картки собі.

5. Потім такий же алгоритм для другого учня.

6. Переможець той, у кого найбільше карток.


4. Гра "Стрічка часу"

За подібною методикою, як гра "Раніше чи пізніше" можна провести гру "Стрічка часу".

Для цього потрібно на столі розташувати від 3 до 5-6 карток, і побудувати ланцюжок від події, що відбулась раніше до найпізнішої. 

5. "Логічний ланцюжок"

Для цієї гри у потрібно на парті розташувати декілька карток (можна вибрати будь-яку сторону); тож ми бачимо дати і події. Завдання створити логічний ланцюг із цих подій і обґрунтувати відповідь.

Картки можна зробити самостійно або замовити.




Електронна версія 50 грн (пишіть: inpakhomova@ukr.net)

Кількість карток 19 подвійних аркушів, на кожному аркуші 9 карток, всього 171 картки.  

Корисні ресурси:

Флеш-картки онлайн:

Вивчайте або повторюйте усі необхідні дати, портрети, пам’ятки архітектури та пам’ятки мистецтва згідно програми ЗНО 2021 року. Просто переходьте за посиланням нижче і починайте працювати

Тренажер для вивчення пам’яток архітектури за програмою ЗНО з історії України 2021 р. 

 Тренажер для вивчення зовнішнього вигляду персоналій за програмою ЗНО з історії України 2021 р. 

Тренажер для вивчення усіх необхідних персоналій за програмою ЗНО з історії України 2021 року. 

Тренажер для вивчення творів мистецтва з історії України за програмою ЗНО 2021 року

Тренажер для вивчення дат з історії України за програмою ЗНО 2021 року. 


Дякую за увагу!

 
Віртуальні фізичні лабораторії
 

Facebook

На FB створено 3 групи.

Група №1 "Все про освіту" приєднатися за посиланням. 

Група №2 "Доповнена реальність в освіті" приєднатися за посиланням. 

Група №3 "Фізика + ЗНО ФіЗиКа" приєднатися за посиланням.

Школа Кар’єрного Консультанта

Підвищення кваліфікації вчителів 

"Школа Кар’єрного Консультанта"



Школа Кар’єрного Консультанта – це офіційна програма підвищення кваліфікації, яку запроваджує Інститут модернізації змісту освіти МОН спільно з Асоціацією інноваційної та цифрової освіти і компанією «HR YOU».

Модель навчання – змішана (blended learning), що ефективно поєднує мультимедійні електронні курси у міжнародному форматі SCORM з практичними тренінгами, що проводить українська кар’єрна радниця Ганна Різніченко, яка консультує підлітків з різних країн світу.



«Випускники даної програми отримають 1 кредит (ЄКТ), а головне – практичні знання та навички проведення консультацій щодо вибору підлітками найкращої професії, підготовки до співбесіди в компанії своєї мрії тощо. На базі Школи Кар’єрного Консультанта ми створюємо професійну мережу для подальшої комунікації між фахівцями та залучення все більшої кількості вчителів та психологів до профорієнтаційної роботи як в закладах освіти, так і за їх межами», – наголосив директор Інституту модернізації змісту освіти Євген Баженков.

Розпочати навчання у Школі Кар’єрного Консультанта можна тут, пройшовши просту та швидку реєстрацію. Навчання – безкоштовне.



Ринок сучасних професій

 
Віртуальні фізичні лабораторії
 

Facebook

На FB створено 3 групи.

Група №1 "Все про освіту" приєднатися за посиланням. 

Група №2 "Доповнена реальність в освіті" приєднатися за посиланням. 

Група №3 "Фізика + ЗНО ФіЗиКа" приєднатися за посиланням.