IPT 2021 Міжнародний турнір фізиків

 Вітаємо команду Каразінського університету з виходом у фінал і почесним 3 місцем на Міжнародному турнірі фізиків 2021!



Міжнародний турнір фізиків (International Physicists' Tournament, IPT) — командне творче змагання серед студентів вищих навчальних закладів, яке полягає у розв'язанні дослідницьких задач та захисті своїх розв'язків у науковій полеміці.

Турнір виник 2009 року на основі Всеукраїнського студентського турніру фізиків, як змагання між найкращими командами України й Росії. Рік у рік до турніру приєднувалися нові країни, і 2016 року кількість країн-учасниць сягнула 14.

З ініціативи учасників турніру, 2016 року було засновано журнал Emergent Scientist, в якому відтоді учасники турніру публікують розв'язки турнірних задач.


Сайт турніру: https://iptnet.info


Команда України посідала: 

перше місце у 2010, 2011, 2015 і 2017;

друге місце у  2009, 2012, 2014; 2020;

третє місце у 2019, 2021.


За 13 років, що існує турнір команда України виходила до фіналу 10 разів.

Вітаємо команду Каразінського університету на чолі із капітаном Григорієм Овчаренко з 3 почесним місцем на турнірі. 

Склад команди: Григорій Овчаренко, Олег Іваштенко, Семен Кононенко, Поліна Кофман, Олександр Кіценко, Влада Сурганова. Керівник команди - Захар Майзеліс.

Зичимо подальших перемог!



 

Задачі 2021 (за посиланням).

Фінал:



Задачі минулих років:

IPT 2020 problems

IPT 2019 problems

IPT 2018 problems

IPT 2017 problems

IPT 2016 problems

IPT 2015 problems

IPT 2014 problems

IPT 2013 problems

IPT 2012 problems

Фізика об'єднує людей!

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/

Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

 

Космічне фото дня

Ровер Perserverance прислав селфі, зроблене разом із першим земним гелікоптером на Марсі Ingenuity


Камера WATSON на роботизованій руці ровера призначена для макрозйомки марсіанського каміння – проте задля популяризації NASA цього разу поставила перед "Персі" завдання сфотографуватися разом із мінідроном "Джині". Це їхні скорочені імена, які походять від офіційних.

Це – одне з найскладніших зображень ровера, по суті, воно є мозаїкою з 62 кадрів, що включають як ровер і коптер, так і околиці.

Джерело: NASA

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/

Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

Кафедра фізики кристалів (2020-21 н.р.)

Звіт про роботу кафедри фізики кристалів фізичного факультету
ХНУ імені В.Н. Каразіна






Детальніше:


Сайт кафедри фізики кристалів

http://kfk.biz.ht/dist.html


http://kfk.biz.ht/page11.html


https://educationpakhomova.blogspot.com/2021/03/blog-post_94.html


Захист дипломних робіт.




Отримання пластмасового сцинтилятора на основі полістирола шляхом моделювання



https://educationpakhomova.blogspot.com/2020/12/2020.html


https://www.youtube.com/watch?v=RLCnoDS4nR8&t=2s


https://moodle.karazin.ua/course/view.php?id=2159


https://www.youtube.com/watch?




https://educationpakhomova.blogspot.com/p/climateactionp.html


Інженерний тиждень 2021

Практичний досвід роботи клубу

"Наука навколо нас"


https://www.facebook.com/groups/1667811503291619

https://discord.com/invite/ZUxcC22

https://t.me/physicsks


https://educationpakhomova.blogspot.com/p/ar.html


https://www.youtube.com/playlist?list=PLpwHAnFf4VEL_zZyZBMq3SfDIQSzMQ5Nv


https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dmatsokin.kfk&hl=uk&gl=US


https://educationpakhomova.blogspot.com/2021/01/webgl.html



Parlay - онлайн-платформа для проведення дискусій

 Parlay: освітні тренди


 Parlay це платформа та глобальна спільнота викладачів, які переосмислюють дискусії в класі для 21 століття.

Приєднуйся! 

1. Перегляньте тисячі тем.  (англійська мова)

Перегляньте підказки для обговорення широкого кола тем, що створені викладачами громади та командою Parlay.  

https://universe.parlayideas.com/roundtables/browse

Marie Curie and the Radium Girls

Optics

Rock Candy Science

Microorganisms and Plastic Pollution  

2. Використовуйте будь-яку тему у своєму класі.  

Одним клацанням миші додайте підказку до класу Parlay. Внесіть будь-які потрібні зміни відповідно до потреб ваших учнів до вже існуючого контенту.

3. Створіть власні розробки. Подайте власні підказки для обговорення та додайте їх до свого портфоліо, щоб інші могли їх використовувати.   

Як створити дискусію?

1. Створіть підказку для обговорення.  

Створіть підказку для обговорення з нуля або скопіюйте її із Parlay Universe. Запросіть студентів електронною поштою, спеціальним посиланням, Google Classroom або Microsoft Teams.  

2. Зберіть відповіді учнів. 

 Студенти подають унікальну відповідь, перш ніж побачити ідеї своїх однокласників.

3. Заохочуйте глибокий діалог. 

 Студенти читають і реагують на ідеї один одного під час уроку або у час виконання домашньої роботи.

4. Виділіть зразкові відповіді.  

Вчителі можуть зірочкою подавати "типові подання", щоб виділити зразкові відповіді та ідеї.   

5. Подумайте про заохочення. 

 Перегляньте загальнокласну аналітику залучення окремих учнів або групи.

6. Відгуки та оцінка  

Вчитель оглядає та надає відгуки щодо індивідуальної участі студентів. Можливість оцінки студентів на основі власних критеріїв успіху. 


Платформа пропонує дев'ять шаблонів для організації різних форм дискусійних майданчиків: від роботи в парі до використання методу головоломок, образних дискусій і різних варіантів рефлексії. Ви отримуєте алгоритм організації дискусії:
  • формулювання цілей навчання  
  • розміщення освітнього контенту  
  • формулювання дискусійних питань 
  • інструкція по організації зворотного зв'язку з учнями.



Учень 

  • може вивчити навчальний матеріал
  • бачить коментарі своїх товаришів
  • підключається до дискусії, в цих цілях користується наданими шаблонами для написання коментарів
  • у своїх коментарях може розміщувати не тільки текст, а й користуватися тими ж інструментами, що і вчитель
  • визначає свою позицію. 

У безкоштовної версії ви можете організувати до 12 дискусійних майданчиків, користуватися курсами інших вчителів, приєднатися до свого Google класу.  

 

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/

Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

#Parlay 

#сучасні_освітні_тренди

#освітні_тренди


Ресурси для швидкого онлайн-опитування

 Сучасні освітні тренди: онлайн-ресурси опитування


 Google Forms

https://goo.gl/m6u5We

Щоб створити тестування в GoogleForms, досить мати безкоштовний аккаунт у Google і базові навички роботи з інструментами GoogleDrive. Тестування можна надіслати студентам електронною поштою або інтегрувати у власний сайт чи платформу. Автоматизувати перевірку відповідей можна, вбудувавши в тест плагін Flubaroo і задавши необхідні критерії.

Одну з текстових інструкцій можна прочитати тут, а нижче – переглянути відеоогляд нових можливостей GoogleForms для створення тестів.

Poll Everywhere

https://www.polleverywhere.com

Ще один онлайн-сервіс створення опитувань із різними типами запитань. Тут можна створювати нові запитання типу множинний вибір, відкрита відповідь, голосування за питання, створення рейтингу та позначення областей на зображенні. Крім цього можна створювати опитування, які передбачають відповідь на питання протягом тривалого часу. Цікавим є графічний спосіб показу відповідей користувачів на відкриті питання (у вигляді текстової стіни, хмари слів, цитат чи рухомого рядка). Можна переглядати результати опитувань зі своєї панелі керування, а також вбудувати їх у презентацію або демонструвати за створеним посиланням.

Більше відео-уроків та інструкцій за посиланнями: https://www.polleverywhere.com/videos/tutorials

https://www.polleverywhere.com/guides


ClassMaker

https://classmarker.com/

Цей сервіс пропонує можливість додатково експериментувати з форматами відповідей, наприклад, з есе. ClassMarker зберігає результати всіх проведених тестів, що дає змогу аналізувати статистику успішності, а якщо у викладача є власна веб-сторінка, він може вбудовувати тестові завдання на неї. Безкоштовно можна створити не більше 100 тестових запитань на місяць.

Безкоштовний сервіс з російськомовним інтерфейсом для анкетування та опитувань від Google. Число анкет і питань необмежено. Шляхи поширення стандартні — сайт, розсилка, соціальні мережі. Файли з результатами зберігаються на Диску або зводяться в таблиці даних.
Read more: https://www.plerdy.com/ua/blog/18-servisov-dlja-provedenija-oprosov/

SurvayMonkey

Є пробна і безкоштовні версії. Безкоштовно можна створити 10 питань і зібрати 100 відповідей. Поширювати опитування для збору відповідей пропонується самостійно: пряме посилання, вбудовування опитування на сайт, спливаюче запрошення до опитування (є налаштування дизайну  і % автопоказу), спливаюче вікно власне опитування (з налаштуванням дизайну і % автопоказу). Дизайн опитування можна змінити за допомогою підготовлених колірних і фонових тем або використовувати призначену для користувача тему з налаштуванням кольору та шрифту текстів. До опитування можна додати логотип.

Survio.com

На безкоштовній версії можна створити 5 анкет з необмеженою кількістю питань і зібрати макс. 100 відповідей на місяць. Сервіс оптимізовано для мобільних пристроїв. Крім стандартного поширення опитування за прямим лінком, є можливість вбудовувати опитування на сайт. Налаштування дизайну включають в себе: додавання логотипу, зміну теми або використання готових фонів. Сервер компанії знаходиться в Чехії.

Typeform

Сервіс пропонує величезну кількість полів, починаючи з випадаючого списку і закінчуючи чекбоксами з кількома відповідями. Працює на комп’ютері і смартфоні.

Mentimeter

Сервіс може стати однією з технологічних складових курсів позаурочної діяльності, присвячених вивченню основ публічних виступів. Mentimeter дозволить навчається залучити аудиторію до обговорення і активно з нею взаємодіяти, що зробить виступ успішним і якісним.

Даний ресурс можна розглядати і з позиції його використання на заняттях формату змішаного навчання. Наприклад, в рамках "перевернутого класу" за допомогою сервісу "Mentimeter" можна здійснити вхідний контроль перевірки знань і використовувати його для підбиття підсумків уроку.

Flippity

Flippity - неймовірний і безкоштовний - ресурс для вчителів. Він пропонує чудову колекцію шаблонів Google Sheets, які дозволяють створювати онлайн-картки та інші матеріали для студентів. Шаблони готові до використання; просто натисніть, щоб завантажити та налаштувати їх для своїх занять. Окрім флеш-карток, Flippity пропонує шаблони електронних таблиць для вікторин, кросвордів, тестів правопису та інших навчальних ігор. Оскільки всі заходи базуються на Google Sheets, ресурси Flippity ідеально підходять, коли вам потрібно створити захоплюючі дії для онлайн- та віддалених занять.
 
Шаблони Google Sheets від Flippity дозволяють створювати інтерактивні навчальні матеріали, такі як: 
Флеш-картки  
Вікторини  
Інтерактивні терміни   
Тести швидкості набору тексту   
Орфографічні тести  
Хмари слів     
Пошук слова   
Бінго Творці

 

Корисні джерела:

Ресурси для онлайн-зустрічі 

Ресурси для створення цифрових практичних завдань, тестів

Онлайн-ресурси для створення тестів, вікторин, пазлів

Дистанційне навчання для креативних із Milanote


https://raptivity2020-prod.s3.amazonaws.com/users/dBr2o/published/bqjY7/interaction.html

#сучасні_освітні_тренди

#освітні_тренди


IYPT 2021

34 Міжнародний турнір юних фізиків і збірна команда школярів м. Харкова 



Міжнародний турнір юних фізиків (International Young Physicists’ Tournament - IYPT) вважається одним з найскладніших наукових конкурсів в світі. Турнір проходить щорічно, починаючи з 1988 року, в різних країнах світу. У ньому беруть участь школярі старших класів, змагаючись в умінні вирішувати складні дослідницькі проблеми і відстоювати свої рішення у наукових дискусіях. Усі етапи змагань IYPT відбуваються на англійській мові. У багатьох країнах Міжнародному турніру юних фізиків передують національні турніри, переможці яких отримують право представляти країну на міжнародному рівні.

Черговий 34 Міжнародний турнір юних фізиків (https://www.iypt.org/) відбудеться цього року наживо. Турнір прийматиме Кутаїський міжнародний університет, Грузія, з 07 по 14 липня. Україну на турнірі представлятиме команда харківського ліцею № 161 «Імпульс». Команду до турніру готували заслужений учитель України, доктор фізико-математичних наук,  доцент фізичного факультету ХНУ імені Василя Каразіна Захар Майзеліс і студент четвертого курсу фізичного факультету кафедри теоретичної фізики Григорій Овчаренко. Фінансова підтримка надійшла від Благотворительный фонд выпускников ФТФ.

Минулого року збірна команда школярів м. Харкова "Момент імпульсу" здобула срібні медалі на 33 Міжнародному турнірі юних фізиків (IYPT'2020), який пройшов в режимі онлайн з 4 по 8 вересня 2020 року.


Задачі турніру 2021: (English)

1. Придумай сам Сконструюйте човен, що рухається виключно за рахунок періодичного механічного руху внутрішніх частин, взаємодіючи з навколишнім середовищем (повітрям, водою) через жорсткий корпус. Оптимізуйте його параметри так, щоб він плив якомога швидше.



2. Магніти, що кружляють Закріпіть дискові магніти різного діаметру на обох кінцях циліндричної батарейки. Якщо покласти цей пристрій на алюмінієву фольгу, він почне здійснювати круговий рух. Дослідить, як цей рух залежить від істотних параметрів.


3. Датчик наближення

Нескладний індуктивний пасивний датчик здатний виявити феромагнітні предмети, що рухаються через його магнітне поле. Зберіть такий пристрій і дослідить його характеристики, в тому числі діапазон чутливості.

4. Швидкість вітру

Коли котушку, по якій протікає електричний струм, обдуває холодне повітря, її температура буде знижуватися. Дослідить, як це зниження температури залежить від швидкості вітру. З якою точністю можна вимірювати швидкість вітру таким методом?


5. Синхронізація свічок Поставивши поруч кілька свічок, можна спостерігати коливання їх полум'я. Взаємодіючи один з одним, два таких осцилятора можуть в результаті коливатися в фазі або протифазі, в залежності від відстані між ними. Поясніть і дослідить дане явище.






6. Неповоротний картезіанський водолаз Простий картезіанський водолаз (наприклад, частково заповнена водою перевернута пробірка) поміщається в заповнену водою довгу вертикальну трубу. Збільшення тиску в трубі змушує картезіанського водолаза йти на дно. Досягнувши певної глибини, водолаз вже не підніметься на поверхню, навіть якщо тиск повернеться до початкового значення. Дослідить це явище і його залежність від відповідних параметрів.

7. Рух намистини

Обруч обертається навколо вертикальної осі, що проходить через його діаметр. Маленька намистина катається по канавці на внутрішній поверхні обруча. Досліджуйте, від яких істотних параметрів залежить рух намистини.



8. Запобіжник

Короткий дріт може служити електричним запобіжником. Визначте, як різні параметри впливають на час перегоряння такого запобіжника.

9. Гілки світла

Якщо направити промінь лазера під малим кутом на мильну плівку, всередині плівки може з'явитися картинатонких розгалужених світових каналів, що швидко змінюється . Поясніть і дослідить це явище.

10. Шкереберть Якщо запустити кільце кататися в параболічної чаші, то можуть спостерігатися цікаві типи руху. Дослідить це явище.



11. Гітарна струна

До сталевої гітарної струни за допомогою електромагніту прикладають періодичну силу. Дослідить рух струни в околиці її резонансної частоти.



12. Маятник Вільберфорса

Маятник Вільберфорса - це пружина з підвішеним на ній вантажем. Вантаж на пружині може як гойдатися вгору-вниз, так і обертатися навколо вертикальної осі. Дослідить поведінку такого маятника і як рух залежить від істотних параметрів.



13. Губка

Швидкість всмоктування води губкою визначається різними параметрами. Дослідить ефективність губки в «висушуванні» вологої поверхні.

14. Динамічна гидрофобность

Коли крапля рідини налітає на поверхню, що рухається в горизонтальній площині, крапля може відбитися чи ні, в залежності від швидкості поверхні. Дослідить взаємодію між рухомою поверхнею і краплею рідини.

15. Відскік капсули

Куля, що падає на на тверду поверхню, ніколи не відскочить до первісної висоти, навіть якщо її закрутити. Однак об'єкти в формі капсули (наприклад, як у драже Tic Tac) можуть відскочити на більшу висоту. Дослідить це явище.




16. Ультразвуковий насос Капіляр, що занурений в ультразвукову ванну, працює як насос, здатний піднімати воду на значну висоту. Поясніть і дослідить це явище.

17. Ручний гелікоптер

Простий гелікоптер можна зробити, закріпивши гребний гвинт на кінці вертикальної палички. Якщо паличку розкрутити з досить високою швидкістю, а потім відпустити, іграшка злетить. Дослідить, як відповідні параметри впливають на її зліт і максимальну висоту підйому.


Корисні ресурси:
“Отток мозгов” в нашей стране намного страшнее, чем кажется на первый взгляд” – Захар Майзелис

IPT 2020 Online edition: PF1, Paper tube, Ukraine vs France

Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті ХНУ імені В.Н. Каразіна.

«ІННОВАЦІЙНІ ТРАНСФОРМАЦІЇ В СУЧАСНІЙ ОСВІТІ: ВИКЛИКИ, РЕАЛІЇ, СТРАТЕГІЇ»


ОНЛАЙН-ФОРУМ «ІННОВАЦІЙНІ ТРАНСФОРМАЦІЇ В СУЧАСНІЙ ОСВІТІ: ВИКЛИКИ, РЕАЛІЇ, СТРАТЕГІЇ»


15–16 червня 2021 року відбувся ІІІ всеукраїнський відкритий науково-практичний онлайн-форум «Інноваційні трансформації в сучасній освіті: виклики, реалії, стратегії». 

 

 

Напрями роботи онлайн-форуму:

  1. Теоретичні і методичні підходи щодо забезпечення ефективної діяльності закладів освіти в умовах коронавірусної епідемії.
  2. Цифровізація як ключовий фактор розвитку освіти ХХІ ст.
  3. Професійний розвиток педагогічних і науково-педагогічних працівників в умовах відкритої освіти.
  4. Особистісна самореалізація вчителя та учня в інноваційному освітньому просторі.
  5. Трансдисциплінарна парадигма наукової освіти.
  6. Бібліотечні цифрові ресурси, як фактор забезпечення науково-педагогічної та науково-навчальної діяльності.
  7. Цифрові платформи та цифровий контент щодо дистанційної форми навчання.
  8. Психолого-педагогічні проблеми дистанційного і змішаного навчання.
  9. Розвиток інтелекту і суб’єктності у віртуальному освітньому просторі.
  10. Адаптивні системи в освіті: виклики сьогодення.
  11. STEM-освіта: науково-теоретичні аспекти, досвід впровадження, перспективи розвитку. 

До науково-практичного заходу приєдналися учасники з усіх регіонів України.


Наукові секції і напрями роботи були присвячені теоретичним і методичним підходам до забезпечення ефективної діяльності закладів освіти в умовах сучасних реалій. Обговорили науково-теоретичні аспекти і досвід упровадження STEM-освіти, цифровізацію як ключовий фактор розвитку освіти ХХІ століття. Звернули увагу на особистісний і професійний розвиток педагога в умовах карантину і трансдисциплінарну парадигму наукової освіти. Учасники визначили, що бібліотечні цифрові ресурси та платформи цифрової освіти покращують науково-педагогічну і науково-навчальну діяльність. Також обговорювали психолого-педагогічні проблеми дистанційного і змішаного навчання.

Приклади докладів.

Інструменти швидкого опитування

Познайомилися із інструментами для швидкого опитування:

https://raptivity2020-prod.s3.amazonaws.com/users/dBr2o/published/bqjY7/interaction.html

 Посилання працює до 25 червня 2021.

 https://www.menti.com/w85qacioo2

Імерсивні технології

Технологіями доповненої і віртуальної реальності в освіті

 

 

Фізика у смартфоні

Дослідження коливань учнівської лінійки за допомогою смартфона


Визначення коефіцієнта відновлення за допомогою смартфона


Визначення прискорення вільного падіння за допомогою смартфона


Визначення коефіцієнта тертя ковзання за допомогою смартфона

 

Основною резолюцією Форуму стало об’єднання зусиль освітян, науковців, обмін досвідом у контексті роботи в умовах сучасних реалій задля розвитку освіти і науки.



Дякую за можливість поділитися практичним досвідом у галузі імерсивних технологій і навчитися новим інноваційним підходам і стратегіям для підвищення якості освітнього процесу.

Нових ідей!