Сучасні освітні технології (штучний інтелект, імерсивні технології, STEM-освіта, змішане навчання), корисні матеріали, практичні онлайн-інструменти, фізика. Дізнались про щось нове? Одразу реалізуймо в роботі!
День Гідності та Свободи — свято в Україні, що відзначається щороку 21 листопада на честь початку цього дня двох революцій: Помаранчевої революції (2004 року) та Революції Гідності (2013 року).
1. Подивіться відео, переведіть відео. Про що це відео?
2. Сьогодні увесь світ потерпає від пандемії коронавірусу, і Україна не виняток. Перегляньте відео Ендрю Хінтона, де він голосами дітей від 4 до 17 років з Портленда розповідає, яким стало життя в штаті Орегон (США) у квітні 2020 року.
А як Ви почуваєтеся зараз, під час карантину?
Що змінилося у Вашому житті через обмеження пандемії і дистанційне навчання?
Як думаєте, чи всі учениці й учні у світі почуваються зараз однаково?
3. Напишіть відповідь на питання: що таке гідність?
Що таке гідність?
4. Які риси притаманні гідної людини?
Зробіть долоню "Я гідна людина"
5. Розгляньте зображення та виберіть собі 1-2, які сподобалися найбільше. Колекція метафоричних світлин, http://bit.ly/2i9hr0U
Використовуючи картинку як символ / натяк, подумайте – як Ви розумієте слово «гідність»? Запишіть чи замалюйте свої думки.
6. Створіть «хмаринку смислів» усі разом, записавши ключові слова, які Ви використали, щоб з’ясувати, із чого складається, на Вашу думку, гідність.
https://worditout.com
https://worditout.com/word-cloud/4444810
7. Пограйте в онлайн-гру «Непідкупність» та обговоріть – яка ситуація була найскладнішою для Вас у цій грі, який вибір Ви зробили у цій ситуації і чому.
8. Антикорупційний квест:
https://nepidkupnist.in.ua
9. Що таке доброчесність?
"Завданням нашої команди було максимально просто пояснити підростаючому
поколінню наслідки плагіату.
З кожним днем ця проблема стає глобальнішою, адже у кожної малечі вже є
гаджет з доступом в інтернет. А шкоду від привласнення чужих думок або
робіт бачать далеко не всі."
Автор: Бухенко ТаЇсія ОлексіЇвна
Національній університет "Одеська юридична академія" Факультет
журналістики, спеціальність Реклама та зв'язки з громадськістю, 3 курс
10. Дослідіть умови рівноваги.
Центр ваги знаходиться нижче точки опори. За відхилення тіла з положення
рівноваги виникне пара сил, що знову поверне його в початкове
положення. Таку рівновагу називають стійкою. Це буде лише тоді, коли
центр ваги тіла лежить нижче опори і займає найнижче з можливих
положень.
Що потрібно людині, щоб утримувати рівновагу у житті?
11. Напиши собі лист у майбутнє "Я хочу бути гідною людиною":
5) Путівник до Дня Гідності 2019 (від EdCamp) – спеціальний «робочий зшиток» для учасниць і учасників (файл у прилозі до листа а також доступна для завантаження за посиланням: http://bit.ly/bookgdignityukraine2019
6) Пазл “Об’єднай Україну!” Пазл складається з 25 адміністративних територій України з позначками місцерозташування обласних центрів та з основними річками, а також містяться герби.
Замовляйте електронні версії дидактичних ігор: inpakhomova@ukr.net
7) Дидактичні картки: "Найвідоміші українці".
Картки містять 108 найвідоміших особистостей української історії: гетьмани і політичні діячі, художники й композитори, актори й режисери, письменники й науковці, спортсмени й релігійні діячі. На картці розташована коротка інформація про видатного українця і внизу – його ім’я. Доцільно використовувати в ігровій формі як у виховній, так і в позакласній роботі з учням.
Замовляйте електронні версії дидактичних ігор: inpakhomova@ukr.net
8) Ігрові картки: "Визначні місця України".
101 картка на 26 аркушах, де з однієї сторони – фото видатних місць України (природні, архітектурні), з іншої – назва, розташування на карті та координати місця (PDF)
У захопливому ігровому форматі можна познайомити з історичними пам’ятниками архітектури, природними унікальними місцями на території України, навчити орієнтуватися у розташуванні цих місць на мапі України; розвивати життєві компетентності, зв’язне мовлення та ін.
Спеціальна теорія відносності: положення, експерименти, висновки
На початку 19 століття, світло, електрику та магнетизм стали розуміти як різні аспекти електромагнітного ефірного поля. Рівняння Максвелла доводили, що рух заряджених об'єктів продукує електромагнітне випромінювання, швидкість розповсюдження якого завжди є швидкістю світла. Ці рівняння базувалися на ідеї існування ефіру, в якому швидкість розповсюдження такого випромінювання не змінюється зі зміною швидкості джерела. Зрозуміло, що фізики намагались виміряти швидкість Землі відносно ефіру. Найвідоміша з таких спроб — експеримент Майкельсона-Морлі. Результати цих експериментів зійшлись в одному: швидкість світла не змінюється зі зміною швидкості спостерігача, тобто має бути інваріантною для всіх спостерігачів.
Ще до появи СТВ, Хендрік Лоренц та інші вже помітили, що прояви електромагнітного поля можуть бути різними в залежності від стану спостерігача. Наприклад, один може не спостерігати магнітного поля в тому ж місці де інший, який рухається відносно першого, може. Стаття Ейнштейна "До електродинаміки тіл, що рухаються" (1905) окреслила засади спеціальної теорії відносності, основні постулати якої:
В усіх інерційних системах відліку фізичні процеси відбуваються однаково.
Швидкість світла у вакуумі не залежить від руху джерела або приймача і однакова в усіх напрямах.
Ейнштейн сказав, що всі спостерігачі вимірюють швидкість світла в 186
000 миль в секунду, незалежно від того, наскільки швидко і в якому
напрямку вони самі рухаються.
Це припущення спонукало коміка Стівена Райта запитати: “Якщо ви
знаходитесь в космічному кораблі, який подорожує зі швидкістю світла, і
ви включаєте фари, чи щось трапляється?”
Відповідь – фари включаються нормально,
але лише з точки зору того, хто знаходиться всередині космічного
корабля. Якщо хтось стоїть на вулиці і спостерігає, як корабель
пролітає, фари, здається, не включаються: світло виходить, але воно
рухається з однаковою швидкістю космічного корабля.
Ці суперечливі версії виникають через
те, що лінійки та годинники – речі, що позначають час та простір –
неоднакові для різних спостерігачів. Якщо швидкість світла має бути
постійною, як сказав Ейнштейн, то час і простір не можуть бути
абсолютними; вони повинні бути суб’єктивними.
Наприклад, космічний корабель довжиною
100 метрів, який рухається зі швидкістю 99,99%, швидкості світла буде
здаватися довжиною в 1 метр стаціонарному спостерігачеві, але він
залишатиметься своєї звичайної довжини для тих, хто знаходиться на
борту.
Маса теж залежить від швидкості. Чим
швидше рухається об’єкт, тим він стає більш масивним. Насправді жоден
космічний корабель ніколи не може досягти 100% швидкості світла,
оскільки його маса зростатиме до нескінченності.
Можливими є навіть дивніші факти – час
проходить повільніше, чим швидше ви їдете. Якщо близнюк їде на
швидкохідному космічному кораблі до якоїсь далекої зірки, а потім
повернеться, він буде молодшим за іншого свого близнюка, який
залишився на Землі.
Ейнштейн не намірювався порушити наше
розуміння часу та простору. Він продовжив узагальнювати свою теорію,
включаючи прискорення, і виявив, що це спотворює форму часу та простору.
Уявіть, що космічний корабель
прискорюється. Ті, хто на борту, будуть прилипати до землі так само, як
ніби вони були на Землі. Ейнштейн стверджував, що сила, яку ми називаємо
гравітацією, не відрізняється від перебування на кораблі, що
прискорюється.
Ейнштейн виявив, що простір і час вигнуті поблизу масивного об’єкта, і ця кривина – це те, що ми переживаємо як силу тяжіння.
Важко зобразити вигнуту геометрію
загальної відносності, але якщо людина вважає простір-час як якусь
тканину, то масивний предмет розтягує навколишню тканину таким чином, що
все, що проходить поблизу, вже не йде за прямою лінією.
Рівняння загальної відносності прогнозують низку явищ, багато з яких підтверджені:
згинання світла навколо масивних предметів (гравітаційне лінзування)
гравітаційні хвилі
існування чорних дір, які захоплюють все, включаючи світло
Один з наслідківзагальноїтеоріївідносностіЕйнштейнаполягаєвтому,щочасвприсутностігравітаційнихполіврізноїсилитеченеоднорідне.Чимсильнішегравітація,тимсильніше"розтягується"час.Завдяки цьому,наприклад,воколицяхгоризонтуподійчорних дірйогохідпрактичноповністюзавмирає.
Годинникнаоглядовому майданчику (634 м над поверхнею Землі),йшовприблизнона5стотріліоннихчасток секундишвидше,ніжгодинникнапершомуповерсі.Задобувідставання"нижніх"годинсклалоприблизно4,3наносекунди(наносекунд-однамільярдначастинасекунди). За розрахунками дослідників,заодинрікрізницяміжгодинамисклалабприблизно1,6мікросекунди.
ЦЕРН - міжнародний дослідницький центр Європейського Співтовариства
(Женева, Швейцарія), найбільша у світі лабораторія фізики високих
енергій, заснована у 1954 році, активно співпрацює з багатьма країнами
світу.
Між Україною та ЦЕРН у 2013 році було підписано Угоду щодо надання
статусу асоційованого члена. 2016 року Україна набула цього статусу, що
дало змогу українським вченим брати участь у передових дослідженнях і
працювати в ЦЕРН на найсучаснішому науковому обладнанні, розширило
доступ до проектів та освітніх програм ЦЕРН.
"14 квітня 2019 року закінчилась чергова щорічна школа в ЦЕРН для
вчителів України. Її учасники провели установчі збори та ухвалили
рішення про створення Всеукраїнського клубу почесних послів науки ЦЕРН в
Україні – неформального об’єднання педагогів. Його мета - координація
та формування спільних дій під егідою Малої академії з поширення в нашій
державі знань та досвіду, отриманих в Європейській організації ядерних
досліджень", - розповів Юров (Олександр Юров, завідувач відділом міжнародних масових
заходів НЦ «МАН України», член-кореспондент Академії технологічних наук
України, голова Всеукраїнського клубу почесних послів науки ЦЕРН).
"Невдовзі формуватимуться пропозиції з організації спільних заходів
різного рівня, у т.ч. з використанням отриманих в ЦЕРН знань для
вдосконалення та розвитку методичного забезпечення освіти з фізики та
астрономії, обміну досвідом у цьому напрямку, розвитку в Україні
STEM-освіти (наука - технології - інженіринг - математика) та інших
перспективних аспектів сучасної освіти", - зазначив Юров.
Всеукраїнський клуб почесних послів науки ЦЕРН в Україні запрошує
подивитися відеозапис вебінару «Детектори елементарних частинок».
Модератор - Олександр Юров, завідувач відділом міжнародних масових
заходів НЦ «МАН України», член-кореспондент Академії технологічних наук
України, голова Всеукраїнського клубу почесних послів науки ЦЕРН в
Україні; спікер - Василь Пономаренко, викладач фізики Дитячої академії
«Футурум» НЦ «МАН України», м.н.с. Астрономічної обсерваторії КНУ ім.
Тараса Шевченка, почесний посол науки ЦЕРН в Україні. В рамках вебінару
коротко розглянуто історію та еволюцію детекторів елементарних
частинок, на основі комплексів детекторів ЦЕРН надано інформацію про
сучасні детектори, датчики і перспективи їх подальшого розвитку.
Зустріч у ZOOM провідних науковців кафедри астрономії та космічної інформатики.
Викладачі кафедри астрономії та космічної інформатики будуть розповідати про наукові дослідження кожного з відділів НДІ Астрономії. Після цього можна задати свої цікаві запитання.
За будовою та принципом дії, транзистори поділяють на два великі класи: біполярні транзистори (БТ) й польові транзистори (ПТ). До кожного з цих класів входять численні типи транзисторів, що відрізняються за будовою і характеристиками.
у 1956 році Бардін, Шоклі і Браттейн отримали за винахід транзистора Нобелівську премію.
Біполярний транзистор (р-n-p). Підсилювач на транзисторі.
Науково-популярний лекторій 15х4 організовують міжнародний івент, присвячений дослідженням, що отримали Нобелівські та Шнобілівські премії цього року.
Традиційно, це буде 4 лекції по 15 хвилин та трошки часу на питання слухачів. Івент пройде онлайн 8-го листопаду у дві паралельні сесії на одну премію кожна.
Програма заходу:
18:00-18:10 вступне слово модераторів сесій
18:10-20:30 🏆 Nobel Prizes History of NP - Liliana Pedro, 15x4 Munich, DE NP Physics - Yuriy Skorenkyy, 15x4 Ternopil, UA NP Chemistry - Antonis Michas, 15x4 Munich, DE NP Physiology or Medicine - Max Kazarnovsky, Haifa, IS
18:10-20:30 🙃 Ig Nobel Prizes IgNP Economics - Valeria Dmitrieva, 15x4 Rostov-on-Don, RU IgNP Entomology - Catalina Valdivia Alvarez, 15x4 Krakow, PL IgNP Medicine - Oleksandra Kazhan, 15x4 Kharkiv, UA IgNP Materials Science - Oleg Feya, 15x4 Kyiv, UA / Moscow, RU / Dresden, DE
20:30- ... час на спілкування з доповідачами та світовою спільнотою 15х4.
Мова заходу: англійська.
Участь безкоштовна, але за попередньою реєстрацією за посиланням (https://www.eventbrite.com/e/15x4-world-nobel-ig-nobel-prizes-2020-registration-126738998757)
Учасникам ваших вебінарів не потрібно встановлювати Adobe Flash Player
або інші програми. Все працює в улюбленому браузері на комп’ютері чи
мобільному пристрої.
Вихід в ефір одного або декількох ведучих і учасників. Запрошуйте до
діалогу учасників вебінару та інших ведучих по черзі або увімкніть
камери для 10 осіб одночасно.
Миттєві повідомлення, якими можуть обмінюватися учасники вебінару,
дозволяють ведучим отримувати зворотний зв'язок та впливати на хід
ефіру.
Запис вебінару — це функція, завдяки якій ви без проблем можете зберегти
ваш вебінар. Файл із записом або посиланням на нього відправляють
учасникам, переглядають, використовують як відеоуроки, продають,
публікують в соціальних мережах.
Як це працює?
Увійдіть у вебінарну кімнату.
У верхньому лівому куті натисніть на кнопку "Записати".
У безкоштовних акаунтах доступно лише 20 хвилин запису. У будь-яких платних акаунтах записуйте вебінари безперервно до 10 годин.
Зупиніть запис. Після конвертації відео можна подивитися,
відредагувати, завантажити або отримати посилання на нього в особистому
кабінеті.
Вибирайте якість запису. У безкоштовному акаунті доступні SD і HD формат, а в платному — Full HD.
Вибирайте, які елементи увійдуть до запису. Записуйте тільки камеру і мікрофон або всю кімнату.
Надсилайте учасникам посилання на запис вебінару за допомогою електронної пошти.
Показувати можна як завантажене відео, так і відеоролики з YouTube.
Показуйте екран свого комп'ютера слухачам та збільшуйте ефективність навчання у декілька разів.
Жодних порушників правил на вебінарі. Можете попередити або внести учасника до чорного списку назавжди.
Оцінюйте знання учасників за допомогою онлайн-тестів, слідкуйте за результатами і прогресом своїх учнів.
Для максимальної зручності усіх користувачів інтерфейс вебінарної кімнати доступний на 16 мовах.
Редагуйте готовий запис за допомогою простого редактора. Видаляйте зайве, залишайте головне.