Intergenerational conversations.
For this activity, students will prepare questions to interview relatives from a different
generation. Questions should prompt conversation around climate change effects at
local levels in terms of (1) plants, (2) animals, (3) weather patterns, and (4) human activity.
Interview protocol:
1. Space to add name of student and age
2. Space to add name of relative and age
3. Message to read explaining Climate Action Project and goal of interview
4. List of 4 Major Effects of Climate Change on _______. for sharing and reaction
5. 3-5 questions with space for recording responses
6. Message to read offering appreciation
Each student should have one copy of the interview protocol to take to their interview.
Interviews can be done in person, on the phone, or through video calls.
Languages: English, Ukranian, Russian
Любі друзі!
Завдання у Climate Action Project
Потрібно взяти інтерв'ю у батьків, дідусів або бабусь або просто знайомих про зміни, що спричинені зміною клімату у нашому регіоні.
Можливі питання:
1. Які зміни відбулися із рослинами?
2. Які зміни відбулися у житті тварин?
3. Як змінилась погода за останні роки?
4. Як змінився побут, відпочинок, активність людини?
Напишіть:
1. Своє ім'я і вік.
2. Ім'я людини і вік, у якої ви берете інтерв'ю.
3. Задайте питання 1-4 див. вище (мова: англійська, українська, російська). Можна придумати власні питання але сфокусуйте увагу на рослинному світі, тваринному світі, погодних змінах і як змінилась життєдіяльність людини. Запишіть відповіді на телефон або на папір.
4. Сфотографуйте лист опитування або надішліть відео (аудіо) файли у Discord або Viber.
Дивись наше перше відео про погодні зміни на території України.
Підтримай нас коментарем і вподобайкою!
Дякую за увагу!
Приймаємо участь у міжнародних конкурсах!
Навчаємось!
Гарного дня!