Кураторська година

Міжнародний день жінок і дівчат у науці



11 лютого щорічно, починаючи з 2016 року, за рішенням ООН відзначається Міжнародний день жінок і дівчат у науці.
Україна належить до країн із високим рівнем участі жінок в наукових дослідженнях і розробках, за даними ЮНЕСКО станом на червень 2018 року в українській науці 45% жінок. Це 12-те місце серед європейських країн. Для порівняння, у сусідній Білорусі кількість науковиць становить 39,6%, у Польщі – 37%. Лідирує у списку європейських країн Латвія. Там налічується 51% жінок у науковій сфері. Найменше дослідниць у Нідерландах (25,4%), у Чехії (26,9%), Франції (27%) та Німеччині (28%).

Чимало талановитих жінок-науковиць Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна внесли значний особистий внесок в розвиток університетської та вітчизняної науки. Саме в стінах рідного закладу вищої освіти свої перші кроки в науці робили і роблять наші студентки та аспірантки. 

Щиро вітаємо наших жінок-науковиць фізичного факультету кафедри фізики кристалів з цим святом. Бажаємо творчого натхнення, плідної праці, нових ідей, проектів та успіхів у їх реалізації.






Також багато випускниць кафедри фізики кристалів, що плідно працюють у науці як в Україні, так і за її межами.






Цікаві факти про жінок у науці:
  • За даними Інституту статистики ЮНЕСКО, лише 28% науковців у світі – жінки
  • В Україні серед науковців – 45% жінок
  • Україна займає 12 місце за кількістю жінок-вчених в рейтингу серед 41 країни світу
Міжнародний день жінок і дівчат у науці: цікаві факти

Сторінки RG випускників фізичного факультету кафедри фізики кристалів:
 
Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube. 
Підписуйтесь на сторінку у fb.
https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!  

STEM-ідеї (фізика, математика, мистецтво)

 Анаморфні зображення (фізика і мистецтво)

Telegram:  https://t.me/physicsks

Анаморфне зображення — спотворена проєкція, або перспектива, що потребує від глядача спеціальних пристроїв (або ж огляд з певної точки) для відновлення зображення.

Секрети побудови зображення у циліндричному дзеркалі

Циліндричне дзеркало витягує зображення. За допомогою такого дзеркала можна отримати звичайне зображення, тільки картинка, яку розглядають у дзеркалі, має бути витягнута завширшки. Можна змалювати зображення якогось предмета у цьому дзеркалі, встановленому впоперек. Відображення буде роздуте з боків. Коли ви поставите свій малюнок перед дзеркалом, роздуті боки стиснуться, і зображення вийде абсолютно правильним.

Вертикальні паралельні стрілочки перетворюються на промені, що розходяться.

"Розтягнуте" серце буде мати зображення звичайного у циліндричному дзеркалі.
Наприклад: 





Мистецтво: анаморфні картини

Серед сучасних митців найпопулярнішим автором анаморфних картин по праву вважається Іштван Орос.
"Найбільш геніальним анаморфозом Ороса вважається "Таємничий острів". На картині зображений морський берег, що омивається хвилями, і двоє мандрівників, що стоять на березі, мовчки дивляться на морське дно, що проглядає серед хвиль, і уламки затонулого корабля. Поставивши на картину металевий циліндр можна побачити портрет улюбленого письменника  Іштвана Ороса - Жюля Верна.




Як створити власне анаморфне зображення?

Сучасні графічні елементи можуть бути здатні до перетворення зображень належним чином для перегляду в циліндричному дзеркалі. 

У Photoshop, натисніть на ваше зображення, flip it horizontally, і використайте фільтр "Polar Coordinates" (Filter > Distort > Polar Coordinates) (Фильтр > Искажения > Полярные координаты)

 Як створити циліндричне дзеркало?

1. Дзеркальна фольга


2. Можна нанести дзеркальний спрей на будь-який циліндр, наприклад циліндрична коробка для чипсів або стрижень від пергаментного паперу або паперових рушників.

3. Купити металеву трубу або стакан.






Зображення:


Результат:



Яке зображення для цього рисунку ми отримаємо у циліндричному дзеркалі?


Software AnaMorph-It


Приєднуйтесь, де зручніше:

Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation

Viber: Education

Discord: ХНУ Фізичний

FB: https://www.facebook.com/educationXXII/

Як почати "Інженерний тиждень" і отримати приз

 Fluor Challenge 2022 (приз 1000 доларів)

Спробуйте це завдання, і ви можете виграти один із десяти призів у розмірі 1000 доларів США для своєї школи, позашкільної програми чи некомерційної організації у вашій громаді!

Хто може брати участь?

Конкурс Fluor Engineering Challenge 2022 відкритий для всіх учнів K-12 (від початкової до старшої, середньої школи) у всьому світі. Студенти можуть брати участь як окремо, так і командою до чотирьох студентів. Допускається лише одна заявка на кожну команду. Немає обмежень щодо кількості команд, які можуть брати участь у кожній родині, школі, позашкільній програмі чи громадській організації. Чим більше команд прийде від школи/організації, тим більше шансів, що школа/організація виграє приз! Студенти можуть бути частиною кількох команд, але кожна команда має подати свій дизайн.

Початкова школа

Середня школа

Старша школа

Скільки коштує конкурс? 

Нічого! Цей конкурс абсолютно безкоштовний.

Що потрібно робити?

Зробіть певну конструкцію із аркушів паперу. Подивіться, скільки секунд потрібно, щоб м’яч для пінг-понгу (настільного тенісу) пройшов від початку до кінця пробігу паперової конструкції. Чим довше це займе і чим менше матеріалів використовується, тим вище ваш бал. Завершіть створення та тестування м’яча та надішліть фотографії та свій результат до 20 березня 2022 року.

Приклад:

Матеріали:

Папір (максимум 30 аркушів). Дозволено використовувати папір для принтерів, конструкцій, графіків і блокнотів (розмір Letter або A4; також допускається папір 9" x 12" або 22 x 30 см). Картки та газети не допускаються.
Скотч (максимум один рулон), максимальна ширина 1" (2,5 см). Дозволені прозорий офісний скотч (наприклад, Scotch®), малярський скотч. Двосторонній скотч, скотч та пакувальний скотч заборонені.
Плоска поверхня, наприклад підлога, стіл або стільниця


Інструменти:


Ножиці
Лінійка
Олівець
Рулетка або вимірювальна стрічка
Секундомір
М'яч для пінг-понгу, також відомий як м'яч для настільного тенісу

Як взяти участь? 

Щоб взяти участь у конкурсі Fluor Engineering Challenge 2022, спроєктуйте, побудуйте, випробуйте та сфотографуйте свою паперову кульку, що рухається по паперовим конструкціям. Потім скористайтеся веб-формою подання, щоб ввести всю наведену нижче інформацію до опівночі за тихоокеанським часом (GMT-8) 20 березня 2022 року. 

Студенти можуть будувати та тестувати свої паперові кульки в будь-який час до 20 березня 2022 року. Заявки можуть бути подані з 20 лютого 2022 року по 20 березня 2022 року. Усі роботи необхідно надіслати до опівночі за тихоокеанським часом (GMT-8) 20 березня 2022 рік.

Студенти можуть виконати це завдання будь-де! Fluor Engineering Challenge 2022 розроблено як веселий, практичний інженерний проект для класної кімнати, вдома або як частина громадського заходу.

Онлайн-форма спрощує введення результатів від багатьох команд і дозволяє ділитися своїми заявками з друзями та однолітки через соціальні мережі. Записи можуть бути внесені безпосередньо учнями, вчителями, батьками або іншими відповідальними дорослими.

Посилання на онлайн-форму (буде відкрита 20 лютого): https://www.sciencebuddies.org/fluor-challenge-submission


Джерело: Try the 2022 Fluor Engineering Challenge!


Нових ідей і перемог!

Приєднуйтесь, де зручніше:

Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation

Viber: Education

Discord: ХНУ Фізичний

FB: https://www.facebook.com/educationXXII/

 

EDTECH AND SCIENTIX

 EUROPEAN SCHOOLNET INITIATIVES FOR TEACHERS: IMPACT EDTECH AND SCIENTIX

Сайт: http://www.scientix.eu/

Сайт: https://www.impactedtech.eu/impact-edtech/

Додайте свою STEM-активність на карту!

Чи берете ви участь у STEM-заходах з лютого по квітень 2022 року? Включіть його на карту! Учасники, які організовують онлайн-захід STEM або STEM-активність у школах з 1 лютого по 30 квітня 2022 року, також можуть взяти участь у конкурсах STEM Discovery Campaign.


Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/

Проактивний педагог: Бондарчук Тетяна

STEM- проєкти з астрономії

Запрошуємо на вебінар "STEM- проєкти з астрономії",  спікер: Бондарчук Тетяна

 23 лютого 2022 р. 17-00 (онлайн: Google Meet)

Для отримання посилання на вебінар заповніть, будь ласка, гугл-форму: тут.

Після реєстрації у день проведення вебінару Вам буде надіслано посилання на вебінар.

Ідея проєкту "Проактивний педагог": надати можливість поділитися власним досвідом вчителям фізики та астрономії. Познайомити суспільство із проактивними вчителями, створити простір для обміну ідеями і пошуку партнерів для реалізації спільних проєктів.

Спікер

Бондарчук Тетяна Вікторівна вчитель фізики та астрономії Криворізького Центрально-Міського ліцею. 
Основним напрямком методичної роботи є STEM-освіта. Вважає, що комп'ютерне моделювання та робота з програмами-симуляторами - невід'ємна складова роботи сучасного вчителя фізики та астрономії. 
Багато уваги приділяє тим учням, що цікавляться астрономією та космонавтикою. 
Опубліковано статті в журналах "Основа", "Школа юного вченого", викладає розробки уроків та позакласних заходів на платформах "На Урок" та "Всеосвіта". 
Спікер WEb-STEM-школи" та EdCamp, де було зроблено доповідь про досвід впровадження STEM у навчання.

Зміст вебінару

1. Як можна знайти тему STEM-проєкту? 
2. Які труднощі виникають при виконанні STEM-проєкту з астрономії? 
3. Чому не треба боятися складних проєктів, якщо немає спеціального обладнання? 
4. Як STEM-проєкти можуть додати натхнення для вашого розвитку?

Знайомимося ближче:

Бондарчук Тетяна Вікторівна:
Сайт: https://fizika-bondarchuk.jimdofree.com/

Гарного дня!

До зустрічі на вебінарі.

Приєднуйтесь, де зручніше:

Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation

Viber: Education

Discord: ХНУ Фізичний

FB: https://www.facebook.com/educationXXII/


Tinkercad

Tinkercad на уроках фізики, інформатики

Моделювання простих електричних кіл (російська мова)


Лабораторна робота №4 . Послідовне з'єднання резисторів на платформі Tinkercad




Сергій Петрович

Урок 1 "Можливості онлайн-платформи для створення робототехнічних і STEM проектів"

Урок 2 "Кнопка управління світлодіодами і RGB світлодіод"

Урок 3 "Особливості підключення і використання потенціометра і фоторезистора в STEM проектах"

Урок 4 "Ультразвуковий датчик відстані і датчик руху. ШІМ (широтно-імпульсна модуляція)"

Урок 5 "Вчимося під'єднувати дисплей, виводимо текстову інформацію, працюємо з бібліотекою. Створюємо проект "Світлофор".


Філіпчук Володимир Петрович


Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/

Science on Stage (SonS)

 «НАУКА НА СЦЕНІ ЄВРОПИ» - БІЛЬШЕ НІЖ ФЕСТИВАЛЬ


Telegram:  https://t.me/physicsks

Liliana MARISA de na Costa Fernandes (Португалія)

ХIХ МІЖНАРОДНА ШКОЛА-СЕМІНАР

СУЧАСНІ ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ 02 ЛЮТОГО – 04 ЛЮТОГО 2022 РОКУ

Ліліана Фернандеc – вчитель початкової школи в Agrupamento de Escolas de Alberto Sampaio в Португалії. Вона також викладає англійську мову та керує місцевим робототехнічним клубом для учнів початкової школи. Брала участь у трьох європейських фестивалях – 2015 у Лондоні, 2017 у Дебрецені та 2019 у Кашкайші. Розробляла спільні проекти з колегами з Франції та Іспанії, які мали великий успіх серед студентів.

Вона також працювала над брошурою «Кодування в STEM-освіті», розробляючи блок разом із двома іншими колегами. Цей блок «Як працює вода» був обраний одним із 3 національних кращих у категорії «Знайомство з кодуванням і робототехнікою» на «CPR - Concurso 2019». Цей національний захід з кодування організовано Міністерством освіти Португалії.

Що для вас означає бути вчителем?

Бути вчителем – означає вміти будувати майбутнє разом із нашими малюками. Це чудова можливість вчитися та ділитися...

Опишіть науку на сцені трьома словами.

Підтримка, обмін, дружба

Як ви потрапили в науку на сцені?

Я отримав запрошення від колеги з нашого НСК, подати заявку на Лондонський фестиваль, з проектом для учнів початкової школи, я була відібрана на наш національний фестиваль і мала змогу побувати на Європейському фестивалі. Це був такий корисний і повноцінний досвід, що я продовжую вчитися та ділитися проєктами з колегами по всій Європі.

Джерело: https://www.science-on-stage.eu/our-ambassadors

Пропонуються матеріали для занять STEM і футбол.

Якою є ідеальна крива траєкторії м’яча, яким має бути ідеальний газон на чемпіонаті Європи УЄФА?

Футбол пропонує безліч питань і питань для ваших STEM-класів: 20 викладачів з 15 європейських країн розробили дванадцять навчальних блоків, презентуючи цікаві експерименти з футболу для біології, хімії, інформатики, математики та фізики.

Від вимірювання маси повітря всередині м’яча до впливу енергетичних напоїв на результативність гравців і до підрахунку шансу забити під час серії пенальті – брошура містить широкий спектр міждисциплінарних завдань для середньої школи. студентів. Різні навчальні підрозділи заохочують їх до відкриття природничих наукових явищ, що стоять за популярною грою.

Завантажити: тут (англійська мова).

LLearning Designer

Корисні публікації:

Science on Stage Europe

Science on Stage

Нових ідей!

Гарного дня!



ЗАСТОСУВАННЯ ПРИЙОМІВ «HANDS-ON + MINDS-ON» НА ЗАНЯТТЯХ ФІЗИКИ

  «HANDS-ON + MINDS-ON» НА ЗАНЯТТЯХ ФІЗИКИ

Доц. Хосе БЕНІТО ВАСКЕС ДОРРІО (Ісп. JOSÉ BENITO VÁZQUEZ DORRÍO) університету м. ВІГО (Іспанія)

ХIХ МІЖНАРОДНА ШКОЛА-СЕМІНАР

СУЧАСНІ ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ 02 ЛЮТОГО – 04 ЛЮТОГО 2022 РОКУ











Сайт: http://www.clickonphysics.es/cms/en/

Ідея: фізика допомагає розумінню значної частини сучасної науки і техніки, а також багатьох пов’язаних соціальних явищ. Практичні заняття є однією із стратегій, щоб зробити навчання більш привабливим і зрозумілим. З допомогою практичних експериментів з повсякденними недорогими матеріалами та предметами можна зрозуміти основні фізичні закони.

Проєкти

Оптичні явища:

http://www.clickonphysics.es/cms/en/category/optica/



Термодинаміка

http://www.clickonphysics.es/cms/en/category/termodinamica/

Механіка

http://www.clickonphysics.es/cms/en/category/mecanica/

Електромагнетизм

http://www.clickonphysics.es/cms/en/category/electromagnetismo/

Хвилі і коливання

http://www.clickonphysics.es/cms/en/category/ondas/

Властивості рідин та газів

http://www.clickonphysics.es/cms/en/category/fluidos/

YouTube канал: JOSE BENITO VAZQUEZ DORRIO

Корисні публікації:



Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/