Асоціативні картки

Асоціативні картки на уроках: як розвивати мислення та уяву учнів


Асоціативні картки – це потужний інструмент для розвитку критичного мислення, уяви та креативності учнів. Вони допомагають формувати глибші зв’язки між матеріалом, який вивчається, і особистим досвідом дітей. Використання карток на уроках може значно підвищити зацікавленість і залученість учнів у навчальний процес.

Що таке асоціативні картки?

Асоціативні картки – це набір зображень, символів або слів, які викликають певні емоції, спогади чи асоціації. Вони можуть бути ілюстрованими, абстрактними, містити текст або ж поєднувати візуальний і вербальний контент. Головна мета таких карток – стимулювати учня до роздумів, дискусій і творчого вираження.

Як використовувати асоціативні картки на уроках?

  1. Обговорення теми. Перед початком нового розділу чи теми роздайте учням картки і попросіть їх висловити свої асоціації. Це допоможе активізувати попередні знання та підготувати учнів до сприйняття нового матеріалу.

  2. Розвиток мовлення. Учні можуть описувати зображення, вигадувати історії або пояснювати, чому саме ця картка асоціюється у них з певним поняттям.

  3. Написання творчих робіт. Використання карток як натхнення для написання творів, есе чи віршів допомагає учням розвивати образне мислення та навички письма.

  4. Рефлексія. Наприкінці уроку учні можуть вибрати картку, яка найбільше відображає їхній настрій або ставлення до пройденого матеріалу, і пояснити свій вибір.

  5. Командна робота. Групи учнів можуть створювати спільні історії, використовуючи випадковий набір карток, що сприяє розвитку комунікативних навичок і вмінню працювати в команді.

5 практичних завдань з асоціативними картками

  1. «Моя асоціація» – Учням роздаються випадкові картки, і вони повинні пов’язати їх із темою уроку, пояснивши свій вибір.

  2. «Ланцюжок історій» – Кожен учень отримує картку і додає речення до спільної історії на основі зображення.

  3. «Опиши почуття» – Учні обирають картку, яка найбільше відповідає їхньому настрою або емоціям, і пояснюють, чому.

  4. «Знайди пару» – Учні об’єднуються в пари, знаходячи спільні риси між своїми картками та пояснюючи зв’язок.

  5. «Аргументований вибір» – Кожен учень повинен вибрати картку, яка, на його думку, найкраще описує певну подію чи явище, і обґрунтувати свою думку.

 Автор: Olena Zaliznytska

Текст від авторки:

"Я починаю знайомити учнів з Маленьким принцом. Хочу кожний урок починати з цитат і міркувань дітей про сенс слів, значень прямих і переносних, про їхній життєвий досвід і вміння цінувати (будемо шукати те, що можна цінувати сьогодні). А ви, впевнена, придумаєте самі спосіб використання цитат.
Якщо будете друкувати, то зверніть увагу на маленькі цифри на листках: 1-1, 2-2... так текст відповідатиме зображенню. ШІ малював за цитатою сам у Canva."















7 активностей до тематичного заняття "Тарас Шевченко" з елементами STEM

7 активностей до тематичного заняття "Тарас Шевченко" з елементами STEM 


Тарас Шевченко – це не лише величезна культурна постать, але й джерело натхнення для вивчення різних дисциплін. Для того щоб зробити уроки більш інтерактивними та цікавими, можна інтегрувати елементи STEM (наука, технології, інженерія, математика) у вивчення творчості Шевченка. Ось сім цікавих активностей, які допоможуть учням краще зрозуміти поета, а також розвивати навички STEM.

1. 3D-моделювання портрету Шевченка

За допомогою програм для 3D-моделювання, таких як Tinkercad, SketchUp,Hyper3D, Shapen учні можуть створити модель портрету Тараса Шевченка. Ця діяльність дозволяє поєднати мистецтво з технікою та навчає дітей основам 3D-дизайну та моделінгу.

Детальніше про ресурси, що дозволяють створювати 3D-моделі.

2. Створення інтерактивної карти "Шлях Шевченка"

Використовуючи технології геоінформаційних систем (GIS) або Google Maps, учні можуть створити інтерактивну карту життєвого шляху Шевченка. Діти досліджуватимуть місця, де поет жив, працював і подорожував, а також позначать важливі історичні події його життя.

3. Шевченко через математику: аналіз поетичних структур

Для вивчення метричних та ритмічних структур в поезії Шевченка можна використати елементи математичного аналізу. Учні можуть визначати кількість складів, рим, чергування наголосів у віршах і створювати математичні моделі для вивчення поетичних форм.

4. Експерименти з кольором та світлом в малярстві

Шевченко був не лише поетом, а й художником. З допомогою простих експериментів учні можуть вивчити, як змішуються кольори, як світло впливає на сприйняття малюнків. Або розмалювати портрет молодого Тараса.




5. Шевченко в цифрових технологіях: створення мультимедійного проекту

Учні можуть створити мультимедійний проект, використовуючи відеоредактори, графічні програми та звукозапис. Вони можуть поєднати твори Шевченка з сучасними технологіями, створюючи відео, яке поєднує історію його життя, мистецтво та музику.

6. Екологія та природа в поезії Шевченка

Шевченко часто звертався до тем природи. Учні можуть досліджувати екологічні питання, підкріплюючи їх знаннями з біології та екології. Вони можуть скласти екологічний проект, де проаналізують зв’язок поезії Шевченка з природними явищами та охороною навколишнього середовища.

7. Часова стрічка "Життєвий шлях Тараса Шевченка" за допомогою інструментів ШІ

За допомогою сучасних інструментів штучного інтелекту (ШІ) учні можуть створити інтерактивну часову стрічку, що відображатиме важливі етапи життя Тараса Шевченка. Для цього можна використати сервіси, що дозволяють генерувати графіки та часові лінії,  або скористатися інструментами ШІ для створення текстових описів та візуалізацій, наприклад, ChatGPT для генерування фактів та описів або DALL·E для створення ілюстрацій, що доповнюють події.

Учні можуть дослідити важливі моменти життя Шевченка — від його народження, арешту, заслання до творчих злетів, відвідувань інших країн, до його повернення в Україну і останніх років життя. За допомогою ШІ учні зможуть:

  • Генерувати текстові описи ключових подій, щоб відобразити їх на часовій стрічці.
  • Створити візуальні елементи для кожної події, такі як малюнки, портрети або фотографії, які допоможуть краще уявити атмосферу того часу.
  • Визначати хронологічний порядок подій та інтерактивно досліджувати життєвий шлях поета через візуальне представлення.


Життєвий шлях Тараса Шевченка був багатим на події, які суттєво вплинули на його творчість та особистість. Ось деякі ключові роки та події з його життя:

  • : Народився 9 березня в селі Моринці Київської губернії (сьогодні Черкаської області) у сім'ї кріпаків Григорія та Катерини Шевченків 1 2 3 .

  • : Сім'я Шевченків повернулася до села Кирилівка, де майбутній поет провів більшу частину дитинства 1 3 7 .

  • : Батько віддав Тараса в науку до кирилівського дяка Павла Рубана, де він навчився грамоти 6 7 .

  • : Померла мати Тараса, Катерина Якимівна Шевченко 1 3 7 .

  • : Помер батька Тараса, Григорій Іванович Шевченко. Тарас пішов у найми до дяка Петра Богорського, але згодом втік, щоб навчитися малярству 1 3 8 .

  • : Став служником-козачком у пана Енгельгардта в селі Вільшани та згодом переїхав з ним до Вільно 1 3 .

  • : Приїхав до Петербургу для навчання живопису у Ширяєва 1 3 .

  • : Був викуплений з кріплення та вступив до Петербургської академії мистецтв 1 3 .

  • : Видав першу збірку поезій «Кобзар» 1 .

  • : Перша подорож Шевченка в Україну, де він познайомився з багатьма відомими людьми 5 8 .

  • : Отримав звання некласного художника та право на проживання в Україні 5 .

  • : Став членом Кирило-Мефодіївського братства в Києві 5 .

  • : Був заарештований 5 квітня через участь у братстві та антиросійській настрої 1 .

  • : Брав участь в експедиції до Аральського моря під час військової служби 1 .

  • : Звільнений з військової служби та повернувся до Петербургу 9 .

  • : Подорожував Україною та відвідав рідне село 1 .

  • : Видав нове видання «Кобзаря» 1 .

  • : Помер 10 березня в Петербургу та був спочатку похований на Смоленському кладовищі. 22 травня тіло було перепоховано в Каневі на Чернечій горі згідно з його заповітом 1 3 .

Citations:

  1. https://taras-shevchenko.com.ua/ua/biography/hronologichna-tablicya-shevchenko.htm
  2. https://tsn.ua/ukrayina/sogodni-209-richnicya-z-dnya-narodzhennya-tarasa-shevchenka-2281507.html
  3. https://dovidka.biz.ua/taras-shevchenko-hronologichna-tablitsya/
  4. https://knu.ua/pdfs/sh-200/sh-s-18.pdf
  5. https://znoclub.com/mova-ta-literatura/550-taras-shevchenko.html
  6. https://osvita.ua/school/biography/91242/
  7. http://litopys.org.ua/shevchenko/daty.htm
  8. https://knu.ua/ua/geninf/osobystosti/shevchenko/
  9. https://informatika152.wixsite.com/tg-shevchenko/biographia-kobzarya

7. Пісенна композиція за допомогою інструментів ШІ на вірші Тараса Шевченка

Однією з цікавих активностей для уроку є створення пісенної композиції на основі віршів Тараса Шевченка за допомогою інструментів штучного інтелекту. З використанням сучасних технологій ШІ учні можуть перетворити поезію Шевченка в музику, експериментуючи з різними музичними стилями, аранжуванням та вокалом.



Корисні публікації:




Дякую за коментар і вподобайку!

Бережіть себе і родину!

Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com/
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation
FB: https://www.facebook.com/educationXXII/
YouTube: https://www.youtube.com/@educationpakhomova



Досліджуємо штучний інтелект: Presentation and Slides GPT, Hyper3D, Shapen

 

Проактивний педагог. Досліджуємо штучний інтелект:  Presentation and Slides GPT, Hyper3D, Shapen




Штучний інтелект відкриває нові горизонти для освітян! 
🎓 Інструменти для створення навчального контенту:


🔹 Презентація та слайди GPT
🔹Hyper3D
🔹Shapen

Посилання на ресурси:


Presentation and Slides GPT

https://chatgpt.com/share/67c2b032-9c90-8005-af9e-17b574ea848c

https://slidesgpt.com/l/DtcU

Hyper3D

Shapen



Дякую за коментар і вподобайку!

Бережіть себе і родину!

Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com/
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation
FB: https://www.facebook.com/educationXXII/
YouTube: https://www.youtube.com/@educationpakhomova

Марафон-курс «Майбутні лідери ШІ»

 Марафон-курс «Майбутні лідери ШІ»

Штучний інтелект стрімко змінює світ освіти, відкриваючи нові можливості для вчителів і учнів. Як ефективно інтегрувати його в навчальний процес? Які інструменти зроблять уроки інтерактивними та персоналізованими? Відповіді на ці запитання ми шукали в межах курсу «Майбутні лідери ШІ».

Протягом лютого було проведено три змістовні зустрічі з експертами, які поділилися своїм досвідом використання ШІ в освіті:

📌 6 лютого — Ірина Сокол розповіла, як впроваджувати ШІ в уроки інформатики середньої та старшої школи.
📌 12 лютого — Олександр Думишинець продемонстрував створення мультимедійного контенту та презентацій за допомогою ШІ.
📌 19 лютого — Яніна Хіжінська розкрила секрети персоналізованого навчання з використанням штучного інтелекту.

Щиро дякую команді Куншт та спікерам проєкту «Майбутні лідери ШІ» за цінні знання та практичні поради! Це був справжній заряд натхнення для всіх, хто прагне зробити освіту сучасною та ефективною.

Матеріали:

6 лютого о 17:00 — Ірина Сокол: «Як інтегрувати ШІ в уроки інформатики середньої та старшої школи»

























Вправи Криголами




12 лютого о 17:00 — Олександр Думишинець: «Інтерактивні уроки з ШІ: створення мультимедійного контенту та презентацій»



Презентація:


19 лютого о 18:00 — Яніна Хіжінська: «Як ШІ допомагає створювати персоналізоване навчання»




Презентації:

📌 1 вебінар
📌 2 вебінар
📌 3 вебінар


Дякую за коментар і вподобайку!

Бережіть себе і родину!

Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com/
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation
FB: https://www.facebook.com/educationXXII/
YouTube: https://www.youtube.com/@educationpakhomova