Сучасні освітні технології (штучний інтелект, імерсивні технології, STEM-освіта, змішане навчання), корисні матеріали, практичні онлайн-інструменти, фізика. Дізнались про щось нове? Одразу реалізуймо в роботі!
Доповідач: академік НАН України, д.техн.н., зав.каф. фізики кристалів ХНУ, професор Б.В.Гриньов.
Середа 26.01.2022 о 14:00 в ауд. ім. К. Д. Синельникова ( 7 пов. Головного корпусу ХНУ, фізична сторона) відбудеться фізичний факультетський семінар (№40), присвячений річниці відкриття Харківського Університету.
Звук — це фізичне явище, що являє собою механічну хвилю частотою від 20 (16) до 20000 Гц. Джерела звуків - тіла, що коливаються. Хвилею називається процес поширення у просторі і з часом коливань.
Механічні хвилі бувають поперечними й поздовжніми.
Звукові хвилі.
Звукові хвилі - це поздовжні хвилі.
Поздовжні хвилі — це періодичні згущення й розрідження середовища. Тому такі хвилі можуть існувати в будь-яких тілах — твердих, рідких, газоподібних.
Зверніть увагу на рух червоних точок, кони коливаються у напрямку поширення хвилі, але не рухаються за хвилею.
У різних середовищах звукові хвилі рухаються з різною швидкістю, що і називають швидкістю звуку в даному середовищі.
У вакуумі звук не поширюється, бо відсутнє середовище, частинки якого можуть коливатися.
Наприклад, швидкість звуку в повітрі 340 м/с, а у воді — 1500 м/с, у склі — 4500 м/с. Це пов’язане з тим, що агрегатний стан, густина, температура, молекулярна будова різних речовин є різною.
Чи можна розбити склянку за допомогою звука?
Звуковий резонанс.
Камерто́н — прилад для відтворення звуку еталонної висоти, який застосовується для настроювання музичних інструментів та при співі.
Якщо є два однакових камертона, то можна спостерігати звуковий резонанс.
Звуковий резонанс у склянці.
Склянка має природний резонанс, частоту, на якій скло легко вібрує. Тому стінки склянки потрібно рухати звуковою хвилею з такою частотою. Якщо сила від звукової хвилі, що змушує склянку вібрувати, досить велика, розмір вібрації стане настільки великим, що склянка трісне.
Придумайте, за допомогою яких предметів (крім камертонів) можна продемонструвати явище звукового резонансу. Проробіть придуманий вами досвід, опишіть ваші дії та результати, що спостерігаються.
Візьмемо два однакові келихи. На краю другого келиха покладемо зубочистку. Змочимо палець і почнемо водити по краях першого келиха, він почне видавати звук, і зубочистка впаде з другого келиха.
Питання: чому це сталося?
Так як два келихи ідентичні один одному, то власна частота коливань першого келиха збігається з частотою другого келиха. Значить від звуку, що видається першим келихом, другий келих увійде в резонанс, тому зубочистка впала зі склянки.
Перевірте цей дослід дома. Увага келихи краще брати із тонкими стінками і найбільш округлої форми.
«Навчання без стресу, або Як не плакати над домашнім завданням» Тетяна Бондар
Тетяна Бондар понад 20 років в освіті, має ступінь кандидата філософських наук, викладає на кафедрі менеджменту освіти у Полтавському ОІППО, сертифікована тренерка з критичного мислення, громадянської освіти і медіаграмотності.
Презентація книжки Тетяни Бондар «Навчання без стресу, або Як не плакати над домашнім завданням»
Анотація
Перед вами книжка, яка допоможе батькам учнів початкових класів визначити причини, що заважають дитині навчатися; з’ясувати, як правильно перезапустити дитячу мотивацію; зрозуміти, які підходи краще використати, щоб допомогти налагодити процес навчання, не впадаючи в крайнощі гіперопіки чи конфліктних протистоянь. Ця книжка містить чіткі техніки, які допоможуть дитині навчитися вчитися, з легкістю опановувати знання, покращити пам'ять, техніку читання тощо.
Сльози, істерики, нервове напруження, інколи крики та навіть покарання. Всі ці слова давно стали синонімами найстрашнішій нічній примарі батьків — домашньому завданню. Ми пропонуємо знайти вихід з цієї ситуації раз і назавжди, та допомогти дитині навчитися отримувати задоволення від навчання.
Ця книжка допоможе вам:
- визначити причини, що заважають дитині навчатися;
- з’ясувати, як правильно перезапустити дитячу мотивацію та «прокачати» когнітивні навички у молодшому шкільному віці;
- зрозуміти, які підходи краще використати, щоб допомогти налагодити процес навчання і розвитку, не впадаючи у крайнощі гіперопіки чи конфліктних протистоянь.
Ви і ваша дитина отримаєте цілий комплекс дієвих інструментів:
- лайфхаки з підготовки домашніх завдань;
- вправи для розвитку пам’яті та уваги;
- прийоми дитячого тайм-менеджменту;
- корисності нейропедагогіки тощо.
А найголовніше — всі ці техніки та вправи допоможуть вашій дитині навчити вчитися, легше опановувати різні за складністю обсяги знань, запам’ятовувати, засвоювати та використовувати інформацію. А це ті навички, які необхідні кожному протягом усього життя.
Цікаво, що чимало запропонованих технік і прийомів дуже корисні не лише для дітей, а й для дорослих. Однозначно – зустріч допоможе всім присутнім налагодити процес навчання, а школярам – стати успішними без особливих неприємностей і непорозумінь. Власне, вся книга – про стосунки! А наша любов і турбота про дитину якраз і є стимулом для того, щоб узяти її до рук і прочитати!
Тетяна Бондар. Розвиваємо креативність: топ-5 інструментів і ресурсів
Тренування бліх
Тетяна Бондар. Критичне мислення + Інструментарій для підвищення власної ефективності
Можна використовувати безкоштовно без реєстрації і з реєстрацією.
Як обрати українську мову і основний функціонал дошки:
За допомогою цього набору інструментів ви можете:
1. Вибрати фон. Фон може нести в собі елемент дидактичної задачі. Наприклад, контурна карта, портрет відомого історичного персонажа тощо.
2. Вибрати мову (існує підтримка української мови)
3. Використання таймера та годинника.
4. Світлофор Цей інструмент може бути використаний як сигнал для початку роботи (зелене світло) або до її припинення (червоний). Або учень, працюючи у інтерактивної дошки, може натиснути червоний колір, як сигнал допомоги, труднощів, що виникли або нерозуміння навчальної задачі.
5. Вибір учня випадковим чином (потрібно внести список учнів і при натисканні інструменту буде відображатися прізвище одного учня).
Безкоштовна, але не є дошкою для спільної роботи. Учитель може розмістити на ній все необхідне для уроку. Дошка не зберігається, тобто використати повторно не вийде. Це її величезний мінус.
Мурали і технологія доповненої реальності нові технології у туризмі
Розробка соціального проекту для міста
Рівне мала на меті пожвавлення міста за допомогою технології доповненої
реальності. Студія LOOKINAR першою в Україні створила додаток, який
дозволяє «оживляти» мурали, що викликають у користувачів неповторні
емоції. Після наведення камери телефону на зображення мурала він оживає і
в доповненій реальності передає таємні послання свого автора.
Перші digital мурали в Україні з технологією доповненої
реальності AR створені у Рівному в рамках проекту ГО «Платформа
взаємодій «Простір» в 2018 році за підтримки Українського культурного
фонду. Громадський проект «The Street Walls» - це поєднання вуличного
мистецтва, туризму та інновацій.
Мобільний
додаток AR Murals — це платформа для розміщення муралів, які оживають у
доповненій реальності по всій Україні. Арт-об’єкти, що оживають,
приваблюють туристів-поціновувачів сучасного вуличного мистецтва.
Туристи роблять світлини та діляться ними в соціальних мережах, що
сприяє популяризації міста, молодих street-художників і сучасного
мистецтва загалом.
Ключові зображення:
Відкрийте ці зображення на інтерактивній дошці, завантажте мобільний додаток, відкрийте додаток і спрямуйте камеру телефона на зображення:
Майбутнє вже прийшло!
Бережіть себе і родину!
Дякую за увагу! Бажаю Вам нових ідей! Навчаємося, бо ми цього варті! Підписуйтесь на блог! Підписуйтесь на канал YouTube. Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Я, Пахомова Ірина, доцент кафедри фізик кристалів фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна.
Запрошую взяти участь у вебінарах проєкту "Проактивний педагог". Проєкт створено на базі кафедри фізики кристалів фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна.
Ідея проєкту "Проактивний педагог":
надати можливість поділитися власним досвідом вчителям у STEM-орієнтованому підході в начанні;
познайомити суспільство із проактивними педагогами; ;
надати інформацію щодо співпраці фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна із вчителями фізики та астрономії;
створити простір для обміну ідеями і пошуку партнерів для реалізації спільних проєктів;
Науково-популярний вебінар: Як бачить Термінатор. Ч.1. Геометричний підхід. Комп'ютерний зір
Були б раді бачити у ролі спікера кожного, хто бажає поділитися власним досвідом у роботі із новими ресурсами, технологіями, підходами і прагне змін на краще у системі освіти.
Запрошуємо заповнити гугл-форму, якщо бажаєте бути або спікером (посилання)