День Гідності та Свободи

 

День Гідності та Свободи

Гідність  це поняття моральної свідомості, яке виражає уявлення про цінність всякої людини як моральної особистості, а також категорія етики, що означає особливе моральне ставлення людини до самої себе і ставлення до неї з боку суспільства, в якому визнається цінність особистості. Поняття гідності вживається у законодавствах численних країн та у міжнародному праві.

Гідність є одним з ключових понять Конституції  України (ст. 3, 21, 28, 41, 68, 105). В ній, зокрема, визнано гідність однією з «найвищих соціальних цінностей» в Україні (ст. 3), задекларовано, що «усі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах» (ст. 21) та що «кожен має право на повагу до його гідності» (ст. 28).

Свобода  можливість чинити вибір відповідно до своїх бажань, інтересів і цілей на основі знання об'єктивної дійсності. Юридично, свобода це можливість людини поводитись відповідно до своїх волевиявлень, тобто робити все, що бажається, але тільки те, що не заборонено законом та не спричиняє невиправданої шкоди правам і свободі інших людей.

День Гідності та Свободи  свято в Україні, яке святкується щорічно саме 21 листопада на честь початку цього дня двох революцій: Помаранчевої революції (2004 року) та Революції Гідності (2013 року). Є наступником свята Дня Свободи, що святкувалося 22 листопада на честь Помаранчевої революції у 2005 2011 роках, поки не було скасоване указом президента Віктора Януковича. 13 листопада 2014 року Президент України Петро Порошенко підписав указ, згідно з яким в Україні 21 листопада святкується День Гідності та Свободи.

Встановлене «з метою утвердження в Україні ідеалів свободи і демократії, збереження та донесення до сучасного і майбутніх поколінь об'єктивної інформації про доленосні події в Україні початку XXI століття, а також віддання належної шани патріотизму й мужності громадян, які восени 2004 року та у листопаді 2013 року  лютому 2014 року постали на захист демократичних цінностей, прав і свобод людини і громадянина, національних інтересів нашої держави та її європейського вибору…» згідно з указом Президента України Петра Порошенка  872/2014 «Про День Гідності та Свободи» від 13 листопада 2014 року.

Подолання двовекторності розвитку України внаслідок революційних подій кінця 2013 – початку 2014 р. – Єврореволюції, однозначний вибір українцями спільного з країнами-членами Євросоюзу цивілізаційного вектору розвитку не лише започаткували новий етап у поступі країни, але і поставили Україну перед серією викликів як євроінтеграційних, так і специфічно внутрішньоукраїнських.

Помаранчева революція – це система протестних пікетів в Україні, що була організована прихильниками опозиційного кандидата на Президентських виборах В. Ющенка в листопаді – грудні 2004 р. Помаранчева революція розпочалась 22 листопада 2004 р. після оголошення ЦВК попередніх результатів, згідно з якими нібито переміг В. Янукович, це була реакція громадян на масові фальсифікації, що вплинули на результат виборів, який помітно відрізнявся від результату екзитполів. Для захисту свого права на вибір, а також демократичних прав і свобод, до Києва загалом приїхали сотні тисяч громадян з усіх регіонів України. Центром громадянського протесту став Майдан Незалежності.

23 листопада 2004 р. В. Ющенко, не визнаючи офіційних результатів виборів, прийняв із трибуни Верховної Ради символічну присягу перед народом України як новообраний президент. 24 листопада він почав переговори з Л.Кучмою, щоб домогтися визнання своєї перемоги мирним шляхом. Проте, після оголошення остаточних результатів (згідно з якими переможцем було визнано В. Януковича), В. Ющенко виступив перед своїми прихильниками в Києві, закликавши їх почати «Помаранчеву революцію» й за допомогою страйків паралізувати діяльність уряду, змусивши владу не визнавати результати виборів. 25 листопада Верховний Суд України заборонив друкувати офіційні результати виборів. Утворюється Комітет Національного порятунку, куди ввійшли провідні опозиційні політики. 27 листопада Верховна Рада України визнала результати виборів недійсними, оголосивши недовіру ЦВК. А 3 грудня Верховний Суд України визнав численні факти порушення законодавства і Конституції України в ході виборів, було призначено повторне голосування. У процесі повторного голосування, яке відбулось 26 грудня 2004 р. переміг Віктор Ющенко, який офіційно склав присягу та заступив на посаду Президента України 23 січня 2005 р.

Суспільно-політичні події, які відбувались в Україні у період з 21 лис-топада 2013 р. до 20 лютого 2014 р., нині називають Революцією Гідності. Більшість аналітиків застосовують поняття «Євромайдан» для означення першого етапу Революції Гідності, а також форм і методів проведення протестних акцій.

Перший етап Революції Гідності розпочався 21 листопада 2013 р., коли уряд М. Азарова на своєму засіданні прийняв розпорядження, згідно з яким процес підготовки до підписання Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії та їхніми державами-членами, а також дію рішення Кабінету Міністрів України від 18 вересня 2013 р. було призупинено. Влада заявила, що це рішення ухвалене «в інтересах національної безпеки» України. Після цих заяв на Майдані Незалежності почали збиратися перші протестувальники.

30 листопада на Михайлівській площі (де перебувала значна частина  протестувальників) відбувся стихійний мітинг, на якому зібрались тисячі громадян. Лідери опозиційних партій створили Штаб національного спротиву.

Подальший розвиток подій отримав назву «Єврореволюція», або Революція Гідності, адже громадяни України справді захищали свою особисту, національну й громадянську гідність, гідність своєї держави, гідність своїх батьків і дітей.

Нині, після Революції Гідності, коли політично активні українські громадяни рішуче виявили свою колективну суб'єктність, ціннісні пріоритети та прагнення до національного самоопанування, постала нагальна потреба не лише у відновленні консолідуючого, націєтворчого та цивілізаційного значення всіх громадських установ, які зможуть позитивно вплинути на формування в Україні громадянського суспільства та зрілої політичної нації європейського типу.

 

Рекомендована література

  1. Гирич І. Українська історія: через ідентичність до держави / І. Гирич. – Київ : Українські пропілеї, 2021. – 270 с.

  2. Майдан. Таємні файли / Брати Капранови. – Київ : Нора-Друк, 2017. – 320 с.

  3. Моргун В.Ф. Україна і Майдан. Думи скорботи та надії / В.Ф. Моргун. – 4-е вид., доп. – Полтава : Дивосвіт, 2015. – 32 с.

  4. Сорока Ю. 100 важливих подій історії України / Ю. Сорока. – 2-ге вид., доп. і перероб. – Харків : Фоліо, 2019. – 205 с.

  5. Сучасне українство: цивілізаційні виклики та відповіді : монографія / Н.М. Авер’янова, Т.С. Воропаєва, І.М. Грабовська [та ін.]. – Київ : Міленіум, 2019. – 416 с.

  6. Токмань Г. Майдан: сторінка живої історії / Г. Токмань. – 2-ге вид., виправ. і доп. – Ніжин : Видавець ПП Лисенко М.М., 2015. – 104 с.

Genially: на уроках фізики (Корольов)

 "Великі космічні проєкти Академіка Корольова"




FILM FRAME by Вікторія Удовенко on Genially





Genially: приклади навчального контенту

Genially: інструкція, приклади, ідеї 

(біологія, фізика)

Приєднуйтесь!


Дякую за репост і вподобайку!

Genially - це сервіс призначений для створення яскравих інтерактивних плакатів, презентацій, виставок, вікторин та інших цифрових матеріалів. Так, наприклад, вчителі будь-якого предмету зможуть створити віртуальні виставки-музеї до предметних тижнів.

Перейти за посиланнямhttps://genial.ly

Переваги використання Genially

По-перше, вам не потрібно бути програмістом або дизайнером, щоб створювати якісні цифрові проекти, які є одночасно красивим і унікальним. Сервіс також дає вам можливість інтегрувати різні типи контенту сторонніх виробників, таких як соціальні медіа, карти, огляди, відео, аудіо, і більше, ніж більше 1700 постачальників. 
Genial.ly працює з хмарою, так що ви можете легко отримати доступ або змінити свої творіння з будь-якої точки світу.

Інструкції для роботи із сервісом Genially (російська мова)


Приклади завдань для вчителів біології.

Презентацію розроблено: Таран В.П., вчителька біології Одеської гімназії №8 

"Genially - універсальний конструктор для створення інтерактивних завдань"



Приклади для вчителів фізики:

"Великі космічні проєкти академіка Корольова"

FILM FRAME by Вікторія Удовенко on Genially

https://educationpakhomova.blogspot.com/2021/11/genially_16.html

Оптичне мистецтво «Оп-арт» як синтез науки і мистецтва

Genially презентація:

https://view.genial.ly/5ffb28a2bf5ddc3bd7454d4a/video-presentation-optichne-mistectvo-op-art-yak-sintez-nauki-i-mistectva

Профіль вчителя фізики ти астрономії Irina Kisla

YouTube перейти за посиланням.



Запрошую!

Facebook: https://www.facebook.com/groups/3051188461665108
Twitter: https://twitter.com/Iryna_Pakhomova
Telegram: https://t.me/arVReducation
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCjrII42WpKLPgurLYXeNwSQ
Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22
Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com


Гарного дня!
Нових ідей!

#сучасні_освітні_тренди
#освітні_тренди

Олімпіада з фізики 9 клас

Приклади розв'язання олімпіадних задач з фізики

Задача.

На горизонтальній площині лежить брусок масою m1 і на ньому другий брусок масою m2. Через систему блоків перекинуто нитку. До рухомого блоку підвішено вантаж М=m1+m2. При якому співвідношенні між масами m1 і m2 бруски не ковзатимуть один по одному, якщо коефіцієнт тертя між брусками  μ, а коефіцієнт тертя нижнього бруска по площині дорівнює нулю? Нитку вважати невагомою і нерозтяжною.

Позначимо усі сили, що діють на тіла.
Запишімо рівняння руху брусків на вісі координат:
Вісь х:
Вісь у:

Ці рівняння справедливі як при проковзуванні брусків, так і у випадку відсутності ковзання.
Якщо ковзання відсутнє:
Сила тертя спокою:
Ковзання буде відбуватися коли сила тертя спокою набуде максимально значення.
Вважаючи
,

знайдемо значення сили тертя за відсутності ковзання

Додамо усі рівняння:


Отримаємо:
Підставимо прискорення у перше рівняння:



Нарешті із другого рівняння можна знайти силу тертя:



Підставимо цей вираз у нерівність: 
Отримаємо:
#олімпіадні_задачі_з_фізики


ПІДГОТОВКА ДО ЗНО Фізика

 

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!  


STEM-освіта школи, курси

STEM-освіта (школи, курси, ідеї)


У XXI столітті акценти зміщуються в бік вміння критично мислити, здатності до взаємодії і комунікації, а також творчого підходу до справи. Таким чином, сформувалися основні навички майбутнього – 4К:

Комунікація
Кооперація
Критичне мислення
Креативність

Щоб розвинути критичне мислення, школярам прищеплюють звичку спиратися на факти й перевіряти на практиці свої припущення: так формується навичка логічного мислення, що ґрунтується на знанні закономірностей.

В Україні існує Коаліція STEM освіти – національна платформа для об’єднання компаній, навчальних закладів, асоціацій, експертних організацій, муніципалітетів та ЗМІ заради підвищення якості STEM-освіти в Україні.

Український проєкт "Якість освіти"


+200 ідей впровадження STEM-орієнтованого підходу у навчання

Сертифікати безкоштовно:




Віртуальний STEM-центр Малої академії наук України.

http://stemua.science/

STEM-лабораторія МАНЛаб – центр реальних і віртуальних навчальних досліджень, спрямований на підтримку та розвиток STEM-освіти в Україні. STEM-лабораторія МАНЛаб пропонує дистанційну й очну фахову методичну і технологічну допомогу в організації STEM-навчання учнівської молоді України. STEM-лабораторія МАНЛаб спеціалізується на здійсненні досліджень у галузі природничих дисциплін: фізика, хімія, біологія, географія, астрономія, екологія, мінералогія.

Формування STEM-навичок у класі (Microsoft)


Заохочуйте допитливість і впевненість, демонструйте зв'язок між завданнями в класі та реальним життям, готуйте сьогоднішніх учнів до успішного майбутнього за допомогою освітніх продуктів Microsoft. Безкоштовне навчання, ресурси, програми та партнерства відкриють двері для вашого класу до STEM-освіти.

https://www.microsoft.com/en-us/education/education-workshop

Future learn (англійська мова)

Навчальні курси STEM

Відкрийте для себе методи викладання науки, техніки, техніки та математики (STEM) за допомогою низки онлайн-курсів навчання STEM.


edX (англійська мова)

У STEM навчання вписується широкий спектр дисциплін. На щастя, багато з них доступні на платформі edX.

MITx пропонує чимало курсів у галузях, пов’язаних із STEM, включаючи фізику, хімію та інші важкі науки, а також курси з нових технологій з комп’ютерної інженерії. Ви будете навчатися за найсуворішими науковими стандартами, закінчуючи курси в одному з провідних вищих навчальних закладів у світі.

Якщо ви плануєте викладати предмети STEM і хочете покращити свої навички вчителя STEM, є також курси, розроблені для ознайомлення з основними принципами навчальної програми STEM. Ці курси таких закладів, як TeachersCollegeX і CornellX, створюють основу для побудови наукової освіти в класах k12 і після середньої освіти.

https://www.edx.org/learn/stem

LEARN STEM (англійська мова)

Безкоштовний курс: STEM-інновації та онлайн-навчання (реєстрація завершена, але усі матеріали у вільному доступі.)

Наприклад: посилання.

Більше 600 викладачів, експертів і практиків приєдналися до нашого курсу Learn STEM та щотижневих подій у прямому ефірі.

http://learn-stem.org/free-course-stem-innovations-and-online-learning

STEM-AR club "Наука навколо нас"

Фото занять:

Детальніше про роботу клуба: тут.

Публікації:

Анотований каталог "STEM-освіта теорія і практика", 2021

Досвід впровадження STEM-освіти у США та Канаді 

STEM-освіта: професійний розвиток педагога О. В. Коршунова, Н. І. Гущина, І. П. Василашко, О. О. Патрикеєва, 2018 

STEM-освіта: проблеми та перспективи, 2018

Шляхи впровадження STEM-освіти в позашкілля, 2018


Запрошую!

Facebook: https://www.facebook.com/groups/3051188461665108
Twitter: https://twitter.com/Iryna_Pakhomova
Telegram: https://t.me/arVReducation
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCjrII42WpKLPgurLYXeNwSQ
Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22
Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com


Гарного дня!
Нових ідей!

#сучасні_освітні_тренди
#освітні_тренди
#stem-уроки

Сила Архімеда. Як риби змінюють глибину?

 Закон Архімеда. Сила Архімеда. Симуляція


Закон Архімеда — основний закон гідростатики та аеростатики, згідно з яким на будь-яке тіло, занурене в рідину або газ, діє виштовхувальна сила, яка дорівнює вазі витисненої даним тілом рідини (газу) і за напрямом протилежна їй і прикладена у центрі мас витісненого об'єму рідини (газу). Згідно із законом Архімеда вага всякого тіла в повітрі менша за вагу його в пустоті на величину, рівній вазі витісненого повітря.

Умови плавання тіл:


Сила Архімеда: 


ρ - густина рідини (газу)

g - прискорення вільного падіння

V - об'єм частини тіла, що занурене у рідину або газ

Симуляція за посиланням.

Поясніть малюнок:


Чим більша густина середовища — тим менша вага. Саме тому занурившись у воду, ми можемо легко підняти іншу людину.

Закон Архімеда (російська мова)





Експеримент №1 

"Плаваюча картопля"

Занурюємо картоплину у стакан з теплою водою. Спостерігаємо, чи вона потоне, чи спливе. Досипаємо у стакан сіль до початку руху картоплини. Продовжуємо спостереження. Відповідаємо на питання, робимо висновки до роботи.



Чому картоплина спочатку потонула, а потім почала спливати?
Сформулюйте умови плавання тіл.

Середнє значення густина яйця залежить від часу зберігання, тому можна перевіряти наскільки яйце свіже.





Експеримент №2  

"Левітація мильної бульбашки"


Насипте харчову соду 1 столову ложку у скляну літрову банку і додайте оцет (50 мл). У банці утворився вуглекислий газ. Видуйте мильну бульбашку у цю банку. Що ви спостерігаєте? Відповідь обґрунтуйте, якщо:

густина вуглекислого газу:

густина повітря:


Експеримент № 3 

"Визначення густини монет: 50 копійок, 1 гривня"


Обладнання та матеріали: електронні ваги, металеві предмети на нитках, стакан з водою.

Яка густина металевих предметів?
Можна перевірити густину золотої або срібної обручки та перевірити чи з однакового сплаву зроблено монети номіналом 1, 2, 5, 10 гривень?
В експерименті краще використовувати дистильовану воду, тому, що її густина 1000 кг/м3 або 1 г/см3

Завдяки Архімеду ми знаємо, що будь-яке тіло, занурене у воду, витісняє свій об’єм у воді. Електронні ваги показують силу з якою предмет діє на ваги. Ії дія базується на роботі тензодатчиків.

Таким чином, будь-який предмет занурюємо у воду і дивимося за показаннями ваг, ваги вкажуть кількість грамів витісненої води предметом, який було занурено у воду. А оскільки 1 см3 дистильованої води еквівалентний 1 граму.
Тому нам відомо об’єм предмета. Поділивши його масу на його об’єм, отримаємо густину зваженого предмету. Тобто кількість грамів на см3.

Коли сила Архімеда не працює

Якщо тіло щільно прилягає до поверхні. Якщо між тілом і поверхнею немає рідини чи газу — немає й сили, що виштовхує. Саме тому підводним човнам не можна лягати на мулисте дно - потужності їхніх двигунів не вистачить, щоб подолати тиск товщі води зверху.

У невагомості. Наявність ваги рідини чи газу — обов'язкова умова виникнення архімедової сили. У стані невагомості гаряче повітря не піднімається, а холодне не опускається. Тому на МКС створюють примусову конвекцію повітря за допомогою вентиляторів.

У розчинах та сумішах. Якщо у воду налити спирт, на нього не діятиме сила Архімеда, хоча щільність спирту менша за щільність води. Оскільки зв'язок між молекулами спирту слабший, ніж зв'язок молекул води, він розчиниться у воді і утворюється нова рідина — водний розчин спирту.

Як риби можуть змінювати глибину?

Основна функція плавального міхура - забезпечення нульової плавучості: він компенсує вагу кісток та інших важких частин тіла та наближає середню густину тіла до густини води. В результаті рибі не треба витрачати енергію на підтримку тіла на потрібній глибині (тоді як акули, у яких плавального міхура немає, змушені підтримувати глибину занурення постійним активним рухом). Однак стисливість газу робить рівновагу нестійкою: при зануренні риби тиск води зростає, міхур зменшується і риба опускається ще сильніше; аналогічно при випливанні міхур розширюється і рибу виштовхує до поверхні. Щоб цьому перешкоджати, організм риби регулює кількість газу міхурі газовими залозами (густими скупченнями капілярів), де кров виділяє чи поглинає кисень. У риб, здатних до швидких вертикальних переміщень, міхура немає, оскільки це регулювання не встигало б підлаштовуватися під зміни тиску.

Перевіряємо експериментально принцип роботи плавального міхура.



Джерела: https://externat.foxford.ru/polezno-znat/wiki-fizika-sila-arhimeda

https://www.scientificamerican.com/article/floating-with-a-swim-bladder/

Kardong K. V. Chapter 17: Sensory organs // Vertebrates: Comparative Anatomy, Function, Evolution. — 6 ed. — New York: McGraw-Hill, 2012. — P. 147, 331, 416—418, 428—430, 447. — 794 p

Фото1

Фото2

Рис.3

Ласкаво просимо до нашого онлайн-клубу  "Science around us".

Детальніше про роботу нашого клубу: тут.



Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22 




Приклади використання доповненої реальності в освіті

Доповнена реальність: математика, географія, фізкультура


Зберігаємо найголовніше


Змішана реальність на уроках математики

 


Створюємо ландшафт

Хрестики-нулики, фізкультура та доповнена реальність

Як доповнена реальність заохочує людей робити фізичні вправи?



Корисні ресурси:
Augmented Reality Tic-Tac-Toe

Tic Tac Toe AR 3d | Real World | Augmented reality Açıklaması


#AR #augmentedreality #education #доповненареальність

Бережіть себе і родину!
Дякую за увагу!
Навчаємося, бо ми цього варті!Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті ХНУ імені В.Н. Каразіна.